Tero Partanen

Luontokuvia :)

5 814 viestiä aiheessa

Alempi näyttää joltain kuningaskalstajalta ainakin olisko toinen narttu näin lonkalta heitettynä. Ornitologit voi kertoa loput hyvää lomaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän lisää kuvia, kaikki samasta paikasta, elikkäs Yalan luonnonpuistosta Sri Lankasta. Jotkut osaajat varmaan tunnistaa lajeja.  ;)

1. Aloitetaan apinoilla.  :)

[ attachment removed / expired ]

2. Keskikokoisen koiran kokoinen orava.

3. Sika!

4.

5.

6. Vähän aikaa oltiin ajeltu, niin jeeppi (land rover) kuskin puhelin soi. Pienen kälätyksen jälkeen tehtiin tiukka U-käännös ja lähettiin ajamaan tuhatta ja sataa jokseenkin huonokuntoista (ja kuoppaista) tietä.

Selvisi että jossain oli bongattu Leopardi. Näkyvyys oli vähän huono kun puiston "tähti" oli vähän puskassa:

7. Ymmärsin kuskin kiireen vasta kun näin "leopardi ruuhkan". Huono kuva etulasin läpi.  :D

8. Puhveli (varmaankin)

9. Mamma-norsu pitää huolen että poikanen saa syödä rauhassa.  :thmbup:

10. Pyyttoni tuli kirjaimellisesti "ihan puskista"

11.

12. Tähän on hyvä lopettaa.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on suuria vaikeuksia päättää näiden kahden välillä, kummasta teetän printin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmat on näyttäviä pidin enemmän  ykkösestä meren  esille tulon myötä, mutta onko horisontti suorassa vai onko silmäni kierossa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On muuten mahtavat kuvat?  :thmbup: Millä kuvasit ja mitä oot tehny niille että sait niistä tuommosia?

Kiitän. Eipä noille juuri peruskäsittelyä enempää, valoja ja varjoja on säädelty ja taivaalle lisätty gradueted filter tummentamaan, lopuksi käännetty mustavalkoiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitän. Eipä noille juuri peruskäsittelyä enempää, valoja ja varjoja on säädelty ja taivaalle lisätty gradueted filter tummentamaan, lopuksi käännetty mustavalkoiseksi.

Ei nuo näyttäneet musta-valkoisilta...  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kumpikohan on meistä Lasolia vetänyt?  ;D Edellisen sivun viimeiset kuvat siis kyseessä.

Juuri niin. Mulla näkyy ainakin keltaisen, oranssin ja hiukan punaisenkin sävyjä tuossa meren ja pilvien paikkeilla.

Enkä juo Lasolia. Se on vaarallista. Jahva riittää.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri niin. Mulla näkyy ainakin keltaisen, oranssin ja hiukan punaisenkin sävyjä tuossa meren ja pilvien paikkeilla.

Enkä juo Lasolia. Se on vaarallista. Jahva riittää.  ;)

Juu totta, keltaista sävyä on lisätty vielä jälkikäteen sävyleikkurilla. Punaista en itse löydä, tiedä sitten tästä monitorista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu totta, keltaista sävyä on lisätty vielä jälkikäteen sävyleikkurilla. Punaista en itse löydä, tiedä sitten tästä monitorista...

Ok, no hyvä etten nyt näe ihan omiani.  :thmbup:

Sitä punaista, tai voitaisiinko sanoa että tummempaa oranssia, on hennosti ainakin minun näytöllä tuossa kakkoskuvassa juuri hiukan ennen kuin pilvestä tulee musta. No, ehkä eri vehkeissä näkyy erilailla. Enivei, hienoja teoksia kaikenkaikkiaan.

Näitä kelpaa katsella!  :thmbup:

Niin, mistä päin kuvat ovat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on suuria vaikeuksia päättää näiden kahden välillä, kummasta teetän printin?

Minun mielestäni ehdottomasti numero 1. Parempi sommittelu ja kontrasti, vähemmän häiriötekijöitä. Vahva kuva, vahva tunnelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta onko horisontti suorassa vai onko silmäni kierossa?

Hieman näyttäisi siltä. Onko kuvat otettu jalustalta? Kenties päätä ei vain saa vaateriin. Joissakin jalustoissa on tällaisia ongelmia (jotka mukamas mahtuvat tehtaan toleransseihin).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rahamies tekee kummastakin  ;D

Sao Lourenco oletan, on sattunut aika tyyni päivä? Yleensä tuolla tuulee niin p**keleesti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt pari, kun ei oo tullu paljon kuvia laiteltua tässä talven mittaan. Ei häävejä, mutta tykkään fiiliksestä:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rahamies tekee kummastakin  ;D

Sao Lourenco oletan, on sattunut aika tyyni päivä? Yleensä tuolla tuulee niin p**keleesti...

:laugh: Paikka oikein, Madeiran itäpää siis. En muista, että olisi kummemmin tuullut, sadepäivä taisi olla.

Hieman näyttäisi siltä. Onko kuvat otettu jalustalta? Kenties päätä ei vain saa vaateriin. Joissakin jalustoissa on tällaisia ongelmia (jotka mukamas mahtuvat tehtaan toleransseihin).

Oli se pikkaisen vinossa, asteen verran oikaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli kuvattua jyrsijöitä tänään seurasaaressa.

Hiiri

Myyrä. Laji luultavimmin Metsämyyrä

Toinen myyrä

Pähkinä maistuu

Hieman pienempi ja vikkelämpi hyönteissyöjä eli ei ole sittenkään jyrsijä niinkuin aikaisemmin väitin eli ilmeisemmin metsäpäästäinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli kuvattua jyrsijöitä tänään seurasaaressa.

Lähelle päästivät näköjään uteliaat  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään