Vieras

Näytönohjaimissa pysytään... AGP-väylä?

8 viestiä aiheessa

Tämä saattaa olla todella typerä kysymys mutta koska tällä kertaa en onnistunut selkeää vastausta netistä saamaan, kysyn silti. ;D

Olin aikeissa ostaa 2200+ XP-prossun ja gigan muistia seuraksi R9800 Pron korvaamaan vanhaa GF4 4200:sta, kunnes keksin että emoni ei tue kuin 4X-AGP väylää, R9800 8X.

Meneekö sijoitus TÄYSIN hukkaan jossen osta uutta emoa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oikeastan koska 9800pro toimi mainiosti 4x AGP väylällä. ja kuteinkin tavalisesti sinun kone ei ole syötamäässä niin iso mara tavara näytöojaimolle että huomaist ero 4x ja 8x valilla... eli osta pois vaan jos mieli tekee ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oikeastan koska 9800pro toimi mainiosti 4x AGP väylällä. ja kuteinkin tavalisesti sinun kone ei ole syötamäässä niin iso mara tavara näytöojaimolle että huomaist ero 4x ja 8x valilla... eli osta pois vaan jos mieli tekee ;D

Kiitos rohkaisusta ;) Tarkoitus on kuitenkin päivittää muutakin myllyä jonkun ajan päästä niin miksikäs ei..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomioi myös, että AGP-väylä on katoamassa. Jos se emolevyn vaihto on tulossa ajankohtaiseksi, niin minä hankkisin PCI-Express-väyläisen kortin siinä yhteydessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomioi myös, että AGP-väylä on katoamassa. Jos se emolevyn vaihto on tulossa ajankohtaiseksi, niin minä hankkisin PCI-Express-väyläisen kortin siinä yhteydessä.

En kyllä allekirjoita tuota täysin. AGP väylään saa vielä pitkään kiinni sellasen kortin, jolla pelailee vielä vuosia. Ja mikä parasta, hinnat tulevat tippumaan noilla AGP vehkeillä aika huomattavasti kunhan nuo PCI-E:t tulevat kunnolla markkinoille. Tällä hetkellähän noilla taitaa saatavuus olla lähes nollissa. Esim. ite hommasin just Abitin AV8 emon ja siihen A64 3200. Eivätkä olleet ollenkaan pahan hintaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no paha ennustaa tulevaisuutta, mutta kyllä minä ennemmin veikkaan, että vuoden päästä AGP-väyläisiä näyttökortteja ei tehdä, tai sitten ne maksavat enemmän pienempien tuotantoerien takia. Tietenkin jos arvioi emon ja näyttökortin olevan käytössä yhtä kauan, niin silloinhan ei ole merkitystä. Niin ja käytettynä saa varmaan kohta hyviä AGP-kortteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja käytettynä saa varmaan kohta hyviä AGP-kortteja.

No tätä päivitysrumbaa minä odottelen täällä....9800 Prolle tarjotaan hyvä koti... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaankin AGP on siirtymässä näillä näkymin historiaan. Mutta se että milloin tuo PCI-E ajaa itsensä kunnolla läpi, onkin eri asia. Kuten Esa sanoi, sitä on vaikea ennustaa.

Itse sanoisin tällä hetkellä että ostaa sen mikä on tämän hetkisen tarpeen mukaista ja mikä passaa omalle kukkarolle parhaiten. Toki, jos koko koneen pistää kokonaan uusiksi, kannattaa katsella ympärilleen ja vertailla eri vaihtoehtoja.

AGP tulee kuitenkin olemaan vielä aika kauankin olemassa ja siihen tulee löytämään laitteita ihan huoletta. Jos ei muuten niin käytettynä. PCI-E laitteet kuitenkin ovat vielä (huom Vielä) arvokkaampia kuin vastaavat AGP-himmelit.

- J, Parinkin AGP-väyläsen koneen onnellinen käyttäjä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään