Juha-Matti Lavonen

Klarna-maksutapa?

19 viestiä aiheessa

Onko foorumilaisilla kokemusta verkkokauppojen suosimasta Klarna erämaksuista \ laskuista? Erinäisiltä palstoilta löytyy pääasiassa negatiivistä palautetta.

Tarkoitus olisi mahdollinen isompi ostos tehdä erämaksulla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari joulua sitten ostin Verkkokaupasta Klarnalla jonkin "osta nyt, maksa helmikuussa" -kampanjan johdosta ja lasku tuli varmaankin n. helmikuun viimeisellä viikolla. Taisi tosin olla "lailliset" marginaalit eräpäivän suhteen mutta itse olisin suosinut laskun saapumista reilusti aikaisemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime jouluna tuli CDONilta tilattua tietokoneen osia Klarnan laskulla. Palautin yhden tuotteen ja maksoin Klarnan ohjeiden mukaan vain itselleni jäävän osuuden. No, Klarnalle tämä ei kuitenkaan kelvannut vaan alkoivat jotain osamaksutiliä siinä mulle kirjeitse sorvailemaan, koska en ollut mukamas kaikkea maksanut. Näitä kirjeitä tuli muutama ja parin puhelinsoiton jälkeen homma vihdoin selvisi.

Nevö ögen.

//Silloin kun ei ole palautettavaa ollut niin kaikki on kyllä sujunut hyvin, mutta tuon kokemuksen jälkeen olen mielummin maksanut verkkopankilla suoraan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari joulua sitten ostin Verkkokaupasta Klarnalla jonkin "osta nyt, maksa helmikuussa" -kampanjan johdosta ja lasku tuli varmaankin n. helmikuun viimeisellä viikolla. Taisi tosin olla "lailliset" marginaalit eräpäivän suhteen mutta itse olisin suosinut laskun saapumista reilusti aikaisemmin.

Joo, mullekin lasku saapui 6pv ennen eräpäivää. Eikös pitäisi olla se 14pv maksuaikaa ainakin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mullekin lasku saapui 6pv ennen eräpäivää. Eikös pitäisi olla se 14pv maksuaikaa ainakin?

Olisiko se ollut noin sitten itsellänikin. Eniveis aivan helmikuun loppua eleltiin, yhdessä kohtaa luulin Klarnan jo unohtaneen koko homman kun laskua ei kuulunut  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko foorumilaisilla kokemusta verkkokauppojen suosimasta Klarna erämaksuista \ laskuista? Erinäisiltä palstoilta löytyy pääasiassa negatiivistä palautetta.

Tarkoitus olisi mahdollinen isompi ostos tehdä erämaksulla.

Olen maksanut Klarnan kautta jo jotain viiden vuoden ajan esimerkiksi silloin kun luottokortti ei ole käynyt maksuvälineeksi. Enemmän minä tuohon luotan kuin esimerkiksi PayPaliin ovathan takana pohjoismaiset toimijat. Klarnalta tulee lasku, joka oletuksena perustuu osamaksulle. Sen voi kuitenkin maksaa kerralla ensimmäisen erämaksun sijasta ilman eri ilmoitusta, jolloin ei tule mitään korkokuluja.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran tuosta kokemusta, että toimii hyvin jos maksaa koko laskun kerralla.

Jos jotain palauttaa tai tekee jotain muuta kuin maksaa kaiken kerralla homma alkaa kusemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran tuosta kokemusta, että toimii hyvin jos maksaa koko laskun kerralla.

Jos jotain palauttaa tai tekee jotain muuta kuin maksaa kaiken kerralla homma alkaa kusemaan.

Olen aina maksanut kaiken kerralla (yhdessä maksuerässä). En ole palauttanut mitään. Kerro millä tavoin homma tökkii, jos yrittää maksaa erissä? Palautuksien kanssa voi tulla ongelmia oli maksutapa mikä tahansa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse maksan aina ostokseni käteisellä rahalla, oli kyseessä isompi tai pienempi ostos, silloin ainakin tietää, mihin oikeasti on varaa...

Mutta asiaan, välttääkseen näitä rahoitusyhtiöiden käyttöä, eiko ostokset kannattaisi suorittaa esim. luottokortilla, Visa yms. ja maksaa kuukausierää sitä kautta, eikä rahoitusyhtiöiden luotoilla kertaa x ja riistokorolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huvittavaa muuten, että kaikilla palstoilla jossa keskustelua Klarnasta, niin sinne ilmestyy Klarnan nimissä joku pahoittelemaan ja vastaamaan tietyn kaavan mukaan.

Melkein olen itse sillä kannalla, että saa jäädä. Joku muu tapa lienee luotettavampi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen aina maksanut kaiken kerralla (yhdessä maksuerässä). En ole palauttanut mitään. Kerro millä tavoin homma tökkii, jos yrittää maksaa erissä? Palautuksien kanssa voi tulla ongelmia oli maksutapa mikä tahansa.

Samanlainen kokemus minulla kuin mitä oli Niklaksella. Jos tilaa jotain ja palauttaa osan ja sen jälkeen maksaa vain sen osan jonka haluaa pitää. Näin siis klarna ohjeistaa tekemään. Aina se lasku muuttuu jotenkin osamaksuksi. Siihen ei tunnu auttavan ilmoitus klarnalle eikä mikään ennenkuin palautuksen vastaanottanut yritys on ilmoittanut klarnalle, että joku tuote on palautettu. Senkin jälkeen osamaksu poistuu vasta kun itse on yhteydessä (ehkä kolmannen kerran tai jotain) klarnaan ja kertoo että katsokaa nyt sieltä systeemeistänne että olen palauttanut.

Senkin jälkeen sitten vielä tuli yksi karhukirje maksamattomista osamaksukoroista tai jostain...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse maksan aina ostokseni käteisellä rahalla, oli kyseessä isompi tai pienempi ostos, silloin ainakin tietää, mihin oikeasti on varaa...

Mutta asiaan, välttääkseen näitä rahoitusyhtiöiden käyttöä, eiko ostokset kannattaisi suorittaa esim. luottokortilla, Visa yms. ja maksaa kuukausierää sitä kautta, eikä rahoitusyhtiöiden luotoilla kertaa x ja riistokorolla?

Jostain tilastin tässä pari kuukautta sitten ja ainoa vaihtoehto oli klarna. Taisi olla adlibris(?) jonka verkkokauppa ei hyväksynyt Tapiolan verkkopankkia vaan ainoa vaihtoehto oli ottaa klarna-lasku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole pahemmin tullut Klarnan osamaksuilla tilattua, mutta esimerkiksi Footway kierrättää kaikki maksut Klarnan kautta. Kyseessä on siis maksunvälittäjä siinä missä Paytrail, Suomen verkkomaksu jne. He käytännössä ostavat laskut verkkokaupoilta ja hoitavat kaiken. Kerran jouduin heille oikein sähköpostia lähettämään, kun yritin yhdistää tilaukset (ei onnistunut, tosin vika ei ollut Klarnassa). Sen jälkeen kun olin osittaisen lähetyksen palauttanut, meni noin viikko ja rahat olivat tililläni. Ei mitään valitettavaa.

Taitaa olla niin, että kaikki verkossa maksuja välittävät yritykset toimivat samalla tavalla. Ei siinä mitään pahaa ole, ainakaan kun kerralla maksaa pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samanlainen kokemus minulla kuin mitä oli Niklaksella. Jos tilaa jotain ja palauttaa osan ja sen jälkeen maksaa vain sen osan jonka haluaa pitää. Näin siis klarna ohjeistaa tekemään. Aina se lasku muuttuu jotenkin osamaksuksi. Siihen ei tunnu auttavan ilmoitus klarnalle eikä mikään ennenkuin palautuksen vastaanottanut yritys on ilmoittanut klarnalle, että joku tuote on palautettu. Senkin jälkeen osamaksu poistuu vasta kun itse on yhteydessä (ehkä kolmannen kerran tai jotain) klarnaan ja kertoo että katsokaa nyt sieltä systeemeistänne että olen palauttanut.

Senkin jälkeen sitten vielä tuli yksi karhukirje maksamattomista osamaksukoroista tai jostain...

Kiitos tiedoista! Olen käyttänyt Klarnaa tapauksissa, joissa muuta järkevää vaihtoehtoa ei ole ollut. Kertamaksu ainakin tuntuu toimivan. Paras tapa on mielestäni luottokortti (joka ei valitettavasti aina kelpaa maksuvälineeksi). Se tuo turvaa siinäkin tapauksessa, että toimituspäässä on jotain vialla.

Osaavat ne muutkin temppuilla kuin Klarna. Kerron yhden tapauksen. Eräs Helsingissä asuva sukulainen tilasi kerran meille joululahjana Hesarin määräaikaistilauksen kolmeksi kuukaudeksi. Luonnollisesti sieltä tuli jatkotilausehdotuksia, joihin emme kuitenkaan vastanneet. Jonkin ajan kuluttua tuli lasku jatkotilauksesta, vaikka emme olleet uudistaneet tilausta! Reklamoin Helsingin Sanomia asiasta. Ei tulosta. Vähän ajan päästä tuli karhu (lasku). Ilmoitin asiasta sukulaisellemme, joka lupasi hoitaa asian. Vielä tuli yksi lasku. Vasta kolmannella kerralla HS uskoi, että emme tosiaan olleet tilanneet heidän lehteään.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertaalleen käytin Klarnaa tuon Digivireen kanssa about vuosi sitten, kun firma ei kaikilta osin ole ollut kovassa huudossa - johtuen historiasta. Kun kerran hankin jotain hieman arvokkaampaa, niin ajattelin turvata saatavani Klarnan kautta. Maksoin laskun sitten yhdessä erässä tavaran saavuttua. Ihan hyvin on toiminut (sormet ristissä). Aasiasta harmaatuotu värkkihän sieltä tuli :)

Noh - toimitusajankohtaan mennessä vastaavan tuotteen hinta oli laskenut suomalaisessa kivijalkakaupassa suurinpiirtein samaan -. että siihen meni se säästö.

Sittemmin Digivire on nähtävästi toistanut historiaansa - ilmeisesti kaatunut, vaihtanut nimeä ja aloittanut puhtaalta pöydältä uudelleen - vihaisten ennakkomaksaneiden rahat sisällä.

Seuraavien lelujen kohdalla maksupolitiikka mennee tyyliin "luotan vain Jumalaan ja käteiseen!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niissä tapauksissa, joissa olen maksanut Klarnan kautta se lasku on tullut aina ostoksen mukana eräpäivineen. Sitä ei koskaan ole lähetetty erikseen. Aina on ollut vähintään 2 viikkoa maksuaikaa.

Lainaus edellisestä linkistä:

"Ruotsalaislehden mukaan asiakkaat ovat valittaneet sekä kuluttajaviranomaisille että Ruotsin finanssivalvonnalle muun muassa siitä, että he ovat saaneet Klarnalta muistutuslaskuja ja perintäilmoituksia jo ennen kuin varsinainen lasku on edes tullut."

Olisikohan käynyt niin, että kyseessä olevat asiakkaat olisivat heittäneet sen laskun menemään pakkauspaperien mukana tai myyjäfirma on käsittänyt asian väärin ja jättänyt laskun pois paketista tai asiakkaat ovat mieltäneet laskun pelkäksi paketin sisällysluetteloksi (siinä on tosiaan eritelty ostokset), tms? Ja sitten ihmetellään, kun eräpäivän jälkeen tulee karhua.

Ei minulla ole mitään syytä puolustella Klarnaa, mutta itselläni ei ole koskaan ollut sen kanssa ongelmia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään