Pauli Hankonen

Paljon kuvia Nykin reissulta - ja aika paljon United Airlinesia

11 viestiä aiheessa

Pari viikkoa sitten käväisin Nykissä Widerön Joulukuussa myymillä UA:n hinnoitteluvirhelipuilla. Lentojen hinnaksi HEL-OSL-EWR // EWR-MUC-HEL oli muistaakseni 252 euroopan rahaa  :)

 

Matka alkoi Osloon Blue1 kyydillä.

[ attachment removed / expired ]

 

Tyhmyydestä sakotetaan. Aamiainen jäi kotona syömättä ja kun koneessa iski aikamoinen nälkä, niin ajattelin että halvempaa se kuitenkin on koneessa syödä brekkari kuin Oslon kntällä. Tottahan minä ymmärrän, että ne annokset niissä mainoslehtisten kuvissa ovat aina paremman näköisiä kuin todellisuudessa, mutta kun 8€ laittaa rahaa aamiaiseen, niin odottaa saavansa vähän enemmän. Ei tämä esitys ainakaan kannusta tulevaisuudessa mitään Blue1 lennoilla ostamaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Oslo heräilee uuteen aamuun merisavun yrittäessä työntyä mantereelle.

[ attachment removed / expired ]

 

Tällainen oli parkissa jossain sivuplatalla. Kuvasta on mahdotonta lukea rekisteriä, mutta jos oikein hyvällä tahdolla katsoo originnalia, niin siinä voisi olla ensimmäiset kirjaimet CS. Liekö tässä HiFlyn bussi valmiiksi Osloon sijoitettuna jos Dreamliner ei pääse matkaan?

[ attachment removed / expired ]

 

Oslossa oli reilu puolitoista tuntia koneenvaihtoaikaa. Atlantin yli kyytiä tarjosi United Airlinesin Boeing 757-224 N48127. Kone toimitettiin Continental Airlinesille Helmikuussa 1998. Vuonna 2006 siihen jälkiasennettiin wingletit ja Joulukuussa 2010 se sai fuusion jälkeen United tekstin kylkeensä Continentalin tilalle.

[ attachment removed / expired ]

 

SAS vierestä paikalta lähdössä kymmenen minuuttia meidän perässä samaan paikkaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Matkaan hopea!

[ attachment removed / expired ]

 

Kun lento on näin halpa, niin ei pidä valittaa mistään mitä siihen sisältyy. United tarjoilee turistissa kolme ateriavaihtoehtooa. Lihaa, kanaa ja kasvista. Alkoholi on maksullista (olut 7USD), mutta cokista ja muita softeja saa imeä niin paljon kun kehtaa pyytää.

 

Liha-ateria.

[ attachment removed / expired ]

 

Kana-ateria, joka päihitti lihan.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä versiossa (C16Y155) tilaa oli ihan mukavasti ja mukavan intiimi tunnelma verrattuna suuriin laajarunkokoneisiin.

[ attachment removed / expired ]

 

Kanada.

[ attachment removed / expired ]

 

Noin tunti, puolitoista ennen laskua pöytään kannettiin lämmitetty kalkkunajuusto sämpylä ja pahvilaatikko.

[ attachment removed / expired ]

 

Pahvilaatikosta löytyi suklaakeksi, sipsejä ja sinappia sämpylän väliin.

[ attachment removed / expired ]

 

Lentoaika oli lähes yhdeksän tuntia vastatuulen vuoksi, tässä ollaan jo loppuosalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Vielä kuva linnusta monorailin ikkunasta kuvattuna.

[ attachment removed / expired ]

 

Mikä meininki? - Ameriikan meininki!

[ attachment removed / expired ]

 

Muutama sightseen kopteri kuvattuna Staten Island ferryltä.

[ attachment removed / expired ]

 

Sälää USS Intrepidin kannella.

[ attachment removed / expired ]

 

Kollikissa.

[ attachment removed / expired ]

 

AV-8C Harrier.

[ attachment removed / expired ]

 

Mig-17.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

Mig-21 PFM.

[ attachment removed / expired ]

 

Rockwell Space Shuttle OV-101 "Enterprise".

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

British Airways Aerospatiale-BAC Concorde 102 G-BOAD.

[ attachment removed / expired ]

 

Näkymä hotellihuoneesta.

[ attachment removed / expired ]

 

schiebel Camcopter S-100 OE-VXW @MoMA.

[ attachment removed / expired ]

 

Pari kuvaa juna-aseman ja lentoaseman yhdistävän monorailin kyydistä.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Airbus A320-232 N495UA tuli yhtiölle tuotantolinjalta 2002. Tämä kone oli vuosien 2003-2009 aikana toimineen Unitedin halpalentokonseptin Tedin väreissä ja oli myös Tedin ensimmäinen kone.

[ attachment removed / expired ]

 

Katselin joutessani ennen matkaa kuvauspaikkoja Newarkin ympäristössä, vaikka suunnitelmissa ei ollutkaan kuvata koneita. Parinkin foorumin mukaan yhdet Newarkin parhaista kuvauspaikoista ovat terminaalissa lasin läpi ja eritiysesti C terminaalissa portin 86 paikkeila on hyvä kuvata. Saavuimme kentälle "vahingossa" vähän liian ajoissa, joten hankkiuduin tarkistamaan tuon paikan josta seuraavat kuvat ovat.

 

United Airlines Boeing 767-424ER N66056 Continentalille vuonna 2001 ja fuusioissa Unitedille.

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (Colgan Air) De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8 valmistui vuonna 2010.

[ attachment removed / expired ]

 

Väriä elämään Southwestin tyyliin.

[ attachment removed / expired ]

 

Vuonna 1998 käyttöön otettu United Airlines Boeing 737-824(WL) N12216 on myöskin alunperin Continentalin koneita. Wingletit se sai vuonna 2006.

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (CommutAir) De Havilland Canada DHC-8-311Q Dash 8 N839CA. Kone tuli vuonna 2000 Tyroleanille josta se siirtyi Austrian Arrowsin väreihin. Vuodesta 2011 kone on lentänyt nykyisellä omistajalla.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 767-322ER(WL) N674UA on lentänyt yhtiöllä valmistumisestaan vuodesta 2000 lähtien. Wingletit se sai vuonna 2012.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 777-224ER lähti tehtaalta vuonna 1999 Continentalin palvelukseen ja fuusiossa se sai nykyisen tekstin kylkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Priority Air Charter Cessna 208B Grand Caravan N179SA.

[ attachment removed / expired ]

 

Päivän vanhin (ja hienoin) lentokone. FedEx McDonnell Douglas MD-10-30F N303FE. Kone toimitettiin vuonna 1973(!) Heinäkuussa sen tilanneelle Trans International Airlinesille. Firma vaihtoi nimensä 1979 Transamericaksi, mutta kymppi jatkoi samalla firmalla kunnes vuonna 1983 se muutettiin rahtariksi ja myytiin Federal Expressille joka taasen muutti sen vuosituhanneen vaihteessa MD-10-30F koneeksi. Yli neljäkymmentävuotinen ura on aika kunnioitettava saavutus.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (ExpressJet Airlines) Embraer ERJ-145LR N14904.

[ attachment removed / expired ]

 

Jet Blue Airbus A320-232 N569JB "Blues Brothers" on sekin jo yli kymmenvuotias. Kone tuli firmalle vuonna 2003.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 757-222 N580UA on lentänyt vuodesta 1993, mutta ei kauaa enää Unitedille. Kone on menossa FedExille ja se tulee saamaan tunnuksen N793FD.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 737-724(WL) N21723 on tämäkin alunperin Continentalin koneita. Kone liukui linjalta ulos vuonna 1999.

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (CommutAir) De Havilland Canada DHC-8-311Q Dash 8 N876CA on myös Tyrolean/Austrian Arrowsin vanha kone. Valmistui 1997 ja Yhdysvaltoihin se matkasi 2011.

[ attachment removed / expired ]

 

Pari US Airwaysia vielä ennen kuin nämäkin värit katoavat lentoyhtiökartalta.

[ attachment removed / expired ]

 

Southwest Airlines Boeing 737-7H4(WL) N494WN valmistui vuonna 2004 ja on yksi yhtiön 584:stä seiskakolmeseiskasta.

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (ExpressJet Airlines) Embraer ERJ-145LR N13908 lensi aluksi Continental Expressille.

[ attachment removed / expired ]

 

United Axpress (ExpressJet Airlines) Embraer ERJ-145LR N12540.

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (CommutAir) De Havilland Canada DHC-8-202Q Dash 8 N379PH oli alkujaan Horizon Airin kone. Nykyisellä omistajalla vuodesta 2008.

[ attachment removed / expired ]

 

JetBlue Airways Airbus A320-232 N583JB "Bluesville" tuli uutena firmalle vuonna 2004.

[ attachment removed / expired ]

 

American Eagle Canadair CL-600-2C10 Regional Jet CRJ-702ER N545PB. Tässä taitaa olla ensimmäinen kone(tyyppi) jossa AA:n uusi maalaus toimii omaan silmään.

[ attachment removed / expired ]

 

TAP - Air Portugal Airbus A330-223 CS-TOJ on hankittu käytettynä. Uutena Austrianille 1998, vuonna 2001 hetken aikaa liisattuna Royal Air Marocille ja vuodesta 2007 TAPin kone.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 737-824(WL) N77530 on vain kolmen vuoden ikäinen.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Airbus A320-232 N495UA sen sijaan valmstui jo vuonna 2002 ja tämäkin on ehtinyt palvella välissä Ted halpalentokonseptia.

[ attachment removed / expired ]

 

United Express (ExpressJet Airlines) Embraer ERJ-145LR N16559 tuli linjalta ulos 2002 ja ollut koko ajan samalla firmalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Delta Connection (ExpressJet Airlines) Canadair CL-600-2C10 Regional Jet CRJ-700 N755EV.

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansa Boeing 747-430(M) D-ABTF oli päivän toinen kohokohta. Tämä 23 vuotias nuorikko rullasi tehtaalta ulos vuonna 1991.

[ attachment removed / expired ]

 

Avianca Airbus A319-132(WL) N703AV. Kone tilattiin TACAlle, mutta toimitettiin lopulta viime syyskuussa Aviancan väreissä. TACA muuttui wikipedian mukaan Avianca El Salvadoriksi viime vuonna.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 737-824(WL) N18243 valmistui vuonna 1999 Continentalille ja sai wingletit vuonna 2006.

[ attachment removed / expired ]

 

Delta Air Lines Airbus A319-114 N330NB Northwestille vuonna 2001 ja fuusiossa 2008 Deltan väreihin.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Airbus A319-131 N839UA vuodesta 2001 UA:lla.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 737-824(WL) N76254. Uutena Continentalille tämäkin 2000 ja wingletit 2005.

[ attachment removed / expired ]

 

United Airlines Boeing 757-224(WL) N17122. Continentalille vuonna 1997 ja kone sai wingletit 2006.

[ attachment removed / expired ]

 

Sekalaista seurakuntaa. Etualalla River Run Projectsin British Aerospace HS 125-700A N70QB

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä vaiheessa piti siirtyä lähtöportille jossa odotti Munchenin lennon ratsu United Airlines Boeing 767-424ER N69063.

[ attachment removed / expired ]

 

Seuraavaksi koneen ikkunan läpi kuvattuja muutamat.

 

Delta Air Lines Boeing 717-2BD N998AT lensi uransa alkutaipaleen Air Tranin väreissä.

[ attachment removed / expired ]

 

Porter Airlines De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8 C-GLQN.

[ attachment removed / expired ]

 

Lähteviä jonossa.

[ attachment removed / expired ]

 

Newark jää taakse.

[ attachment removed / expired ]

 

Hudson river.

[ attachment removed / expired ]

 

Kanaa EWR-MUC välillä. Maistui paremmalta kuin näyttää.

[ attachment removed / expired ]

 

Siivo kabiini uudehkolla viihdejärjestelmällä.

[ attachment removed / expired ]

 

Hollannin kasvihuoneet loistavat pilven läpi.

[ attachment removed / expired ]

 

Aamiaiseksi United kärräsi pöytään hedelmiä ja uunin kautta kulkeneen käntyn.

[ attachment removed / expired ]

 

Munchen.

[ attachment removed / expired ]

 

Muutaman foorumilaisenkin kokeilema yhteys MUC-MAN by Singapore Airlines B777-300ER tekemässä lähtöä.

[ attachment removed / expired ]

 

Qatar Airways Boeing 787-8 Dreamliner A7-BCB.

[ attachment removed / expired ]

 

Helsingin konetta odotellessa portilla ehti vielä muutama kuvan läiskiä ikkunan läpi.

 

Lufthansa Airbus A321-231 D-AISN.

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansa CityLine Embraer ERJ-195LR D-AEBO.

[ attachment removed / expired ]

 

Air Dolomiti Embraer ERJ-195LR I-ADJM.

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansa Airbus A321-231 D-AIDA.

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansa CityLine Canadair CL-600-2C10 Regional Jet CRJ-701ER D-ACPT.

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansa Airbus A321-231 D-AIDG.

[ attachment removed / expired ]

 

Bombardier BD-100-1A10 Challenger 300 D-BIVI ja Piper PA-31T-620 Cheyenne II HB-LUF.

[ attachment removed / expired ]

 

Lufthansan euroopan tarjoilua.

[ attachment removed / expired ]

 

Kukaan ei ole koskaan hakenut tuolta kaljaa ja jos onkin, niin Suomen alkoholiverotus ei vaikuta siihen millään tavalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuun Lokki.

[ attachment removed / expired ]

 

Lennot olivat suurinpiirtein aikataulussa. Mennessä OSL-EWR välillä oli kova vastatuuli ja lentoaika oli lähes yhdeksän tuntia, mutta paluussa taas oli myötätuuli ja EWR-MUC väli taitettiin reilussa kuudessa tunnissa. Hintaan nähden soiva kokonaisuus. Blue1:n aamiainen ja Unitedin 7USD hintainen olut vähän harmittivat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iso satsi kuvia mutta kaikinpuolin mukavaa katsottavaa! Niin kuin itse sanoit, ei todellakaan ole valittamisen aihetta missään, kun liput irtosivat noinkin halvalla. Ja jos valittaa, niin saa olla todella nirso tjsp.. ;D

 

Pakko sanoa, että tuo B767:n kabiini on kyllä oikein siisti ja istumajärjestyskin on järkevä. En ole koskaan "fanittanut" ko. konetyyppiä sen enempää, se on mielestäni "turha", kun putoaa niin pahasti pikkuveljensä 757:n ja isoveljensä 777:n väliin.. Eihän siitä todellisuudessa turhaa saa tekemälläkään, kun käytössä monella yhtiöllä ja vielä useammalla reitillä!

 

T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivoja kuvia jälleen kerran! Kertomus on aivan huippua ja kuvat Newarkista Ison Omenan silhuetteineen ovat iiiiiso plussa! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Hintaan nähden soiva kokonaisuus. Blue1:n aamiainen ja Unitedin 7USD hintainen olut vähän harmittivat.

 

Varsinkaan Blue1:n kokoisella lentoyhtiöllä aterioilta ei voi edes odottaa mitään ihmeellistä ja alkoholia ei ole pakko ostaa, joten harmittelet täysin turhaan imo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinkaan Blue1:n kokoisella lentoyhtiöllä aterioilta ei voi edes odottaa mitään ihmeellistä ja alkoholia ei ole pakko ostaa, joten harmittelet täysin turhaan imo.

 

;D                                                                                                                 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

;D                                                                                                                 

 

Hehheh, hieman offtopic, mutta rupes naurattaan - miksei moderaattori saa tätä kuuluisaa "vähemmän hymiöitä, enemmän tekstiä"- virheilmoitusta.. ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinkaan Blue1:n kokoisella lentoyhtiöllä aterioilta ei voi edes odottaa mitään ihmeellistä ja alkoholia ei ole pakko ostaa, joten harmittelet täysin turhaan imo.

 

SAS Group? Ja vaikka ajateltaisiinkin Blue1:tä omana pienenä putiikkina, niin miten se siihen vaikuttaa mitä ulkopuolelta ostetaan ja itse eteenpäin myydään? Siksi vähän petyin brekkariin, että mielestäni nykyinen tuote on kahdeksan euron hintaiseksi varsin laiha saalis. Kuten jo kirjoitinkin siinä kuvatekstissä, niin tokihan ne myyntikuvat ovat siinä istuintaskun esitteessä aina myyntikuvia, mutta silti. Väitän että pieni lentoyhtiö voi pienessä maassa ostaa myyntiin eväslaatikoita jotka antavat enemmän vastinetta asiakkaan kahdeksalle eurolle.

 

Alkoholin ostamisesta olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi, mutta jotkut saattavat tykätä oluesta enemmän ruokajuomana kuin vedestä tai virvoitusjuomista. Eikä sitä brekkariakaan ole pakko ostaa jos tajuaa syödä himassa ennen lentoa, tai ostaa kentän R-kioskilta huomattavasti edullisemman ison patongin mukaan koneeseen  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla