Tero Partanen

Luontokuvia :)

5 814 viestiä aiheessa

Selvä ero muuten noiden tikrujen turkin keltaisessa/oranssissa. Ekassa selvästi tummempi/oranssimpi/punertavampi, ihan miten asian haluaa muotoilla. Terävöitystekniikasta tuon eron ainakin pitäisi löytyä jos on muuten sama kuva...

Kyllä. Tuossa ohjeessa ihan sanotaankin, että muuttaa värejä. "8: You may wish to slightly correct the saturation and brightness which will have changed fractionally during the process using curves or hue/sat adjustment layers."

Tästä linkistä siis kyse: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/726816

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten te voitte huomata noissa tiikeri-kuvissa muuta eroa kuin ehkä sen, että ensimmäinen aavistuksen terävämpi? Hyviä kuvia! Nyt on menny pikselinhinkkaus liian pitkälle mun mielestä, jos noista pitäisi selkeä ero huomata :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lätkästäänpä muutama koskikuva jonon jatkoks  :)

1.

[ attachment removed / expired ]

2.

3.

4.

- Allu -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvä ero muuten noiden tikrujen turkin keltaisessa/oranssissa. Ekassa selvästi tummempi/oranssimpi/punertavampi, ihan miten asian haluaa muotoilla. Terävöitystekniikasta tuon eron ainakin pitäisi löytyä kun on muuten sama kuva... Itse olen kyllä kans huomannut, että kun PhotoFiltressä sitä sharpenia klikkaa niin selvästi kirkastuu kuva.

EDIT: Ero on itse asiassa hämmästyttävän suuri kun uudestaan katselen. :o Ei kai tuossa vaan oo jotain optista harhaa vai voiko terävöitystapa vaikuttaa noin paljon? :o

HEHEH, no höpö höpö. Mitä sieniä sitä on taas koulussa tarjoiltu? :P

Ei noissa ole oikeasti eroa paljon skaakaan. Ainoa ero löytyy noista ohuista valkoisista karvoista, jotka toisessa ovat hitusen terävämmät. Toisin sanoen kontrastirikkaammat myös, mistä johtuu, että se tuon olion turvan alue näyttää ehkä sen tumman naisen häpykarvan verran kirkkaammalta. Oranssi sen sijaan pysyy täysin identtisenä kautta kuvan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei noissa ole oikeasti eroa paljon skaakaan. Ainoa ero löytyy noista ohuista valkoisista karvoista, jotka toisessa ovat hitusen terävämmät. Toisin sanoen kontrastirikkaammat myös, mistä johtuu, että se tuon olion turvan alue näyttää ehkä sen tumman naisen häpykarvan verran kirkkaammalta. Oranssi sen sijaan pysyy täysin identtisenä kautta kuvan..

Jaa-a, viime viikolla tais olla jotain sienijuttuu mut en syöny. :D

Mutta, kyllä mä ainakin huomaan ihan selvän eron tuossa kuonon/turvan/mikäonkaan yläpuolella ja silmien välissä olevalla alueella ja tuossa laajimmalla värialueella keskellä selkää. Eikö kukaan muu näe? On varmaan sittenkin ujutettu jotain sieniä jonkun ruuan seassa. :o

(Niin, kuten viimeisestä lauseesta voi päätellä, sienet eivät ole ruokaa ::):D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä Jani ei suutu* tästä vertailukappaleesta. Tässä on nuo kaksi versiota tikrun kuvasta vuorotellen. Se, joka näkee eroa esim. oranseilla alueilla, voi yllättyä, kun katsoo tämän ;)

Vertailukuva

*jos suuttuu, kerro, niin otetaan pois ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en todellakaan suutu vaan kattelin tota vertauskuvaa ihan syvällä mielenkiinnolla. Tossa sen eron näkee loistavasti. Kiitos siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten te voitte huomata noissa tiikeri-kuvissa muuta eroa kuin ehkä sen, että ensimmäinen aavistuksen terävämpi? Hyviä kuvia! Nyt on menny pikselinhinkkaus liian pitkälle mun mielestä, jos noista pitäisi selkeä ero huomata :o

Olen kyllä samaa mieltä.

Minun raihnaiset silmät eivät kyllä huomaa juurikaan eroa. Tiedän, että tuosta terävöinnistäkin on tehty tiedettä, jossa tehdään montakymmentä eirlaista temppua, mutta kyllä yleensä se usm on mielestäni ihan jees.

Mutta näin sanoessani joudun ojasta allikkoon... :-[  ,  (kun tätä kuvankäsittelyä (kin) valokuvauksessa puolustan), mutta Eliaksella on nuoret ja tarkemmat silmat  ;)

Edit: Enpäs osannut katsoa, mutta tossa MM:n  kuva"sarjassa, kuvat peräkanaan" outoa terävöintiä (valkoisia pillkkuja)  tuossa toisessa terävöitetyssä kaltsissa.

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Enpäs osannut katsoa, mutta tossa MM:n  kuva"sarjassa, kuvat peräkanaan" outoa terävöintiä (valkoisia pillkkuja)  tuossa toisessa terävöitetyssä kaltsissa.

Lievää yliterävöitystähän se on...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, saman huomasin tuossa yhdessä "tyrskykuvassani". Kuitenkin oon sitä mieltä, että ihan perusjutuilla saa ihan kelpokuvan.

Niinkuin täällä toisessa ketjussa olikin puhetta olihan mustavalkokuvaksessakin kaikenlaisia jippoja ym.

Toisaalta tää kuvankäsittely on ainakin meitsille tuonut uutta mielenkiintoa tähän harrastukseen, vaikka se joskus olisikin pikselin jne.

Hyvä kuva on kuitenkin aina hyvä kuva (tietysti subjektiivinen käsitys) oli sitä viilailtu tai ei  ;)

Joten lisää hyviä viilaamattomia ja viilattuja kuvia, kiitos 8)

Ja, niitä tässä ketjussa riittää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta tää on kyllä valokuvauksessa just niin hienoa, että näitä juttuja piisaa. Eipä lopu oppiminen kesken. Ja mun mielestä tälläset keskustelut on just parhaita, missä keskustellaan eri tekniikoista kuvan käsittelyssä. Kuvankäsittelyvinkit ja eri metodit on juurikin hyvin opettavaisia. Ja kun foorumilla kuitenkin on ihmisiä jotka on hyviä siinä, niin tää on aika mielenkiintoisaa ja antoisaa. Mii laiks.

-Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta tää on kyllä valokuvauksessa just niin hienoa, että näitä juttuja piisaa. Eipä lopu oppiminen kesken. Ja mun mielestä tälläset keskustelut on just parhaita, missä keskustellaan eri tekniikoista kuvan käsittelyssä. Kuvankäsittelyvinkit ja eri metodit on juurikin hyvin opettavaisia. Ja kun foorumilla kuitenkin on ihmisiä jotka on hyviä siinä, niin tää on aika mielenkiintoisaa ja antoisaa. Mii laiks.

-Jani

Joo, samaa mieltä. Tosiaan itse, kun on kuvannut suurimman osan dialle, mille ei mitään voinut tehdä kehityksen jälkeen tää kuvankäsittely on antanut ihan uuden ulottuvuuden.

Ja opiksi toisten vihjeistä, kun osais ottaa, eikä "nokkiinsa" ;)

Kyllä se musta ainakin on hienoa, että saa kommentia. Paljon mielekkäämpää, kuin pöytälaatikkoon "kuvaaminen"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en oo ollu koulussa kohta viiteentoista vuoteen, mutta saman värieron havaitsin itsekin. Eilen viimeksi oli töissä sieniä lihapadassa. Kyllä muuten on sen jälkeen ollu ihmeen hilpee fiiwis! ;D

No ei vaan, selityksen tolle värierolle hiffasin oikeestaan samointein. Mulla on näyttönä tämmönen halpis 24" lcd, jolloin kahta allekkain olevaa tikrukuvaa katsoo väkisinkin eri kuvakulmasta. Halpojen lcd-näyttöjen värit/kirkkaus/gamma/joku muu vaihtelee riippuen siitä, mistä suunnasta kuvaa katsoo -> eri väriset turkit. Surkeeta, mutta minkäs teet.

Eli niillä, jotka ei eroa näe, on joko crt:t tai sitten laadukkaa(mma)t lcd:t näyttöinä. Laitat Elias kuvat rinnakkain, niin ero häviää. Tai katot sen kaiman vertailukuvan.

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisiko Photoshop Elementsillä päästä lähellekään tuota tulosta?

Tällä porukalla taitaa olla ihan vaan Photosoppeja, ei Elements -versiota kun kukaan ei pysty (?) kommentoimaan, voisiko Elementsillä päästä tuossa terävöitysasiassa lähellekään noita mallisuorituksia isolla versiolla... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä porukalla taitaa olla ihan vaan Photosoppeja, ei Elements -versiota kun kukaan ei pysty (?) kommentoimaan, voisiko Elementsillä päästä tuossa terävöitysasiassa lähellekään noita mallisuorituksia isolla versiolla... :-[

Varmasti voi. Eiköhän noissa kaikissa ohjelmissa pääpiirteet ole ihan samanlaiset, joten manuaali toiseen käteen tuo edellä linkattu ohje toiseen ja sitten vaan katsomaan, mitä kaikkea sieltä löytyy. Löytynee varmaan kutakuinkin kaikki samat ominaisuudet, kuin muistakin ohjelmista. Eikä ne varmaan edes toimintojen nimet kauheasti poikkea, joten samojen ohjeiden pitäisi kyllä olla aika hyvin sovellettavissa kaikkiin ohjelmiin...

EDIT: Ei luonnollisestikkaan ole olemassa mitään universaalia tapaa toimia, vaan kun lähdetään menemään noiden tuon em. ohjeen tapaisiin yksityiskohtiin, jokainen kuva on sen jälkeen oma tapauksensa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä pitää :thmbup: Kaunis Lumpeenkukka....

Cathy

Ulpukka se kukka Cathy on, lehti on lumpeesta.  ::) Vai olenko Matti ihan väärässä?

ps. kehys sopii tähän kuin nenä päähän  :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ulpukka se kukka Cathy on, lehti on lumpeesta.  ::) Vai olenko Matti ihan väärässä?

Kiitos oikea tieto :thmbup:. Minä ymmärtää kukka olla Lumpee....... :-[

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ps. kehys sopii tähän kuin nenä päähän  :thmbup:.

Jep, kyllä se on ulpukka  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Närhi  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään