Jesse Paajanen

Tyyppikoulutus

6 viestiä aiheessa

Hei!

Itsellä on pian ensimmäinen tyyppikoulutus edessä. Kone on B738 ja olen saanut jo etukäteen materiaalit koskien konetta.

Tahtoisin tietää onko vastaavan kurssin suorittaneilla jotain hyviä vinkkejä mitä kerrata aikaisemmista opinnoista, mihin keskittyä tässä vaiheessa uusien materiaalien osalta? Minkä verran on "realistinen" aika valmistua kurssia varten, toki yksilökohtaista mutta minkä verran itse luit? Itse saan päättää alkaako kurssi 2vko vai 5vko päästä, oletan että monen vastaus on että 5vko, vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ota ihmeessä tuo kaksi viikkoa. Eihän tyyppikurssia varten ole tarkoitus opetella etukäteen. Siellähän se oppi tulee. Totta kai voi etukäteen silmäillä yleiskuvaa koneesta ja katsella koneen systeemejä, mutta ei kannata opetella kovin syvällisesti, kun voi sitten tarttua aivan turhaa nippelitietoutta päähän. Varsinkin eka tyyppikurssin kohdalla, jolloin vielä puuttuu se asioiden tärkeyden ymmärtämisen idea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen hieman yllättänyt että vastauksista, kiitos kuitekin niistä.

Itsellä on yli 2v siitä kun ATPL:t on käyty eli ne on päässyt hieman unohtumaan, se oli osasyy jonka takia itse mietin tuota myöhempää aloittamista. Toinen asia joka arvelluttaa, että onko normaalia että ennen tyyppikoulutusta ei käydä läpi omatoimisesti mitään ko. koneeseen liittyvää, vaan kaikki opetetaan itse kurssilla? Joillain tulevilla kurssikavereilla on jo ollut kuukauden kaikki materiaali koneesta, mutta koulu sanoo että ne jaetaan vasta kurssin ensimmäisenä päivänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään