Janne Saarijärvi

Tippumisista...

10 viestiä aiheessa

Kun tuolla uutisissa on tuo uutinen hyppykoneen tippumisesta, niin tulipahan vaan mieleen että jos jotain putoaa tipoittain, niin silloin tippuu, muutoin putoaa.

Ei mulla muuta. 

Laittasin jonku hauskan hymiön tähän, mutta kun tuohon edellisvirkkeen juttuun on viittaus samassa messussa, niin jätän laittamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä kai mielestäni sanon ihan yksittäisesineistäkin useimmiten että "nysse leipä tippu lattialle" tai "mikä hel...ti tippu?"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen vissiin syyllistynyt hyväuskoisuuteen - siis siihen, että tuo sivu edustaisi jotain asiantuntemusta. Taitaa kuulua luokkaan "hikipedia" tms (vaikka nimi kuulostaakin uskottavalta). En tutustunut siihen sen tarkemmin. Kunhan laitoin vain sitä varten, että katsokaa täältä. Anteeksi.

:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tuolla uutisissa on tuo uutinen hyppykoneen tippumisesta, niin tulipahan vaan mieleen että jos jotain putoaa tipoittain, niin silloin tippuu, muutoin putoaa

Hmm . . mikäli alas olisi tullut vain yksi lentokone, niin voitaisiin puhua putoamisesta. Nythän kuitenkin on niin, että erilaisia  lentokoneita on pudonnut vuosien varrella useita kappaleita niin on parempi sanoa että ne tippuvat.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle opetettiin aikoinaan koulussa, että tippuminen on jatkuvaa, "pisara kerrallaan" tapahtuvaa toimintaa. Mikäli tapahtuma on kertaluonteinen, käytetään sanaa tipahtaa. No, kieli kehittyy, mutta pitäisin edelleen kiinni tuosta loogisesta määritelmästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta, entäs sitten nuo lapset näin keväällä eritoten. Vässikkä oksalla ja kuorossa huutavat "tipu, tipu, tipu" .... ja aidan takaa naapurin setä yhtyy kuoroon "älä tipu, älä tipu, älä tipu" ... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään