Tero Partanen

Luontokuvia :)

5 814 viestiä aiheessa

Tulipas sunnuntaina käveltyä luonnossa ja piti hakeutua korkealle ja tuuliselle seudulle jottei räkkä vaivaisi  ;D

Mänty koittaa urheasti kurottaa korkeuksiin tunturin tuiverruksessa.

[ attachment removed / expired ]

Tunturikoivu taas matelee maata myöten...

Tämä alkaa pikkuhiljaa kelottumaan.

Tämä taas on jo luovuttanut...

Kuovi ponkaisee lentoon.

Porotokkia oli kolme eri tokkaa ja jokaisessa toistasataa kisuraa. Nekin oli nousseet tunturiin räkkää pakoon.

Ja sitten parijonossa autoilijoiden harmiksi maantielle.

Kiiruna syöskenteli Urupään VOR-aseman vierellä ja näin myös riekkoemon pesueensa kanssa, ainakin seitsemän poikasta oli parvessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep jep!!

Muutama kommentti. Vesa... tjoo,  :thmbup:  :thmbup:

Teemu: todella, siis todella upean kesäfiiliksen oot saanu tohon kuvaan. Tosta tulee snadisti mieleen se Egotripin biisi "asfaltin pinta", jossa on just sellanen ihana suomalainen kesäilta/aamu. Hieno.  :thmbup:

Juhan pohjosen kuvia katsoo aina mielellään ja kaimallakin mukavat kaislakuvat.

Kaikenkaikkiaan taas upeita kuvia. Tää ketju on kyllä tän koko foorumin selkeesti parasta antia.

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama lomaotos:

Paikallinen pulu eikun siis kalliokyyhky

Tukka hyvin, kaikki hyvin

Liitelyä

Herra lisko

Kaksin aina kaunihimpi

Joutsen, musta

Ja tälläinen tirppa lopuksi

Mikähän lintulaji mahtaa olla? Ei löytynyt mun Euroopan linnut opuksesta, tai sitten olin puusilmä  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko tuo viimeinen ihan kotimainen punarinta?

No niinpäs taitaa ollakin  :-[

Oli aika rohkea veijari, hyppi ihan jaloissa metrin päässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mikä makro lasi käytössä?

100mm makro missä on nokalla kiinteä 50mm väärinpäin. Tolla saadaan sellainen 2 - 3 suurennussuhde..

Muutama lomaotos:

Hienoja kuvia, varsinkin ensimmäinen vesiputous on  :thmbup:

Juhan kuvista tuli taas sellainen fiilis että nyt pitää päästä lappiin vaellukselle  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljon kauniita kuvia  :thmbup:

Mr. Niemisen olla pelottavia "bugs" kuvia  :P (valokuvata vaarallisen läheltä ;D).

Minun piti lähettää nämä kuvat aikaisemin......

Valokuvata Egypti, Red Sea.

Auger-shell

Blue-triggerfish

Oravakala  ;D (Crown-sqirrellfish)

Egyptian-starfish

Golden-dotten-flatworm

Maisema

Longnose-parrotfish

Masked-pufferfish piilossa

Sawtooth-feather-star

Spider-conch

Kala ja hänen huvila  :P (Tailspot-sandperch-and-Clam)

Cathy *-^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikonloppu viettyi mökkeilemässä Kuhmoisissa. Aivan tarkkaa paikkaa en nyt mainosta tässä. Naapurimökin pihapuussa pesi tänä vuonna haukka. Ornitologi en ole, eikä sellaista löytynyt koko porukasta. Lintukirjan tavaamisen jälkeen todettiin, että tämä veijari saattaisi hyvinkin olla Ampuhaukka. Kovaa mekkalaa ne pitivät, mutta kuvaaminen oli hemmetin hankalaa.

Ilmeisesti näkyvissä kävi parin päivän mökkeilyn aikana ainakin yksi aikuinen ja kolme tämänvuotista poikasta. Lentoharjoitukset olivat kovassa käynnissä - parhaan esityksen sain ehdottomasti kun itse olin järvessä - uimassa siis. Kameraa ei luonnollisesti ollut mukana.

Tänään sunnuntaina sitten lopulta päätin, että jos kerran haukat eivät halua tulla kuvatuiksi, niin mennään sitten metsään ja kuvataan sitkeästi laulavia pikkulintuja. Ei muuta kun kamera kaulaan ja menoksi! Yhden linnun lopulta löysinkin, taisi olla mustarastas. Sekin vaan lopetti laulunsa ja poistui - saman tekivät kaikki muutkin linnut.

Ihmettelin hetken, ja manasin jo että "ovatpas täkäläiset linnut vielä ujompia kuin mihin olen tottunut". Sitten huomasinkin männyn oksalla, ihan muutaman metrin päässä sen todennäköisen ujoudenaiheuttajan.

Joku lintu ei ollut ehtinyt karkuun, ja haukka oli aterioimassa. Mahdollisesti kyseessä oli juurikin tämänkesäinen poikanen, ja se saaliistaan tohkeissaan ei huomannut minua lainkaan. Ehdin ottaa kymmeniä kuvia, jopa hieman kokeilla erilaisia asetuksia kamerassa ja vaihtaa muistikortinkin.

Lopulta kuitenkin taisin tulla hieman liian lähelle. Sain pahaa silmää - ja kohteeni poistui.

--

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lauri toi on tuulihaukka, hienoja kuvia:)

Kiitokset. Minulle kelpaa hyvin tuulihaukka - sellaiseksi porukka noita ensin arvelikin. Sitten jostain syystä päättelivät ampuhaukaksi. Minä en noista tiedä mitään   :-[

--

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset. Minulle kelpaa hyvin tuulihaukka - sellaiseksi porukka noita ensin arvelikin. Sitten jostain syystä päättelivät ampuhaukaksi. Minä en noista tiedä mitään   :-[

--

Lauri

Kyllä minä sanoisin ampuhaukaksi!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä sanoisin ampuhaukaksi!!

Joo minustakin tuo näyttää enemmän ampuhaukalta. Tuulihaukallahan on keltainen silmärengas jotta en ainakaan noissa kuvissa näe.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo minustakin tuo näyttää enemmän ampuhaukalta. Tuulihaukallahan on keltainen silmärengas jotta en ainakaan noissa kuvissa näe.

Joo siis tuulihaukalle tulee se iho silmän ympärillä keltaiseksi vasta aikusena, perhanan vaikea sanoa kyllä kumpi on, tuo on mielestäni poikanen jolle emo on tuonut saaliin, onko kuvia niistä toisista jos niillä on harmaa silmän ympärys on ne ampuhaukkoja, aikuisella tuulihaukalla on aika pitkä pyrstö suhteessa ruumiseen se on kanssa hyvä tuntomerkki, tuulihaukka naaras on myös aika suttusen näkönen verrattuna koiraaseen.

Tuulihaukka syö pääasiassa hepokatteja mutta on kyllä se nappaa linnunkin välillä.

Tuulihaukasta on muuten aika hämääviä variaatioita eripuolella maailmaa joissakin paikoissa lintu on melkein kermakahvin värinen ja mustat siiven kärjet yms.

Tuo voi olla hyvinkin ampuhaukka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ukkosrintama lähestyy Kontiolahtea Polvijärven suunnasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hetken jo luulin löytäneeni erittäin harvinaisen tammikukkajäärän, mutta taitaa se sittenkin olla ihan tavallinen nelivyöjäärä (tai joku muu kukkajäärä)? "Tunnistus" tehty googlen kuvahaun avulla, joten jos joku tuntee jäärät paremmin, niin hihkaiskoon. Etenkin jos tuo on joku harvinaisempi tapaus!

Pituutta tuolla oli n. 15mm (ilman sarvia), tavattu Tampereella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään