Chris Sutter

VIP DC8 Sionissa

18 viestiä aiheessa

Jep, kyllä tuolla sängyllä olisi ihan hauska matkustaa... 8) Ja sitten poltella sikarit jos olisi sikarimiehiä.

 

Tuo DC-8 näyttää varsin nykyaikaiselta uusilla konella, joskin nakkikannut sopivat tuohon koneeseen paremmin mielestäni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nam, hieno kone.Olen samaa mieltä nakkikannuista, sopivat kasiin.Menee tommosilla pullukoilla varmaan entistä tarkemmaks ettei ropise pitkin asvalttia jos kallistelee.

 

Varsinkin noi edestä otetut kuvat... aah :)

 

Noh, eipäs nyt innostuta liikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä Chris! :)

 

Kylla kelpaisi minullekkin tuollainen tapa matkustaa.

Sisustus on ehkä päityksen tarpeessa, mutta toisaalta sopii hyvin "kasin henkeen".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla firman sivuilla on muuten kätsy hintalaskuri noille businesslennoille.

 

Edestakainen Helsinki-Tallinna -keikka DC-8:lla maksaisi tuollaiset 123 000 euroa (!). Citationilla vaivaiset 30-tonnia.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mutta tuttu kone! Jet Aviation ei muuten ole turha firma tosiaan muutenkaan, kaverit ystävällisiä ja mielenkiintoisia koneita huollossa tai sisustuksessa.

 

Samainen vanha rouva DC-8 joutui meikäläisten kameroiden eteen Baselissa kotikonnuillaan, oli palannut juuri San Antoniosta. Eikun tutkimaan. Tässä kuvasaalista jo hieman ja matkasta on muutenkin tulossa tarinaa kun kiireiltämme ehdimme, mm. komeaa auringonlaskusettiä Sveitsin ja Belgian välistä ja ehkäpä Oostendestakin löytyy jotain. Videomateriaalia on lennoilta kolmisen tuntia (MiniDV-laatua). Mutta kuten sanottu, kun kiireiltämme ehdimme... =)

 

Matkakertomuksen alkuosaa löytyy täältä:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=58;action=display;threadid=31950

 

Tässä kuitenkin DC-8:sta kuvaa vähän sieltä täältä, oma wanha rouvamme odottelee vieressä kasin "kainalossa". Moottorithan tuossa DC-8:ssa ovat uusia, ei enää vanhansorttisia nakkikannuja. Hieno kone!

 

kasin_nokka.jpg

 

timo_ja_kasi.jpg

 

ville_ja_kasi.jpg

 

vanhat_rouvat.jpg

 

kasimotti.jpg

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone on tosiaan aika mellevä, mutta ikä rupeaa sitäkin painamaan - Varaosia on aika vaikea saada ja ovatkin ajatelleet luopua kyseisestä koneesta. Aika paljon lentelee Afrikan suuntaan.

 

Laitetaas tälläinen kuva vielä.

 

 

PC010079.JPG

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, ehkä kävi joku jetset-porho Sionissa pienellä hiihtolomalla.

 

Siihen koneeseen muuten saa ottaa täydet tankit, 12 h toiminta-ajan, 25 henkeä ja 15000 Kg matkatavaraa tai rahtia. Kyllä siinä muutamat sukset kuljettaa. Firma mainostaakin konetta sanoilla "Almost unlimited baggage allowance".

 

Ei taitaisi kuitenkaan kannattaa kaljaralli Hesa-Tallinna-Hesa max. 35 matkustajalla sillä hinnalla, minkä Sami poimi firman sivuilta, vaikka kuinka toisi 15000 Kg tavaraa paluumatkalla.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo DC-8 on muuten ihan kivan näköinen mutta nuo kannut kyllä pilaavat tuon koneen ulkonäön täydellisesti :( Kyllä ne wanhat nakkikannut pitää kaseissa olla eikä mitään moterneja föönejä...

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä upea vehje! Noilla CFM-moteilla se näyttää jo kohtuu tehokkaalta paketilta, kyllä neljässä moottorissa on munaa.

 

Mitä nuo neliskulmaiset reiät ovat tuossa ohjaamon alla? Jotain ikkunoita? Ilmanottoaukkojen muotokin on vähän erilainen kuin perinteisissä malleissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuommoiset ole ohivirtausmoottorit, eikä suorat suihkumoottorit?

Eikös ohivirtausmoottorikin ole yhdenlainen suihkumoottori?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suihkumoottorit. Mallia CFM56-2.

 

Missäs muissa lentokoneissa noita moottoreita on nähty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäs muissa lentokoneissa noita moottoreita on nähty?

A32S, A340-200 ja -300 sekä B737-sarja -300:Sta eteenpäin. Ei välttämättä CFM56:n -2:sta mutta CFM56:sta kuitenkin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään