Niko Leppä

Malaysia Airlinesin lento MH370 kadonnut - Uutiset

476 viestiä aiheessa

Iltasanomien nettiversio:

 

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288708149885.html

 

Tosin jutussa on niin paljon lauseenvastikkeita, että sitä on lähes mahdoton lukea. Tässä "paras":

Seitsemännen satelliittiyhteydenoton arvellaan aiheuttaneen lentokoneen polttoaineen loppumisen ja virtojen katkeamisen  :'( 

 

eli älkää ihmeessä ottaako sateliittiyhteyttä ainakaan seitsemää kertaa... 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Australiakin vakuuttaa sitoutumistaan MH370:n etsintöihin. Tutkimusten johtajana toimiva ilmavoimien eläkkeellä oleva ylimarsalkka (tjsp) Angus Houston on lähetetty toistaiseksi Ukrainaan edustamaan Australiaa lennon MH17 tutkimuksissa, mutta merenpohjan kartoitus kahden aluksen voimin on täydessä käynnissä. Varsinaiseen merenalaiseen etsintään ja pelastustyöhön päästään todennäköisesti syyskuussa, ja se saattaa kestää jopa 12 kuukautta.

 

On Monday the Prime Minister appointed Air Chief Marshal Houston AC AFC (Ret'd) as his Special Envoy to lead Australia's efforts on the ground in Ukraine to help recover, identify and repatriate Australians killed in the downing of Malaysia Airlines flight MH17.

 

The search for missing Malaysia Airlines flight MH370, which disappeared on 8 March on a flight to Beijing from Kuala Lumpur, continues uninterrupted.

 

We remain fully committed to conducting a thorough undersea search of the likely impact zone in the Indian Ocean.

 

http://www.jacc.gov.au/media/releases/2014/july/mr053.aspx

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.economist.com/news/science-and-technology/21615487-new-analysis-and-sophisticated-mapping-technology-have-narrowed-search?fsrc=scn/fb/te/pe/ed/deepsecrets

 

New analysis and sophisticated mapping technology have narrowed the search for the missing Malaysian airliner

 

[...]

 

That may soon change, thanks to a confluence of breakthroughs. New analysis of satellite data has narrowed the area in which the aircraft might have come down from some 600,000 square kilometres to a 60,000 square kilometre strip of ocean, 650km long and 93km wide (see map). A detailed survey of the sea bed in that area has revealed its contours (including the two volcanoes). This “contour mapping” will be used to launch a new and more intensive search with ships pulling through the water sophisticated sonar devices known as “towfish”.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etsintäalueen merenpohjan kartoituksen yhteydessä on nyt havaittu 58 merenpohjasta erottuvaa kohdetta, joita luonnehditaan "koviksi esineiksi" ("hard objects" tai "solid objects"). Kyseiset esineet pyritään poimimaan pinnalle, jotta saataisiin selville, ovatko ne peräisin MH370:stä. - Lisäksi öljy-yhtiö Petronas lähettää etsintöjen avuksi "Go Phoenix"-nimisen aluksen.

 

The Australia-led search team for the missing Malaysian plane MH370 has discovered 58 hard objects inconsistent with the Indian Ocean seabed, raising hopes of solving the over six months-long aviation mystery.

 

Transport Minister Liow Tiong Lai said the Joint Agency Coordination Centre (JACC) which is leading the search for the plane is currently in the midst of retrieving the objects to be analysed.

 

“We have only discovered 58 solid objects, but yet to learn if they are from (Malaysia Airlines) flight MH370. We have to verify whether the objects are the plane’s wreckage or hard rocks before coming to a conclusion,” he said in a press conference on Sunday.

 

Mr. Liow also said Malaysia’s Petronas will be deploying its “Go Phoenix” vessel to assist in the MH370 search mission at the southern Indian Ocean floor.

 

http://www.thehindu.com/news/international/world/mh370-mystery-58-hard-objects-found-in-indian-ocean/article6409892.ece

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etsinnät jatkuvat edelleen.

 

ATSB in August awarded Netherlands-based Fugro  a further contract to assist in the ongoing search for the missing MH370. Its task is to provide detailed mapping of the underwater search zones.

 

On Monday, ATSB said Fugro’s Go Phoenix search vessel started about 12 days of sonar surveys in the search zone. It will be joined by the two Dutch ships, the Fugro Discovery and the Fugro Equator, later in the month. The Equator is currently finishing up detailed mapping of the search zones.

 

http://atwonline.com/safety/search-mh370-begins-new-phase

http://www.atsb.gov.au/mh370.aspx

 

Kuva etsintäalueista per 1.1.14: http://www.atsb.gov.au/media/5159402/progressivewebmap_01october2014.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mutään uutta..

 

Kadonneesta malesialaiskoneesta ei ole löydetty merkkiäkään uusissa etsinnöissä. Australialaisviranomaiset kertoivat keskiviikkona, että Intian valtameren pohjaa on tutkittu nyt 670 neliökilometrin verran.

 

Etsinnät käynnistettiin uudelleen viime viikon alussa, ja ne jatkuvat yhä. Merenpohjaa perataan nyt Intian valtameren eteläosassa. Tutkintalaitteet on ohjelmoitu havaitsemaan suuria koneen osia.

 

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1413337193516

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Etsintätyöt etenevät, hitaasti mutta järjestelmällisesti. Merenpohjan kartoitusvaihe on saatu vietyä loppuun, ja kolmaskin alus, Fugro Equator, liittyy merenpohjaa luotaaviin etsintöihin, kunhan sen laitteisto on käyty vaihtamassa Fremantlessa varsinaiseen etsintään sopivaksi. Kartoitus oli edellytys siihen, että tiedetään miten ja mistä etsitään. Kartoitukseen pohjautuvia etsintöjä ovat jo jonkin aikaa suorittaneet Fugro Discovey- ja GO Phoenix-alukset.

 

The initial stage was bathymetric survey of an area along an arc that ATSB and other investigators determined was the most likely termination zone for MH370. The last ship involved in the surveying, Fugro Equator, finished its work Oct. 26 and is being reconfigured so it can join two other vessels, Fugro Discovery and GO Phoenix, already searching areas surveyed in recent weeks.

 

http://atwonline.com/safety/underwater-mapping-done-mh370-search-set-intensify

 

Fugro Equator completed bathymetric survey operations on 26 October and commenced passage to Fremantle. It is expected to arrive in Fremantle around 31 October for mobilisation as the third underwater search vessel. This process will involve reconfiguring the vessel to accommodate a deep tow vehicle identical to that currently in use by Fugro Discovery.

 

http://www.jacc.gov.au/families/operational_reports/opsearch-update-20141029.aspx

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

3 päivää sitten päivätyssä australialaisten tiedotteessa kerrotaan lähinnä, että kolmen aluksen merenpohjatutkimukset jatkuvat MH370:n löytämiseksi:

 

  *  Fugro Discovery arrived at Fremantle on 23 November for resupply. Following calibration testing on 25 and 26 November, it is expected that the vessel will continue on to the search site.

*  Fugro Equator arrived in the search area on 21 November and commenced bathymetric survey operations. An additional 4,000 square kilometres have been surveyed so far.

*  GO Phoenix continued to conduct underwater search operations in the assigned search area this week and is due to depart the search area today to return to Fremantle for resupply.

 

*  Over 7,000 square kilometres of the seafloor have been searched so far.

 

Positiivista tilanteessa on se, että sillä puolen planeettaa on kesä alkamassa ja sää paranee, mikä helpottaa etsintöjä jatkossa.

 

http://www.jacc.gov.au/families/operational_reports/opsearch-update-20141126.aspx

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malesia on tänään  29.01 2015 julistanut lento MH370 katoamisen virallisesti onnettomuudeksi ja näin kadonneet matkustajat ja miehistön jäsenet kuolleiksi.

 

Lähde Iltalehti.  Lienee jopa todenperäinen uutinen :D

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuosi on vierähtänyt ilman onnenpotkua lennon MH370 etsinnöissä. Lisää sellaista tietoa ja knowhowta, joka parantaa ymmärrystä ja estintätoimien tehokkuutta tulevaisuudessa on kuitenkin löytynyt tai tulossa, mm. paremmat vedenalaiset kartat, parempi tsunamiennusteiden laatimistapa, tehostunut merivirtojen seuranta, tehostuva etsintä- ja pelastustyö onnettomuusalueella ja paremmaksi muuttuva koneiden seuranta lennon aikana sekä tehokkaampi kansainvälinen yhteistyö. Lisäksi on todettu satelliittien kaipaavan laatuparannuksia. Lainaus lentokoneita koskevasta artikkelin osasta:

 

One thing the airline industry learned from Flight 370 is that more tracking is needed, even for planes expected to fly over land for their entire journeys.

 

The International Civil Aviation Organization, which is part of the United Nations, has proposed that airlines be required to get position updates from each of their planes every 15 minutes. That requirement is expected to be in place by November 2016.

 

A more stringent requirement would seek updates every minute if a fire is detected or the plane makes an unusual move, such as suddenly dropping or climbing in elevation. That would apply only to jets manufactured after 2020.

 

Australian Transport Minister Warren Truss said Sunday that his government's airspace agency will work with Malaysia and Indonesia to test a new method, which would enable planes to be tracked every 15 minutes, rather than the previous rate of 30 to 40 minutes. However, even if such a system had been in place for Flight 370, it would not have made it possible to track the plane because transponder and other equipment were switched off.

 

http://news.yahoo.com/no-plane-many-discoveries-yearlong-search-flight-370-071722109.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Australian varapääministeri on kertonut uutistoimisto Reutersille, että toukokuussa voidaan mahdollisesti joutua tilanteeseen, jolloin etsinnät jopa lopetetaan. Paitsi, mikäli etsintöihin saadaan lisää kansainvälistä apua, mikä ilmeisesti tarkoittaa rahoitusta.

 

Australian Deputy Prime Minister Warren Truss told Reuters that a decision would have to be taken well before then as to whether to continue into the vast 1.1 million sq km area around the primary search zone if nothing has been found.

 

Discussions had already begun about what to do in that event, including the possibility that the search might be called off, said Truss, who is also transport minister.

 

Australia and Malaysia contributed to evenly split the costs, estimated at up to AUD$52 million (USD$40.5 million), but Truss warned that continuing the search beyond that area would be impossible without more international help.

 

"We put in the amount of money that we believed was necessary to do this job well and thoroughly with the best available equipment," he said. "We have to make other decisions, then, about how long the search should continue."

 

http://news.airwise.com/story/view/1425253644.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yle uutisoi:

 

Malesia kadonneesta matkustajakoneesta: Edessä saattaa olla paluu lähtöruutuun

 

Malesia on asettanut selittämättömästi kadonneen koneen löytymisen takarajaksi toukokuun. Omaiset pelkäävät, että vuosi sitten kadonneen koneen kohtalo jää lopullisesti selvittämättä.

 

 

http://yle.fi/uutiset/malesia_kadonneesta_matkustajakoneesta_edessa_saattaa_olla_paluu_lahtoruutuun/7852239

 

Samassa uutisessa kerrottiin, että etsinnät olisivat maksaneet kymmeniä miljoonia euroja. Olisin arvellut, että vuoden jälkeen puhuttaisiin jo suuremmista summista, sadoista miljoonista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malaysia Airlines on päivittänyt etenkin kaukolentoja lentävien konetyyppiensä sijaintipaikan tarkkailua lennon aikana. Koneiden järjestelmät päivittävät jatkossa sijaintidataa mm. satelliittien välityksellä 10 tai 15 minuutin välein.

 

Malaysia Airlines has begun tracking the location of its long-haul flights every 15 minutes or less, a proposal put forward by the ICAO after the disappearance of flight MH370 a year ago.

 

Malaysia Airlines said the systems on its Boeing 777 fleet had been upgraded to report the plane's position every 15 minutes, and its Boeing 737-800, Airbus A330 and A380 aircraft every 10 minutes.

 

http://news.airwise.com/story/view/1425646030.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään tullut Eurocontrolin uutiskirje on myös asian mukana:

 

Locating aircraft anywhere and under all conditions

The disappearance of MH370, but also the long search for AF447 identified the need for an Aircraft Tracking system that works anywhere under all conditions.

 

As a result, the ICAO Ad-hoc Working Group on Aircraft Tracking presented a ConOps for a Global Aeronautical Distress and Safety System (GADSS) at the High Level Safety in last February. GADSS will track and locate aircrafts when in distress and will increase the effectiveness of Aeronautical Alerting and Search & Rescue Services through SWIM enabled information sharing.

 

This short video explains how GADSS works.

 

Videolinkki: <http://dnm.fb.emakina.addemar.com/c208/e428657/hc6f4d/l28479/index.html>

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kaikki maat, joita asia ensisijaisesti koskee, ovat päättäneet, että ellei konetta löydetä toukokuun loppuun mennessä, etsintäaluetta laajennetaan toiset 60000 neliökilometriä ja etsintöjä jatketaan. Toisaalta etsijät ovat toiveikkaita siitä, että kone löytyy nykyiseltä alueelta, ennenkuin se on etsitty loppuun asti. 61 % nykyisestä etsintäalueesta on tähän mennessä tutkittu. Nykyinen ja uusi etsintäalue yhdessä kattavat tutkijoiden mukaan 95 % koneen lentoreitistä.

 

KUALA LUMPUR, Malaysia (AP) — The search area for the missing Malaysia Airlines Flight 370 will be expanded by another 60,000 square kilometers (23,000 square miles) in the Indian Ocean if the jetliner is not found by May, officials said Thursday, affirming their commitment to not give up until it is located.

 

Malaysian Transport Minister Liow Tiong Lai said that Malaysia, Australia and China, which are leading the hunt for the Boeing 777 that went missing on March 8 last year, are "committed to the search."

 

http://news.yahoo.com/search-area-flight-370-doubled-plane-not-found-072733691.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vedenalainen etsintä on vaikeutumassa sikäläisen talven lähestyessä ja se on jouduttu turvallisuussyistä lopettamaan toistaiseksi talven ajaksi. Voimakkaat tuulet ja myrskyt hankaloittavat vedenalaisten etsintäalusten laskemista pinnan alle ja nostoa takaisin ylös. Etsintä kuitenkin jatkuu muilla keinoin laajennetulla etsintäalueella.

 

Search teams hunting for Malaysia Airlines flight MH370 have suspended use of autonomous underwater vehicles owing to increasing difficulties with operations in the onset of winter.

 

Rough seas have complicated the task of launching and retrieving the vehicle, says the co-ordination centre: “The decision has been made to suspend AUV operations in the search area during the winter months.”

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/mh370-winter-seas-force-search-teams-to-halt-auv-operation-411991/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Australian hallitus on varannut budjetissaan MH370:n etsintöihin 50 miljoonaa Australian dollaria lisää, jotka otetaan käyttöön mikäli etsintöjä on suoritettava laajennetulla etsintäalueella nykyisten etsintöjen osoittautuessa tuloksettomiksi. Toisinsanoen, varojen puutteeseen etsintä ei pääty, koska vv. 2014-2015 on käytetty "vain" 29,6 miljoonaa AUD, ja kustannuksia myös kuitataan muiden kansakuntien avustuksista.

 

Australia’s government has set aside A$50 million ($40 million) over 2015-16 to cover the costs of continuing the search for missing Malaysia Airlines flight MH370.

 

The Australian department of finance has disclosed the figure in its newly-released statement on 2015-16 budget measures, which also lists its contribution for 2014-15 at A$29.6 million.

 

This funding will be provided should the missing Boeing 777 not be located in the current search area, says the budget document.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/australian-budget-sets-aside-further-mh370-search-funds-412213/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ranskaan kuuluvalta, Madagaskarin länsi itäpuolella sijaitsevalta Réunionin saarelta löydettiin aamulla Saint-Andren rannalta lentokoneen laskusiivekkeeltä vaikuttava esine.

 

Joidenkin Internet-lähteiden mukaan osa näyttäisi kovasti B777:ssa olevalta yksityiskohtien perusteella ja siten kenties peräisin MH370:sta, mutta toinen mahdollinen kandidaatti on 2009 Komoreille matkalla ollut Yemenian lento IY-626.

 

Kuvia laskusiivekkeen nostosta rannalta, ihmiset antavat mittakaavaa: http://www.zinfos974.com/Morceau-d-avion-retrouve-L-enquete-commence_a88445.html

Spekulaatiota B777:n osaan:

 

Kaukanahan tuo on aiemmista etsintäalueista, mutta sopisi hyvin merivirtojen kuljettamaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään