Timo Hyvönen

Ultraheavy

13 viestiä aiheessa

Aika jännä viritelmä

No onhan se aerodynaamisempi kuin jotkin tyyppihyväksytyt...kai toi Experimentaliksi menisi.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensivaikutelma kuten sillä silminnäkijällä joka soitti Malmin torniin rikki menneestä lentokoneesta taivaalla. Oikeasti näki Zenith CH 701:sen ... :o

-P-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti Sanginjoen mies on pitänyt niin matalaa profiilia, ettei ilmeisesti ole edes videoita Youtubessa, vaikka ne koneet on sentään lentäneetkin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo Päätalon lentokone nyt sentään ihan järkevän näköinen laitos, mies selvästikin on lennokkeja tehnyt ja omaa jonkunsorttisen rukkastuntuman siihen mikä lentää ja mikä ei. Toki rakenteiden kestävyydestä ja aerodynamiikasta noin tarkemmin ei tuosta kauheasti voi sanoa, mutta näkeehän tuosta että jos tehoa vain on, se kyllä lentää.

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/lentaja_non_grata_46943.html#media=46952

http://www.craftmuseum.fi/press/itelennossa/itelennossa03.jpg (liian iso kuva tänne, klikkaa auk)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo Päätalon lentokone nyt sentään ihan järkevän näköinen laitos, mies selvästikin on lennokkeja tehnyt ja omaa jonkunsorttisen rukkastuntuman siihen mikä lentää ja mikä ei.

Siivistä tulee tosiaan mieleen SIL:in rakennussarjasta tehty alkeislennokki, oliko se nyt "Mäkärä" nimeltään se kaikkein halvin ja yksinkertaisin malli :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siivistä tulee tosiaan mieleen SIL:in rakennussarjasta tehty alkeislennokki, oliko se nyt "Mäkärä" nimeltään se kaikkein halvin ja yksinkertaisin malli :)

Jep. Mutta Mäkäräkin lensi ihan hyvin. Ja siinä oli kyllä siivessä keskisalko, kovasti mietin että miten tuo kestää..  ???

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös Esa ollut se missä on enemmän wingletit kuin Eskossa? Vanerikaaret ja mäntyrimaa, kova rassi :-)

Eskossahan taisi olla alunperin kanssa rakennettu siipi, sehän taisi muistuttaa TOKAa mutta oli pienempi, eikö siinäkin ollut siivessä molemmin puolin niksaus vai muistanko väärin?

Mun piti skidinä osallistua TOKA-kisoihin Jämillä mutta ei koskaan se unelma toteutunut. Järjestetäänkö niitä muuten vielä? Vai pitääkö kesällä tehdä oma osakilpailu? :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä tein pienenä Hyttysen ja sitten Kiurun. Koulussa tehtiin lennokeitakin, kun opettaja oli lentäjä (mun isäni).

Isä kokosi pari vuotta sitten Kuhan, piirustukset löytyivät vielä jostain. Nykyisin mulla on vaan Eka ja Toka ja nekin rikki.

t. TImo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään