Petri J. Tuominen

Värejä Vuosien Varrelta, OH-...

110 viestiä aiheessa

Piper Cherokee Archer OH-PAC

 

80-luvun puolella, aikaisemman omistajan vähän kärsinyt paperikuva

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vuonna 2011: http://www.airliners.net/photo/Piper-PA-28-180-Cherokee/1964926/M/

 

Piper Seneca II OH-PZL,

 

noin v. 1989, aikaisemman omistajan paperikuva

 

[ attachment removed / expired ]

 

v. 2013

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PNG:N omisti Timo Korpivaara. Sir-Air oli vain operaattori.

Heikki

Tai jos luntataan oikein tarkkaan Mäkinen-Ritaranta opusta niin  Korpivaara oli omistaja 7.7.1972-18.11.1974 josta eteenpäin omistajaksi merkitty Keskusosuusliike Hankkija. Sir-Air operoi koneella 10.7.1972-7.5.1982.

8.5.1987 omistajaksi tuli Polar-Avia ja Mikkolakin oli vain operaattori....

Markku

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinhän se on ollut. Timo myi PNG:n koska hän hankki tilalle Piper Cheyennen. Siirtolensimme OH-PNS:n Suomeen 3.11.1974. PNS oli väliaikainen ennen kuin PNT valmistui.

Operaattori pysyi kuitenkin samana.

 

Heikki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinhän se on ollut. Timo myi PNG:n koska hän hankki tilalle Piper Cheyennen. Siirtolensimme OH-PNS:n Suomeen 3.11.1974. PNS oli väliaikainen ennen kuin PNT valmistui.

Operaattori pysyi kuitenkin samana.

Heikki

Kun otit puheeksi Piper PA-31T Cheyennet niin pannaa OH-PNT:tä neljä erilaista:

Jaakkolan Mikko kuvasi tämän v.1975 vielä ilman tekstiä...

[ attachment removed / expired ]

Minun otos v.1977 

[ attachment removed / expired ]

Mikon dia noin v.1981-2 teksti selvästi saksaa...

[ attachment removed / expired ]

Ja minun otos v.1989

[ attachment removed / expired ]

Markku

p.s. OH-PNS:tä ei ole kuvaa edes Mäkinen-Ritaranta rompulla

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistini mukaan OH-PNT maalattiin uudelleen noin vuonna 1987 tai 1988, eli tuo 1981-82 dian vuosi ei oikein voi pitää paikkaansa. Epäilisin, että kuva on pikemminkin otettu keväällä 1994. Kone oli Hansa Luftbildin käytössä elokuun lopusta 1993 muistaakseni huhtikuulle 1994, kartoituslentoja tekemässä Meksikossa. Luultavasti keväällä oli sen verran kiire kotimaisiin kartoitushommiin, ettei tarroja ehditty repiä pois. Sitäpaitsi ne oli taitavasti koneeseen kiinnitetty, itse olin niitä Meksikoon menomatkalla liimailemassa Dallasissa... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistini mukaan OH-PNT maalattiin uudelleen noin vuonna 1987 tai 1988, eli tuo 1981-82 dian vuosi ei oikein voi pitää paikkaansa. Epäilisin, että kuva on pikemminkin otettu keväällä 1994. Kone oli Hansa Luftbildin käytössä elokuun lopusta 1993 muistaakseni huhtikuulle 1994, kartoituslentoja tekemässä Meksikossa. Luultavasti keväällä oli sen verran kiire kotimaisiin kartoitushommiin, ettei tarroja ehditty repiä pois. Sitäpaitsi ne oli taitavasti koneeseen kiinnitetty, itse olin niitä Meksikoon menomatkalla liimailemassa Dallasissa... :)

Niinpä tietenkin, ei kuva voikkaan olla 80-luvulta kun taustalla näkyy opaskyltti! Oulun kentälle kyltit asennettiin kesällä 1990. Kiitos korjauksesta.

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla