Tarmo Kallio

4K videot

12 viestiä aiheessa

Eksyin sattumalta katsomaan youtuben 4K laatuista videota. Tai ei se taida olla aitoa, kun tietokoneen näyttö kykenee vain 1080p kuvaan. Joka tapauksessa näyttää hienolta ja äärimmäisen terävältä, vaikka katsoo melkein nenä kiinni näytössä.

Tämä laittamani videopätkä on 2160p laatuista ja 60 fps. Se täytyy siitä youtuben valikon rattaanpyörästä laittaa ylimpään 2160p kohtaan ja sitten koko näyttö. Siihen rattaanpyörän päälle ilmestyy punaisella 4K teksti.

Minulla on kohtalaisen tehokas kone ( i7-860 + Radeon HD 6970 ), mutta ei jaksa aivan sulavasti pyörittää. Hyytyy hieman. Veikkaan, että kyse on suoritintehosta.

Tässä video:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin mitä iPad 3 näyttää. Sain maksimissaan 720p laatua Retinanäytössä. Video oli silmämääräisesti laadultaan erinomainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin pyörii myllyn kuin yhteydenkin osalta ja hyvältä näyttää, mutta harmi vaan että YouTubesta ei 30 kuvaa sekunnissa enempää saa tulemaan millään. Kieltämättä tuo näyttää kyllä todella sulavalta.

o4GSdpo.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on kohtalaisen tehokas kone ( i7-860 + Radeon HD 6970 ), mutta ei jaksa aivan sulavasti pyörittää. Hyytyy hieman. Veikkaan, että kyse on suoritintehosta.

Täällä pyörii ihan sulavasti. On kyllä hienon näköistä.

Saattaa hyvinkin olla, että i7-860:n vääntö loppuu kesken. 2560x1440 resoluutiolla ja kokonäytön tilassa nousee prosessorin käyttö noin 25% tasolle ja ikkunassa jopa 35%.

Kuorma kuitenkin jakautuu kivasti useammalle ytimelle.

4k video pyörimässä ikkunassa

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt ihan ymmärrä, miten i7:sta voi loppua tuon kohdalla teho, jos minun i5:lla varustettu iMaccini jaksaa pyörittää tuota videota sulavasti. Näyttiksenikin on vain Radeon HD 6750M. ???

Näin ainakin minun iMacillani nämä tehot jakautuvat, viereisessä ikkunassa pyörimässä tosiaan tuo 4K-video.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin myös itse eilen tehtävänhallinnasta, että kaikki 8 ydintä ovat käytössä, mutta aika pienellä kuormituksella. Näytönohjain käy hiljaa. Ilman ulostulosta tulee viileää ilmaa.

Kun lapset pelaavat oikeita pelejä, on näytönohjaimen ulostuloilma kuumaa ja näyttiksen takapaneeli polttavan kuuma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin tänään sen uusimman Flash Playerin. 13. ..jne. Laitoin päälle i.e. 11:n 64 bittisen tilan. Näyttää pyörivän paljon paremmin. Ehkä kuvitelmaa.

I.E. 11 on itsestään 64 bittinen Windowsin 64 bittisessä Windows.7:sa.  Ei tarvitse laittaa: " Ota tehostettu suojaustila käyttöön ". Otin rastin pois.

Kun katson prosesseja, näyttää F-secure olevan ainut 32 bittinen ohjelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen suoritus täälläpäin kyseisen videon toistossa  2160p laadulla.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Galaxy 5:ssa pyörii sulavasti, tosin resoluutiosta ei tietoa, näyttää ainakin hyvältä

Puhelimella youtube seuraa verkkoa ja näytön max. resoluutiota ja näyttää parasta mitä pystyy. En muista S5 resoluutiota, mutta 4K:ta se ei pysty toistamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään