Mikko Tuomi

SUIO:n tulevaisuudesta

1 209 viestiä aiheessa

Vai on Tuomen rahoja varastettu! Odottakaa vaan paljonko Opisto on ihan rahansiirroissa velkaa minulle? Peter voisi tutkia hieman tarkemkin mikä on tilanne ennenkuin alkaa syyttämään. Minä olen koettanut pitää opistoa pystyssä monta vuotta fici copyn kusetuksessa. Onko kukaan miettinyt miten rahoitusyhtiöt ovat voineet hyväksyä noin ylihintaisia sopimuksia? Jos rahoitusyhtiö hyväksyy 100prosenttia ylihintaisen sopimuksen niin onko syy asiakkaan, rahoitusyhtiön vai myyjän?

Kyllä. Sinä olet varastanut minun rahojani. OKM on tukenut Opistoa verovaroin, ja tällöin sinä olet varastanut minun rahojani kun olet siirtänyt niitä omille tileillesi.

Tässä minun versioni:

Opistoa on tuettu verovaroin. Sinä olet varastanut niitä rahoja. Tällöin minun maksamia veroja on mennyt sinun taskuusi.

Minun silmissä sinä olet siis varas.

Voitko kertoa oman versiosi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ostaisit Ladan 100.000euron hintaan ja rahoitusyhtiö hyväksyy sopimuksen niin ken on vastuu?

Sinun, koska olet saanut siitä siivun pimeästi omaan taskuusi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saku hyvä,

Please älä pahenna enää tilaasi lähtemällä selittelemään mustaa valkoiseksi.

En voi ottaa kantaa yksityiskohtiin NDA:n vuoksi mutta voin sanoa että samassa taloudessa asuva juristi sanoi taannoin, että ei ole missään törmännyt yhtä systemaattiseen konnuuteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saku hyvä,

Please älä pahenna enää tilaasi lähtemällä selittelemään mustaa valkoiseksi.

En voi ottaa kantaa yksityiskohtiin NDA:n vuoksi mutta voin sanoa että samassa taloudessa asuva juristi sanoi taannoin, että ei ole missään törmännyt yhtä systemaattiseen konnuuteen.

Millainen NDA SIL-hallituksen jäsenillä on? Ja miksei asiaa voi kommentoida tarkemmin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ostaisit Ladan 100.000euron hintaan ja rahoitusyhtiö hyväksyy sopimuksen niin ken on vastuu?

Onko 100000 euron ladan ostaminen monivuotisella leasingsopimuksella sellainen toimi, jota on pidettävä osakeyhtiölain 6 luvun 17 §:n 2 momentissa tarkoitettuna epätavallisena tai laajakantoisena toimena [ottaen huomioon yrityksen toiminta ja toiminnan laajuus]? Minä en toimarina uskaltaisi ostaa, ellen saisi samassa momentissa tarkoitettua hallituksen nimenomaista hyväksyntää. Mahdollisen hyväksytyn ostamisenkin jälkeen huolehtisin siitä, että täyttäisin toimitusjohtajana vastuuni kirjanpidon lainmukaisuudesta, josta on säädetty saman pykälän 1 momentissa. Eli mm. huolehtisin siitä, että leasingvastuut näkyvät tilinpäätöksissä asianmukaisesti, toisin kuin mitä ne mm. esimerkiksi opiston vuosien 2011, 2012 ja 2013 tilinpäätöksissä näkyivät. Vai onko sekin rahoitusyhtiön syy?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilintarkastaja sekä tilitoimisto on tiennyt nuo asiat koko ajan. So what?

Mukava kuulla, että tässä on ollut yhteistä suunnitelmallisuutta. Olennaisempaa olisi oikeastaan, että tiesikö hallitus? Jos tiesi, ja hyväksyi (aktiivisesti tai hiljaa), sehän kaventaa toimarin vastuun tuosta käytännössä lähes kokonaan pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilintarkastaja sekä tilitoimisto on tiennyt nuo asiat koko ajan. So what?

Myönnät siis, että olette suorittaneet nämä rikokset hyvässä yhteisymmärryksessä tilitoimiston sekä tilintarkastajan kanssa?

Tästä on poliisikin varmasti kiinnostunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi raikasta nähdä tässä ketjussa muutakin otsikon mukaista keskustelua. Suomen harraste- ja urheiluilmailu taitaa elää tällä hetkellä melkoisten murrosten odotuksessa ja suuria toimijoita kohtaan kohdistuu kysymyksiä: mitä seuraavaksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi raikasta nähdä tässä ketjussa muutakin otsikon mukaista keskustelua. Suomen harraste- ja urheiluilmailu taitaa elää tällä hetkellä melkoisten murrosten odotuksessa ja suuria toimijoita kohtaan kohdistuu kysymyksiä: mitä seuraavaksi?

Erittäin totta. Aiemmat luurangot on tosin siivottava kaapista ennen tulevaisuuden suunnittelua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomen väite on absurdi. Miksi olisin tehnyt toimet jotenkin yhteistyössä? Toimitusjohtaja ei tee kirjanpitoa vaan tilitoimisto. Uskoisin.

Kun nyt kerran olet kynänkärkesi teroittanut, mikset kertoisi omaa kantaasi asioista?

Sinua kohtaan on esitetty aika vakavia syytöksiä. Myönnätkö tapahtumien kulun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomen väite on absurdi. Miksi olisin tehnyt toimet jotenkin yhteistyössä? Toimitusjohtaja ei tee kirjanpitoa vaan tilitoimisto. Uskoisin.

Nyt on pakko viheltää valehtelu poikki. Tj Kuosmanen on opistossa yksin hoitanut rahaliikenteen ja kirjanpitotisitteiden tiliöinnin. Vieläpä sellaisella tavalla ja oveluudella, että esim opiston kirjanpito vuodelta 2013 on nyt tekeillä jo kolmanteen kertaan. Tilitoimisto on kirjannut tositteet joita Kuosmanen on laatinut.

Teille jotka ette tilannetta tarkemmin tunne, annan neuvon. Älkää uskoko mitään mitä tässä asiassa kuulette Kuosmaselta.

Peter Tähtinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimitusjohtaja ja hallitus vastaa siitä että kirjanpito hoidetaan asiaankuuluvalla tavalla teki kirjanpidon työt kuka tahansa.

Ja jos kirjanpidon sekaan tj tai joku muu koittaa työntää sellaisia kuitteja tai tapahtumia jotka ei kestä päivänvaloa eivätkä kuulu yrityksen kirjanpitoon millään tavalla, niin se on osaavan tilitoimiston/kirjanpitäjän homma karsia sellainen paska pois seasta.

Ja se taas että on annettu yhdelle henkilölle kirjanpidon tositteiden teko ja rahaliikenne hoidettavaksi, kertoo vain ja ainoastaan heikosta hallituksen osaamisesta ja valvontaketjun pettämisestä. Siihen yhdistettynä täydet lapaset a)kirjanpitäjä b) kädestä syövä amatööri/laiska tilintarkastaja, niin keitto on valmis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noinhan se tiedottaminen menee Peter- älkää uskoko älkääkä kuunnelko muita kuin Peteriä. Varsin hyvää tiedottamista. Sinähän Peter olet se joka sanoo totuuden! Ei kukaan muu.

Ja erityisesti Peter on on ollut esimerkillinen tiedottaja: ainakin kertaalleen olet kirjoittanut, että et tiedota SIL asioita tällä palstalla. Varsin avoimesti niitä juttuja tulee SIL hallituksen jäseneltä Peter Tähtiseltä edelleen. Erityisesti jos sinut on nimetty vastuulliseksi selvittäjäksi Opiston asioissa? Voitko julkaista senkin pöytäkirjan täällä?

Minulla oli tosiaan vastuu, mutta se ei poista sitä totuutta, että myös muiden prosessi mukana olevien on hoidettava vastuunsa. Lisäksi on nähtävä mikä on kaiken tekemisen tarkoitus? Peter ei sitä osaa nähdä vaan hän haluaa nähdä vain virheet!

Eräs entinen ystäväni totesi minulle kesällä, että lakimiesten ja selvittäjien tullessa paikalle ensimmäisenä häviää totuus. Siinä vanha ystäväni oli oikeassa!

saku

Toimitusjohtaja ja hallitus vastaa siitä että kirjanpito hoidetaan asiaankuuluvalla tavalla teki kirjanpidon työt kuka tahansa.

Ja jos kirjanpidon sekaan tj tai joku muu koittaa työntää sellaisia kuitteja tai tapahtumia jotka ei kestä päivänvaloa eivätkä kuulu yrityksen kirjanpitoon millään tavalla, niin se on osaavan tilitoimiston/kirjanpitäjän homma karsia sellainen paska pois seasta.

Ja se taas että on annettu yhdelle henkilölle kirjanpidon tositteiden teko ja rahaliikenne hoidettavaksi, kertoo vain ja ainoastaan heikosta hallituksen osaamisesta ja valvontaketjun pettämisestä. Siihen yhdistettynä täydet lapaset a)kirjanpitäjä b) kädestä syövä amatööri/laiska tilintarkastaja, niin keitto on valmis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asioista en mitään tiedä, olen vain ilmailusta kiinnostunut valokuvaaja. Tahtoisin vain sanoa että jos teillä on keskenään jotain selvitettävää, menkää johonkin mökille, ottakaa kaljakori mukaan, puikaa asiat selviksi ja kätelkää lähtiäisiksi. On aika tyhmää lueskella kun nokitte toisianne julkisella foorumilla puolin ja toisin, ottamatta kantaa siihen kuka on oikeassa ja kuka väärässä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailu harrastajien tähtäin pitäisi kääntää keskinäisen nokittelun sijaan siihen, miten S Ä I L Y T Ä M M E   M A L M I N... Ja Niin Edelleen. Mitä hyötyä on siitä että täällä korppi nokkii korpin nokkaa illasta toiseen?? Häh?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luepa Saku hyvä tämä ketju uudelleen läpi ja katso mitä minun tiedottamaani täältä löydät. Lue sitten Pyörteen tiedote.

Mitä sellaista "tiedottamaani" löydät, joka liittyisi epäiltyihin rikoksiisi?

Olen toki tutustunut tapaasi toimia ja suuresti hämmentynyt modus operandin toistumisesta niin pankissa kuin opistolla.

Saattaa olla, että käsitys oikeasta ja väärästä on sinulla omanlaisesi ja meillä muilla enemmän konventionaalinen.

Kannattaa muistaa myös vertailun vuoksi, millainen sankarin gloria esim. WinCapitan Hannu Kailajärvellä on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noinhan se tiedottaminen menee Peter- älkää uskoko älkääkä kuunnelko muita kuin Peteriä. Varsin hyvää tiedottamista. Sinähän Peter olet se joka sanoo totuuden! Ei kukaan muu.

Ja erityisesti Peter on on ollut esimerkillinen tiedottaja: ainakin kertaalleen olet kirjoittanut, että et tiedota SIL asioita tällä palstalla. Varsin avoimesti niitä juttuja tulee SIL hallituksen jäseneltä Peter Tähtiseltä edelleen. Erityisesti jos sinut on nimetty vastuulliseksi selvittäjäksi Opiston asioissa? Voitko julkaista senkin pöytäkirjan täällä?

Minulla oli tosiaan vastuu, mutta se ei poista sitä totuutta, että myös muiden prosessi mukana olevien on hoidettava vastuunsa. Lisäksi on nähtävä mikä on kaiken tekemisen tarkoitus? Peter ei sitä osaa nähdä vaan hän haluaa nähdä vain virheet!

Eräs entinen ystäväni totesi minulle kesällä, että lakimiesten ja selvittäjien tullessa paikalle ensimmäisenä häviää totuus. Siinä vanha ystäväni oli oikeassa!

saku

Sinulla oli vastuu. Kertoisitko viimein, miten asiat oikeasti sujuivat. Tähän asti tiedämme vain, että olet rikollinen, ja vastuullasi on satojen tuhansien vedätykset. Kerro lisää, toivon ihan oikeasti, että ne muutkin joutuvat tästä vastuuseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä siitä hyötyä ole mutta se että asiat selvitetään, siitäpä on paljonkin hyötyä ja tietty haittaakin monelle.Mukava juttu että edes jossain selvitetään ongelmat näkyvästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä siitä hyötyä ole mutta se että asiat selvitetään, siitäpä on paljonkin hyötyä ja tietty haittaakin monelle.Mukava juttu että edes jossain selvitetään ongelmat näkyvästi.

kädenvääntö# #rakentava keskustelu #mökki #sauna #kaljakori #kädenpuristus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se vaan mielenkiintoista kuinka Opiston asioista selvää ottava Peter Tähtinen löytää yhteyden WinCapitan ja SUIOn välillä? Ilmeisen luovaa tutkintaa?

Pyörteen tiedote kertoo summan siirrosta , mutta ei siitä mitä on siirretty Opistolle? Kuten aiemmin olen todennut niin odotetaan kun ammattimiehet tutkii ja tekee saldot kohdalleen. Minä en ole saanut euroakaan hyötyä itselleni. En nyt enkä 1992! Jos niin olisi niin olisin rikas mies!

saku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se vaan mielenkiintoista kuinka Opiston asioista selvää ottava Peter Tähtinen löytää yhteyden WinCapitan ja SUIOn välillä? Ilmeisen luovaa tutkintaa?

Pyörteen tiedote kertoo summan siirrosta , mutta ei siitä mitä on siirretty Opistolle? Kuten aiemmin olen todennut niin odotetaan kun ammattimiehet tutkii ja tekee saldot kohdalleen. Minä en ole saanut euroakaan hyötyä itselleni. En nyt enkä 1992! Jos niin olisi niin olisin rikas mies!

saku

Puhut paskaa.

Ja lupaan syödä hatullisen sitä, jos näin ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kädenvääntö# #rakentava keskustelu #mökki #sauna #kaljakori #kädenpuristus

Siviilioikeudellisissa asioissa, jotka liittyvät puhtaasti kahden luonnollisen henkilön välisiin erimielisyyksiin, ymmärtäisin käytännön.

Kun kuitenkin mahdollista, että kyseessä on rikosoikeudellinen asia, johon liittyy olennaisesti veronmaksajien rahat ja ei-luonnollisten oikeushenkilöiden etu, ei #mökki #kaljakori oikein ole toimiva ratkaisu asian selvittämiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siviilioikeudellisissa asioissa, jotka liittyvät puhtaasti kahden luonnollisen henkilön välisiin erimielisyyksiin, ymmärtäisin käytännön.

Kun kuitenkin mahdollista, että kyseessä on rikosoikeudellinen asia, johon liittyy olennaisesti veronmaksajien rahat ja ei-luonnollisten oikeushenkilöiden etu, ei #mökki #kaljakori oikein ole toimiva ratkaisu asian selvittämiseen.

Alkaa vain kyllästyttää jo tämä kommenttien heittely puolin ja toisin. Meillä maallikko ilmailuharrastajilla ei ole mitään mahdollisuutta, toisin kuin viranomaisilla, punnita asioiden laillisuutta ja laittomuutta. On melkoisen hyödytöntä ja turhaa aikaa vievää heitellä täällä foorumilla syytöksiä suuntaan ja toiseen. Oikeusvaltiossa kun ollaan antaa oikeuslaitoksen tehdä johtopäätökset. Ja me oikeuslaitoksen ulkopuoliset ilmailijat ja ilmailusta kiinnostuneet voimme sillä aikaa keskittyä: ottamaan kiinnostavia ilmailu valokuvia, lentämään aina kun voimme ja puolustamaan Malmia! Olenko väärässä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään