Timo Hyvönen

Medikaali voimaan

9 viestiä aiheessa

Hei, Timo.

 

Osaatko Sinä tai joku muu kertoa, että saako sieltä samalla istumalla myös auton ajokorttia varten medikaalin?  Saako sieltä nyt myös uusien EASA:n määräysten mukaisten medikaalin? 

 

t. Lauri Tarkkonen

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Timon kuvassa ainakin lukee "Issued in accordance to the EU regulation (EASA Part-MED)"

 

Ajokorttimedikaalin suhteen en osaa sanoa.

 

//T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(..)Saako sieltä nyt myös uusien EASA:n määräysten mukaisten medikaalin?

Kevään 2013 jälkeen kaikki uudet medikaalit ovat EASA medikaalit. Mm. entisen luokka 4 medikaalin sijalle tuli EASA-LAPL MED.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedosta Armin.

 

Saanko vielä kysyä, että jos taka-ajatuksena on sittenkin päätyä PPL(A) pahviin, niin onko mitään järkeä hankkia samalla siihen kelpaava medikaali, vai riittääkö tuo LAPL-medikaali.  Onko vaatimusraja paljon korkeampi?

 

t. Lauri Tarkkonen

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedosta Armin.

 

Saanko vielä kysyä, että jos taka-ajatuksena on sittenkin päätyä PPL(A) pahviin, niin onko mitään järkeä hankkia samalla siihen kelpaava medikaali, vai riittääkö tuo LAPL-medikaali.  Onko vaatimusraja paljon korkeampi?

 

t. Lauri Tarkkonen

 

 

LAPL-medikaali ei riitä PPL(A) -lupakirjaan. Jos mielessä kajastelee PPL:n lentäminen, niin silloin kannattaa ehdottomasti hakea suoraan luokan 2 medikaalia. LAPL- ja luokan 2 -medikaaleilla ei ole kovinkaan suurta eroa. Suurin ero tulee siitä, että yli 50-vuotias luokan 2 medikaalin omistaja joutuu käymään lääkärissä 12kk välein kun LAPL medikaalissa riittää 24kk välein tehty tarkastus. Tuolta voit katsoa, mitä eroa noiden medikaalien vaatimuksissa on: http://easa.europa.eu/agency-measures/docs/agency-decisions/2011/2011-015-R/AMC%20and%20GM%20on%20the%20medical%20certification%20of%20pilots%20and%20medical%20fitness%20of%20cabin%20crew.pdf 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se tuolla jaettu Terttusen esityskin ihan selkeä..:)

 

Mutta joo, testit ym. vaateet ihan samat, voimassaoloaika pidempi eikä LAPL-kirjaan tarvita välttämättä labrakokeita.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kevään 2013 jälkeen kaikki uudet medikaalit ovat EASA medikaalit. Mm. entisen luokka 4 medikaalin sijalle tuli EASA-LAPL MED.

 

Jeps, ennen kolme vuotta viiskymppisellä, nyt kaks vuotta satasella ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedosta Armin.

 

Saanko vielä kysyä, että jos taka-ajatuksena on sittenkin päätyä PPL(A) pahviin, niin onko mitään järkeä hankkia samalla siihen kelpaava medikaali, vai riittääkö tuo LAPL-medikaali.  Onko vaatimusraja paljon korkeampi?

 

t. Lauri Tarkkonen

 

 

Voi olla parempi hakea kerralla 2-medikaali (en tiedä sen uutta nimeä), mutta ainaakaan ennen 4-medikaalilla ja 2-medikaalilla ei tainnut olla hintaeroa ainakaan tarkastuksessa. Mikkelissä lääkärintarkastus oli ainakin viimeksi halpa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään