Tero Tuominen

A380 alkaa valmistua

124 viestiä aiheessa

A380 alkaa olla valmis ilma-alus:

 

http://www.airliners.net/open.file/741999/L/

 

Tero

 

On muuten aika kivan näköiset nuo kurvikkaat siivet :D

 

Mitenköhän ne taipuvat lennossa ? Ilmeisesti aika reippaasti.

 

Toivottavasti Suomessa voi seurata livenä tuota ensi kuussa tapahtuvaa A380 roll-out seremoniaa ja ensilentoa maaliskuussa.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanokaas asiasta enemmän tietävät onko tuo pitkä laite vai miksi se näyttää mun silmiin niin lyhyeltä. :) Vai näyttääkö se vain vai onko se. Jos näyttää niin se varmaankin johtuu tuosta toisen kerroksen tuomasta "pulleudesta". ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanokaas asiasta enemmän tietävät onko tuo pitkä laite vai miksi se näyttää mun silmiin niin lyhyeltä. :) Vai näyttääkö se vain vai onko se. Jos näyttää niin se varmaankin johtuu tuosta toisen kerroksen tuomasta "pulleudesta". ;)

 

Tässä faktaa A340 VS. A380

 

A380

Length 73 m

Wingspan 79.8 m

Height 24.1 m

 

A340

Length: 59.4 m to 75.3 m

Wingspan: 60.3 m

Height: 17.3 m

 

Eli A380 on suunnilleen samaa mittaa kuin A340-600 joka muutaman metrin pidempi, mutta siipien kärkiväli on huomattavasti suurempi A380:ssa..optinen harha iskee siis taas.

Korkeuserohan noissa koneissa on huomattava A380:n eduksi. Eli on se aika möhkö koneeksi :D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

edit: noitten RR Trent 900 kannujen sisään mahtuisi varmaan helposti 737:n runko kokonaisuudessaan

Tuskin..kuitenkin GP7200 on tuosta vielä isompi ja GE90 pysyy edelleen isoimpana mottina...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika saatanan ruma nokka tuossa vehkeessä kyllä on. Airbus tekee kyllä tällä hetkellä mielestäni rumimmat liikennelentokoneet maailmassa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[pilkunviilausta] GE90-115B ;) [/pilkunviilausta]

No onhan siitä GE90:stä muitakin variaaatteja ja ne KAIKKI on GP7200:sta tai Trent 900:sta isompia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika saatanan ruma nokka tuossa vehkeessä kyllä on. Airbus tekee kyllä tällä hetkellä mielestäni rumimmat liikennelentokoneet maailmassa...

 

Tuommoisesta möhköfantista on hiukan hankala muotoilla kaunista koska ohjaamon ikkunat ovat suhteettoman pienet verrattuna koneen kokoon, siksi se näyttää turvonneelta a320:ltä.. 747 on hiukan nätimpi siksi että siinä ohjaamo on siellä "yläkannella" - 380:ssä se on tuossa "kerrosten välissä" jolloin fiilis on semmoinen paisunut pullataikina.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuommoisesta möhköfantista on hiukan hankala muotoilla kaunista koska ohjaamon ikkunat ovat suhteettoman pienet verrattuna koneen kokoon, siksi se näyttää turvonneelta a320:ltä.. 747 on hiukan nätimpi siksi että siinä ohjaamo on siellä "yläkannella" - 380:ssä se on tuossa "kerrosten välissä" jolloin fiilis on semmoinen paisunut pullataikina.

 

Mutta nokan muoto on muutenkin tuommoinen ihmeellinen, näyttää kuin raukan nenu olisi turvonnut... Tainnut saada MD:iltä ja Bojoilta turpiin jo tässä vaiheessa tuo masiina. ;D ;D ;D::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, lentoyhtiöt tuskin pitävät kauneusnäkökohtia tärkeimpinä kriteereinään. Tärkeintähän on, että hinta/laatu-suhde on oikea ja taloudellinen operointi mahdollista. Ei siis ole koiraa karvoihin katsominen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, lentoyhtiöt tuskin pitävät kauneusnäkökohtia tärkeimpinä kriteereinään. Tärkeintähän on, että hinta/laatu-suhde on oikea ja taloudellinen operointi mahdollista. Ei siis ole koiraa karvoihin katsominen ;)

 

Juu, mutta ruma se on silti. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, mutta ruma se on silti. :)

 

No kaunishan toi on johonkin 737-putteen verrattuna ja lentoyhtiöiden asiakkaat kyllä katsovat "ohoh ompa hieno ja iso kone, varmasti turvallinenkin!"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kaunishan toi on johonkin 737-putteen verrattuna

 

No ei muuten ees oo. Ja totta, valitettavasti size does matter lentomatkustajille...

 

Pieni kone = epäturvallinen ja pelottava,

Iso kone = turvallinen, luotettava, paras

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos kukaan lähdössä Toulouseen katsomaan Roll-Out seremoniaa ? Itse osallistuin Airbussin webbisivuilla arvontaan mutta meikäläisen arpa-onnella tuskin Ranskaan lähdetään :P

 

Olisihan kiva nähdä tuo mötikkä livenä ja mahdollisesti myös sisältä päin :)

 

Koskakohan ensimmäinen A380 tekee välilaskun Helsingissä ? ;D:P :-X

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, lentoyhtiöt tuskin pitävät kauneusnäkökohtia tärkeimpinä kriteereinään.

Ihan tismalleen samaa mieltä. Onko se nyt kaunis vai ei, hohhoijaa....Yksikään liikenneluokan matkustajakone ei liene suunniteltu miellyttämään kuolaavien teinien silmää. Ja jos ilma-aluksia halutaan välttämättä laittaa kauneusjärjestykseen, niin kyllä ne tyylikkäimmät löytyy ihan jostain muusta lentsikkaluokasta. Yksikään liikenneluokan matkustajakone ei ole kaunis, ja miksi ihmeessä tarvitsisikaan olla???

 

Tää värikeskustelu on kyllä kaikkein hauskin. Voi juma, kyse on esisarjan koneesta, jota ei tulla milloinkaan näkemään reitillä. Sillä lienee tarkoitus suorittaa koelento-ohjelmaan kuuluvia lentoja ja/tai maatestejä. ***tana se on ihan sama vaikka se olis maalattu vaaleanpunaiseksi! Tai jätetty kokonaan maalaamatta. Ei lentsikat oo mitään näyttelyesineitä, joiden tärkein ominaisuus on hieno maalaus tai muuta **skaa, ne on tiettyyn käyttötarkoitukseen mahdollisimman tehokkaaksi suunniteltuja kulku- ja kuljetusvälineitä. Tässä tapauksessa matkustajien kuljetukseen.

 

Tulipahan avauduttua.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan tismalleen samaa mieltä. Onko se nyt kaunis vai ei, hohhoijaa....Yksikään liikenneluokan matkustajakone ei liene suunniteltu miellyttämään kuolaavien teinien silmää. Ja jos ilma-aluksia halutaan välttämättä laittaa kauneusjärjestykseen, niin kyllä ne tyylikkäimmät löytyy ihan jostain muusta lentsikkaluokasta. Yksikään liikenneluokan matkustajakone ei ole kaunis, ja miksi ihmeessä tarvitsisikaan olla???

 

Juu, ei tässä kukaan ole väittänytkään että Airbusin olisi pitänyt suunnitella kone niin että se miellyttäisi kuolaavia teineja, taikka sitten katkeroituneita FSN:n vanhoja partoja. Mutta ruma se on silti.

 

Ja mielipideasioistahan lienee turhaa kiistellä, mielestäni kauneimmat ilma-alukset osuvat kyllä nimenomaan tuonne liikennekoneisiin... Toisten yhtiöiden suunnittelijat ovat vain onnistuneet paremmin tuossa estetiikan mukaan ottamisessa..

 

Tulipahan avauduttua.

 

No näköjään.... :P

 

// Edit: Sanamuoto...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään