Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2014 Tuli käytyä Arlandassa eilen. Alkuun varoitus, kuvia on todella paljon. Yritin kyllä parhaani mukaan tehdä karsintaa, mutta en näköjään riittävästi. Koittakaa kestää. Alkuun reissussa tuli pari muuttujaa ja jouduin vaihtamaan aamukoneen myöhäisempään. Tällöin vaihtui myös kone. Blue1:nin 717 vaihtui ja tilalle tuli Sassin ikivanha 737. Kone oli lisäksi reipaasti myöhässä Arlandassa vallinneen sumun vuoksi. Ei edes winglettejä. [ attachment removed / expired ] Arlandassa sää oli jo vähän selkenemään päin, mutta mitään hyvää kuvauskeliä ei ollut luvassa. [ attachment removed / expired ] SE-RER [ attachment removed / expired ] Koska reissun aikataulu meni myöhäiseksi, en lähtenyt enää saapuvia kuvaamaan, vaan menin suoraan 19L varrelle, josta nousut tapahtuivat. Swedish Air Force 842 [ attachment removed / expired ] Lähtiköhän Gulfstream tunnistuslennolle? Sen verran räväkästi lähti, tosin äänivalli ei rikkoutunut. Swedish Air Force 025 [ attachment removed / expired ] Olikos jotkut potkupallon MM-kisat alkamassa? Ainakin sellaisia Emirates mainostaa. A6-EWH [ attachment removed / expired ] F-GYBE [ attachment removed / expired ] LX-LGY [ attachment removed / expired ] HB-IJX [ attachment removed / expired ] N312EL [ attachment removed / expired ] OE-LDC [ attachment removed / expired ] OK-REG [ attachment removed / expired ] N328MM [ attachment removed / expired ] Päivän jumittaja oli YI-ARB, joka seisoskeli kiitoradalla keräten ruuhkaa ja lopulta siirtyi sivummalle ihmettelemään. [ attachment removed / expired ] Aikansa ihmeteltyään se sitten lopulta pääsi matkaan. Tosin todella laiskasti. Mittasi rataa pidemmälle, kun mikään muu kone. YI-ARB [ attachment removed / expired ] ES-JSK [ attachment removed / expired ] G-LCYD [ attachment removed / expired ] HS-TKR [ attachment removed / expired ] Päivän jumittaja osa 2. Dreamliner seisoi rullaustiellä pitkään, ennen kuin pääsi matkaan. EI-LNE [ attachment removed / expired ] Taisi lastia olla aika paljon. Noususta tuli mieleen OH-LQA:n lähdöt. EI-LNE [ attachment removed / expired ] SE-RDO [ attachment removed / expired ] TC-CPO [ attachment removed / expired ] G-BNWX [ attachment removed / expired ] CS-TFM [ attachment removed / expired ] B-5913 [ attachment removed / expired ] Kiinalaiset lähti ja sen myötä itsekkin lopettelin päivän. B-5913 [ attachment removed / expired ] Paluumatkalla koneena oli Blue1:nin OH-BLH. Päivän trendin mukaisesti sekin oli myöhässä. Koneessa epäiltiin jotain vikaa, mutta lopulta se todettiin lentokuntoiseksi ja sillä päästiin matkaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2014 Blue1:nin 717 vaihtui ja tilalle tuli Sassin ikivanha 737. Oliko "ikivanha" 737 siis SE-RER? Se on lentänyt ensilentonsa elokuussa 2000. Paluukoneesi OH-BLH on puolestaan toimitettu asiakkaalle saman vuoden kesäkuussa. Enkä nyt 13-14 -vuotiasta konetta ihan ikivanhana pitäisi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2014 Ai, se olikin niinkin tuore tapaus Sanavalinta oli vähän huono. Ei kyseisessä koneessa sinällään mitään vikaa ollut. Se taisi olla paremmassa kunnossa, kun tuo OH-BLH. En vaan aikaisempien kokemusten perusteella ole pitänyt vastaavien Sassilaisten penkeistä, eikä vaikutelma muuksi muuttunut. Onneksi lento ei ollut pidempi. Kun koneessa oli huonojen penkkien lisäksi erittäin ilkeät, kameraani vaanivat lentoemännät, oli vaikutelma koneesta valmis. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2014 Ruotsin Ilmavoimien Gulfstream TP102d on kyllä ihan normaali liikesuihku, jolla lentää Ruotsin korkein johto ja kuningasperhe. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla