Tero Partanen

Luontokuvia :)

5 814 viestiä aiheessa

Kurren liitävän lähisukulaisen jätöksiä löytyi maastosta läjittäin. Nämä ne ovat oikeita voimanappeja - niiden avulla voi keskeyttää moottoriteiden ja asuntoalueiden rakennustyömaat.

papana.jpg

Papanoiden tekijän kuvaaminen voi olla teknisesti vaikeasti toteutettavissa. Pitäisi saada kamera nostettua korkealle, koottua kattava salamajärjestelmä ja keksiä joku patenttiratkaisu kameran laukaisemiseen. Huh, huh - taidan jättää yrittämättä. Vaikea niitä on nähdä silmilläkään, kun liikkuvat niin hämärässä ja sitten varmaankin vielä pimeän tultua. Hämärtyvää iltataivasta vasten liito-orava on nippa nappa nähtävissä, kun osaa mennä tuonne puun alle kyttäämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hämärtyvää iltataivasta vasten liito-orava on nippa nappa nähtävissä, kun osaa mennä tuonne puun alle kyttäämään.

Silloinkin on vaarana, että saa pökäleen niskaan. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloinkin on vaarana, että saa pökäleen niskaan. :D

Nii-in! Kyllä se tuollainen jööti sattuisikin niskaan rojahtaessaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii-in! Kyllä se tuollainen jööti sattuisikin niskaan rojahtaessaan.

Ei se yksi mutta jos niitä tulee sarjana, niin mites sitten suu pannaan? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mika Karjalainen - WOW mikä kurrekuva!!  :o

T: Jani

Komiampaa kurrekuvaa saa hakea.. mutta onko se riuvulla siinä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella upea kuva, Mika! Laitampas tähän muutaman oman otokseni myös.

"Mitteeks siel kuvvaat?"

[ attachment removed ]

Lokki Joonatan ja kuohuva koski PART I (prkl zoomi loppui kesken)

[ attachment removed ]

Kaksi Joonatanin lokkia ja kuohuva koski PART II

[ attachment removed ]

EDIT: Jaajuu... Tämähän meinasikin unohtua...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komiampaa kurrekuvaa saa hakea.. mutta onko se riuvulla siinä?

Kiitoksia kiitoksia...

Enpä tuota tiiä. Saattoihan siltä jännäpaskat päästä kun jotakin se alkoi jupisemaan kun lähemmäks meni  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä hieno kuva Kurresta!!

Paljonko oli millejä vai oliko kovinkin kesy kurre..?

168 milliä (+ 1.6x croppikerroin) ja rajaamista päälle.

Ihan mukavan kesy kaveri oli, mutta kyllä se tuossakin kuvassa on jo kovin lähtevän näköinen, ja pian katosikin turvalliselle etäisyydelle, ettei saisi "singosta" kovin monta osumaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ois pitäny makroa käyttää, mutta en innostuksissani muistanut.

Tämä toljotteli Aeroflotin lähtöä 22R portilla...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täälä on kyllä niin hienoja luontokuvia ollut että en tiedä kehtaako näitä kuvia tänne edes laittaa.. mutta laitetaan nyt kun on vähän erikoisempi elukka.. eli läheisen järven rannat on jo sulia, ja jään reunalla istuu kymmenittäin näitä suht rumia kaveruksia..  ::)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

eli kyseessähän on siis piisami, tunnetaan myös vesirotan nimellä.. ja mielestäni tuo jälkimmäinen on jotenkin kuvaavampikin nimi..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juhis, piti munkin käydä sit kattoon noita samoja veijareita.. en tiennyt noiden olemassaolosta mitään ennen ku tuli puhetta :P

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikon takaista jänistelyä:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Laatu sukkaa aika pahasti vaikka jänis oli parin metrin päässä ikkunasta. :-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HiiHaa !! Käväisin eilen autotallissa, ja yllätin sieltä sisältä kaksi oravaa. Ovat ilmeisesti rakentaneet pesän sinne jonnekin. Pitäisiköhän lähteä tutkiskelemaan kameran kanssa, josko tuon oravanpesän löytäisi. Jokohan ne ovat munineet, vai ovatkohan oravanpoikaset jo kuoriutuneet ?? :P 8)

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

J-M Lavonen

Nyt minä tietää miltä näyttää naurava orava..... ;D

M. Karjalainen

Kaunis valokuva. Tämä valokuva mahdollisesti vuosi 2006 luontokuva. ;) Mahdollisesti saada kopioida itselle taustakuva oma tietokone? :-[

J. Övermark

Sinulla parempi valokuvia. Minulla "Paholainen" kaupunki jänis...... ;D

[ attachment removed ]

Mr. Arttu

Mahdollisesti oravat "Valloittaa" sinun talo kun olet paljon työssä....... :laugh: :laugh:

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cathy, ei nyt mitenkään pahalla eikä myöskään aikomukseni ole loukata mutta sanon kuitenkin ajatukseni nyt suoraan ja rehellisesti.

Vielä pari vuotta sitten kirjoitit sujuvaa suomea. Kukaan joka asuu vieraassa maassa ei unohda paikallista jo opittua kieltä, päinvastoin. Ja oletan sinun puhuneen suomea jo aika pitkään... joten minusta voisit ihan hyvin jättää "sarjakuvamaisen" suomen väärinkirjoituksen.

Ja miksikö en usko? Koska jos olisit tosissasi niin virheesi olisivat erilaisia, sanoista puuttuisi kirjaimia silloin kun niitä on kaksi peräkkäin ja muutenkin kirjoittaisit enemmän niin kuin kuulisit ihmisten puhuvan ympärilläsi.

Ja mitä tämä minua haittaa? No ei mitään, mutta foorumilla missä esiinnytään omalla nimellä ja vaalitaan hyviä tapoja ja ihmiset ovat avoimesti asialla olettaisin henkilökohtaisesti kaikkien pelaavan peliä samoilla säännöillä.

Julkinen kirjoitus julkisesta asiasta, ystävällinen kehoitus palata takaisin kirjoitustyyliin minkä hyvin osaat.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä on jo puitu eräässä toisessa threadissa

Jep. Olen silti sitä mieltä mitä sanoin tuossa ylempänä.  ;)

Cathy tehköön niinkuin omatunto käskee ja kyvyt antavat periksi.

EDIT

Lisätään vielä että tarkoitukseni ei ole alkaa tämän enempää tästä asiasta väittelemään tms. Olen esittänyt asiani varsin selvästi.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Jokohan ne ovat munineet, vai ovatkohan oravanpoikaset jo kuoriutuneet ?? :P 8)

Kai tämä oli vitsi?  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Olen silti sitä mieltä mitä sanoin tuossa ylempänä.  ;)

Cathy tehköön niinkuin omatunto käskee ja kyvyt antavat periksi.

Jos näin on niin hi**tojako sitten itket???

Cathy tekee parhaansa, se riittää!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Cathy, ei nyt mitenkään pahalla eikä myöskään aikomukseni ole loukata mutta sanon kuitenkin ajatukseni nyt suoraan ja rehellisesti.

Vielä pari vuotta sitten kirjoitit sujuvaa suomea. Kukaan joka asuu vieraassa maassa ei unohda paikallista jo opittua kieltä, päinvastoin. Ja oletan sinun puhuneen suomea jo aika pitkään... joten minusta voisit ihan hyvin jättää "sarjakuvamaisen" suomen väärinkirjoituksen.

Ja miksikö en usko? Koska jos olisit tosissasi niin virheesi olisivat erilaisia, sanoista puuttuisi kirjaimia silloin kun niitä on kaksi peräkkäin ja muutenkin kirjoittaisit enemmän niin kuin kuulisit ihmisten puhuvan ympärilläsi.

Ja mitä tämä minua haittaa? No ei mitään, mutta foorumilla missä esiinnytään omalla nimellä ja vaalitaan hyviä tapoja ja ihmiset ovat avoimesti asialla olettaisin henkilökohtaisesti kaikkien pelaavan peliä samoilla säännöillä.

Julkinen kirjoitus julkisesta asiasta, ystävällinen kehoitus palata takaisin kirjoitustyyliin minkä hyvin osaat.  :)

Julkiseen kirjoitukseen ei julkinen vastaus, lue privaviesti.

Tiina & Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään oltiin vappuretkellä ja joitain kuvia sain otettuakin ;)

Jäät saa kyytiä.

[ attachment removed ]

Roopella oli kaamee kapula ;) Tarmolla myös,siitä ei ole kuvaa :o

[ attachment removed ]

Tulvaa.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Julkiseen kirjoitukseen ei julkinen vastaus, lue privaviesti.

Tiina & Cathy

Juu, kiitos, tämä vastaus olisi ihan hyvin saanut olla täälläkin näkyvillä tai vähintäänkin Tiina olisi saanut esittäytyä, ehkä niin vielä tekeekin.

Tällaisella foorumilla missä ihmisten välinen keskustelu sujuu ainoastaan kirjoitetussa muodossa voi tapauksissa jotka ovat hiukan "epätavallisia" syntyä väärinkäsityksiä tai muita harhaanjohtavia ajatuksia. Se että täällä oleva nimi, Cathy, kirjoitti ensin sujuvaa suomea ja sitten yllättäen ei, herätti minussa ainakin kysymyksiä joita kyselin ja epäilyksiä siitä että nimimerkki Cathy vedättää meitä kaikkia täällä foorumilla. Näin ei siis ole, hyvä niin, ja minä itse olen kiitollinen siitä että sain tähän juttuun kunnollisen vastauksen.

En nyt kuitenkaan koe tehneeni mitään väärää, tiesin etukäteen millaisen vastaanoton tällainen tekstini voi saada ja kannan omista sanomisistani ihan täyden vastuun. Painostin hiukan koska kohteliaimpiin kysymyksiin ei ollut tähän mennessä tullut sen kummempaa vastausta, tätä pyydän anteeksi. Kuten jo aikaisemmin sanoin, tarkoitukseni ei ollut missään tapauksessa loukata Cathya. Tässä ei myöskään ole kyseessä mikään sukupuolien syrjintä ja ymmärtänette varmaan että ainakin minun mielestäni tietty avoimuus johtaa parempiin tuloksiin ja helpompaan kanssakäymiseen ihmisten kanssa.

Cathya haluaisin sitten vielä rohkaista kirjoittamaan suomea samalla tavalla kun hän puhuu sitä tai siis toisin sanoen ainakin yrittämään sitä. Tällainen foorumikirjoittelu on varmasti hyvää kielenharjoittelua siinä samalla ja omista virheistä oppii kuitenkin kaikkein parhaiten. Minä puhun nyt kokemuksesta, olen itse asunut nyt 8 vuotta ulkomailla, kahdessa maassa ja opetellut kaksi kieltä. Islantia opettelen parastaikaa kirjoittamaan, mutta kaikki tuntemani ulkomaalaiset yleensä kirjoittavat niin kuin he puhuvat tai siis pyrkivät siihen, ja näin minäkin teen islannin kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mökillä oltua pari päivää tässä Vappuna, joten tässä pari luontokuvaa sieltä  :)

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

ETtä sellasta, toi oli kyllä varsinaista kyttäämistä tuo homma, ja sitte kun nuo linnut tohon tuli ni samantien ne siitä häipy, yritä siinä nyt sitten säätää asetuksia varjojen takia sun muuta.  ::) Mutta palkitsevaa silti tuo luontokappaleitten kuvaaminen!  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään