Petri Aukia

Peking - Tukholma Pietarin eteläpuolelta

8 viestiä aiheessa

Näin sattumalta Air China -lennon reitin Flight Radarissa, joka yllätti kovasti. Pekingistä Uralille odotettavissaolevaa reittiä ja sen jälkeen Pietarin eteläpuolelta koukaten, kuitenkin Hangon yli lentäen. Ei näyttänyt kiertävän Suomen ilmatilaa, mutta ei myöskään mennyt suorinta reittiä Joensuun yli. Onkohan moinen tavallista, vai oliko tässä joku poikkeus päällä?

http://fr24.com/CCA911

http://www.gcmap.com/mapui?P=pek-arn

Peba

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä olen itse ko. Air Chinan reittiä seuraillut, on tuo ihan normaali. Monesti piirtelee jättövanat Etelä-Suomen taivaalle rannikkoa myötäillen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama vuosi sitten Air China meni usein Joensuu-Turku linjaa, mutta nykyisin tuntuu aina menevän Hesan edustalta, mitä olen FR24:sta seurannut lentoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Air Chinan Tukholma-Peking on mun vakkari "iltakone", sen huomaan lähes joka ilta ikkunasta kun menee Aasian suuntaan hieman ennen ysiä tästä Helsingin kohdilta. Kevään huomasi tulleen kun iltaisin pystyi koneen vanoineen havainnoimaan helposti lisääntyneen valon määrän vuoksi :) Ja reitti oli viime syksynäkin sama tässä Etelä-Suomen kohdilla. Toiseen suuntaan en ole seuraillut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JAL:n Tokion konekkin kurvaa tuolta suunnilta, kun Finski menee Joensuunkautta ...

Kyllä ainakin vielä kuukausi sitten tuli pääasiassa Joensuun kautta, mutta nyt näin itsekin kerran sen kurvaavan Pietarin kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ainakin vielä kuukausi sitten tuli pääasiassa Joensuun kautta, mutta nyt näin itsekin kerran sen kurvaavan Pietarin kautta.

Samaa mieltä, mutta tuota eteläistäkin suuntaa olen muutaman kerran havainnut, myös AY74:llä muistaakseni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään