Jouni Laukkanen

Pienkoneonnettomuuksia

2 336 viestiä aiheessa

9 minuuttia sitten, Matti Hyötyniemi kirjoitti:

Onko tämä ennätys turhien uutisten rintamalla.. :D

No olishan tuosta voinut aiheutua joku ulosajo kentältä? Olikohan kyseessä edes Cessna =)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Opiston yhdestä mopo-Cessnasta puhkesi laskussa rengas viime syyskuussa. Ei päässyt uutisiin kun poika ja opettaja saivat kahdestaan työnnettyä koneen rullaustielle, jonka jälkeen opiston tekniikka kävi vaihtamassa pyörän.

Muokattu: , käyttäjä: Seppo Kohonen
Kirjoitusvirhe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Tauno Hermola kirjoitti:

Aiheuttaako tällainen tapaus jotain paperisotaa operaattorille tai ohjaajalle?

Koneen päällikkö tekee poikkeamailmoituksen, lennonjohtaja tekee poikkamailmoituksen. Operaattorista riippuen operaattori joko käsittelee asian sisäisesti, tai jos operaattorilla ei ole omaa turvallisuuden/vaatimuksenmukaisuuden hallintajärjestelmää, niin ilmoitus tehdään sellaisenaan toimivaltaiselle viranomaiselle, eli Suomen tapauksessa Traficomille. Ei tuollaisesta mitään perästä päin käytännössä kuulu.

Itse olen kerran laskeutunut tyhjällä renkaalla (sisäkumissa vaurio, tyhjentyi oletettavasti lennon aikana), paperitöissä meni noin 10 minuuttia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulukoneille taitaa tulla suhteessa lentotunteihin aika paljon laskeutumisia? Voisin kuvitella, että renkaatkin ovat kovilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
24 minuuttia sitten, Seppo Kohonen kirjoitti:

Koulukoneille taitaa tulla suhteessa lentotunteihin aika paljon laskeutumisia? Voisin kuvitella, että renkaatkin ovat kovilla.

Harjapiikit (joita lentoaseman kunnossapidon harjakoneista irtoilee) puhkoo jonkin verran renkaita ja loput hajoaa oppilaiden lukkojarrutuksissa. Pieni osa sitten muista syistä. Ei ne renkaat sen normaalin rasituksen takia mihinkään hajoa, kuluvat tietysti nopeammin vaihtokuntoon suhteessa koneen lentotunteihin kun laskeutumisia on paljon, mutta sitten laitetaan vaan uutta tilalle.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Itse olen kerran laskeutunut tyhjällä renkaalla (sisäkumissa vaurio, tyhjentyi oletettavasti lennon aikana), paperitöissä meni noin 10 minuuttia.

Joskus muinoin tarkastuslennolla Piper Cherokeella meni laskussa rengas. Ohjelma jäi ikäänkuin vajaaksi...tarkastuslentäjä sanoi että kyllä tää läpi meni, tehdään kynällä loput.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään