Juhana Heino

Sekalaisia kysymyksiä A320:sta

2 viestiä aiheessa

Olen tuossa lueskellut erilaisia juttuja koskien tätä konemallia ja muutamia kysymyksiä on tähän mennesä herännyt. Ajattelin, että täältä varmasti löytyy vastauksia. Tai tulee ainakin lisää kysymyksiä :D

 

1. Kun esimerkiksi siipitankin molemmat polttoainepumput ovat poissa käytöstä, polttoainetta saadaan tankista "Gravity fuel feed" -syöttönä.. Eli tarkoitetaanko tuolla sitä, että venttiilit ovat auki ja että hyvällä tuurilla tankista voi jotain kiertoon valua, vai onko siellä vielä joku varajärjestelmä?

 

Itse asiassa tässä oli tällä hetkellä ainut kysymys jonka muistin, laittelen lisää sitä mukaa kun niitä tulee mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Gravity fuel feed" -syöttönä.. Eli tarkoitetaanko tuolla sitä, että venttiilit ovat auki ja että hyvällä tuurilla tankista voi jotain kiertoon valua, vai onko siellä vielä joku varajärjestelmä?

 

Tuntematta tyyppiä sen tarkemmin voin vakuuttaa, että yhtäkään järjestelmää ei tuon luokan koneeseen (eikä mihinkään tyyppihyväksyttyyn lentolaitteeseen) tehdä toimimaan "hyvällä tuurilla". Ei edes varajärjestelmän varajärjestelmää ???. Mietippä mitä tarkoittaa "gravity fuel feed" ja sitten sitä, missä tankit sijaitsevat moottoreihin nähden. Sitten teet vaikka yksinkertaisen testin melkein millä tahansa (esim. ilmapallo vois olla hyvä), täytät sen vedellä, suljet ja käännät niin, että täyttöaukko on ylöspäin. Sitten tökkäset vaikkapa tikalla reiän "pohjaan" ja huomaat, että vesi tulee ulos itseasiassa melkomoisella paineella. Ihan sama kuin siellä tankissa, kun pa-venttiili on tankin pohjassa ja on monta tonnia kakkua päällä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään