Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Konekaupat

1 793 viestiä aiheessa

Thai Airways on saanut maan hallituksen siunauksen konehankintasuunnitelmilleen. Tahi aikoo ostaa tai liisata 20 A321 sekä liisata 14 B787. Seuraavien 10 vuoden aikana yhtiö suunnittelee hankkivansa 65 uutta konetta.

 

reuters

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Brasilian suurin lentoyhtiö TAM on tilannut 22 kpl A350 XWB, 4 kpl A330-200, 20kpl A320.

Yhtiöstä tulee  Etelä-Amerikan suurin Airbus-operaattori.

 

  www.airbus.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taiwanilainen China Airlines on tilaamassa 20 A350 XWB konetta. Tilauksesta kilpailee

myöskin Boeing.

 

  www.flygtorget.se/nyheter/nyhetsdetaljer.asp?ID=5859&katID=11

 

  Tilaus meni Airbusille. Yhtiö tilasi 14 kpl A350-900 konettaja teki 6 optiota.

 

  www.airbus.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    Atlantis Airways on tilannut ensinmäisen ison koneen, A 319. Tähän asti yhtiiö

  on lentänyt Avroilla. Lisäksi yhtiö on tehnyt yhden option. Kaupan mahdollistaa

  Fäärsaarten kentän kiitoradan pidennys.

 

  www.hangar.no/news/125/ARTICLE/1323/2008-01-31.html

 

 

    Matlin Patterson Fund on tilannut kuusi A330-200F konettaja liisaa ne Varigille

  Brasiliaan ja Global Aerolle USA:n. 

 

  www.hangar.no/news/125/ARTICLE/1324/2008-01-31.html

 

 

    Hamburg International on tilannut 16 kpl A319.

 

  www.hangar.news/125/ARTICLE/1321/2008-01-31.html

 

 

    China Eastern ostaa 30 kpl Boeing 737NG konetta.

 

  www.hangar.no/news/125/ARTICLE/132

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

    Japanilainen ANA investoi 5.7 mrd $ uusiin koneisiin. Konetyypit ovat:

 

    28 kpl  737-700 ja -800

    26 kpl  787

      5 kpl  777-300

 

    www.standby.dk/news/14762

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

    Japanilainen ANA investoi 5.7 mrd $ uusiin koneisiin. Konetyypit ovat:

 

    28 kpl   737-700 ja -800

    26 kpl   787

      5 kpl   777-300

 

    www.standby.dk/news/14762

 

Nama koneethan ovat jo tilauksessa ja toimitetaan vuoteen 2012 mennessa. ANA:n tanaan julkaisema Corporate Plan on siten johtanut joitakin harhaan:

 

http://www.ana.co.jp/eng/aboutana/press/index_sm.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

17. päivänä alkavan Singapore Airshown yhteydessä ainakin Boeing aikoo julkistaa vielä suhteellisen ison konetilauksen, vaikka tänä vuonna ei enää odotetakaan saavutettavan viime vuoden kaltaisia tilausmääriä.

 

Ennakkoon puhutaan noin sadasta koneesta, joista suurin osa olisi kapearunkoisia koneita Indonesiaan ja Malesiaan. Airbus ei vielä anna mitään vihjeitä.

 

http://www.livemint.com/2008/02/04000324/Boeing-to-announce-8-billion.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samma på suomeksi nettiKalevasta

 

Airbusin arvio: 20 vuodessa tarvitaan yli 24 000 uutta lentokonetta

Kasvavat likennemäärät ja tarve pienentää lentokoneiden polttoaineen kulutusta ovat tärkeimmät syyt uusia lentokalustoa lähivuosikymmeninen aikana.

Airbusin uusimman Global Market -ennusteen mukaan lentoyhtiöt tarvitsevatkin vuosina 2008--2026 yhteensä 24 300 uutta matkustaja- ja rahtikonetta.

 

Matkustajaliikenteen odotetaan kasvavan 4,9 prosenttia vuodessa, mikä merkitsee liikenteen lähes kolminkertaistumista seuraavan 20 vuoden ajalla. Rahtiliikenteen ennustetaan kasvavan matkustajaliikennettäkin nopeammin: rahtitonnikilometrit lisääntyvät 5,8 prosenttia vuodessa. Tämä ja koneiden uusiminen yhdessä aiheuttavat tarpeen 3 800 rahtikoneelle.

 

Lisääntyvä liikenne hoituu Aibusin mukaan osittain entistä täydemmillä koneilla, tehokkaammilla välineillä sekä tihentyneillä yhteyksillä. Lentoyhtiöiden on kuitenkin yli kaksinkertaistettava yli satapaikkaisten matkustajakoneidensa laivasto nykyisestä 13 300 koneesta 28 550 koneeseen vuoteen 2026 mennessä. Tämä kasvu yhdessä ennusteen mukaisen lähes 8 150 vanhan koneen uusimisen kanssa aiheuttaa lähes 23 400 uuden matkustajakoneen tarpeen, joiden arvo on 2,6 biljardia dollaria.

 

"Lentoliikenne on kasvava ala, joka edistää myös talouden kehittymistä ja luo hyvinvointia ympäri maailmaa. Haluamme tehdä tästä alasta ekotehokkaan tarjoamalla teknologisesti kaikista kehittyneimmät tuotteet ja ottamalla ympäristön huomioon tuotteiden koko elinkaaren ajan", Airbusin asiakassuhteista vastaava johtaja John Leahy sanoo.

 

Liikenteen kasvu, tiukentuvat ympäristövaatimukset, hintakilpailu ja tarve lisätä matkustajien lentomukavuutta nousevat yhä tärkeämmiksi tekijöiksi. Airbusin arvion mukaan tämä johtaa siihen, että A380:n kaltaisia erittäin suuria lentokoneita tarvitaan noin 1 700 kappaletta. Tämä on arvoltaan 527 miljardia dollaria eli 19 prosenttia kaikista matkustaja- ja rahtikonetoimituksista.

 

Matti Heikura

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedotetta selvällä suomella:

 

 

Synergy Aerospace ostaa kymmenen Airbusin A350 XWB -lentokonetta

 

Latinalaisamerikkalainen Synergy Aerospace on allekirjoittanut aiesopimuksen kymmenen A350 XWB -koneen ostosta. Sopimukseen sisältyy optio kymmenen lisäkoneen hankinnasta. Yhtiön tytäryhtiöt ovat jo aiemmin tilanneet 47 A320-sarjan ja kymmenen A330-sarjan konetta. Tilaukset nostavat Synergy Aerospacen yhdeksi Airbusin tärkeimmistä asiakkaista Latinalaisessa Amerikassa.

 

”Tilatut koneet auttavat meitä kalustomme uudistamisessa ja laajentamisessa. Meille on suurta hyötyä siitä, että A350-koneet ovat hyvin samankaltaisia kuin A320- ja A330-lentokoneet”, Synergy Aerospacen pääjohtaja German Efromovich sanoo.

 

Synergy Aerospace on osakas kolumbialaisissa Avianca- ja SAM-lentoyhtiöissä sekä brasiliaisessa Oceanairissä ja ecuadorilaisessa VIP:ssä.

 

Airbusin A350 XWB -sarjan koneet ovat leveärunkoisia, keskikokoisia lentokoneita kaukoreiteille. Koneen runko on luokkansa levein, minkä ansiosta matkustajilla on tavallista enemmän tilaa. 15 400 kilometrin reiteille soveltuvan konetyypin tehonlähteenä on kaksi Rolls Royce Trent XWB -moottoria. A350 XWB -koneet vastaavat nousevien polttoainehintojen, matkustajien yhä suurempien odotusten ja ympäristön säästämisen haasteisiin.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    Korean Air tilaa kolme A 380 lisää. Näin yhtiö käyttää optionsa. Ennestään Korean Airilla on viisi 380 tilattuna.

 

    www.hangar.no/news/125/ARTICLE/1382/2008-02-13.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään