Tero Tuominen

A380 alkaa valmistua

124 viestiä aiheessa

Huoh... se on juuri se sama kone mistä nuo kaikki kuvat ovat... ::)

 

Mutta näyttää aivan Singapore Airlinesin koneelta......... VAI? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cockpit layout-kuva muuten löytyy tuosta postaamastani USA Today-sivulta (eka linkki), kun klikkaa "valokuva"-kohtaa. Copyright Airbus/AFP. Näyttää ihan tavalliselta bussiohjaamolta. Siis ketjussa "A380 alkaa valmistua", jos viitsitte sieltä etsiä.

 

PS: Sorry, mode-sedät, tässä taitaisi taas olla ketjujen siirtämisen paikka...mutta kun on niin iso uutinen, niin tulee väkisin vastattua eri ketjuihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mielestäni. Itseasiassa tässä on sama kone muutamaan päivää myöhemmin...

 

Mutta tuolta muovien alta loistaa kullan väri jota ei ole house liveryssä vai valaistusko sen tekee? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta tuolta muovien alta loistaa kullan väri jota ei ole house liveryssä vai valaistusko sen tekee? :P

 

Valaistus, Singaporen värityksiä tuskin näkee ennen kesää noissa...melkeimpä voisin veikata, että menee syksyyn.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla ruotsinkielisellä foorumilla oli myös tieto, että Thai alkaisi lentää 380:lla Bangkok-Arlanda reittiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla ruotsinkielisellä foorumilla oli myös tieto, että Thai alkaisi lentää 380:lla Bangkok-Arlanda reittiä.

 

Juu, samasta asiasta oli juttua A.netissäkin. Siellä asia tosin tyrmättiin, koska Thain B744 ei edes nyt ole ympärivuoden täynnä ja eivät lennä vissiin kuin 5x viikossa. Ja vielä se, että Arlandalla ei ole terminaaleissa valmiuksia vastaanottaa kyseistä konetta(kuulema näin).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri äsken muuten tämän sivun alalaidassa oli Google-mainos ranskankielellä:

A380: 380 jours de guarantee tai jotain. Klikkasin sitä, eikä siellä mainostettu lentolippuja vaan jotain pahuksen 380 päivän takuuaikaa jollekin rahoitustuotteelle tms. Huono ranskankielentaitoni ei riittänyt enempään selvittelyyn, ja nyt se mainos on näköjään häipynyt näkyvistä. Google se keksii ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A380:n moottoreihin liittyen oheinen linkki.

 

http://www.airliners.net/open.file/737334/M/

 

Jos A340:ssä on jo kohtalaisen kokoiset föönit (CMF), niin vertaapa A380:n pataan (kumpi tuo on, Rolls-Royce Trent 900 vai Engine Alliance [General Electric-Pratt & Whitney] GP-7200?).

 

 

Trent, GP:t lentää GE:n omistamassa B741:ssä. A.netistä löytyis varmaan kuvakin tuosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt kuvaa löytänyt Engine Alliancen enkä Pratt & Whitneyn saiteilta, mutta jälkimmäisen tiedote kertoo, että GP7200 "lentää" A380:ssä marraskuussa 2005 ja ensimmäinen asiakas on Emirates lokakuussa 2006.

Moottorin ensimmäinen "koelento" oli 6.12.2004 Victorvillessä, siis 747:ssä kiinni. Voihan olla, että siitä lennosta/koneesta kuvakin löytyy.

 

PS: a.netistä en löytänyt muuta kuin kuvan siitä, kun GP7200-moottoria tungetaan sisään Ruslaniin kuljetusta varten.

 

http://www.airliners.net/open.file/716590/M/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDIT: Cockpit-paneleita tekee tuon lähteen mukaan Honeywell, joka yhdistää paneeliin kaikki säätutka- ja törmäysvaroitus/GPWS-systeemit, mitä löytyy.

 

Lähteen huomioiden ei ihme, että ovat vetäneet kotiinpäin. Veikkaan, että Honeywell tekee vain jonkun inkkeen ohjaamoon ja valtaosa roippeesta on eurooppalaista, kuten muissakin busseissa.

 

Eiköhän yksi suurimmista laitetoimittajista ole Thales, kuten tässä omilla sivuillaan kehuvat.

 

Äh, kun hetken surffailin, niin löyty tämmönen lista. Eli hunajakaivolta tulis ADIRU:t ja Flight Management, kuten on jo A320-koneissa. Thalesilta näytöt, IMA ja FCU, sekin on IMAa lukuunottamatta jo perinteistä vanhemmista busseista. Jarruratkaisut tuottaa tuttuun tapaan Messier-Bugatti (Full Brake By Wire), navi- ja kommunistiradioissa yhtiö voi valita Honeywellin ja Rockwell Collinsin väliltä. Jälkimmäinen näköjään tekee koneeseen Ethernet-verkon, tekniikka mikä lähtee taivaalle kaiketi ekaa kertaa A380:n siivillä.

 

Toi IMA on ilmeisesti jonkun sortin räkkiratkaisu, missä eri laitteet ovat vain kortteja isossa avioniikkaräkissä vs. perinteinen ratkaisu, missä joka laite on oma rautahässäkkänsä. Esim. Finskin tulevissa Emboissa on samantapainen räkkiavioniikkaratkaisu.

 

Ja tossa vielä vähän lisää avioniikkauutisia.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nuo jousethan on sitä varten, että ne pongauttaa telineen sisään, kun paino on siltä pois 8)

 

Mutta tosiaan, näyttää vähän "heppoiselta". Tai no, kait ne viisaat miehet ovat laskeneet, että mitä sen tulee kestää :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää aika "herkän" oloiselta minun silmään.

 

Mutta jos siihen pistää ihmisen viereen seisomaan, niin ei varmaankaan näytä enää niin "heiveröiseltä" ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun A380 tulee ensimmäisenä Singapore Airlanesille niin mitä reittiä tai (reittejä) se lentää?

 

Päivitetään nyt vähän, kun ei ole ilmeisesti vielä mainittu, vaikka uutiset ovat jo 18.päivältä.

 

Singapore Airlines aikoo aloittaa v. 2006 puolivälissä Lontoon ja Sydneyn reiteillä. Hong Kong, San Fransisco, Pariisi ja Frankfurt seuraavat perässä sitämukaa, kun koneita toimitetaan. Koneisiin tulee 480 istuinpaikkaa 3 eri luokassa.

 

Emirates aloittaa 1.11.2006. Dubaissa tulee olemaan 23 porttia A380:tä varten. Koneisiin luvataan eri sortin uutuuksia, joista on paljastettu vasta suihkutilat.

 

FedEx aloittaa v. 2008. Heidän mukaansa koneelle olisi tarvetta jo aikaisemminkin.

 

Lähde: Airbusin kotisivut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airliners.netissä puitiin asiaa myöskin.

Saksalaiset tuntuivat pitävän asiasta ilmoittaneen lehden taustoja vähintäänkin epäluotettavina ja lehti olisi heidän mukaansa sensaationhakuinen, mutta tiedä häntä. Ainahan uusissa koneissa ongelmia ilmenee, kyse on vain siitä kuka saa viat korjattua parhaiten ja eniten aikataulun mukaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään