Jari Tanskanen

Lentoasemauutisia - Suomen lentoasemat

657 viestiä aiheessa

4 tuntia sitten, Juha-Matti Lavonen kirjoitti:

Varauskoneessa Operated by SAS Link ja Embraer 195.

No emppuhan kelpaa paremmin kuin hyvin, mutta onkohan kuitenkin iso. Näyttävät äkkiä katsottuna myös hinnalla ohjaavan turkulaisia Eurooppaan suuntaavia ennemmin Kastrupiin kuin Arlandaan, joten strategia todella lienee uutisen ja ennakkoajatusten mukainen.

Näkeekö jostain noita kotimaan lentoliikenteen kasvuja tilastoituna kentittäin ja reiteittäin? Tuo wikipedian kertoma Turun +75% vuonna 2023 vaikuttaa erikoisen suurelta. 

Muokattu: , käyttäjä: Tuomas Kulmala

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenköhän vaikuttaa Mikkelin lentoasemaan ja kenttään NATOn esikunnan tulo Mikkeliin. Luulisi, että hyvinkin olisi käyttöä ettei ulkomailta tulevien tarvitsisi kulkea Hesasta autolla tai junalla.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oulussa ollaan nyreissään joutumisesta monopolihinnoittelun maksajiksi:

Lainaa

Kansallisen lentoyhtiömme Finnairin strategia on lennättää Helsingin kautta maailmalle ja takaisin. Finnair toimii Oulu-Helsinki välillä nyt yksin eli monopoliasemassa. Hinnat ovat sen mukaiset ja koneet ovat erityisesti aamu- ja iltavuoroilla aivan täynnä. Vuoroja pitäisi olla enemmän. Yli 600 euron liput eivät ole lainkaan harvinaisia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/dda7af99-14ab-4cce-9477-b0db7e10dafd

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS keskeyttää aamulentonsa Turusta Arlandaan marraskuun ja maaliskuun väliseksi ajaksi.

Quote

Yhtiön sopimus Xflyn kanssa loppuu lokakuussa. SAS:lla on ollut vuokrattuna Xflyn 70-paikkainen lentokone. Sopimusta ei jatketa koska yhtiö on tehnyt pitkäaikaisen sopimuksen lentoyhtiö Braathensin kanssa ja Ruotsin liikenteeseen otetaan käyttöön Braathensin koneet. Ne ovat täysin liikenteessä vasta maaliskuussa. Turku on häviäjänä väliaikaisessa konepulassa.

TS maksumuurin takana; https://www.ts.fi/uutiset/6450861

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
On 9/27/2024 at 0:41 PM, Juhani Sarell said:

Mitenköhän vaikuttaa Mikkelin lentoasemaan ja kenttään NATOn esikunnan tulo Mikkeliin. Luulisi, että hyvinkin olisi käyttöä ettei ulkomailta tulevien tarvitsisi kulkea Hesasta autolla tai junalla.

Tilaa halleille, jäänpoistokaluston, lähestymismenetelmien ja suojatoimien uusimista voisi ainakin alustavasti miettiä. Suuri osa johtoportaasta taitaa kulkea firman kyydillä, jos vain voivat. Mahtaakohan parempien perheasuntojen hinnat Mikkelissä lähteä nousuun?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lainaa

 

Ensi kertaa Rovaniemen lentoaseman historiassa Euroopasta saapuville koneille on jouduttu asettamaan slotit eli ennalta sovitut lähtö- ja tuloajat, koska niitä on tulossa niin paljon.

Ennalta sovituilla aikaikkunoilla halutaan estää Rovaniemen lentoaseman paha ruuhkautuminen.

”Joulu- tammikuussa on 10-15 sellaista päivää, jolloin Rovaniemen kentälle laskeutuu päivässä 40 lentovuoroa”, kertoo Finavian reittikehityksestä vastaava johtaja Petri Vuori.

Rovaniemen lentoaseman kiitotiekapasiteetti kestää lentomäärät, mutta vuonna 2019 laajennetun lentoasemarakennuksen kyky käsitellä paisuvia matkustajavirtoja on rajallinen. Siksi kentän laskeutumis- ja lähtövuorot on jaettu aikaslotteihin.

 



Lähde Kauppalehti  (maksumuuri)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään