Tero Partanen

Luontokuvia :)

5 814 viestiä aiheessa

On kyllä taas muutama loisto "otos"

Heikin kuvassa hieno tilannekuva (lasten ilmeet)

Tuo pihlajakuva, tosin olisi laittanut "puun" pikkasen reunempaan.

Vesalla tietty taas upeita lintukuvia.

Tintti ja oravakuvissa kanssa muutama hieno.

Näitä katselee mielellään.

joku saattoi jäädä mainitsemattaa..

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas aivan mahtavia kuvia kaikilta, etenkin Vesan kuvat!  :thmbup:

Multa tämmöinen ihanan kesäpäivän muistelukuva  :-[ Hieman pimeä mutta menkööt...

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wizziä odotellessa, viereisessä pihlajassa pari marjanpurijaa  :)

Punatulkku-koiras veteli marjaa, niin että moska vaan lensi  ;D

Tämä arka rastas osoittautuikin sitten rinnan kirjavuuden perusteella kulorastaaksi!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tuota vittuperkeleen valkoista paskaa tulee koko ajan. Kaikki perkeleen vaatteet pitää olla päällä, jos haluaa käydä postilaatikolla."  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli ulkoilutettua kameraa piiiiitkän tauon jälkeen. Muutama otos.

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa käytyä Jäämerenkierros lauantaina 9.10

Kolttaköngäs Neidenissä oli vähävetinen

Pykeijan kylä on aina idyllisen näköinen, noin 250 ihmistä asuu tässä kylässä.

Rastegaisa tunturi Norjan puolella oli saanut jo hieman uutta lunta laelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja taas tinttejä..  ;D ;D

Hei mitä sä siellä teet??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Toi Juhan toka kuva, miellytti mun silmää. Kaikki "kohdallaan", minun makuun.

Vesan kuvat... toi viides minusta hienoin. Tossa ekassa kuvassa erikoiset värit taustalla? Mitä mahtaa siellä olla...

ps. joskus taannoin lintukuvien arvo määriteltin lajin harvinaisuuden mukaan, mutta kyllä noist ihan tavallisista "tinteistä" saa yhtä upeita kuvia, kun vaikka merkikotkasta. Hyvä :thmbup:

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pommitetaan nyt sitten näitä, kun eipä näille taida muutakaan käyttöä olla...

Aloitetaas sillä Korkeakosken ehkä suurimmalla kliseellä. :P

Äskeisen jälkeen voikin pistää sen myllynkiven kaulaan ja hypätä kaivoon. Mutta pistetään nyt kuitenkin muutama ruutu ensin itse "päähoukuttimesta"

Vettä kuitenkin riittää ihan kohtuullisesti, vaikka kesä olikin kuiva, eikä tämä nyt mikään hirveän sateinen syksy ole ollutkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tossa ekassa kuvassa erikoiset värit taustalla? Mitä mahtaa siellä olla...

Taivas ja pihlajanmarjoja. Kuva on otettu yläviistoon kirkkaassa auringon paisteessa.

joskus taannoin lintukuvien arvo määriteltin lajin harvinaisuuden mukaan, mutta kyllä noist ihan tavallisista "tinteistä" saa yhtä upeita kuvia, kun vaikka merikotkasta.

Niinhän se menee.. Mitä harvinaisempi laji niin "arvokkaampi kuva". Näillä tinttikuvilla on hyvä treenailla esim. taustan hallintaa. Harvinaisemman linnun osuessa kohdalle kuva otetaan kun vain saadaan jotain kennolle. ;)

Tosin ei nämä tavis tintitkään ole mitään kovin helppoja kuvattavia ilman ruokintaa tai muita kikkailuita. Ovat niin penteleen pieniä ja nopea liikeissä :D

Jep, MM:ltä hienoja ruutuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tuota vittuperkeleen valkoista paskaa tulee koko ajan. Kaikki perkeleen vaatteet pitää olla päällä, jos haluaa käydä postilaatikolla."  ;D

Onko muuten Neulamäessä otettu tää kuva? Siellä taitaa olla vähän samantyyppisiä puromaisemia Metsurintien lähellä...

Ps. Upeita lintukuvia Vesalta! Ja hienoja kyllä myös nuo Mikon purokuvat! :thmbup:

EDIT: sokea minä, Korkeakoskeltahan nuo MM:n kuvat on, kun vaan lukee tekstit...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikolta hienot "puro" kuvat. "Klassinen pitkä valotusaika", mutta aina se vaan toimii ;)

Hienoja ovat.

terv.risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia :) Tero tietää, että tuo paikka osaa olla varsin koukuttava ja siellä saisi kulumaan aikaa vaikka kuinka kauan. Päätä käännät, niin aina löydät uuden jutun, josta on pakko saada kuva ;D

Vähän kääntää päätä ja "Ai, tuollakin kivenkolossa on tuollainen tupsu. No ei kun kuvaan!", naps! ;D

Mulla tuli joku fiksaatio vihreän ja tumman yhdistelmään...

...vaikka on ne värit muutenkin tuolla montun pohjalla jotain törkeän hienoa tähän aikaan vuodesta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On upeita. On....

ps. Mites se "kehyskeskustelu" ;D

Minusta noi kehykset antaa sen loppu silauksen näille kuville... joo, pidetyn äänestyksen perusteella kuulun vähemmistöön, mutta kait olen erilainen nuori ;D

Juu, anteeksi aiheesta hairahdus...

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu toki kuvasta. Joihinkin se sopii, ja joihinkin ei. Mun mielestä nämä tarvitsi tällä kertaa värien takia jotain tummaa "pohjasta irroittajaa"...

Voisihan se olla tällainenkin ;D

Sorry, tiedostomuodon takia piti laittaa noin pieneksi, että sai mahtumaan sääntöihin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kylläpäs on taas tullut nättiä kuvaa.  :thmbup:

Vesalta upeeta tipukuvaa. Riston tavoin minäkin tykkään 5. kuvasta kaikkein eniten.

Mikko näyttää, että kyllä se kamera pysyy tassussa vaikka ei rautalintuja kuvattaisikaan. Oikein mainioita ja kehykset ehdottomasti sopii näihin otoksiin. Siitä olen samaa mieltä.

Täytyy vielä erikseen todeta, että kylläpä on tarkkaa jälkeä Vesan ja Mikon kuvissa. Onko se vaan €€€€ kun puhuu vai enkö mä vaan sitten osaa? Putket pitäis ainakin meikäläisellä olla top notch, mutta ehkä toi mun runko (D300) ei sitten ihan noin hyvää jälkeä tee - vai syntyykö toi jälki sitten jälkeenpäin tietokoneenruudulla? Ehkä olen tätäkin aikasemmin kysynyt, mutta onko molemmilla käytössä ns. full frame?

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika maukkaan näköisiä kuvia MM:ltä  :thmbup:

Kuinkas yleistä tämmöinen on linnuilla?

Kalassa ollessa kyllä noita "jauheliha" haukia tulee mutta tämä oli eka kerta kun tintillä näin noin pahan näköisen "syylän"  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tattista vain. Tässähän kohta pian ylpistyy...  :laugh:

ehkä toi mun runko (D300) ei sitten ihan noin hyvää jälkeä tee - vai syntyykö toi jälki sitten jälkeenpäin tietokoneenruudulla? Ehkä olen tätäkin aikasemmin kysynyt, mutta onko molemmilla käytössä ns. full frame?

Kyllä nuo on ihan samanlaisella D300:lla otettu. Linsseinä noissa Nikkorit 70-200mm f2.8 ja 24-120mm f3.5-5.6, sekä Tokinan 12-24mm f4. Mutta kyllä se näissä toki tuo lopullinen terävyys tulee pienennyksen jälkeisessä terävöityksessä, joskin kyllä minä luulen, että varmasti tuo kontrastirikkaus tekee myös oman vaikutelmansa terävyyteen.

FF-kenno ei oikein ole mun juttu, kun kuitenkin tarvitsen sitä ulottuvuutta aika paljon omassa pääasiallisessa kuvausaiheessani. Ja kun olen aina inhonnut sitä kauheaa kroppaamista, mitä tänäpäivänä näytetään harrastettavan, niin luonto ei antaisi periksi ruveta "kroppailemaan niitä FF:n mukanaan viemiä millejä takaisin". Mun mielestä jos kuvasta on kropattu yli 1/3 pois, aletaan mennä jo kusetuksen puolelle :P

Laitetaanpas nyt sitten muutama lisää. Tällä kertaa enemmän tai vähemmän "yksityiskohtaorientoituneempaa" valikoimaa hieman erilaisilla lähestymistavoilla...

Yksityiskohtaa siellä, yksityiskohtaa täällä, tasaisesti koko ruudulla. Silmät menee äkkiä sekaisin, kun täysikokoista rupeaa tuijottelemaan ;D

Erota ne taustasta, niin erottuvat paremmin ;D

Miten se Tero sanoikaan? Poikkitaiteellista paskaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä nuo on ihan samanlaisella D300:lla otettu. Linsseinä noissa Nikkorit 70-200mm f2.8 ja 24-120mm f3.5-5.6, sekä Tokinan 12-24mm f4. Mutta kyllä se näissä toki tuo lopullinen terävyys tulee pienennyksen jälkeisessä terävöityksessä, joskin kyllä minä luulen, että varmasti tuo kontrastirikkaus tekee myös oman vaikutelmansa terävyyteen.

No sittenhän se on se mitä epäilinkin, eli että mä en vaan osaa.  ;D

Alotetaan nyt sitten siitä, että missä järjestyksessä sä etenet, eli kun sulla on ihan raakakuva siinä näytöllä, niin editoitko sitä ensin, sitten pienennät ja sitten terävöität ihan lopuksi, vai mikä on sun flow? Mä oon aina terävöittänyt sen pienentämättömän kuvan. Tosin sillä tavalla meillä on tässä muutenkin eri flow, koska kun mä laitan kuvan nettiin (Flickr) niin laitan sen originaalikoossa, eli väkisinkin se terävöitys tulee isoon kuvaan. Sitten jos laitan sen tänne niin pienennän vaan sen ison kuvan enkä muuta. Ehkä sekava selitys, mutta toi sun flow kyllä kiinnostais.

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään