Niko Leppä

Malaysia Airlinesin lento MH370 kadonnut - Uutiset

476 viestiä aiheessa

Tansanian rannikolta, Pemban saarelta on 23.6. löytynyt melkoisen iso pala siipeä tai laippaa, joka on lähetetty tutkittavaksi Australian pääkaupunkiin Canberraan sen selvittämiseksi, onko kyse MH370:een kuuluneesta osasta (ks. kuva artikkelissa):

 

The Australian Transport Safety Bureau (ATSB) and Malaysia’s Department of Civil Aviation (DCA) have sent a large piece of aircraft debris found in Tanzania to Canberra for further examination, as the search for the missing Boeing 777-200ER that operated Malaysia Airlines flight MH370 grinds on.

 

Both the ATSB and DCA said the debris was found by locals on Pemba Island on 23 June.

 

In its 20 July update, the Joint Agency Coordination Centre (JACC) says that the item is believed to be an outboard wing flap, and investigators are working to ascertain if the item came from a Malaysia Airlines Boeing 777.

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/picture-atsb-examining-possible-mh370-wing-part-427627/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

New York -lehdelle vuodetussa poliisiraportista löytyy viittauksia siihen, että Malaysia Airlinesin turmakoneen lentäjä olisi tehnyt harkitun massamurhan ja itsemurhan.

 

http://m.iltalehti.fi/ulkomaat/2016072321949851_ul.shtml

 

Mistä ne tietää, mikä sen "todellinen reitti" oli? Ja miksi tämän hepun olisi pitänyt kotona lennellä simulla se etukäteen, kai ammattitaito olisi riittänyt siihen ilman "reittikoululentoakin"? Omituiselta tietysti tuntuu, että kaveri tykkää niin työstään, että kotonaankin leikkisimulaattorilla lentelee, mutta kaipa sellaistakin sattuu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli New York Magazine, joka ei tiedä ilmailusta mitään, päättelee, että kotisimullaan reitin etukäteen vetänyt lentäjä täten massamurhaa koneellisen ihmisiä, koska.....ahemm....ja tämä perustuu mihin.

 

Hohhoijaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutkijat kertovat, että merenpohjaa ensimmäistä kertaa tutkittaessa on merkattu muistiin sellaisia kohtia, jotka on syytä tutkia toiseen kertaan sen varmistamiseksi, jottei koneen hylky ole jäänyt vahingossa huomaamatta. Lisäksi loppuosa 100000 neliökilometrin alueesta on edelleen läpikäymättä, koska huonot sääolosuhteet ovat viivästyttäneet operaatioita kuukausikaupalla. Täten tutkimuksia jatketaan mahdollisesti ensi vuoden puolelle saakka. - Tähän mennessä etsintöihin on kulunut 180 miljoonaa dollaria.

 

The undersea search for Malaysia Airlines Flight MH370 may have missed the wreckage, the Australian Transport Safety Bureau, leading the search, admitted Tuesday to The Daily Beast.

 

The Daily Beast can also reveal the Dutch company providing one of the search vessels, Fugro, admitted as far back as June that there were gaps in sonar coverage of the ocean floor that needed further investigation.

 

As a result, a search that has so far cost $180 million and that was expected to end this summer could now be extended into next year.

 

http://www.thedailybeast.com/articles/2016/08/30/mh370-search-may-have-missed-the-wreckage-investigators-admit.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Madagascarilta on löytynyt osia, jotka saattavat olla peräisin MH370:stä. Joissakin osissa on merkkejä tulipalosta. Osat tutkitaan Australiassa.

 

Pieces of debris that could have come from Malaysia Airlines flight MH370 have been found in Madagascar and handed over to Australia’s ATSB for investigation.

 

American amateur searcher Blaine Gibson said he found the pieces of debris washed up in Madagascar. Some of the debris showed signs of a fire he said.

 

http://news.airwise.com/story/new-debris-found-in-mh370-search

 

Koneen uppoamispaikkaa yritetään etsiä myös täysin uudella tavalla. Australialaiset tiedemiehet ovat rakentaneet kuusi Reunionilta löydetyn flaperonin muotoista, keltaiseksi maalattua kelluvaa "siivenpalasta", joista jokainen pudotetaan erikseen mereen johonkin sellaiseen kohtaan, johon koneen arvellaan pudonneen. Palasten matkaa merivirtojen mukana seurataan ja katsotaan, minne ne lopulta päätyvät. Jos joku niistä päätyy Reunionin saarelle, mistä flaperon löytyi, etsinnät keskitetään sen kohdan ympäristöön, missä ko. palanen pudotettiin mereen.

 

Australian scientists have built six replicas of the flaperon from the Boeing 777 that operated as MH370 that washed up on a beach on Reunion Island last year. The idea is to drop the bright yellow flaperon-shaped floats in areas thought to be likely sites of the crash or ditching and see where they end up. Presumably if one makes it to Reunion Island, its point of entry in the ocean could be near the location of the wreck.

 

Peter Foley, Australia’s director of MH370, said he hopes the drift experiment will narrow the search area to a 340-mile circle.

 

http://www.avweb.com/avwebflash/news/Drifting-Flaperon-Decoys-Next-MH370-Gambit-226933-1.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tansanian rannikolta, Pemban saarelta on 23.6. löytynyt melkoisen iso pala siipeä tai laippaa, joka on lähetetty tutkittavaksi Australian pääkaupunkiin Canberraan sen selvittämiseksi, onko kyse MH370:een kuuluneesta osasta (ks. kuva artikkelissa):

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/picture-atsb-examining-possible-mh370-wing-part-427627/

 

Tämä kyseinen Tansanian rannikolta löytynyt laipan osa on valmistuspäiväleiman perusteella varmuudella peräisin MH370:stä, kertoo ATSB.

 

The Australian Transport Safety Bureau (ATSB) has confirmed that a large piece of aircraft debris, found just off the coast of Tanzania in June, is from the Malaysia Airlines Boeing 777 that crashed in 2014 while operating as MH370.

 

“[The part] was the inboard section of a Boeing 777 right, outboard flap, originating from the Malaysia Airlines aircraft registered 9M-MRO,” the ATSB said in a Sept. 15 update.

 

http://atwonline.com/safety/atsb-flap-section-found-tanzania-mh370

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotain muutakin sisältöä voi viestiin laittaa kun pelkän linkin. Linkin takaa löytyvässä jutussa kerrotaan että satelliittidatan mukaan kone teki jyrkän ja hallitsemattoman syöksyn mereen. Teoriaa "tukee" se että palasia laskusiivekkeistä on löydetty ja palasista todettu että laipat eivät ole olleet laskuasussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MH370:n matkustajien omaisista koostuva 7 hengen ryhmä aikoo matkustaa omalla kustannuksellaan viikoksi Madagascarille etsimään lisää mahdollisesti sinne asti merivirroissa kulkeutuneita koneen palasia.

 

Relatives of those on board Malaysia Airlines flight MH370 are to travel to Madagascar to search for debris that might provide clues to the plane's fate.

 

All debris thought to be from the plane has so far been found in East Africa.

 

The relatives will make the trip to Madagascar from 3-11 December, said a statement posted on Facebook by the group Voice 370.

 

The group have "no other choice except to take it upon ourselves to do something to find answers and closure," it said.

 

Campaigner Grace Subathirai Nathan, whose mother was on the plane, told the Associated Press news agency that she would be making the self-funded journey with six other MH370 relatives - three from Malaysia, two from China and one from France.

 

http://www.bbc.com/news/world-asia-38047793

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mys­tee­ri­ko­neen matkustajien omaiset etsivät koneen osia Ma­da­gas­ka­ril­ta.

Yli kaksi ja puoli vuotta sitten kadonneen malesialaiskoneen matkustajien omaisia lähti lauantaina Madagaskarille etsimään koneen osia.

 

Koneen uskotaan syöksyneen Intian valtamereen. Virallisissa, merellä tehdyissä etsinnöissä ei ole löydetty koneen osia. Niitä on kuitenkin kulkeutunut merivirtojen mukana Afrikan itärannikolle.

 

http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/mysteerikoneen-matkustajien-omaiset-etsivat-koneen-osia-madagaskarilta/745312/

 

T.TV

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinalainen etsintäalus Dong Hai Jiu 101 on lähtenyt lopullisesti kohti kotisatamaansa ja vedenalaisia etsintöjä jatkaa enää vain yksi alus, Fugro Equator, joka on juuri lähtenyt Fremantlen satamasta kohti etsintäaluetta. Lähiviikkojen kuluessa ratkennee se, löydetäänkö etsintäalueelta mitään, ja miten etsintöjen jatkamiselle käy.

 

The Dutch-owned search vessel MV Fugro Equator left Fremantle to conduct a sweep of a 3,000-kilometer (1,864-miles) search area southwest of Perth. The Fugro Equator will be the sole ship reexamining certain portions of the over 46,000 square mile search area in hopes of finding the missing flight, which crashed into the South Indian Ocean in 2014.

 

The Chinese vessel, Dong Hai Jiu 101, is heading back to Shanghai after completing its mission. Australian Minister for Infrastructure and Transport Darren Chester thanked China for its help in the search for MH370.

 

“It has been an heroic undertaking but we have to prepare ourselves for the prospect that we may not find MH370 in the coming weeks, although we remain hopeful,” Chester told the West Australian newspaper.

 

http://www.ibtimes.com/flight-mh370-update-search-vessel-leaves-australian-port-re-examine-ocean-possibly-2459343

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Inmarsat kehui joskus miten sen tarjoamalla datalla voidaan laskea lentoreitti. Nykyisessä valossa Inmarsatista oli yhtä paljon hyötyä kuin sokeasta silminnäkijästä. Paitsi että siitäkin olisi ollut enemmän hyötyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malesian valtio ei luovuta, vaan lupaa "miljoonien ringgittien" suuruisen rahapalkkion vihjeistä tai tiedoista, jotka johtavat MH370:n paikantamiseen. Miljoona Malesian ringgittiä on noin 212000 €.

 

Malaysian government will pay 'in the millions of ringgits' for useful information, says deputy transport minister

 

Malaysia will offer a cash reward to private parties who can provide "substantial information or evidence" about the location of missing Malaysian Airlines Flight MH370, deputy transport minister Abdul Aziz Kaprawi announced today.                                                   

 

"We are opening up the options because the government of Malaysia is committed to continue the search," he said.

 

http://www.theweek.co.uk/mh370/57641/mh370-reward-offered-for-finding-missing-plane

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Vaikka hylky tai palasia löytyisikin niin millä todennäköisyydellä mustat laatikot löytyisivät. Ja jos löytyisivätkin niin millä todennäköisyydellä ne olisivat siinä kunnossa edes jompi kumpi että jotain dataa saataisiin edes ulos ymmärrettävään muotoon?. Kyllä todennäköisyys sille että syyt tapahtuneelle joskus selviäisivät on hyvin pieni ellei jopa olemattoman pieni.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuliko nyt mitään parannusta lentokoneitten seurattavuuteen vai voivotellaanko taas seuraavan katoamisen yhteydessä että miten näin voi tänä päivänä käydä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuliko nyt mitään parannusta lentokoneitten seurattavuuteen vai voivotellaanko taas seuraavan katoamisen yhteydessä että miten näin voi tänä päivänä käydä?

 

Ei aivan vielä, mutta tulossa on ainakin Aireon-nimisen yhtiön Iridium-satelliitteihin pohjautuva "Space-based ADS-B"- järjestelmä, joka tulee kattamaan 100 % maapallon ilmatilasta ja lentoja voidaan silloin seurata reaaliajassa ADS-B-lähetysten avulla. Silloin lennonjohtoyksiköille näkyvät joka puolella maapalloa kaikki koneet, joissa on ADS-B Out, ts. kaikki ne, jotka näkyvät FR24:ssä.

 

In 2018, Aireon will provide the first global air traffic surveillance system using a space-based Automatic Dependent Surveillance-Broadcast (ADS-B) network that makes it possible to extend visibility across the planet. Aireon will enable real-time transmission of ADS-B reports from equipped aircraft to Air Traffic Management (ATM) automation platforms and Air Traffic Controllers (ATCs) in every Flight Information Region (FIR) throughout the world.

 

The Aireon Solution

 

Aireon will change this by placing ADS-B receivers on the Iridium NEXT constellation, which consists of 66 Low Earth Orbit (LEO) satellites. This space-based ADS-B receiver network will relay signals from all ADS-B equipped aircraft to controllers worldwide, allowing 100 pecent global air traffic surveillance regardless of terrain, location or infrastructure and without requiring any additional surveillance infrastructure by the ANSPs or equipage by the airlines.

 

https://aireon.com/services/global-air-traffic-surveillance/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ADS-B perustuu kuitenkin vapaaehtoisuuteen ja voidaan sammuttaa.

 

Inmarsatin paikannukseen olen suhteellisen varovaisesti suhtautunut, vaikka dobler siirtymää pystytään suht tarkasti mittaamaan niin about 30000km etäisyydeltä mitattuna voi tarkkuus olla noin geometrian kannalta maan pinnalla olla melko heikko, varsinkaan kun ei tiedetä sitä korkeutta ja nopeutta. Kivasti kuitenkin yhteen satelliittiin suhteellisen lähestymis/etääntymis mittauksen tuloksella saivat etsintäalueen muokattua tietämättä korkeutta ja nopeutta. Mutta ehkä jotkut muut osaa laske tarkemmin kuin tällainen rasva-apina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään on kulunut tasan 3 vuotta lennon MH370 katoamisesta. Malesialaiset tutkijat ovat julkaisseet nelisivuisen väliraportin, jossa ei valitettavasti ole juurikaan muuta uutta tietoa kuin että etsintöjen päätyttyä ja uusien vihjeiden puuttuessa loppuraportti turvallisuussuosituksineen tullaan julkaisemaan tämänhetkisen tietämyksen pohjalta "seuraavien kuukausien kuluessa".

 

Malaysia’s third interim report into the disappearance of Malaysia Airlines flight MH370 on 8 March 2014 highlights the lack of leads confronting investigators.

 

The four-page report is the first since search operations for the missing Boeing 777-200ER aircraft ceased in in January this year. It was published in accordance with ICAO’s Annex 13 guidelines.

 

It states that following the cessation of the search, a final report will be issued “in the months ahead.”

 

It contains most of the same information as the second interim report issued on 8 March 2015. It also repeats the 2015 statement that the international team investigating the accident is “finalising” its analysis, conclusions and safety recommendations.

 

https://www.flightglobal.com/news/articles/mh370-final-report-due-out-in-months-434929/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
26.3.2014 at 15.32, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Kuten osattiin varmaankin odottaa, niin oikeudenkäynti Malaysia Airlinesia ja Boeingia vastaan on jo nostettu USA:ssa. Asialla Ribbeck Law Chartered-lakiasiaintoimisto, joka on nostellut asiakkaiden puolesta juttuja viimeksi Asianan onnettomuuden takia.

http://www.news.com.au/travel/travel-updates/france-spots-122-objects-in-indian-ocean-where-search-resumes-for-malaysia-airlines-flight-mh370/story-fnizu68q-1226864848018

(.. uutisessa on myös paljon muuta luettavaa kuin tämä.)

Malaysia Airlinesin lento 370:n uhrien omaisista itselleen ja Ribbeck Law Chartered-lakitoimistolleen asiakkaita haalinut Monica Ribbeck Kelly on "yllättäen" kadonnut itsekin, ja toimiston (jota ei ilmeisesti edes koskaan ollut fyysisesti olemassa) nettisivut ja puhelin on suljettu. Monica Kelly lienee häippäissyt Peruun... Jutussa ei valitettavasti suoraan kerrota, katosivatko Kellyn mukana myös asiakkaiden rahat Etelä-Amerikkaan.

Lainaa

Monica Ribbeck Kelly, a Chicago lawyer who made headlines by filing a lawsuit against Boeing and Malaysia Airlines when MH Flight 370 first went missing, has herself disappeared, leaving a trail of unhappy clients wondering about the U.S. justice system.

Lainaa

the firm does not appear to have had an actual office. Sometime last year, Ribbeck Law shut down the phone and website and Monica Ribbeck returned to Lima, Peru, says a lawyer who filed a malpractice case against her.

https://www.forbes.com/sites/christinenegroni/2017/06/29/like-mysterious-mh-370-flight-air-lawyer-disappears/#4cb876a5e98b

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Amerikkalainen merenpohjan tutkimusyritys Ocean Infinity on ehdottanut Malesialle omalla riskillään tehtävää uutta tutkimusoperaatiota, jossa Ocean Infinitylle maksettaisiin palkkio vain siinä tapauksessa, että yhtiö onnistuu löytämään merenpohjasta MH370:n hylkypaikan. Ehdotusta ei ole vielä hyväksytty, vaikka jo 4 kuukautta sen tekemisestä on kulunut.

Lainaa

A U.S. seabed exploration company, Ocean Infinity, said Friday it was awaiting confirmation from Malaysia to accept its offer to help find the missing Malaysia Airlines Flight MH370 that disappeared March 8, 2014, with 239 people on board.

Lainaa

Ocean Infinity "would like to be paid a reward if and only if it finds the main debris field," the support group for families of the 239 people on board said, adding that the offer was made more than four months ago but had not yet been accepted.

http://www.ibtimes.com/will-flight-mh370-be-found-families-want-malaysia-allow-private-search-2577363

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään