Martti Sucksdorff

TEISKON kentän pitolupa.

85 viestiä aiheessa

Mikäli kentälle ei löydy pitäjää 31.5. mennessä, kiitoteiden päihin on laitettava valkoiset rastit ja TIY:n täytynee siirtää toimintansa jonnekin muua

 

 

Mikäli näin pääsee käymään niin palveluntuottaja rikkoo sopimusta (kehitetään lentokenttä- ja ilmailutoimintaa) ja sopimus voidaan vaatia purettavaksi.

Tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Pistämpä omaakin lusikkaani tähän soppaan, vaikka alunperin pyrinkin pysymään erillään. Eräs tuon edellisissä viesteissä mainitun Vauhtipuisto ry:n toiminnassa mukana oleva henkilö on opiskelijakavereitan ja hänen kanssaan keskustelin tänään aiheesta.

 

Hän sanoi suoraan, että heillä ei ole mitään intressejä jatkaa lentotoimintaa nykyisellä mallilla kaanaan lentopaikalla, lentäjät kuulemma joutavat vaikka jämille suristelemaan ja he odottavat vain nykyisen sopimuksen umpeutumista nyt kesän aikana että saavat kiitotien muuhun käyttöön. Kiitotie on tarkoitus kuulemma kunnostaa pinnaltaan ja ottaa katukiihdytysautojen käyttöön sekä varttimailin ajoon ja kehittää siis kaanaan aluetta moottoriurheilukeskuksena ilman lentotoimintaa.

 

Ei minulla muuta, pisti vaan ärsyttämään heidän ylimielisyys muiden harrastuksia kohtaan niin ajattelin jakaa tämän tiedon täälläkin, siis että millaisen yrittäjän kanssa olette tekemisissä. Heille pelkästään ja ainoastaan raha ratkaisee, kaikki muu on toissijaista.

 

-Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä, olisikohan Teiskossakin loppupelissä kysymys siitä samasta "arvostettujen ilmailijoiden" arroganssista mikä vaivaa koko harrasteilmailua. Ystävälläni on kesämörskä Kaanaan maalla. Uskaltauduin vuosia sitten pari kertaa menemään Teiskoon oikein 2-moottorikoneella. Voi sitä paheksunnan ja ylenkatsannon määrää mitä paikallisilta ilmailjoilta tuli. Syntiä lisäsi varmasti vielä kuttaperkkainen moottorikone.

Ilmailuharrastuksen suurimpana ongelmana näen harrastajien kuppikuntaisuuden ja yleisen muutosvastarinnan. Väkisin yritetään saada 70-lukua takaisin.

En ole asiantuntija Teiskon tilanteesta, mutta eiköhän sielläkin löydy kompromissi jos aitoa yritystä löytyy.

 

MasaM.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voi hitsi, joku kesä sitten yritin käydä siellä aamusella mutta huomasin kentän määräyksistä että ennen 09 vai olikohan jopa 10 ei saa moottorilentää. En silloin vielä uskaltanut sammuttaa ultran moottoria laskua varten.

 

Mitenkähän,kai siellä ultralla saa käydä jos ehtii tässä loppukuun aikana? Sais senkin kentän lentopäiväkirjaan.

 

Ja ensi viikonloppuna kannattaa ilman muuta lentää www.helsinkiflyin.fi kun vielä ehtii.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt alkaa epäilyttää, että eivät olekaan viattomia mökkiläisiä ne, jotka kärsivät lentomelusta, ja jotka ovat aikaansaaneet ympäristöluvan melurajoitukset,  vaan moottoriurheilijoita, joilla on kesäpaikka kentän lähettyvillä.

 

Ja ympäristölupavalitukset ovatkin tarkoitushakuisia - kenttäalueelle nähdään muuta, moninverroin meluisampaa käyttöä. Ja kuinka ollakaan, käyttöajat eivät enää olekaan mikään ongelma sen jälkeen kun ilmailijat on häädetty.

 

Joku roti on täähän maahan saatava. Vähemmistön suoja turvaa tarvittaessa myös ilmailijaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TERVEHDYS !

 

Ympäristölupamme antaa kentälle seuraavat toiminta-ajat:

 

Arkisin klo 08.00 - 22.00 SA

Viikonloppuisin (la - su) klo 10.00 - 21.00 SA

 

Näistä pois lukien etsintä- ja pelastuslennot.

 

terv. Pertti Tuominen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

päähäntässä sitten taisi jäädä vetävän käteen eli ilmailu teiskossa loppuu tässä muodossa kuin se on ollut....mutta edelleen herää kysymys olisko toisenlaisella asenteella ollut mahdollisuutta  että myös ilmailulla olisi ollut jatkoa teiskossa........

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hän sanoi suoraan, että heillä ei ole mitään intressejä jatkaa lentotoimintaa nykyisellä mallilla kaanaan lentopaikalla, lentäjät kuulemma joutavat vaikka jämille suristelemaan ja he odottavat vain nykyisen sopimuksen umpeutumista nyt kesän aikana että saavat kiitotien muuhun käyttöön. Kiitotie on tarkoitus kuulemma kunnostaa pinnaltaan ja ottaa katukiihdytysautojen käyttöön sekä varttimailin ajoon ja kehittää siis kaanaan aluetta moottoriurheilukeskuksena ilman lentotoimintaa.

 

Taitaa kiihdytysautoilussa liikkua ihan kivasti rahaa, kun joku haluaa investoida suorituspaikkoihin noinkin merkittävästi.

 

Pitäisiköhän ilmailijoiden miettiä sitä, että onkohan se ikivanha "tehdään talkoilla, korvauksetta ja mikään ei saa maksaa mitää" -filosofia enää nykypäivää varsinkaan kun "kukaan ei tule talkoihin, vapaa-aika on tiukoilla ja kaikki maksaa ihan h****tisti"? Jos kentällä on 50 ilmailijaa ja jokainen maksaa 500 eur kaudesta (halpaa edelleen verrattuna golffiin tai ratsastukseen tai autourheiluun), niin eiköhän tuolla saa järjestettyä jo hinaus- ja koulutuspalvelut sekä muutkin asiat kohtuulliseen kuntoon.

 

T. Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TERVEHDYS !

 

Tampereen IY  ja Tampereen vauhtipuisto solmivat nk. maanhaltijanluvan lentokentänpitämiseksi. Tällä luvalla Tampereen IY jatkaa Trafin kanssa lentokentänpitolupaa. Sopimuskausi on 1.6.2014 -31.10.2014.

 

Tervetuloa Teiskoon lentämään !

 

t. Pertti Tuominen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään