Tero Tuominen

A380 alkaa valmistua

124 viestiä aiheessa

ehkä sitten jos matkustat Emiratessilla, Etihadilla tai Singapore Airlinessilla :D Eurooppalaisilla yhtiöillä lisätilasta on turha toivoa. Ahtavat nuo purkit kuitenkin maksimi täyteen :(

 

Jani

 

Niin minäkin ahtaisin, jos olisin päättämässä lentoyhtiössä noista asioista ;D

Ei mikään yhtiö lennä, kuin vain ja ainoastaan rahan takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Henk.koht. toivon, että myös se matkustusmukavuus olisi kohdallaan. Olisikohan toiveissa edes vähän isommat tuolit tai enemmän jalkatilaa sinne "economyyn"... :P

 

Lentoyhtiöiden vastaus: oiskohan toiveissa vähän enempi sitä fyrkkaa tiskiin... :P;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singaporelle menee..

 

 

Jaa... minä kun luulin että ensimmäinen kone menee emraateille, on siitä ainakin ollut puhetta :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika mammutti. Veikkaan että 380-900 tulee näyttämään paremmalta, kun tuo -800 on vähän tumppi vielä kun vertaa pystyvakaajan ja siipien kokoa runkoon.

 

Kai tuo nyt silti reittiliikenteeseen tulee jonnekin päin maailmaa? Vai lentääkö esim. SG, EK ja VS charttereitakin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävää kyllä, tuossa suoraan edestäpäin otetussa kuvassa A380 tuntuu minusta näyttävän jopa melkein kauniilta... Sivuprofiili on sitten asia erikseen.

 

Kiinalaisiin kohteisiinhan sillä toivotaan lennettävän, kun kysyntää esim. 555-paikkaiselle koneelle sielläpäin maailmaa näyttäisi tulevaisuudessa olevan. Siis Beijing, Shanghai, HongKong, jne. Vielä ei yksikään kiinalainen yhtiö kuitenkaan ole konetta tilannut.

 

Airbus Chinalla on myös omat kotisivut...sitäkautta löytyi itselleni aikaisemmmin tuntematon tyyppimerkintä A3XX ja RR Trentin kanssa kilpaileva moottorityyppi GP7200, jota testataan Jenkeissä. Aina sitä oppii jotain uutta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tuossa koneessa nyt sitten se overhead paneeli kokonaan LCD touch näyttönä vaiko normaaleina höyry näppäiminä ? Tuleekos sinne vasempaan nurkkaan ND:stä ne isot näytöt joilla voi vaikka jeppesenejä selata ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tuossa koneessa nyt sitten se overhead paneeli kokonaan LCD touch näyttönä vaiko normaaleina höyry näppäiminä

 

Eiköhän ne vanhat kuvat lcd-overheadista ollut ihan suunnittelun takia, että nappuloiden paikkaa voi vaihtaa lennossa. Tuollainen olisi varmaan aika epäkäytännöllinen systeemi... Vai miten toteuttaisit moottoreiden palokahvat tuolla näytöllä? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllättävää kyllä, tuossa suoraan edestäpäin otetussa kuvassa A380 tuntuu minusta näyttävän jopa melkein kauniilta... Sivuprofiili on sitten asia erikseen.

 

 

Ihan samaa mieltä, edestäpäin aika menevän näköinen peli, vaikka sivuprofiili onkin aika "tumpin" oloinen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai tuo nyt silti reittiliikenteeseen tulee jonnekin päin maailmaa? Vai lentääkö esim. SG, EK ja VS charttereitakin?

 

SG? Sempati Air, Indonesia? ;)

No ainakin SQ:n charterit lennetään Silk Airilla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän ne vanhat kuvat lcd-overheadista ollut ihan suunnittelun takia, että nappuloiden paikkaa voi vaihtaa lennossa. Tuollainen olisi varmaan aika epäkäytännöllinen systeemi... Vai miten toteuttaisit moottoreiden palokahvat tuolla näytöllä? :)

 

tai kun lentäjä on huonossa kelissä "napsauttamassa" laskeutumisvaloja päälle, kone heilahtaa ja silloin sormi heiluu pitkin näyttöä :-X

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi tuosta ainakin vähän nätimmän saanut pienellä (?) yrittämisellä, muistattehan toki vielä tällaisen ehdotelman:

 

http://www.wagerusa.com/media/transportation/md12.jpg

 

Olisivat tehneet saman tien tuohon bussiin yläkertalaisille kunnolliset ikkunat eteenpäin, siihen sitten vaikka panoraamabaari tai meille pers'aukisille ilmailufanaatikoille omat penkit siihen eturiviin antamaan lisää sisältöä itse siirtymään. Ne muuthan voivat lukea lehtiään ja näpelöidä tietokoneitaan siellä taempana.

 

Haa, eka postaus tänne.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi tuosta ainakin vähän nätimmän saanut pienellä (?) yrittämisellä, muistattehan toki vielä tällaisen ehdotelman:

 

Oli muuten juurikin puhetta noista McD:n suunnitelmista täällä.

 

Ja tervetuloa foorumiin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ehkä sitten jos matkustat Emiratessilla, Etihadilla tai Singapore Airlinessilla :D Eurooppalaisilla yhtiöillä lisätilasta on turha toivoa. Ahtavat nuo purkit kuitenkin maksimi täyteen :(

 

Enpä menisi tuosta asiasta lyömään vetoa. Nimittäin syksyllä oli jossakin juttua, että kukaan A380:ntä tilanneista asiakkaista ei ottaisi käyttöön maksimaalista seating capasityä, jonka A380:n tilat mahdollistaisivat. Yritin löytää asiasta faktaa, mutta tähän hätään ei onnistunut. Jos joku muistaa, niin voisi linkittää tänne.

 

Rahastaakseen pitkän matkan lentomatkustajia toden teolla kannattaa koneeseen varmaankin pystyttää baari ja jonkin sortin luxury store. Tuntitolkulla koneessa istuvalle matkustajalle saattaa juolahtaa mieleen lähteä kuluttamaan aikaa shoppailemalla ja kun tarjolla olevat kaupat ovat rajalliset, niin... You know... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin Virginin Richard Bransonin toimintatavat tuntien tultaneen heidän koneissaan näkemään jotain mitä muut eivät ole ajatelleetkaan, nyt ainakin koneen tilat antavat mahdollisuuksia käyttää mielikuvitusta aiempaa enemmän kun ei aivan heti ole seinät vastassa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos tuossa koneessa nyt sitten se overhead paneeli kokonaan LCD touch näyttönä vaiko normaaleina höyry näppäiminä ? Tuleekos sinne vasempaan nurkkaan ND:stä ne isot näytöt joilla voi vaikka jeppesenejä selata ?

 

Jani

 

Koneeseen tulee normaali overhead missä on normaalit namiskat. Kyllä koneeseen tuleen näytöt kummallekkin puolelle, mistä voi selata mm. jeppesenejä ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta asiasta kukkakeppiin, miksei kukaan (hullu :D) lähde kehittämään jotain uutta konstia pysymään ilmassa (tai varmasti joku kehittääkin, mutta jäänyt vain tyhmäksi ideaksi). Täytyyhän sitä jollaikin muullakin konstilla saada itsensä ilmaan kuin ilmassa leijuminen. Lulisi että esim. maan vetovoimaa pystyisi hyödyntämään.

 

Onhan helppo keksiä uusia variaatioitia lento-koneista, mutta keksiä uusi kone jolla pysyä ilmassa

On lähtenyt jo, ja vielä vähän hullukin ... nimittäin minä! :D Ei ole vaan oikeen edennyt mun suunnitelmat, mutta ideoita oon koettanut omaksi huvikseni kehitellä. Olenhan minä esim. suunnitellut vaihtoehtoisella polttoaineella toimivan suihkumoottorin vedenalaiseen käyttöön, mutta markkinat ovat pienen hyötysuhteen takia rajalliset.. Ehkäpä syöksyveneisiin..? ::)

 

Sitten kun opitaan paljon lisää aika-avaruudesta tai gravitoneista, niin sitten voidaan alkaa pohtia Tähtien sota -tyyppisiä vempeleitä. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun A380 tulee ensimmäisenä Singapore Airlanesille niin mitä reittiä tai (reittejä) se lentää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsokaas ihmeessä nämä uudet Airliners.nettiin tulleet kuvat.

Antavat taas hyvää kuvaa koneen koosta. :D

 

Ei jummijammi mikä mursu. Torahampaat vaan puuttuu ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs ton koneen lempinimeksi mahtaa viellä muodostua...

Ehdotuksia?

 

EDIT: Mursu sopisi kyllä aika hyvin, kuten Mikko tosta koneesta tokaisi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään