Martti Sucksdorff

TEISKON kentän pitolupa.

85 viestiä aiheessa

Hämeestä kuuluu kummia, Tampereen kaupunki on vastoin sopimustaan, joka tehtiin Tampereen ilmailuyhdistyksen kanssa siitä että yhdistys siirtyy pois Härmälästä rakennuksien tieltä Teiskoon, nyt siis kaupunki on antamassa Teiskon kentän pitoluvan paikalliselle vauhtipuistoyrittäjälle vastoin tehtyä sopimusta ilmailuyhdistyksen kanssa sopimuksessa ei ole aikarajaa. K.O. Yrittäjällä ei ole ilmailutaustaa ja ihmettelen miksi hän/he haluavat kentänpitoluvan ilmailukäyttöön myös ?

Vetoan teihin arvoisat ilmailukolleegat ettette ala yhteistoimintaan k.o. yrittäjän kanssa esim: ottamalla kenttäpäälikön toimen vastaan. Sillä mielestäni tämänlaatuinen toiminta vaarantaa Tampereen ilmailuyhdistyksen ja muiden alueen ilmailijoiden toiminnan Teiskossa. Jos on epäselvyyttä miten suhtautua k.o. tahoilta tulleisiin yhteydenottoihin niin ottakaa yhteyttä Tampereen ilmailuyhdistykseen ja vaikka puheenjohtaja Pertti Tuomiseen.

Martti Sucksdorff

EFRY kenttäpäälikkö.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On hieman vaikea ymmärtää, että Tampereen kaupunki on lähtenyt tekemään tällaisen ratkaisun. Aikoinaan kun Härmälää oltiin sulkemassa kaupunkirakentamisen takia, luvattiin harrastusilmailulle toimintaedellytykset korvaava kenttä. Siksi Teiskon Kaanaaseen rakennettiin kenttä perustettavan moottori- ja ilmailukeskuksen yhteyteen. Hyppääjät valitsivat Jämin, ymmärtääkseni pitkälti tarkoituksenmukaisuussyistä (kentän infra).

 

Syrjäisen sijaintinsa vuoksi moottoriurheilukeskus on kaupungin silmissä elänyt ruususen unta ja tämän ovat paikalla päivittäin toimivat ilmailijatkin havainneet. Kentällä operoiva Tampereen Ilmailuyhdistys on jatkuvan hinaajapäivystyksen kautta pystynyt sen sijaan tarjoamaan lentotoimintaa jos vain sää on sen sallinut.

 

Nyt kun aikaisempi kentän pitolupa on irtisanottu, on tilalle tullut toimija, jolla ei ole kokemusta ilmailutoiminnasta, vaan lähinnä visio siitä miten aluetta voidaan käyttää moottoriurheilun tarpeisiin. Tampereen Vauhtipuisto ry tarvitsee käytännön osaamisen sijasta vain (muodollisen pätevyyden osoittamiseksi) jonkun riittävän kokeneen ilmailijan kentän päällikön tehtäviin.

 

Merkittävä osa tamperelaista harrastusilmailua on näin joutunut ulkopuolisen tahon heittopussiksi vain siksi, että lentokentällä on kytkös paikalliseen moottoriurheiluharrastukseen ja sen toimimattomuuteen. Vetoan, ettei kukaan ammattilainen tai harrastaja suostu kentän päällikön tehtäviin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on vaan valitettavasti niin, että kentän päälliköltä ei edellytetä ilmailukokemusta. Uusi AGA M1-1, 13.6.2013:

 

2.4 Lentopaikan päällikkö

Lentopaikan pitäjän on tehtävä esitys Liikenteen turvallisuusvirastolle henkilöstä, joka lento-paikan päällikkönä huolehtii lentopaikan kunnossapidosta ja järjestelyistä. Päällikön suostumus tehtävään ja yhteystiedot on ilmoitettava Liikenteen turvallisuusvirastolle.

 

Uusi määräys karsii huomattavasti aiempaan verrattuna lentopaikan päällikön velvollisuuksia ja oikeuksia. Mitä tuo "järjestelyistä" pitää sisällään, on sitten toinen asia.

 

Ja sitä kaksoisristiäkään ei enää tarvita

 

Jorma

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Merkittävä osa tamperelaista harrastusilmailua on näin joutunut ulkopuolisen tahon heittopussiksi vain siksi, että lentokentällä on kytkös paikalliseen moottoriurheiluharrastukseen ja sen toimimattomuuteen. Vetoan, ettei kukaan ammattilainen tai harrastaja suostu kentän päällikön tehtäviin.

Haluaisitko avata hieman sitä mikä tässä oli se ongelma? Millä tavalla tuo mainittu yhdistys on pahuuden ilmentymä ja sitä pitäisi välttää?

 

--

Niko Ikonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haluaisitko avata hieman sitä mikä tässä oli se ongelma? Millä tavalla tuo mainittu yhdistys on pahuuden ilmentymä ja sitä pitäisi välttää?

 

Tuskinpa se yhdistys nyt sentään on mikään pahuuden ilmentymä. En itseasiassa tiedä muuta kuin sen, että ko. aatteellisen yhdistyksen vastuuhenkilönä on UPM:n kaavoitusjohtaja.

 

Informatiivisin näkemäni lehtijuttu on tämä http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/271477-tampereen-vauhtipuisto-teiskoon-%E2%80%93-lue-suunnitelmista-taalta, jossa hankkeen vetäjä lupaa (aatteellisen yhdistyksen nimissä) laittaa kehittämiseen 750 000 euroa, tähtäimenään maaseutuelinkeinon (!) kehittäminen.

 

Vaikka kuinka haluaisin olla luottavainen ja vaikka nuo kehittämisrahat tulevatkin ilmeisesti kaupungilta, tulee viimekädessä käytöstä maksamaan käyttäjä ja nykyistä enemmän. Siinä missä Teiskon kenttä on ollut aiemmin kaupungin liikuntapaikka ja sitä on pidetty satunnaisavustuksilla ja kerhotyönä kunnossa, astuu sen sijaan tilalle maaseutubisnes. Kentän muutoksiin kuuluvat mm. sähkövintturi ja poikittainen kiitotie. En varsinaisesti vastusta vintturihinausta, vaikka olenkin myös paikallinen hinauslentäjä, purjelentäjänä ehkä enemmän. Mutta asia pitäisi silti olla harrastajien päätettävissä. Voi olla ettei tuo avustus riitä siihen, mutta asiantuntemattomasta sähläämisestä ilmailuasioissa en silti jaksa innostua.

 

Harrastajien tämänhetkisen näkemyksen mukaan Teisko lentokenttä eikä sen lentotoiminta ole rikki, eikä sitä tarvitse korjata. Ymmärrän sen sijaan hyvin, miksi kaupunki näkee viereisen moottoriurheilukeskuksen olevan toreissaan ja tehdä asialle jotain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hämeestä kuuluu kummia, Tampereen kaupunki on vastoin sopimustaan, joka tehtiin Tampereen ilmailuyhdistyksen kanssa siitä että yhdistys siirtyy pois Härmälästä rakennuksien tieltä Teiskoon, nyt siis kaupunki on antamassa Teiskon kentän pitoluvan paikalliselle vauhtipuistoyrittäjälle vastoin tehtyä sopimusta ilmailuyhdistyksen kanssa sopimuksessa ei ole aikarajaa. K.O. Yrittäjällä ei ole ilmailutaustaa ja ihmettelen miksi hän/he haluavat kentänpitoluvan ilmailukäyttöön myös ?

Vetoan teihin arvoisat ilmailukolleegat ettette ala yhteistoimintaan k.o. yrittäjän kanssa esim: ottamalla kenttäpäälikön toimen vastaan. Sillä mielestäni tämänlaatuinen toiminta vaarantaa Tampereen ilmailuyhdistyksen ja muiden alueen ilmailijoiden toiminnan Teiskossa. Jos on epäselvyyttä miten suhtautua k.o. tahoilta tulleisiin yhteydenottoihin niin ottakaa yhteyttä Tampereen ilmailuyhdistykseen ja vaikka puheenjohtaja Pertti Tuomiseen.

Martti Sucksdorff

EFRY kenttäpäälikkö.

 

 

herää kysymys aloitusta lukiessa että kanattaako tuolainen ehdoton  jääräpäisyys vai olisiko ehkä  sovulla  löydetävissä parempi ratkaisu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se nyt olisi sen kummemmin asianosaisia (paitsi nyt tuota Jounia) tuntematta ihan hyvä idea että sinne ideointipöytään ennemminkin mentäisiin innolla pohtimaan miten asioista voisi tehdä jotain hyvää?

 

En usko että toimiva moottoriurheilukeskus vie mitään ilmailulta pois, päinvastoin? Kyllähän yleisöä lentäminen kiinnostaa, ja jos jengiä siellä alkaa pyöriä enemmän, luulisi sen piristävän myös ilmailupiirejä? Toki se ruususen unen aika varmasti on ohi monellakin tavalla ajateltuna, mutta ehkä sen on aikakin olla. Maailmakin muuttuu.

 

Tehkää siitä maailman paras vintturi ja maailman hienoin harrasteilmailukeskus!

 

Vähän tässä alkaa tuntua siltä että tietty ravistelu on itse kullakin paikallaan kun mietitään tulevaisuuden haasteita. Pitääpä itsekin hankkia kunnon peili ja tsekata kuka sieltä kurkkii. Ettei meinaan muutu itse sellaiseksi tervaskannoksi ketä vastaan 10 vuotta sitten alkoi suutaan soittelemaan ;D

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö joku voisi sanoa ihan reilusti ääneen että mitä tässä pelätään ja miksi tätäkin kehitystä pitää vastustaa?

 

Tuleeko kentän johtoon tutun saunakaverin sijasta joku ulkopuolinen TOIMITUSJOHTAJA vai onko tässä jotain aitoa syytä huoleen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehtoota,

 

Tähän Teisko-ketjuun voin kirjoittaakin, mutta Räyskälä-asioihin en julkisesti kommentoi. Ettei mafiakytkökset enempi paljastu.

 

Ei siis Hämeessäkään hyvin mene. Jotenkin tuntuu täysin käsittämättömältä, sekä Teiskon että Malminkin osalta, että mihin tahansa Ilmailijat menevät (yleensä korpeen) ja raivaavat + rakentavat, lopputulos on se, että joko ympäristö tai joku muu toimija / taho alkaa havitella toisten aikaansaannosta omakseen tai rajoittaa sen käyttöoikeuksia. Tätä ei vaan yleisellä järjellä tajua.

 

Case Teiskossa lienee taas "uutta viisautta" kaupungin puolelta, se Härmälän lakkauttaminen lienee kokonaan unohdettu tästä taustalta.

 

 

Riku, harrasteilmailija.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt flight forumin besser visserit Trafin edustaja on tuonut tänään esiin purjelennon pakkasparlamentissä että Tampereen kaupunki LOPETTAA lentotoiminnan Teiskon lentopaikalla vuoden sisällä. Joten lopettakaa se jeesustelu ja jos ei ole mitään järkevää sanottavaa kannattaa olla hiljaa. En jatka jaarittelua tästä asiasta täällä ei se kuitenkaan johda mihinkään joka palvelisi ongelmissa olevaa naapurilentokeskusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö joku voisi sanoa ihan reilusti ääneen että mitä tässä pelätään ja miksi tätäkin kehitystä pitää vastustaa?

 

Tuleeko kentän johtoon tutun saunakaverin sijasta joku ulkopuolinen TOIMITUSJOHTAJA vai onko tässä jotain aitoa syytä huoleen?

 

No minähän sanoin jo. Alla viittaus moottorikeskuksen puolella toimineen Tampereen Motocross ry:n todellisuuteen:

 

http://www.tammc.com/

 

Valitettavasti tällä hetkellä näyttää siltä, ettei TamMC enään hoida Kaanaan rataa. Koko moottoriurheilukeskus muuttuu liiketoiminnaksi ja näillä näkymin Tampereen Vauhtipuiston hallintaan. Eli radan aukioloajoista, kunnostuksista, turvallisuudesta, ratamaksuista ja luokittelusta tulisi jatkossa vastaamaan Vauhtipuisto. Pyydämme kaikissa rataan liittyvissä kysymyksissä kääntymään Vauhtipuiston puoleen.

 

Vauhtipuisto ry ei pysty hoitamaan ilmailun elämyspuolta, koska siihen vaaditaan koneita, lentäjiä ja lupakirjoja. Sen sijaan se pystyy laskuttamaan toiminnasta kaupungin liikuntapaikalla. Kenttämaksuja, kentän hoitokuluja, leirintäaluemaksuja ym. joka ovat olleet osana infran ylläpitoon tarvittavia tuloja. Aiemmin rahat ovat nippanappa riittäneet, kun työt on tuotettu talkootyönä, nyt ne tullaan ostamaan ulkopuolisilta.

 

Olen sen verran jo ruususen aikaan jämähtänyt ilmailija, että tiedän ettei ylimääräisten kulujen tuominen harrastukseen piristä tai elvytä sitä. Puhumattakaan, että puhtaan harrastuskerhon toiminnasta kupataan jollekin yrittäjälle voita leivän päälle.

 

Tampereen kaupunki aikanaan osoitti harrasteilmailulle Teiskon kentän Härmälän kentän korvaajana. Nyt kaupunki on antanut kentän hallinnan kolmannelle taholle. Äärimmäisin vaihtoehto on se, että lentotoiminta loppuu kokonaan kuten Martti asian tuossa edellä ilmaisi.

 

Pitää nyt vielä kysyä, että onko tavalliselle ilmailijalle jotain etua siitä, että tuttu saunakaveri on kentän päällikkönä. Millaisia materiaalisia tai immateriaalisia etuja siitä on? Miksi sitä pitää pitää paheksuttavana?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tampereen kaupunki on vastoin sopimustaan, joka tehtiin Tampereen ilmailuyhdistyksen kanssa siitä että yhdistys siirtyy pois Härmälästä rakennuksien tieltä Teiskoon [..] vastoin tehtyä sopimusta ilmailuyhdistyksen kanssa sopimuksessa ei ole aikarajaa.

 

Eihän siinä sitten mitään. Jos kaupunki rikkoo sopimuksen, niin Tampereen ilmailuyhdistys vaatii käräjäoikeudessa sitten kaupunkia saattamaan Härmälän kentän takaisin käyttöön. Edellyttäen tietysti, että aikoinaan sopimus on tehty ilmailluyhdistyksen kannalta riittävän viisaasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt oikein saa kiinni tästä kuviosta...

 

Onko kaupungilla ollut joku sopimus jonkun kanssa (ilmailuyhdistys)? Mitä kaupunki nyt hakee anatamalla kentän jonkun kaupallisen toimijan (vai siis toisen ry:n) hoitoon? Onko kentästä tullut kaupungille jotain kuluja, joita nyt yritetään leikata ulkoistuksella? Vai onko tässä takan joku paikallispoliittinen kähmintä joka ei avaudu tänne kehäteiden sisäpuolelle?

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt oikein saa kiinni tästä kuviosta...

 

Onko kaupungilla ollut joku sopimus jonkun kanssa (ilmailuyhdistys)? Mitä kaupunki nyt hakee anatamalla kentän jonkun kaupallisen toimijan (vai siis toisen ry:n) hoitoon? Onko kentästä tullut kaupungille jotain kuluja, joita nyt yritetään leikata ulkoistuksella? Vai onko tässä takan joku paikallispoliittinen kähmintä joka ei avaudu tänne kehäteiden sisäpuolelle?

 

Juha

 

Olisiko ollut niin, että kaupunki tahtoi Härmälän kentän maa-alueen. Taisi olla valtion maita? Kaupunki lupasi järjestää vaihtokauppana korvaavan lentopaikan toisesta paikasta. Teiskosta.

 

Mitäpä luulette että Malmin ja sen mahdollisen seuraajan kanssa tulee käymään, jos tamperelaisia ei tässä tapauksessa ilmailijoiden porukalla varauksetta  tueta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko ollut niin, että kaupunki tahtoi Härmälän kentän maa-alueen. Taisi olla valtion maita? Kaupunki lupasi järjestää vaihtokauppana korvaavan lentopaikan toisesta paikasta. Teiskosta.

 

Jep, kyllä. Mutta onko Teisko siis vain kaupungin päätöksellä annettu ilmailijoiden käyttöön? Vai onko asiasta joku sopimus kaupungin ja jonkun toisen osapuolen kesken?

 

Jos kaupunki on muuttamassa kaupungin liikuntapaikain ylläpitoa, eikö oikea tapa vaikuttaa olisi yhteistyö kaupungin kanssa? Joku syyhän kaupungilla on muuttaa vallinnutta tilannetta.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pudasjärvellä on hiukan samanlainen järjestely toiminut jo jonkin aikaa ja tässä vaiheessa ei ole ainakaan vielä ollut ongelmia. Valvon henkilökohtaisella tasolla EFPU tilannetta, koska minulla on siellä kiinteää omaisuutta ja julistan sodan välittömästi jos ongelmia tulee.

Nyt vaikuttaa, että sotaan on lähdettävä ainakin Malmin ja ehkä myös Teiskonkin puolesta.

Siis tämä yleis- ja harrasteilmailun ahdistaminen on mennyt nyt niin pitkälle, että asiat viedään kokonaisuutena rintamalle eikä lauseita enää sievennellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, kyllä. Mutta onko Teisko siis vain kaupungin päätöksellä annettu ilmailijoiden käyttöön? Vai onko asiasta joku sopimus kaupungin ja jonkun toisen osapuolen kesken?

 

Jos kaupunki on muuttamassa kaupungin liikuntapaikain ylläpitoa, eikö oikea tapa vaikuttaa olisi yhteistyö kaupungin kanssa? Joku syyhän kaupungilla on muuttaa vallinnutta tilannetta.

 

Nämä asiat olivat tuossa linkittämässäni Tamperelaisen jutussa ja sen linkissä. Olisko mahdollista, että lukisit ne?

 

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/253761-kamppailu-kaanaasta-alkaa

 

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/271477-tampereen-vauhtipuisto-teiskoon-%E2%80%93-lue-suunnitelmista-taalta

 

Tähän asti aluetta on hallinnut Timoke ry, harrastajien yhteenliittymä, joka luonnollisesti on tehnyt yhteistyötä kaupungin kanssa koko ajan. Moottoriurheilupuoli on kuitenkin näivettynyt (tähän syyksi epäillään harrastajien keskinäisiä riitoja), kun ilmailupuoli toimii erinomaisesti. Kaupunki järjesti tästä syystä tarjouskilpailun alueen kehittämiseksi ja sen voitti aatteellinen yhdistys Tampereen Vauhtipuisto, jonka päämääränä on tehdä alueesta kaupallinen elämyspuisto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt vaikuttaa, että sotaan on lähdettävä ainakin Malmin ja ehkä myös Teiskonkin puolesta.

Siis tämä yleis- ja harrasteilmailun ahdistaminen on mennyt nyt niin pitkälle, että asiat viedään kokonaisuutena rintamalle eikä lauseita enää sievennellä.

 

Saatko apuja Atlantin takaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On hieman vaikea ymmärtää, että Tampereen kaupunki on lähtenyt tekemään tällaisen ratkaisun. Aikoinaan kun Härmälää oltiin sulkemassa kaupunkirakentamisen takia, luvattiin harrastusilmailulle toimintaedellytykset korvaava kenttä. Siksi Teiskon Kaanaaseen rakennettiin kenttä perustettavan moottori- ja ilmailukeskuksen yhteyteen. Hyppääjät valitsivat Jämin, ymmärtääkseni pitkälti tarkoituksenmukaisuussyistä (kentän infra).

 

Syrjäisen sijaintinsa vuoksi moottoriurheilukeskus on kaupungin silmissä elänyt ruususen unta ja tämän ovat paikalla päivittäin toimivat ilmailijatkin havainneet. Kentällä operoiva Tampereen Ilmailuyhdistys on jatkuvan hinaajapäivystyksen kautta pystynyt sen sijaan tarjoamaan lentotoimintaa jos vain sää on sen sallinut.

 

Nyt kun aikaisempi kentän pitolupa on irtisanottu, on tilalle tullut toimija, jolla ei ole kokemusta ilmailutoiminnasta, vaan lähinnä visio siitä miten aluetta voidaan käyttää moottoriurheilun tarpeisiin. Tampereen Vauhtipuisto ry tarvitsee käytännön osaamisen sijasta vain (muodollisen pätevyyden osoittamiseksi) jonkun riittävän kokeneen ilmailijan kentän päällikön tehtäviin.

 

Merkittävä osa tamperelaista harrastusilmailua on näin joutunut ulkopuolisen tahon heittopussiksi vain siksi, että lentokentällä on kytkös paikalliseen moottoriurheiluharrastukseen ja sen toimimattomuuteen. Vetoan, ettei kukaan ammattilainen tai harrastaja suostu kentän päällikön tehtäviin.

 

Mikä tässä nytsitten hiertää?katsoin noita suunitelmia noista linkeistäja heräsi silti kysymys miten ilmailulta on  pois jos alueelllakehitetään muuta toimintaa?Vai onko tässä nyt kysymys ns vallastaelisiitä että alueella onuusi isäntä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hämeestä kuuluu kummia, Tampereen kaupunki on vastoin sopimustaan, joka tehtiin Tampereen ilmailuyhdistyksen kanssa siitä että yhdistys siirtyy pois Härmälästä rakennuksien tieltä Teiskoon, nyt siis kaupunki on antamassa Teiskon kentän pitoluvan paikalliselle vauhtipuistoyrittäjälle vastoin tehtyä sopimusta ilmailuyhdistyksen kanssa sopimuksessa ei ole aikarajaa

 

Tuosta Masan tekstistä voi äkkiseltään saada käsityksen, että Tampereen kaupunki olisi tehnyt jotain väärää. Ehkä sellainen tarkennus tuohon väärän tulkinnan ehkäisemiseksi, että kaupungilla maanomistajana oli tietenkin ihan laillinen oikeus järjestämänsä tarjouskilpailun puitteissa sanoa aikanaan TIY:n kanssa tehdyn lentokentän pitolupaa koskeva sopimus irti. Näin ilmailijan näkökulmasta se ei tietenkään ollut paras mahdollinen lopputulos...

 

-Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten mulla on semmoinen olo, että tässä ei ole kyse vain Teiskosta, vaan koko kenttä muuttuu. Ilmailua harrasteena pitää päivittää. Se on isoin haaste tässä lähivuosina. Eniten tässä huolettaa että vuosien kokemus menetetään jos jengi riitaantuu keskenään, kun olisi tärkeää pohtia uusin silmin asioita ja hyödyntää se iso kokemus mitä meillä on. Talkoohenki ja yhdessä tekeminen on mahtavaa mutta sitä tuntuu olevan tarjolla vain aika vähän. Mitä sen sijaan?

 

Tässä on se isoin haaste kaikille ilmailuyhdistyksille, lajiin katsomatta. Ja liitollekin, tosin ideat pitää löytyä ruohonjuuritasolta.

 

Ihan samojen juttujen kanssa sitä on omassa ilmailukerhossa. Meitä on MIK:issä neljäsataa, lentäviä noin sata. Koneille tulee tunteja kyllä hyvin mutta sitä talkoojengiä on paljon vähemmän. Varsinkin hallituksen ulkopuolisia.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten mulla on semmoinen olo, että tässä ei ole kyse vain Teiskosta, vaan koko kenttä muuttuu. Ilmailua harrasteena pitää päivittää. Se on isoin haaste tässä lähivuosina. Eniten tässä huolettaa että vuosien kokemus menetetään jos jengi riitaantuu keskenään, kun olisi tärkeää pohtia uusin silmin asioita ja hyödyntää se iso kokemus mitä meillä on. Talkoohenki ja yhdessä tekeminen on mahtavaa mutta sitä tuntuu olevan tarjolla vain aika vähän. Mitä sen sijaan?

 

Tässä on se isoin haaste kaikille ilmailuyhdistyksille, lajiin katsomatta. Ja liitollekin, tosin ideat pitää löytyä ruohonjuuritasolta.

 

Ihan samojen juttujen kanssa sitä on omassa ilmailukerhossa. Meitä on MIK:issä neljäsataa, lentäviä noin sata. Koneille tulee tunteja kyllä hyvin mutta sitä talkoojengiä on paljon vähemmän. Varsinkin hallituksen ulkopuolisia.

 

Siis mitä?

 

Kaupunki antaa harrastuskäyttöön rakennetun lentopaikan kaupallisen toimijan käsiin. Joka ryhtyy laskuttamaan laskeutumismaksuja sekä majoitusalueen käytöstä. Mikä jengi tässä on riitautunut ja mistä asiasta. TIY:n kohtalona on vaihtaa kenttää toisaalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis mitä?

 

Kaupunki antaa harrastuskäyttöön rakennetun lentopaikan kaupallisen toimijan käsiin. Joka ryhtyy laskuttamaan laskeutumismaksuja sekä majoitusalueen käytöstä. Mikä jengi tässä on riitautunut ja mistä asiasta. TIY:n kohtalona on vaihtaa kenttää toisaalle.

 

 

joten jos haluaa niinmuuttaa voi mutta onko toiminta tämän uuden toimijan kanssa mahdotonta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

joten jos haluaa niinmuuttaa voi mutta onko toiminta tämän uuden toimijan kanssa mahdotonta?

 

Niinkuin tuosta Laukkasen Jounin kirjoituksesta voi päätellä, että ei mahdotonta, mutta todennäköisesti kallista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään