Jari Tanskanen

Lentoasemauutisia - Suomen lentoasemat

657 viestiä aiheessa

 

 

Olenko ymmärtänyt oikein elionko utin lentokentäällä ja lapeenrannankentällä yhhteisiätyöntekijöitä esim lennonjohtajien osalta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Olenko ymmärtänyt oikein elionko utin lentokentäällä ja lapeenrannankentällä yhhteisiätyöntekijöitä esim lennonjohtajien osalta?

 

Uskallan vahvasti epäillä, sillä Utti on ainoastaan  sotilaskenttä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskallan vahvasti epäillä, sillä Utti on ainoastaan sotilaskenttä

 

Molempien lentopaikkojen pitäjänä toimii Finavia Oyj, joka tuottaa myös näiden lentoasemien lennonvarmistuspalvelut. Viime vuosien aikana n. puolella Utin ja Lappeenrannan lennonjohtojen henkilöstöstä on ollut kelpuutukset kumpaankin toimipisteeseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko painetussa lehdessä jotain tarkemmin? Mitä tekee Wizzair, useampi Gdanskin lento viikoittain ja liekö Budapestkin tulossa markkinoille taas kesäksi?

Itselleni vastaten, Wizzair siirtyy heinäkuun ajaksi Helsinkiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joensuussa tehtiin maisemalennätystä:

 

Keskiviikkona yhdeksän jälkeen Joensuun lentokentältä lähtenyt Helsingin kone joutui palaamaan takaisin lentokentälle heti nousun jälkeen. Kone oli alkanut täristä ja joutui kääntymään takaisin.

 

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/43316-vaaratilanne-joensuun-lentokentalla

 

Voisi kysyä kuitenkin, että koska ATR ei ole tärissyt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joensuussa tehtiin maisemalennätystä:

 

http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/43316-vaaratilanne-joensuun-lentokentalla

 

Voisi kysyä kuitenkin, että koska ATR ei ole tärissyt?

 

http://yle.fi/uutiset/matkustajakone_joutui_palaamaan_kentalle__syyksi_epaillaan_ohjausjarjestelmaan_joutunutta_muovia/7070001

 

- Kyllähän se veti matkustajat hiljaiseksi. Lasku Joensuun kentälle sujui kuitenkin aivan normaalisti. Laskun jälkeen matkustajat istuivat paikallaan ja sitten koneen henkilökunnan edustaja kertoi, että "koneen ohjausjärjestelmään on pudonnut teipinpalanen, joka on aiheuttanut tämän tärinän. Sen vuoksi tekninen henkilökunta saapuu korjaamaan konetta".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote 7.2.2014

 

Leikkiä ennen lentoa – Finavia panostaa lasten matkustuskokemukseen lentoasemilla

 

Lasten viihtyminen lentoasemalla helpottaa koko perheen matkantekoa ja tuo iloa myös muille matkustajille. Siksi neljälle lentoasemalle rakennetaan upouudet leikkipaikat.

 

Leikkipaikoista kaksi on jo valmiina Kittilän ja Rovaniemen lentoasemilla. Kaksi muuta leikkialuetta on nousemassa talven aikana Turkuun ja Ouluun.

 

– Hyödynnämme jatkuvasti saamaamme tietoa niin spontaaneista palautteista, tutkimuksista kuin sosiaalisen median keskusteluistakin palveluiden ja asiakaskokemuksen kehitykseen. Leikkipaikat ovat nousseet esiin useassa viestissä ja meillä on nyt ilo vastata toiveeseen, kertoo Finavian asiakaskokemuksesta vastaava päällikkö Johanna Metsälä.

 

Leikkipaikat pystyttää kotimainen lastenpaikkavälinevalmistaja Lappset, jonka tuotteet tiedetään laadukkaiksi ja kestäviksi.

 

Leikkipaikkana lennonjohtotorni ja Turun linna

 

Lentoasemien leikkipaikat ovat kaikki räätälöityjä erikoismalleja: Oulussa voi leikkiä lennonjohtotornissa, Turussa puolestaan voi liukua alas Turun linnan katolta. Rovaniemen leikkipaikalla porot tervehtivät ja Kittilässä voi matkan aloittaa reellä. Leikkipaikoilla on peliseiniä, kurkistusaukkoja ja ryömintätunneleita.

 

Kun lapset ovat matkatessa tyytyväisiä, vaikuttaa se myönteisesti myös ympäristöön.

 

– Leikkiminen ja energian kuluttaminen ennen lentoa lentoaseman väljemmissä tiloissa voi olla hyvä asia. Näin huomioidaan myös muita lentomatkustajia, kun pienimpien matkaajien mahdollisen energiapiikin voi jättää lentoasemalle, Metsälä sanoo.

 

– Lasten viihtyminen matkan aikana on erittäin tärkeää. Lapsilla on paljon energiaa, jota on hyvä purkaa turvallisessa leikkiympäristössä. Olemme erittäin iloisia saadessamme luoda virikkeellisiä leikkipaikkoja Finavian kanssa ja leikin kautta liikuttaa eri-ikäisiä lapsia sekä lisätä lasten kanssa matkustavien viihtyisyyttä, sanoo Johan Granholm Lappset Group Oy:stä.

 

Kerro, mitä pidit!

 

Tykkäsitkö uusista leikkipaikoistamme? Toivomme nyt palautetta, jota voi lähettää vaikkapa Facebookissa www.facebook.com/finavia, Twitterissä www.twitter.com/finaviaoyj tai nettisivuillamme osoitteessa www.finavia.fi/fi/palaute.

 

Leikkipaikkoja on myös Helsinki-Vantaan lentoasemalla porttien 16, 20, 30 ja 38 läheisyydessä. Helsinki-Vantaan leikkipaikat on jo vuosia toteutettu yhteistyössä Reiman kanssa.

 

Finavian matkustusohjeita lapsiperheille: http://www.finavia.fi/fi/lentomatka/ennen-matkaa/lapsiperheille/

 

Matkustusviihtyvyyden parantaminen kuuluu osana verkostolentoasemien investointiohjelmaan, jonka Finavia käynnisti vuoden 2014 alussa. Investointiohjelman suurimmat hankkeet käynnistyvät Turussa, Ivalossa ja Tampereella, mutta uudistuksia toteutetaan myös muilla verkostolentoasemilla. Yhteensä verkostolentoasemilla investoidaan alkuvaiheessa noin 35 miljoonaa euroa.

 

Finavia Oyj

Viestintä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavian tiedote 11.2.2014:

 

Vaasan lentoaseman uudistustyöt valmistuivat

 

Finavian ja Vaasan kaupungin yhdessä toteuttaman uudistushankkeen ensimmäinen vaihe on valmistunut. Vaasan lentoaseman terminaali on vuoden aikana uudistettu lattiasta kattoon viihtyisäksi ja moderniksi. Remontin valmistumisen yhteydessä lentoasema sai uudet kahvila- ja myymälätilat. Uudistuksen tavoitteena on ollut parantaa lentoaseman toimivuutta ja viihtyisyyttä sekä sujuvoittaa matkustuskokemusta.

 

Muutostyöt aloitettiin syksyllä 2012 matkatavara-aulan remontilla. Toisessa vaiheessa uudistettiin turvatarkastustilat, infopiste, matkustajien wc-tilat sekä rakennettiin lähtöaulaan kahvila- ja myymälätilat. Tänä vuonna uusitaan vielä lähtöselvitysaula ja porttialue. ”Uudistettu ilme on otettu täällä hyvin vastaan. Tilojen uusimisen ansiosta saamme aiempaa paremmat mahdollisuudet kehittää lentoaseman palvelutasoa ja sujuvuutta matkustusprosesseihin”, sanoo lentoaseman päällikkö Mikko Komi Finavia Oyj:stä.

 

Uudet palvelut ja viihtyisät tilat tekevät lentoasemalla asioimisesta mukavan kokemuksen sekä matkustajille että siellä toimiville yrityksille. Uusitut kahvila- ja myymälätilat avattiin matkustajille sekä lähtöselvitysalueella että porttialueella. Syksyllä Vaasan lentoasemalle saatiin myös taiteilija Stefan Lindforsin taideteos Aviator Solaris ilahduttamaan matkustajia.

 

Vaasalla on kehittyvänä lentoasemana keskeinen merkitys Finavian lentoasemaverkostossa. Vuoden 2013 aikana Vaasan lentoasemalta kulki 319 315 matkustajaa. Vaasan matkustajaluvut ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana nousseet, vaikkakin viime vuonna kotimaan lentomatkustajien määrät putosivat merkittävästi liki kaikilla lentoasemilla. Finavia haluaa edelleen kehittää lentoaseman toimintaa yhdessä alueen seutukunnan kanssa, jotta kenttä tukisi alueen elinkeinoelämää mahdollisimman hyvin.

 

Vaasan terminaalin investointi oli arvoltaan yhteensä noin miljoona euroa. Investointi toteutettiin yhteishankkeena, johon Finavian lisäksi osallistui Vaasan kaupunki.

 

Finavia aloitti verkostolentoasemillaan laajan investointiohjelman vuoden alussa

 

”Finavian tavoitteena on pitää lentoasemiensa infrastruktuuri kilpailukykyisessä kunnossa ja hinnoittelu niiden kehittämisestä huolimatta kustannustehokkaalla tasolla. Suomessa on kattava lentoasemaverkosto, joka tarjoaa lentoyhtiöille kilpailukykyiset palvelut. Lentoyhteyksien kehitys on kuitenkin riippuvainen aidosta kysynnästä. Siksi on tärkeää, että eri alueilla tehdään tiivistä yhteistyötä kysynnän ja sitä kautta lentoyhteyksien vahvistamisessa”, sanoo verkostolentoasemista vastaava johtaja Joni Sundelin Finavia Oyj:stä.

 

Tänä vuonna aloitetaan suuremmat investoinnit Turussa, Tampereella, Ivalossa ja Rovaniemellä. Lisäksi lukuisilla lentoasemilla tehdään pienempiä muutoksia viihtyvyyden ja palvelutarjonnan parantamiseksi. Finavia on tiedottanut aiemmin investoivansa verkostolentoasemiinsa kuluvana vuonna noin 35 miljoonaa euroa. Tiedote: http://www.finavia.fi/fi/tiedottaminen/ajankohtaista/2014/finavia-kaynnistaa-laajan-investointiohjelman-verkostolentoasemillaan/

 

Finavia tarjoaa ja kehittää lentoasema- ja lennonvarmistuspalveluja, joiden kulmakivinä ovat turvallisuus, asiakaslähtöisyys ja kustannustehokkuus. Finavian kattava 25 lentoaseman verkosto mahdollistaa kansainväliset yhteydet Suomesta maailmalle − ja maailmalta eri puolille Suomea. Helsinki-Vantaan lentoasema on Pohjois-Euroopan johtava vaihtoasema kaukoliikenteessä. Vuoden 2012 liikevaihto oli 359 miljoonaa euroa ja konsernin henkilöstömäärä 2800.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tampere-Pirkkala lentoaseman tulevaisuuden lentoasemakonsepti AiRRport esitellään perjantaina 28. helmikuuta.

Lentoasemakonseptin on tehnyt vuorineuvos Kari Neilimon johtama työryhmä. Se yhdistää asiakaslähtöisen matkaketjun, lentoaseman ja muut liikennemuodot sekä logistiikan saumattomaksi keskittymäksi.

 

Työryhmän mukaan AiRRport on vastaus sekä matkustaja- että rahtiliikenteen maailmanlaajuiseen trendikehitykseen, mutta myös suomalaisen yhteiskunnan tarpeisiin kansainvälisessä kilpailussa.

 

yle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia käynnistää laajan investointiohjelman verkostolentoasemillaan

 

Rovaniemellä, Kittilässä ja Kuopiossa Finavia käynnistää matkustajakokemuksen kehittämiseen tähtääviä uudistustöitä. Tämä tarkoittaa muun muassa terminaalin sisätilojen ilmeen uudistamista sekä matkustajille suunniteltujen palveluiden parantamista.

 

Kuopion lentoasemalle avataan toukokuussa uusi 50-paikkainen kahvila. Kahvila rakennetaan porttialueelle lentoaseman hallintosiiven entisiin toimistotiloihin.

 

http://www.savonsanomat.fi/savo/uusi-kahvila-ja-myymala-rissalan-lentokentalle/1771771

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tampere-Pirkkala lentoaseman tulevaisuuden lentoasemakonsepti AiRRport esitellään perjantaina 28. helmikuuta.

Lentoasemakonseptin on tehnyt vuorineuvos Kari Neilimon johtama työryhmä. Se yhdistää asiakaslähtöisen matkaketjun, lentoaseman ja muut liikennemuodot sekä logistiikan saumattomaksi keskittymäksi.

 

Työryhmän mukaan AiRRport on vastaus sekä matkustaja- että rahtiliikenteen maailmanlaajuiseen trendikehitykseen, mutta myös suomalaisen yhteiskunnan tarpeisiin kansainvälisessä kilpailussa.

 

yle

 

Viikon vanha juttu, mutta Aamulehdessä oli avattu lisää tätä "konseptia":

 

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194879816899/artikkeli/suuret+suunnitelmat+tampere-pirkkalan+lentokentan+paikalle+kokonainen+pikkukaupunki+.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.finavia.fi/fi/tiedottaminen/ajankohtaista/2014/finavia-jatkaa-lentoasemapalveluidensa-kehittamista-yhdessa-ssp-n-kanssa/

 

Finavia jatkaa lentoasemapalveluidensa kehittämistä yhdessä SSP:n kanssa

 

Julkaistu 10.3.2014 klo 10:17 | Uutinen

 

Finavia jatkaa lentoasemiensa palveluiden kehittämistä yhteistyössä SSP Finlandin kanssa. Finavia on solminut vuoteen 2024 jatkuvan sopimuksen kahvila-, ravintola- ja loungepalveluja tuottavan SSP Finland Oy:n kanssa. SSP jatkaa palveluiden tuottamista Helsinki-Vantaalla, Turun, Oulun ja Rovaniemen lentoasemilla.

 

- SSP on innovatiivinen yhteistyökumppani, joka on rakentanut kanssamme maailmanluokan palveluita lentoasemillamme matkustajia varten. Matkustajiemme käytössä ovat korkealuokkaiset Starbucks ja O'Learys brändit, sekä lippulaivakonseptit Café Alvar A, Restaurant and Deli Fly Inn, sekä viinibaari Wine & View. Yhteistyösuhteemme on jatkunut yli 20 vuotta. Muuttuvissa taloudellisissa tilanteissa meille on syntynyt molemminpuolinen luottamus, kertoo Finavian matkustajapalveluista vastaava johtaja Anne Gullstén.

 

Helsinki-Vantaalla on alkamassa laaja kehittämisohjelma. Finavia panostaa myös verkostokenttiensä kehittämiseen. Osana lentoasemien palveluiden kehittämistä on sovittu, että SSP tulee investoimaan sekä Helsinki-Vantaalla että verkostolentoasemilla sijaitseviin toimipaikkoihin yhteensä 8 milj. euroa. SSP suunnittelee jatkavansa osin nykyisillä ravintola- ja kahvilakonsepteilla, mutta myös uusia konsepteja tullaan lanseeraamaan.

 

- Helsinki-Vantaa kasvaa voimakkaasti. Olemme iloisia siitä, että olemme onnistuneet rakentamaan pitkäaikaisen yhteistyösuhteen Finavian kanssa ja pääsemme jatkamaan maailmanluokan ravintola- ja kahvilakonseptien kanssa Finavian ylläpitämillä lentoasemilla tulevinakin vuosina, iloitsee Kate Swann, CEO SSP.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lehdistötiedote 31.3.2014

 

Finavia panostaa Lapin matkailuun: Uudistustyöt käyntiin Ivalon lentoasemalla

 

Finavia panostaa Lapin matkailun edistämiseen 13,5 miljoonaa euroa, kun Ivalon lentoaseman terminaalirakennusta peruskorjataan ja laajennetaan. Myös lentokentän liikennealueet uudistetaan. Investointi toteutetaan vuosina 2014 ja 2015.

 

Terminaalin uudistaminen ja lentoliikennealueiden parannustyöt sujuvoittavat matkustamista ja mahdollistavat liikennemäärän kasvun.

 

– Lisää tilaa ja pullonkaulat pois, tiivistää verkostolentoasemista vastaava liiketoimintajohtaja Joni Sundelin Finavia Oyj:stä.

 

– Me Finaviassa uskomme Lapin matkailun vetovoimaan. Kentän pitää palvella lentomatkustajia ammattitaitoisesti, kustannustehokkaasti ja kysyntää vastaavalla tavalla, Sundelin jatkaa.

 

Ivalon lentoaseman kautta kulki viime vuonna yli 146 000 matkustajaa, ja terminaalin tilat ovat olleet ahtaat varsinkin sesonkiaikoina. Matkustajamäärä nousi hieman edelliseen vuoteen nähden, kun taas useimmilla muilla kotimaan lentoasemilla matkustajamäärät putosivat.

 

Tavoite: Sujuvasti parkkipaikalta lähtöportille

 

Uudistustöissä keskitytään erityisesti turvatarkastuslinjastoon, porttialueen odotustiloihin, kahvila- ja myymäläalueeseen sekä tulli- ja passintarkastustiloihin.

 

Lentoaseman ja kentällä toimivien yritysten työntekijät saavat samalla paremmat työskentelyolosuhteet, kun tiloista tehdään mahdollisimman avarat ja nykyaikaiset. Lentoaseman uudistaminen yltää myös pysäköintialueelle, jonne saadaan lisää parkkitilaa.

 

– Olemme iloisia, että Ivalon kehityshanke nyt etenee ja saamme lentoasemasta entistä toimivamman ja tehokkaamman kokonaisuuden. Haluamme kiinnittää erityistä huomiota siihen, että matkustajat pääsevät etenemään sujuvasti parkkipaikalta lähtöportille saakka, Sundelin sanoo.

 

Tarkempia suunnitelmia tehdään parhaillaan, jotta uudistustyöt voivat alkaa touko-kesäkuussa 2014. Tämänhetkisen arvion mukaan terminaalin laajennusosa on valmis keväällä 2015. Käyttöönottotarkastus tehdään koko peruskorjausurakan jälkeen marraskuussa 2015.

 

– Pidämme huolta siitä, että matkustaminen on mahdollisimman helppoa ja sujuvaa myös muutostöiden aikana. Pyrimme tekemään työt niin, että niistä olisi mahdollisimman vähän haittaa matkustajille ja yhteistyökumppaneillemme, Sundelin sanoo.

 

Lentoliikennealueet päällystetään elokuussa

 

Lentoaseman kehittämiseen liittyvät myös laajat korjaustyöt lentoliikennealueilla. Lentoturvallisuuden ylläpitämiseksi kiitotielle, rullausteille ja asematasolle tehdään uusi päällyste 4.–29.8.2014, jolloin lentoasema on suljettu.

 

Finavia järjestää kiitotieremontin aikana Ivalon lentoasemalta maksuttoman bussikuljetuksen Kittilän lentoasemalle, josta on lentoyhteydet Helsinkiin.

 

Finavian laaja investointiohjelma alkoi 2014

 

Finavian tavoitteena on pitää lentoasemiensa infrastruktuuri kilpailukykyisessä kunnossa ja hinnoittelu niiden kehittämisestä huolimatta kustannustehokkaalla tasolla.

 

– Suomessa on kattava lentoasemaverkosto, joka tarjoaa lentoyhtiöille kilpailukykyiset palvelut. Lentoyhteyksien kehitys on kuitenkin riippuvainen kysynnästä. Siksi on tärkeää, että eri alueilla tehdään tiivistä yhteistyötä kysynnän ja sitä kautta lentoyhteyksien vahvistamisessa, Sundelin sanoo.

 

– Finavia tehtävä on huolehtia siitä, että lentoasemat toimivat tehokkaasti, mutta sen jälkeen tarvitaan alueen vetovoimaisia matkailupalveluita ja elinkeinoja houkuttelemaan lentoliikennettä ja turisteja, Sundelin kertoo.

 

Ivalon lentoaseman lisäksi tänä vuonna aloitetaan investoinnit Tampereella, Turussa ja Rovaniemellä. Lisäksi lukuisilla lentoasemilla tehdään pienempiä muutoksia viihtyvyyden ja palvelutarjonnan parantamiseksi. Verkostolentoasemiin investoidaan kuluvana vuonna noin 35 miljoonaa euroa.

 

Finavia Oyj

Viestintä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se lentokonehalli itse asiassa purettiin tuon glykolilumen "kaatopaikan" tieltä. Parakkirakennelma T1:n vieressä liittyy terminaaliremonttiin; sitä kautta kulkee nykyisen T2:n matkustajat ensi viikosta lähtien. Turva on yhteinen kaikille, mutta turvan jälkeen eritellään T1:n ja T2:n matkustajat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, enpä hoksannut tuota lumen "kaatopaikkaa" , kaikki ei osu silmiin vaikka jokusen kerran kuukaudessa kotikentältä lähdenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turva on yhteinen kaikille, mutta turvan jälkeen eritellään T1:n ja T2:n matkustajat.

Outoa ettei tilaa olisi pelkästään T1.ssä, kun Ryanair ei loppujen lopuksi niin usein käy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siellä T1:ssä tilaa riittäisi, mutta EU-pykälien mukaan pitää olla perusteltua, että Ryanair maksaa pienempiä maksuja operoinnistaan verrattuna T1:n yhtiöihin. Palvelujen pitää siis olla heikommat kuin T1:ssä, myös remontin aikana. Tästä samasta aiheesta oli taannoin EU:ssa selvitys menossa, eli siitä, onko T2:n alemmilla operointihinnoilla perusteita, vai saako T2:n operaattorit (tällä hetkellä vain Ryanair) perusteetonta tukea toiminnalleen. Tämä selvitystyö myös viivästytti nyt alkavaa terminaaliremonttia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair avaa kesällä uuden Premium Loungen Helsinki-Vantaan lentoasemalle palkitun Finnair Loungen viereen non-Schengen-alueelle portin 36 läheisyyteen. Helsinkiläisen suunnittelutoimisto dSign Vertti Kivi & Co:n suunnittelema Premium Lounge täydentää nykyistä loungea. Uudet tilat ovat Finnair Plus Platinum- ja Gold-korttien haltijoiden sekä muiden oneworld-allianssiin kuuluvien lentoyhtiöiden vastaavien tasokorttien haltijoiden käytettävissä viimeistään 1.7.2014.

 

Premium Lounge on kunnianosoitus klassiselle pohjoismaiselle muotoilulle ja suomalaiselle luonnolle. Valaistus, värit ja videoesitykset muuttuvat dynaamisesti vuoden- ja vuorokaudenaikojen mukaan ja luovat yhdessä ainutlaatuisen rauhoittavan ilmapiirin. Laadukkaat ateriat ja juomat tarjoillaan maksutta Marimekon astioissa ja Iittalan Ultima Thule -laseissa, jotka Tapio Wirkkala suunnitteli alun perin Finnairille vuonna 1968. Loungen huolella valittuja kalusteita ovat muun muassa Eero Saarisen suunnittelemat legendaariset Tulip- ja Womb-tuolit. Pinta-alaltaan 407 neliömetrin suuruiseen tilaan tulee erilaisia työskentely- ja rentoutumisalueita sekä miellyttäviä istuskelupaikkoja 122 matkustajalle.

 

Osana Helsinki-Vantaan lounge-palveluiden uudistusta sekä Premium Loungen että viereisen Finnair Loungen asiakkaat saavat nauttia myös upouusista yksityisistä suihkutiloista ja suomalaisesta saunasta. Tilassa on tarjolla peseytymiseen tarvittavat tuotteet sekä pyyhkeet.

 

"Uusi huipputason lounge nostaa Finnairin ja suomalaisen muotoilun pitkän suhteen aivan uudelle tasolle", sanoo Finnairin lounge- ja VIP-palveluista vastaava johtaja Markku Remes. "Olemme iloisia saadessamme tarjota eniten lentäville ja uskollisimmille asiakkaillemme erityiset tilat lentojen odottamiseen."

 

"Halusimme luoda Finnairin vaativille asiakkaille huippulaadukkaan, jopa emotionaalisen kokemuksen", kertoo suunnittelija Vertti Kivi. "Työskentelylle, virkistäytymiselle, hiljentymiselle ja peseytymiselle omistettuja alueita yhdistää kevyt skandinaavinen muotoilu. Toivottavasti tila tekee asiakkaisiin lähtemättömän vaikutuksen."

 

Premium Lounge on tarkoitettu ainoastaan Finnair Plus Gold- ja Platinum-korttien haltijoille ja heidän vierailleen sekä oneworld-allianssiin kuuluvien lentoyhtiöiden vastaavien kanta-asiakaskorttien haltijoille. Näihin lentoyhtiöihin kuuluvat mm. Finnairin yhteishankekumppanit American Airlines, British Airways, Iberia ja Japan Airlines.

 

Muiden business-luokan matkustajien käytössä on viereinen Finnair Lounge, joka on valittu säännöllisesti yhdeksi maailman parhaista lounge-tiloista.

 

Kuvia Premium Loungesta: https://gallery.finnair.com/section/images/finnair_lounge/premium_lounge/

 

Lisätietoja:

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmaisia bussikuljetuksia Oulun lentokentälle:

 

Oulussa suunnitellaan ilmaisten bussikuljetusten järjestämistä keskustasta lentokentälle. Kuljetukset toimisivat tiistaina perustetun Free Bus Oulu -osuuskunnan voimin. Osuuskunta rahoittaa toimintansa mainosrahoin.

 

http://yle.fi/uutiset/ilmaisia_bussikuljetuksia_suunnitellaan_keskustasta_lentokentalle_oulussa/7637635

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulehti kertoo:

 

Tampereen läntiselle ratayhteydelle Lempäälästä Pirkkalan ja Nokian kautta Ylöjärvelle on hahmoteltu kolme eri vaihtoehtoa.

Suunnittelu on varautumista tulevaisuuteen ja kasvaviin liikennemääriin. Uusi rata vahvistaisi pääradan kuljetuskykyä, avaisi junayhteyden Tampere–Pirkkalan lentoasemalle sekä vähentäisi Tampereen keskustan kautta kulkevan tavaraliikenteen määrää.

Selvitystyö on tehty valmisteilla olevaa Pirkanmaan maakuntakaavaa 2040 varten. Kaavaluonnos on tarkoitus saada nähtäville helmi–maaliskuun aikana.

Tampereen läntiset väylähankkeet ovat satojen miljoonien, jopa yli miljardin euron kokonaisuus.

 

Tampere–Pirkkalan lentoasemalle on piirretty toinen kiitotie nykyisen viereen.

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulehti kertoo:

 

Tampereen läntiselle ratayhteydelle Lempäälästä Pirkkalan ja Nokian kautta Ylöjärvelle on hahmoteltu kolme eri vaihtoehtoa.

Suunnittelu on varautumista tulevaisuuteen ja kasvaviin liikennemääriin. Uusi rata vahvistaisi pääradan kuljetuskykyä, avaisi junayhteyden Tampere–Pirkkalan lentoasemalle sekä vähentäisi Tampereen keskustan kautta kulkevan tavaraliikenteen määrää.

Selvitystyö on tehty valmisteilla olevaa Pirkanmaan maakuntakaavaa 2040 varten. Kaavaluonnos on tarkoitus saada nähtäville helmi–maaliskuun aikana.

Tampereen läntiset väylähankkeet ovat satojen miljoonien, jopa yli miljardin euron kokonaisuus.

 

Tampere–Pirkkalan lentoasemalle on piirretty toinen kiitotie nykyisen viereen.

 

 

 

Nää tampereen kaavoitusprojektit on kyllä säälittävän naurettavia. Pirkkalaan muka tarvitaan kaksi 3300m kiitorataa ja suora raideyhteys lempäälästä lentokentän kautta ylöjärvelle. Kukahan niille pitkille kiitoteille oikein tulee lentämään? Ilmeisesti lempäälän ultrapilotit tulevat omalla junalla kentälle ja saavat vaikka eteläisemmän kiitotien omaan käyttöön ja ylöjärven ultrapilotit vastaavasti oman junan ja pohjoisen kiitotien itselleen. Ja tähän pelleilyyn pitäisi saada veronmaksajilta miljardi euroa nyhdettyä. 2040 pirkkalassa ei nykymenolla ole kenttää ollenkaan, eihän sinne nytkään enää lennä käytännössä kukaan. Ryanair siirtää loputkin lentonsa sieltä turkuun ja lappeenrantaan, flybe lopettaa kituvan lentotoiminnan ja SAS on kohta konkurssissa muutenkin. Ilmavoimat siirtää vähäiset lentonsa jonkun ajan päästä  pois pirkkalasta kuopioon tai jyväskylään seuraavassa säästökuurissa. 2040 suomen kansantalous on EU:n talousromahduksen imussa muutenkin supistunut ja velkaantunut jonnekin 1960/1970-lukujen tasolle, hyvä jos helsingissä on viellä suomen ainut toimiva lentokenttä jäljellä ja sinne viellä joku pystyy kannattavasti tekemään kaupallista lentotoimintaa. :laugh::thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas, ja Lontoon Stansted operoi yhdeltä kiitotieltä melkein EFHKn veroisesti ja Heaththrowlla on kaksi ja...

 

...noh tärkeintä vissiin on, että raha liikkuu, jossain....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään