Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Konekaupat

1 793 viestiä aiheessa

Jokos tämä oli täällä?

 

Airbusille suurtilaukset Qatarista ja Venäjältä

 

8< snip snip 8<

 

Persianlahdella toimiva Qatar Airways sanoo aikovansa tilata 80 A350-matkustajakonetta, mikä on yksi Airbusin historian suurimmista tilauksista.

 

Venäläinen Aeroflot-lentoyhtiö puolestaan ilmoittaa aikovansa allekirjoittaa sopimuksen 22:sta niinikään A350-koneesta sekä viidestätoista A-330 matkustajakoneesta.

 

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id55736.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Venäläinen Aeroflot-lentoyhtiö puolestaan ilmoittaa aikovansa allekirjoittaa sopimuksen 22:sta niinikään A350-koneesta sekä viidestätoista A-330 matkustajakoneesta.

 

http://www.yle.fi/uutiset/24h/id55736.html

 

Aeroflothan on jossitellut vissiin vuoden päivät Boeingin ja Airbusin välillä. Välillä on ollut A vahvoilla ja välillä B. Naapurin toimintatavat tuntien, uskon itse tuohon "tilaukseen" vasta kun nimet ovat paperissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aeroflothan on jossitellut vissiin vuoden päivät Boeingin ja Airbusin välillä. Välillä on ollut A vahvoilla ja välillä B. Naapurin toimintatavat tuntien, uskon itse tuohon "tilaukseen" vasta kun nimet ovat paperissa.

 

Loisto taktiikka saada hinnasta ilmat pois.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Persianlahdella toimiva Qatar Airways sanoo aikovansa tilata 80 A350-matkustajakonetta, mikä on yksi Airbusin historian suurimmista tilauksista.

 

Financial Times muotoili asian näin:

 

Qatar Airways is set to become the launch customer for the new family of Airbus long-haul, wide-body jets, the A350.

 

Että se Finnairista....

 

Loisto taktiikka saada hinnasta ilmat pois.  :thmbup:

 

 

Samaisessa artikkelissa:

The Middle East carrier is expected to finalise an order for 80 aircraft, valued at $16bn, before very heavy discounts, in June

 

 

...long haul, xtra wide, very heavy discounts.....  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iranilaisen lähteen mukaan maa on ostanut seitsemän MD83 saksalaiselta yhtiöltä.

 

Mikähän firma Saksassa lentää MD83lla ?

 

The price of each Boeing MD-83 is $45 million.

 

Eikös tuo ole moninkertainen hinta?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Italialainen Alpi Eagles on tilannut viisi EMB195, lisäksi yhtiöllä on optio viiteen koneeseen ja osto-oikeus lisäksi kuuteen lisäkoneeseen. Koneiseen tulee 122 paikkaa.

 

prnewswire

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iranilaisen lähteen mukaan maa on ostanut seitsemän MD83 saksalaiselta yhtiöltä.

 

Mikähän firma Saksassa lentää MD83lla ?

 

Oliskohan Bulgarian Air Charter? Omistajayhtiö on Berliinistä. Huhupuheiden mukaan ovat vaihtamassa busseihin.

 

/mn

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Päivän kauppalehti

 

Kiina aikoo Boeingin ja Airbusin kilpailijaksi 

 

Tiistai 20.3.2007, Kauppalehti, Uutiset, sivu 14

 

Kiina on päättänyt ryhtyä rakentamaan suuria matkustajalentokoneita.

 

Kiinan hallitus ja valtion omistamat tiedotusvälineet kertovat, että Kiina haluaa kilpailla Boeingin ja Airbusin kanssa. Kiinan hallitus on hyväksynyt suunnitelman perustaa lentokoneita valmistava yritys. Valtion omistaman China Daily -sanomalehden mukaan projekti alkaa niin pian kuin mahdollista.

 

STT, AFP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cargolux on tilannut kolme B747-8F lisää ja ottanut kaksi optiota. Cargoluxilla on nyt tilauksessa 13 konetta, lisäksi yhtiöllä on kaksi optiota ja osto-oikeus 10 koneeseen.

 

prnewswire

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AA aloittaa sitten Mädäreitten korvaamisen:

 

 

COMPANY TO BEGIN PULLING FORWARD DELIVERIES OF BOEING 737-800 AIRCRAFT, WITH FIRST DELIVERIES EXPECTED IN EARLY 2009

American Sets Goal To Improve Fleet Fuel Efficiency By More Than 20 Percent By 2020

FORT WORTH , Texas – American Airlines, Inc., a wholly owned subsidiary of AMR Corp., today said that it has accelerated its fleet renewal plan by beginning the replacement process for a portion of its MD-80 fleet. The Company said that the decision also provides it with substantial fleet flexibility in the future.

 

Following approval by AMR’s and American’s Board of Directors, American has notified The Boeing Company of its intent to begin pulling forward the delivery of 47 Boeing 737-800 aircraft under a previously existing purchase commitment. American initiated this process by notifying Boeing that American will take delivery in early 2009 of three of these aircraft previously scheduled for delivery in 2016. American intends to continue pulling forward deliveries of the other aircraft from their current 2013-2016 delivery schedules into the 2009-2012 timeframe.

 

American emphasized, however, that any decisions to accelerate aircraft deliveries will depend on such factors as future economic and industry conditions and the financial condition of the Company.

 

“We believe that beginning to replace some of our MD-80s in a measured way makes economic sense and represents prudent and strategic reinvestment in our business that will bring long-term benefits to shareholders, customers and employees,” said AMR Chairman and CEO Gerard Arpey. “Our existing agreement with Boeing gives us ample flexibility for our long-term fleet plan. While the MD-80 remains an excellent aircraft that serves us and our customers well, the new 737s will be a great addition to our fleet that will lower our operational costs, boost the fuel efficiency of our fleet and also bolster our efforts to lower emissions and noise levels.”

 

Arpey noted that American’s long-term purchase contract with Boeing gives the Company substantial fleet flexibility and includes the right to purchase on short notice additional 737s well beyond the 47 committed aircraft as well as the right to purchase 787 aircraft.

 

He also stressed that the purchase contract with Boeing gives American the ability to obtain the 47 aircraft and additional 737 aircraft with a delivery schedule that best meets the needs of the business, without having to make large firm delivery commitments at a specific time, and that American’s “purchase rights” give it the ability to acquire such additional aircraft from Boeing with as little as 15 months notice.

 

Arpey cited American’s plan to replace some of its MD-80s with 737s as the latest example of the Company’s efforts to reduce operating costs and fuel consumption. American estimates that the 737 consumes 25 percent less fuel per available seat mile than an MD-80.

 

Arpey also stated that American has a goal to improve the fuel efficiency of its fleet by more than 20 percent by 2020, and he emphasized that today’s announcement is a step toward achieving that objective.

 

The effort to improve fleet fuel efficiency is a part of a companywide initiative to reduce fuel consumption to both lower costs and reduce emissions. In addition, as part of its Fuel Smart program that has reduced the Company’s consumption of jet fuel by about 95 million gallons annually, American continues to add winglets to its 737 and 757 fleets and is also saving fuel by employing high-speed tractors to tow airplanes on the ground and by taxiing aircraft with a single engine when feasible. American has set a goal in 2007 to increase Fuel Smart annualized consumption savings to 125 million gallons.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään