Tero Tuominen

A380 alkaa valmistua

124 viestiä aiheessa

Kun A380 tulee ensimmäisenä Singapore Airlanesille niin mitä reittiä tai (reittejä) se lentää?

 

Paitsi tuota jo nähtyä logoa, Singapore Airlines kehuu ottavansa koneen käyttöön jo 2006 ja sisustavansa sen pienemmälle istuinmäärälle kuin vakio 555 3:ssa luokassa. Reittejä ei kuitenkaan vielä ole paljastettu.

 

http://www.singaporeair.com/saa/app/saa?dynamic=PressReleases/NTE_0105.html

missä joutuu näköjään vielä ehkä painamaan "News Releases" ja sieltä sen logo-uutisen...onpa vaikeata.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla toimii...

 

Samma här. Firefoxilla onnistuu pelkästään klikkaamalla linkkiä :)

 

Eikös tuo roll-out seremonia ole ylihuomenna 13.pv ?? vaiko mikä se virallinen päivä oli ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä, onko täällä aikaisemmin mainittu, mutta Munchen oli ensimmäinen kenttä Euroopassa, johon A-380-operointi on auktorisoitu. Ja Lufthansa on ilmoittanut lentävänsä reittejä Nykkiin, Delhiin, Singaporeen ja Bangkokiin. Frankfurt valmistautuu myös ottamaan vastaan A380-koneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samma här. Firefoxilla onnistuu pelkästään klikkaamalla linkkiä :)

Joo, mä olen nyt läppärillä netissä missä on IE, ilmankos ei onnistu. Tulee tuommoinen ilmoitus.

hotlink.gif

 

Omasta mielestäni kone näyttää varsin uljaalta mikäli se nyt ketään kiinnostaa. On mielenkiintoista nähdä koneesta sisäkuvia kunhan niitä tulee vaan jakoon...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, mä olen nyt läppärillä netissä missä on IE, ilmankos ei onnistu. Tulee tuommoinen ilmoitus.

hotlink.gif

Mulle tulee kyllä tuo ihan sama Firefoxilla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulle tulee kyllä tuo ihan sama Firefoxilla...

 

1) maalaa osoite

2) Ctrl + C

3) mene selaimen osoiteriville ja napsauta osoite aktiiviseksi

4) Ctrl + V

5) Enter

 

Siis kansanomaisesti kopypastettamalla tuo osoite selaimessa osoiteriville, niin homma hoituu!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänä aamuna Airbusin saitti väittää, että UPS on tilannut 10 kpl A380F-rahtikonetta ja lisäksi on optio 10 lisäkoneeseen. Nyt siis jo 14 tilaajaa, yhteensä (optioineen?) 149 konetta.

Airbus-saitti kertoo myös, että toimitusjohtajan lehdistötilaisuus tulisi tänään live webcastina alkaen klo 10:30 paikallista aikaa (GMT + 1). Linkkiä webcastiin ei kuitenkaan vielä äsken löytynyt, vaikka sivulla sanotaan, että linkki sinne tulee. Taitaa mennä viime tippaan...

 

PS. sivu, jolle webcast-linkki pitäisi ilmestyä:

 

http://www.airbus.com/airbus4u/articles_detail.asp?ae_id=1654

 

No, nyt siltä sivulta löytyy click, josta pääsee seuraamaan webcastiä, jos on aikaa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Webcast tuli ja meni, enkä sitä nähnyt, mutta tiedoksi, että Airbusin pääjohtajan puhe on ladattavissa pdf-failina tuolta samalta sivulta. Puhe on aika pitkä, mutta se ainakin minulle oli uutta, että ICAO:n hyväksynnän perusteella A380 voi laskeutua kaikille sellaisille kentille, joille operointi B747:llä on nykyisin mahdollista. Siis yksi este vähemmän.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PDF näyttää kadonneen saitilta. Kun katselin webcastia tarjolla oli 12 ruudun powerpoint-esitys, joka liittyi Forgeardin puheeseen. Oliko siinä siis jossain vaiheessa myöhemmin myös puheen teksti?

 

Kyllä ne pdf:t näyttävät edelleen löytyvän sivulta http://www.airbus.com/airbus4u/articles_detail.asp?ae_id=1654. Suorat linkit:

kalvoesitys http://www.airbus.com/MultimediaElements/3305.pdf

puhe http://www.airbus.com/MultimediaElements/3306.pdf

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun A380 tulee ensimmäisenä Singapore Airlanesille niin mitä reittiä tai (reittejä) se lentää?

 

Näin virallisella saitilla (en muista linkkiä) että kaavailut ovat LHR (Lontoo) - SIN ja FRA - SIN välille ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Montako noita A380 on jo rakennettu?

Airliners.net:ssä oli kuva jo Singapore Ailinesin koneesta (perästä) :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkohan tuosta Pötkösta vielä mitään sisä- ja cocpit kuvia?

Minkähänmoinen paneeli siihen tulee? A'la normaalia Bussia vai?

 

-kaitsu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän ristiriitaista tietoa liikkuu netissä esim. koelentoajoista. Mielenkiintoista kuitenkin, miten esim. USA Today väittää, että lähes puolet A380:stä itse asiassa rakennetaan tai on suunniteltu USA:ssa...Suuria summia siellä kuitenkin käytetään lentokenttien ja terminaalien kunnostukseen. Tämän lähteen mukaan Qantas olisi ensimmäinen yhtiö, joka lentäisi USA:han Melbourne-LAX-reittiä loka/marraskuussa 2006. Sitten LAXiin tulisivat Lufthansa, Virgin Atlantic, Air France, Singapore Airlines, Korean Air ja FedEx.

JFK:lle puolestaan odotetaan ensiksi Virgin Atlanticiä, Air Francea, Singapore Airlinesia ja Emiratesia. Pitäneekö paikkansa, onkin sitten toinen juttu. Luettavaa:

 

http://www.usatoday.com/money/biztravel/2005-01-16-a380-usat_x.htm

http://www.usatoday.com/money/biztravel/2005-01-16-a380-side_x.htm

 

ja näiden tietojen mukaan esim. SFO olisi jo valmis vastaanottamaan A380:nen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Montako noita A380 on jo rakennettu?

 

Muistaakseni pari-kolme kappaletta. Tuo F-WWOW koelentoihin ja yksi tai kaksi pelkkiin maa- ja rasitustesteihin.

 

Airliners.net:ssä oli kuva jo Singapore Ailinesin koneesta (perästä) :o

 

Mielenkiintoista. Laitapa linkki, en nimittäin itse löytänyt ainuttakaan kuvaa A380:stä muussa kuin Airbus-väreissä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikka menevät nyt ketjut vähän sekaisin, niin toiseen ketjuun postaamani USA Todayn artikkeli väittää, että 4 kpl olisi jo valmiina erilaisiin testeihin ja 5. kappale työn alla. Yhteen koekappaleeseenhan asennetaan myös penkit, jostain muistaisin lukeneeni, että ne tulevat vasta numero viitoseen, koska runko-, siipi- yms. rasituskokeet ja muu koelento-ohjelma tehdään ennenkuin penkkejä asennetaan. Koelentokappaleessahan tulee olla myös koelentäjien ja tarkkailijoiden poistumismahdollisuus koneesta, jos koelennolla jotain menisi pieleen....

Melkoinen maailmanlaajuinen projekti kuitenkin.

 

EDIT: Cockpit-paneleita tekee tuon lähteen mukaan Honeywell, joka yhdistää paneeliin kaikki säätutka- ja törmäysvaroitus/GPWS-systeemit, mitä löytyy. Airbusin pääkoelentäjän haastattelun perusteella Airbus-kuskin kouluttaminen A380:een veisi vain 10 päivää, joten eiköhän cockpit layout ole melko vakiota Airbus-tavaraa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään