Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Konekaupat

1 793 viestiä aiheessa

Tänään 11.9-07 Kauppalehden nettisivulla maininta:

 

"Sukhoi ja Alenia yhteistyöhön

    Venäläinen lentokonevalmistaja Sukhoi ja italialainen Alenia Aeronautica ovat perustaneet yhteisyrityksen, joka ryhtyy myymään Sukhoin valmistamaa Sukhoi Superjet 100 -matkustajakonetta. Sukhoi omistaa yhtiöstä 49 ja Alenia 51 prosenttia."

 

http://sukhoi.superjet100.com/en/

 

Tyylikkään näköinen, jotenkin Embraerin kaltainen kone.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

* Nigerialainen Arik Air on tilannut 10 B737-800, neljä B787-9 ja yhden B777-300ER. Kaupan arvo listahinnoilla on 1.8 miljardia USD

 

prenewswire

 

* CSA on tilannut kahdeksan A319. Koneet toimitetaan 201-2012 ja ne korvaavat nyt käytössä olevat B737

 

AFP

 

* Uusi-Seelantilainen Nelson Air on tilannut kaksi Dash 8-300.

airlinersgallery

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus:

 

Hong Kong Airlines, orders:

30x A320 family aircraft

20x A330's

1x ACJ

 

 

Tarkemmin sanottuna yhtiö vahvisti elokuussa Le Bourgetissa tehdyn esisopimuksen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing on nostanut arviotaan Kiinan tulevaisuuden matkustajakonetarpeesta. Boeing arvioi nyt, että vuoteen 2026 mennessä kiinalaiset yhtiöt ostavat jopa 3400 konetta.

 

Arvio on noussut aikaisemmasta 500 koneen määrällä.

 

Mikäli B787:n toimitukset pysyvät aikataulussa, niin kesäkuussa 2008 kiinalaisilla yhtiöillä tulee olemaan käytössä 5 Dreamlineria.

 

http://www.zeenews.com/znnew/articles.asp?aid=395631&ssid=51&ssname=World&sid=BUS&sname=

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa on päättänyt tilata 41 Airbussia. Näistä 20 A321, 4 A320 ja kuusi A319 tulevat LHlle ja yhdeksän  A330-300 ja kaksi A320 Swissille. Swiss korvaa käytössään olevat A330-200 uusilla A330-300

 

aeroweb-fr

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BA olisi lehtitietojen mukaan tilaamassa 12x A380 ja 24x 787 -koneita. Loppujen 747-400:en korvaamista harkitaan 787-10, 777-300ER tai A350 -koneilla. 747-8i taisi kaikista ennakko-odotuksista huolimatta jäädä ilman tilausta BA:lta?

 

http://seattlepi.nwsource.com/business/333353_britishairways27.html

BA:n sivuilta löytyy virallinen lehdistötiedote kanssa. http://www.britishairways.com/travel/bapress/public/en_gb

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air India miettii kumpaa isoa konetta pitäisi tilata: A380 vai B-747-8? Tarvetta olisi "koneelle, johon mahtuu yli 550 matkustajaa":

 

http://timesofindia.indiatimes.com/Business/India_Business/Billion_dollar_question_Will_AI_buy_A-380_or_Boeing_747-800/articleshow/2417433.cms

 

Mielestäni 747-8:aan mahtuu kuitenkin vain n. 460 matkustajaa, jos koneessa on 3 luokan sisustus...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itävallan sisäministeriö on tilannut kahdeksan EC135 P2i-kopteria poliisin käyttöön. Koptereista neljä toimitetaan maaliskuussa 2008 ja loput maalis-toukokuussa 2009.

 

aeroweb-fr

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air India miettii kumpaa isoa konetta pitäisi tilata: A380 vai B-747-8? Tarvetta olisi "koneelle, johon mahtuu yli 550 matkustajaa":

 

http://timesofindia.indiatimes.com/Business/India_Business/Billion_dollar_question_Will_AI_buy_A-380_or_Boeing_747-800/articleshow/2417433.cms

 

Mielestäni 747-8:aan mahtuu kuitenkin vain n. 460 matkustajaa, jos koneessa on 3 luokan sisustus...

 

Moiks..

 

Näkyy olevan 467 matkustajaa 3-lk: n confiksella.

 

Selailin noita Bojon sivuja ja löytyi sellainen mielenkiintoinen tieto, että Cargolux oli 1. joka otti 744: aikanaan rahtiliikenteeseen ( 1993 ), ja tulee olemaan 1. rahtiyhtiö joka ottaa käyttöönsä 748: n ( se olikin jo tiedossa  ;) ).

 

-Jukka :D

 

Kai ne Intialaiset ottaa tuon 748: n ja laittaa vaan pari luokkaa sinne 2: sen ja 3: sen. Se on sitten 650 jakkaraa ja 100 seisomapaikkaa :laugh:..

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni 747-8:aan mahtuu kuitenkin vain n. 460 matkustajaa, jos koneessa on 3 luokan sisustus...

 

Ja itse asiassa ei mahdu sitäkään.

 

Se mikä sekä airbussin että boeingin layouteissa on aina huvittavaa näin nykypäivänä on se, että he esittävät näissä mainoskuvissa koneita, joiden business on 38-39" ja first 50". Käytännössä tänä päivänä yhtiö kun yhtiö on business-luokassa 60" kerhossa ja first on jotain 75-85" ja yleensä pod-istuimina, joten varsinkin first-class on suurempi pinta-alaltaan ja ottaa sisään huomattavasti vähemmän paxeja kuin noin vanhat 80-luvun konfikset joita valmistajien mainoskuvissa viljellään.

 

Samalla logiikalla A343 vetää Airbussin mukaan kahdessa luokassa 335 matkustajaa, vaikka finskistä tiedämme, että edes kahdella luokalla ei ole toivoa saada nykyajan istuinmittojen mukaan kuin 269 pax. Vertailun vuoksi Swiss:illä on kolmessa luokassa 228 matkustajaa (Airbussin luku 295 matkustajaa kolmessa luokassa). Tähän logiikkaan perustuen, uskon, että käytännössä B748 tulee olemaan tyypillisesti jokin about 380-400 paikkainen kone -johan meillä on tietoja muutamien yhtiöiden suunnitelmista a380 suhteen ja siellä on nykypäivän mittapuun mukaan "perinteisiä" layoutteja luokassa 450-470pax (aibussin oma luku 555).

 

Mikäli Intiassa ollaan fiksuja, he hankkivat a380-koneita kotimaan liikenteeseen 30" istuinjaolla pelkässä turistiluokassa saaden siten about 750 paikkaisia koneita, jolloin valtavien ihmismäärien sisäinen trafiikki tehostuu. Intian joukkoliikenne on junien varassa ja se on käsittämättömän surkea siirtämään miljardi-massaa. Ja joka tapauksessa A380 on fiksumpi hankinta vaikka bojo mies muuten olenkin. Ensinnäkin selvästi pienempi 748 on suhteettoman kallis kone siihe  nähden mihin hintaan airbussi on halukas 380 myymään. Ja jumbo on uusista moteistaan huolimatta silti vanha kone. Ainoa etu on, että se pystyy käyttää useampia lentokenttiä, mutta jos mietitään että missä se trakiikki esim. pitkilläkin runkoreiteillä on, niin niiden kohteiden kentille a380 ei ole ongelma.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Radiouutisissa sanottiin juuri, että US Airways on tehnyt lähes 100 koneen kaupan Airbusin kanssa. Onko kellään tarkempaa tietoa netistä kirjallisesti ??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

US Airways webbisivuilta:

 

 

Press Release

 

 

US Airways and Airbus S.A.S. Execute Aircraft Purchase Agreements

 

Airline Announces Execution of Purchase Agreements for Airbus Aircraft Order Announced in June

 

TEMPE, Ariz., Oct. 4 /PRNewswire-FirstCall/ -- US Airways (NYSE: LCC) and Airbus S.A.S. have entered into definitive aircraft purchase agreements for 92 new aircraft, including 32 wide-body and 60 A320 Family narrow-body aircraft, incorporating the terms of the aircraft order announced in June.

 

The airline executed a purchase agreement for 22 A350 XWBs in both the -800 and larger -900 series configuration. This allows for modest international expansion or replacement of existing older technology aircraft should market conditions warrant.

 

The airline will take delivery of the first A350 XWBs in 2014, becoming the North American launch customer for the fleet type. Purchase rights for additional aircraft are included, allowing for the eventual retirement of all other wide-body jets and leaving the airline with a single intercontinental fleet type of A350 XWBs.

 

The airline also executed a purchase agreement for 10 A330-200 aircraft with deliveries starting in 2009 and flexibility to convert to A330-300 or longer range A340s. These deliveries will facilitate the eventual retirement of US Airways' B767 fleet.

 

A third purchase agreement was executed for 60 narrow-body aircraft, including 10 A319s, 40 A320s and 10 A321s, with conversion rights. Narrow-body deliveries, including 37 aircraft from a previous purchase agreement, run from 2008 through 2012. Classic Boeing 737-300/400s will be eliminated from the fleet as the A320s are delivered. The narrow-body fleet count is expected to remain stable.

 

US Airways CEO and Chairman Doug Parker said, "We are very pleased to have cemented our order with Airbus and look forward to continued success as we add these new safe, efficient and comfortable airplanes to our fleet. Our employees will benefit from new, state-of-the-art aircraft in which our customers will receive the great service they deserve and expect."

 

US Airways is the fifth largest domestic airline employing more than 36,000 aviation professionals worldwide. US Airways, US Airways Shuttle and US Airways Express operate approximately 3,800 flights per day and serve more than 230 communities in the U.S., Canada, Europe, the Caribbean and Latin America. The new US Airways -- the product of a merger between America West and US Airways in September 2005 -- is a member of the Star Alliance network, which offers our customers 16,000 daily flights to 855 destinations in 155 countries worldwide. This press release and additional information on US Airways can be found at http://www.usairways.com.'>http://www.usairways.com. (LCCG)

 

-Fly with US-

 

 

SOURCE US Airways

 

CONTACT: US Airways, +1-480-693-5729

 

Web site: http://www.usairways.com

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytännössä US on siis vahvistanut Le Bourgetissa kesällä tekemänsä 92 koneen tilauksen. Kun lasketaan tilattujen koneiden ja nyt laivastossa olevien koneiden määrä, niin US on suurin Airbus-operaattori koko maailmassa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytännössä US on siis vahvistanut Le Bourgetissa kesällä tekemänsä 92 koneen tilauksen. Kun lasketaan tilattujen koneiden ja nyt laivastossa olevien koneiden määrä, niin US on suurin Airbus-operaattori koko maailmassa!

 

Muut amerikkalaiset yhtiöt, ottakaas uuässästä mallia  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muut amerikkalaiset yhtiöt, ottakaas uuässästä mallia  :D

 

Alkaa missaan nimessa ottako. US Airways on legacy-yhtioista kaikkein heikkotasoisin... Nimimerkki: Liian monta kokemusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään