Tero Partanen

Luontokuvia :)

5 814 viestiä aiheessa

Önniäisen nimeä en tiedä, mutta hieno kuva ! :thmbup: Millä putkella tuo on otettu ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku tietää mikä tämä elukka on niin olisin kiitollinen jos kertoisi.  :)

Hieno kuva! Pistäppä YLE:n Luonto-ohjelmaan sähköpostia, täältä tuskin saa jokaiseen kysymykseen vastauksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kommenteista!  :) Kuva on otettu Canonin 100mm F2.8 macrolla.

Millaisella aukolla ? Itselläni on Sigman 105 mm F2.8 macro, mutta kaikki kuvani ovat enemmän tai vähemmän epätarkkoja ilmeisesti johtuen liian suuresta aukosta. Jos saan öttömönkiäisen etupään tarkaksi, takapää jää epätarkaksi. Ja useimmiten önniäinen päättää jo lähteä muualle siinä vaiheessa.

Arttu

EDIT// Voisi muuten olla ruskoukonkorento. Tuolta: http://w3.upm-kymmene.com/for/internet/upm_skog.nsf/images/sudenkorentoopas.pdf/$FILE/sudenkorentoopas.pdf löytyy kuvasto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyykö siellä mitään?! Pientä laitteiston testausta, erotuskyky ei vielä ole kyllä kohdallaan.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku tietää mikä tämä elukka on niin olisin kiitollinen jos kertoisi.  :)

[ attachment removed / expired ]

Wau!! Mikä kuva!!  :o  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdyn edellisen puhujan kommenttiin..

Todella upea kuva. Varmasti parhaita mitä täällä on nähty  :P .

-Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä ketjua nostetaan! Tämmönen kuva sain Kuresta kun olin Suomessa lomalla vähän muutama viikko sitten... Olin odottanut monta tuntia että kurki tulisi lähelle ;)

[ attachment removed ]

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella komea kuva Geoff :thmbup: Kuulemani mukaan kurki on todella haastellinen kuvattava; vaikea päästä tarpeeksi lähelle ettei niitä säikyttäisi karkuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella komea kuva Geoff :thmbup: Kuulemani mukaan kurki on todella haastellinen kuvattava; vaikea päästä tarpeeksi lähelle ettei niitä säikyttäisi karkuun.

Siitähän saa hienoja rotaatio-kuvia, kun säikyttää ruokailevan kurjen ilmaan.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä ketjua nostetaan! Tämmönen kuva sain Kuresta kun olin Suomessa lomalla vähän muutama viikko sitten... Olin odottanut monta tuntia että kurki tulisi lähelle ;)

Kuvasitko piilokojusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos. Mulla on monta kymmentä kuvaa jossa kurki lentää pois... ja en saanut yhtään hyvää kuvaa jossa lintu on maassa!

Kuvasitko piilokojusta?

Ei, vaan liikuin aringonnousun jälkeen suo alueella jossa olin viime kesällä nähnyt iso kurki parven... Sitten istuin äkkiä puskaan kun kuulin kuren ääni kun ne aina ilmoittavat kun lentävät :)

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Purjekoneella pääsee vähintään tarpeeksi lähelle. Ei puuttunut muuta kuin kamera  >:( Mutta Geoffilta erinomaisen hieno kuva!

Nimim. Kiinteä osa puljaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen pulloharjaeläin tuli kaveriksi, kun olin pihalla tupakalla. Sanoin, että odota hetki, haen kameran. No sehän odotti...

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Sitten se rupes sönkkäämään jotain jostain mallipalkkiosta ja mä olin, että "mit vit, mikä palkkio?". Sit se otti ja tuhahti ja luikki tiehensä jotain jostain helvatan amatööreistä sadatellen. Mä siihen sitten jäin ihmeissäni sitä röökiä imemään loppuun, niin eikös se hemmetin lapasmateriaali käynyt vielä naapurin katolta kieltä näyttämässä ja rantaleijonaksi haukkumassa  >:(

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Torakka  8)

[ attachment removed ]

Kuvattu muuten Jämi Fly Inissä  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ruska on tullut pohjoiseen.

Kävimme tänään retkeilemässä Kiilopäällä ja siellä näyttää tältä.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään se sitten alkoi. Rauhoitusaika, joka kestää marraskuun puoleen. Tämä istari nappasi konnuskoskelta eilen klo 18.14.

Porsaalla oli mittaa 47cm. Takaisin ei voinut laskea, sillä kiduskaari oli katki. Helpotuksekseni takin sisältä ei löytynyt mätiä.

[ attachment removed ]

Tämä nelikakkonen oli todella laiha, mutta ok kuntoinen ja pääsi takaisin polskuttelemaan.

[ attachment removed ]

Kottarainen. Käpytikka.

[ attachment removed ]

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kottarainen.

[ attachment removed / expired ]

Jani

Ei tuo kyllä kottarainen ole, vaan käpytikka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suokukko:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ja loppuun vielä joutsen.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas takapihalta. Elukka tuijotti häiritsevästi.  ;D

Ei niin häiritsevästi, kuin se perjantainen sukulaisensa metsäjänis, joka meni 130:n vauhdista Golfin puskurista läpi ja tuli lokarin kautta pihalle.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään