Topi Falkenberg

Keskustelu kadonneesta Malaysia Airlinesin lennosta

418 viestiä aiheessa

Tähän olisi hyvä tehdä selkeä linja. Aamulehti jos uutisoi, että kone saattanut olla maassa, niin onko kyseessä höpö höpö uutinen?

 

Aamulehden nykylinjan tuntien vastaus on kyllä. Älä viitsi saivarrella. Jos et oikeasti ymmärrä laatu- ja paskajournalismin eroa niin kannattaa todellakin harkita sitä linkkien postaamista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Peittelevätkö malesialaiset jotakin vai valehtelevatko he”, Prakash kysyy Hindu -lehdelle antamassaa haastattelussa.

 

Prakashin mukaan malesialaisviranomaisten jo viikon kestäneiden etsintöjen aikana antamat tiedot ovat olleet ristiriitaisia.

 

“Ensin he sanoivat, että kone havaittiin viimeiseksi Etelä-Kiinan meren yllä. Sitten he sanoivat, että kone lähtikin lounaaseen. Hetkeä myöhemmin he ilmoittivat koneen menneen sittenkin länteen ja nyt sen kerrotaan ottaneen kurssin luoteeseen, kohti Keski-Aasiaa”, Prakash päivittelee.

 

Hänen mielestään malesialaisviranomaisten toiminta ja tiedotus on ollut epämääräistä. Prakashin mukaan tämä on tehnyt koneen etsinnöistä tehottomia.

http://www.verkkouutiset.fi/politiikka/malesian%20kone-17452

 

Vaikka täällä on jo moneen kertaan kielletty spekuloimasta, niin kommentoin kuitenkin

 

Kyllähän tämä ihmetystä herättää, kun maa jonka ilmatilassa mitä ilmeisimmin kone on harhaillut, antaa niin tipoittain tietoja. Ei voi välttyä arvelemasta esimerkiksi mahdollisuutta, että Malesia havaittuaan koneen kaapatuksi - olisi laittanut torjuntaa perään ja upottanut sen jollekin sellaiselle alueelle, josta eivät halua ikinä sitä edes nostettavan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2581817/Doomed-airliner-pilot-political-fanatic-Hours-taking-control-flight-MH370-attended-trial-jailed-opposition-leader-sodomite.html

(http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288666023478.html)

 

Nyt epäillään, ohjasiko poliittisesti aktiviivinen kapteeni koneen mereen tarkoituksellisesti poliittisena protestina. Tieto oppositiojohtajan tuomiosta tuli vain muutama tunti ennen koneen lähtöä.

 

Ilmankos viranomaiset ovat olleet niin vaitonaisia ja ristiriitaisia väitteissään. Tämän mahdollisuus on taas mitä on siihen saakka kunnes hylky/ehjä kone löytyy.

 

 

Eikö tuossa tapauksessa olisi ilmoittanut siitä jollakin tavalla, että "teon tarkoitus" tulee kaikille selväksi??

 

Sanokaapa tietävämmät onko kuinka tavallista,että toinen lentäjistä poistuu ohjaamosta noin alkuvaiheessa lentoa?? Ja pystyykö ohjaamon lukitsemaan niin,että sinne ei varmasti kukaan pääse sisälle?? Onko molemmilla lentäjillä esim.avaimet,onko matkustamohenkilökunnalla avaimia ohjaamoon jne...??

Haen tällä nyt sitä,että jos toinen lentäjistä syystä tai toisesta on poistunut ohjaamosta ja se toinen sitten lukinnut itsensä sinne sisään tehdäkseen jotain kamaluuksia,niin olisiko se mahdollista/vaikeaa/helppoa jne...??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuossa tapauksessa olisi ilmoittanut siitä jollakin tavalla, että "teon tarkoitus" tulee kaikille selväksi??

 

Ehkä onkin ilmoittanut, mutta Malesia ei ole sitä (vielä) kertonut. Tai sitten ilmoitus löytyy CVR:stä jos ja kun hylky löytyy.

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä onkin ilmoittanut, mutta Malesia ei ole sitä (vielä) kertonut. Tai sitten ilmoitus löytyy CVR:stä jos ja kun hylky löytyy.

 

Juha

 

Olisiko tuossa tilanteessa sitten lentänyt koneen sellaiseen paikkaan josta sen voi löytää?? Kotiin on tuskin ehtinyt viestiä jättää. Koska eikös tämä lentohenkilöstö tuohon tuomion antoaikaan jo olisi kentällä valmistelemassa lentoa??

 

On myös aika raaka temppu ottaa hengiltä yli 200 täysin syytöntä ihmistä,mahdollista toki,mutta jotenkin en uskoisi,että pitkän kokemuksen omaava lentäjä tekisi noin ja nimenomaan tuolla tavalla?? En kyllä sen paremmin tunne lentäjiä,mutta jotenkin ainakin haluaisin uskoa,että he eivät tee sellaisia asioita jotka vaarantaa matkustajia..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ei ainakaan ole ollut kahdessa eri konessa samaa ID:tä ("IP osoite" tms.); se olis' vähän noloa, jos pingit onkin toisesta koneesta ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmismieltähän kukaan meistä ei pysty tietämään eikä ennustamaan, yrittäähän voi joku psyko jotain, onnistuukin joskus.Eiköhän tuo omistava taässäkin tapauksessa pyri pesemään oman selkänsä parhaimman mukaan.

Sotilastutkia tänä päinä tuollakin lienee usevampikin, se että olivatko päällä, henkilökunta hereillä jne. onkin toinen asia, mitä sitten kerrotaan onkin kolmas asia.

Raiviokin aamutelkkarissa kertoi ettei ole tällaista koskaan aiemmin nähnny tai kuullut, vai oliko iltauutisissa.Onhan koneita hukkunut aiemminkin, varsin tuolla kolmiossa Bermudan lähistöllä.

Toisaalta ei juuri triplaseiska eikä tuon yhtiön.

Veikkaan kuitenkin kuten helsinkiläinen taksikuskikaverini, UFO tuon kaappasi ja tekevät nyt ihmiskokeita pötkössä olleille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Veikkaan kuitenkin kuten helsinkiläinen taksikuskikaverini, UFO tuon kaappasi ja tekevät nyt ihmiskokeita pötkössä olleille.

Tuo on hyvä teoria Arne. Itse kuitenkin veikkaan että kone on laskeutunut Pohjois-Koreaan... ;) Odotas, sidon foliohatun tiukemmin päähäni...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on hyvä teoria Arne. Itse kuitenkin veikkaan että kone on laskeutunut Pohjois-Koreaan... ;) Odotas, sidon foliohatun tiukemmin päähäni...

 

Oceanic Flight 815 / Boeing 777

MH370 / Boeing 777

 

Ei voi olla sattumaa  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tämäkin on varmasti tapahtunut jollain tasolla. Heh melekeen normaalia ihmisiä ne on tuollakin ;)  no sarkasmia. mutta on se totta että pienestä pierusta ne isotkin tulee. Joten minne sitten jos ollaan vähän sekasin siellä ohjamaossa. Mä tapan kaikki? et! miksen? E mua! niin juu! lennetään niinkauvanku voijaan! ku sehän on sama mitä me tehäään jos kuollaan kumminkin? No joo minne mennään?

Pyöri vähä aikaa, katellaan. Ota perus reitit eine hoksaa? Juu......kauvanko? minne landataan? en tiiä? on pimeetä ei visuaalia!

 

Ihan minne vaan misä on idiooteja nukkumassa ja kännissä? heh juuu! myyään nille kone? saahaan lisää passeja joa pois? No mikä ettei! kippis!

 

----Aika Normaali toimintaa. Mutta jos vielä noihin lisäis ne normaalit.

-Akka jätti

-Jos meet et saa

-muhamnetti ei syntynytkään housuihin?

-Se johtaja joka lupas kynttilöitä vangittiiin?

-Vittu jos ostat vielä yhen osan siihen simuun ja asut siellä mä lähen ;)

-Mä sulle simut näytän...mä oon kuningas...kato kuka ohjaa..

-------

Niin elikkä kylä tähän on se jokin luonnollinene selitys. Mun mielestä! Maailmassa kaikki on vain ihmisiä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kari ja Markku ovat osuneet kyllä asian ytimeen.Ihmisiähän me kaikki ollaan. Pilotitkin.  Luonnollinen selitys löytynee aikanpian kunhan tripla löytyy ensin. Tässä keississä en enää ihmettelisi vaikka pötkö löytyisi jostain täysin ehjänäkn.

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulehden nykylinjan tuntien vastaus on kyllä. Älä viitsi saivarrella. Jos et oikeasti ymmärrä laatu- ja paskajournalismin eroa niin kannattaa todellakin harkita sitä linkken postaamista.

 

Aamulehteen ilmailuasioidta kirjoittavana haluaisin hieman protestoida tästä yleistävästä näkemyksestä. That said, itse seuraan uutisointia tällä hetkellä lomilta Singaporesta -täällä asia on aikas iso.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulehteen ilmailuasioidta kirjoittavana haluaisin hieman protestoida tästä yleistävästä näkemyksestä. That said, itse seuraan uutisointia tällä hetkellä lomilta Singaporesta -täällä asia on aikas iso.

 

Olitko muuten juuri sinä joka kirjoitit hiljattain jutun Aamulehden nettiversioon siitä kuinka "Superjumbo ylitti Pirkanmaan"? Tai että "Icelandair avaa reitit Helsingistä Vancouveriin sekä Edmontoniin"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olitko muuten juuri sinä joka kirjoitit hiljattain jutun Aamulehden nettiversioon siitä kuinka "Superjumbo ylitti Pirkanmaan"? Tai että "Icelandair avaa reitit Helsingistä Vancouveriin sekä Edmontoniin"?

Icelandairista en ole kuullutkaan.

 

Superjumbon tein aikanaan verkkoon, kun päivä oli kaunis ja jättövanat nähtävillä.

 

Vasta myöhemmin tajusin, että olin unohtanut mainita ilmiön olevan ihan tavallisen. Tätä mokaa en lähde puolustelemaan, hävettää aika vietävästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän on ainakin minulla sellainen tuntuma, että tästä tapauksesta ei lähiaikoina ole enää varsinaisia uutisia tulossa, joten olisiko järkeä tehdä jonnekin "MH370-spekulointiketju" erikseen?

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Törmäsin tällaiseen teoriaan, jonka mukaan kone olisi Andamaanimeren päällä hypännyt toisen 777:n, SIA68:n (SIN-BCN) "peesiin".

 

http://keithledgerwood.tumblr.com/post/79838944823/did-malaysian-airlines-370-disappear-using-sia68

 

Kuulostaa kyllä aika JamesPondilta, mutta tällä tavoin koneen olisi ainakin teoriassa mahdollista päästä livahtamaan Intian ilmatilaan tai sen läpi.  Tuohon kellonaikaan on SIN/KUL-akselilta ollut paljon Eurooppaan menijöitä (mm. FIN82 kolmisen varttia aiemmin), joten väyliltä N571 ja P628 on varmasti osannut etsivä löytää koneen, jonka varjossa lentää.

 

FR24:n playbackin mukaan MH370:n viimeisen primääritutkahavainnon paikka (Waypointin GIVAL jälkeen), suunta (luoteeseen, kohti pistettä IGREX), aika (02:15LT) ja korkeus (FL295/300) täsmäävät hyvin SQ68:n reittiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi muuten näissä koneissa ei ole sellaisia seurantalaitteita, mitkä lähettäisivät paikkatietoa aina? Sellaista, mitä ei pimahtanutkaan kippari saisi kytkettyä pois päältä. Ei sen nykytekniikalla varmaan mikään mahdottomuus pitäisi olla, mutta varmaan siihen on syynsä, miksi tällaista systeemiä ei koneisiin ole kehitetty. Mitä ne syyt voisivat olla? Muu kuin raha...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

FR24:n playbackin mukaan MH370:n viimeisen primääritutkahavainnon paikka (Waypointin GIVAL jälkeen), suunta (luoteeseen, kohti pistettä IGREX), aika (02:15LT) ja korkeus (FL295/300) täsmäävät hyvin SQ68:n reittiin.

 

Aika rinta-äänellä kirjoittelee Mr Lodgerwood löydöksestään. ;)  Hyvin selitetty, mutta vaikea kyllä uskoa ihan niin itse-päätellyltä kuin teksti antaa ymmärtää.  SQ68 teoriaa tarjoili nimimerkki Felix avheraldissa "melkein-viikko-sitten" 131051Z...

 

-m

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt näkisi tuossa mitään hirveätä virhettä tapahtuneen...

 

http://www.icelandair.fi/information/media/newslist/detail/item699234/icelandair_avaa_kaksi_nopeaa_reitti%C3%A4_kanadaan_2014_%E2%80%93_vancouver_ja_edmonton_/

 

... on Finnairillakin ollut välilaskullisia reittejä.

 

Nuo mainitut Icelandairin "uudet reitit" Helsingistä vaativat kuitenkin koneenvaihdon Keflavikissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi muuten näissä koneissa ei ole sellaisia seurantalaitteita, mitkä lähettäisivät paikkatietoa aina? Sellaista, mitä ei pimahtanutkaan kippari saisi kytkettyä pois päältä. Ei sen nykytekniikalla varmaan mikään mahdottomuus pitäisi olla, mutta varmaan siihen on syynsä, miksi tällaista systeemiä ei koneisiin ole kehitetty. Mitä ne syyt voisivat olla? Muu kuin raha...

Kaikissa sähköllä toimivissa laitteissa ja niihin johtavissa kaapeloinneissa on tulipaloriski. Siksi lentokoneessa koneen kaikkien sähköisten laitteiden on oltava sellaisia, että siihen johtavasta virtapiiristä voidaan katkaista sähkö mahdollisen tulipalon sattuessa tarkastuslistan mukaisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskallan jukaista tämän nyt, kun Sami on luvannut pikapuolin siivota ketjun: Sunan International Airport, Pjongjang Pohjois-Korea, on anonyymina esiintyvän kokeneen ilmavalvontamiehen arvaus koneen nykysestä sijainnista. Arvelua tukee google maps palvelussa havaitsemani kiitoradan ylle vedetty sumuverho. Rakastetun johtajan kIM jON uNGIN YlisuuriYdinPommi lienee jo lastattu koneen uumeniin perille toimittamista varten. Mielenkiinnolla odotamme minkä lentoyhtiön väreissä ilmojen jättiläinen putkahtaa seuraavan sodan taivaalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi muuten näissä koneissa ei ole sellaisia seurantalaitteita, mitkä lähettäisivät paikkatietoa aina? Sellaista, mitä ei pimahtanutkaan kippari saisi kytkettyä pois päältä. Ei sen nykytekniikalla varmaan mikään mahdottomuus pitäisi olla, mutta varmaan siihen on syynsä, miksi tällaista systeemiä ei koneisiin ole kehitetty. Mitä ne syyt voisivat olla? Muu kuin raha...

 

Joku ystävällinen henkilö laittoi linkin lehteen, jossa mainostetaan kaikenlaisia kalliita tavaroita ... ja olisi siellä myös tällainen Heikki Tolvanen -nimisen lentokapteenin hyvä juttu datalinkeistä onnettomuustutkinnan apuna.

 

http://issuu.com/liikennelentaja/docs/lllehti_2011_01_nettiversio  (kts sivu 24)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään