Seppo Koivisto

ILA Berlin Air Show 2014

4 viestiä aiheessa

Airbus E-Fan, tunnin lennon jälkeen akkuja ladataan tunti, päätelineessä on myös sähkömoottori rullausta varten, joka avustaa myös lentoonlähdössä 60 km/h asti

[ attachment removed / expired ]

 

Akaflieg München Mü 30 Schlacro on suunniteltu taitolennon lisäksi purjekoneen hinaukseen

[ attachment removed / expired ]

 

Wefly Teamin Flysynthesis Texan ultrat, piloteista kaksi on rullatuolissa

[ attachment removed / expired ]

 

Grasshopperssit lentävät Ikarus C42b ultrilla

[ attachment removed / expired ]

 

T-28C Trojan

[ attachment removed / expired ]

 

Grob G120 TP

[ attachment removed / expired ]

 

Taistelukopterit suojaavat kentältä iskuryhmän noutanutta Transallia

[ attachment removed / expired ]

 

Tankkauskone Tornadojen ja Eurofighterien saattamana

[ attachment removed / expired ]

 

Peggy Walentin on uhannut siirtyä ensi vuonna eläkkeelle 16 vuoden siipikävelyn jälkeen

[ attachment removed / expired ]

 

Extra 330LT

[ attachment removed / expired ]

 

Patrouille Suisse oli näytöksen pääesiintyjä, ensi vuoden koneista ei ole tietoa

[ attachment removed / expired ]

 

MiG-29

[ attachment removed / expired ]

 

Zlin 526

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Akaflieg München Mü 30 Schlacro on suunniteltu taitolennon lisäksi purjekoneen hinaukseen

 

Mitähän ekalla yksinlennolla oleva purtsikkaoppilas tuumaisi, jos hinuri kääntäisi startista selälleen. ;D

 

Hienoja kuvia mielenkiintoisista koneista. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millainen ILA Berlin oli kävijän näkökulmasta? Toimiko järjestelyt ja oliko vierailemisen arvoinen näytös? 

Kuvaamisen kannalta huonoin puoli on, että lähes koko päivän joutuu kuvaamaan vastavaloon. Edellisellä kerralla näytöksen asiantuntevien juontajien ääntä ei oikein kuullut, mutta nyt oli kaiuttimia 10 metrin välein. Paikalle on helppo päästä junalla ja loppumatka ilmaisella bussikyydillä. Mitään hirveitä jonoja ei ollut, paitsi A380:een monen tunnin jono, ja järjestelyt muutenkin ihan hyvät. Näytös oli aika tavanomainen, mutta tiivistahtinen, maanäyttely on laaja ja ovet laitetaan kiinni heti lentonäytöksen jälkeen, joten molempia ei yhdessä päivässä näe. Erikoisinta antia oli ehkä Luftwaffen ja Bundeswehrin harjoitus "Willfire 2014".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla