Jouni Laukkanen

Pienkoneonnettomuuksia

2 325 viestiä aiheessa

Minulla on idea. Mites olisi, jos tehtäisiin "vapaaehtoiseksi, mutta suositeltavaksi" ohjaamoon sijoitettu videokamera? Ne ei enää paljoa maksa.

 

Se voisi, jos ei pala, antaa tutkijoilla erittäin arvokasta tietoa, varmasti enemmän kuin GPSt nykyään.

 

Tuolla "vapaaehtoisuudella" tarkoitan, että esimerkiksi vakuutusmaksut pienenisi. Tai jokin muu maksu, niitähän riittää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ohjaamoon sijoitettu videokamera?

 

Hyvä idea. Taitaa olla jo jonkin verran käytössäkin. Jos vielä saisi jostain maksusta alennusta, niin....

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekniikan osalta tämä olisi nykyisellä HD kameratekniikalla ja muistikorttien tilamäärällä helposti toteutettavissa ja intergroitavissa myös vanhempiin konemalleihin.

Intimiteettisuoja tjs. voisi vaan tulla vastaan tälläisessä pakotetussa nauhoituksessa ja kuinka moni nappaisi piuhat irti. Kameran tulisi mielestäni olla kytketty myös

koneen intercom-järjestelmään niin, että kaikki tangentin painamisten ulkopuolinenkin tallentuisi. Tätä tuskin kaikki haluavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekniikan osalta tämä olisi nykyisellä HD kameratekniikalla ja muistikorttien tilamäärällä helposti toteutettavissa ja intergroitavissa myös vanhempiin konemalleihin.

Intimiteettisuoja tjs. voisi vaan tulla vastaan tälläisessä pakotetussa nauhoituksessa ja kuinka moni nappaisi piuhat irti. Kameran tulisi mielestäni olla kytketty myös

koneen intercom-järjestelmään niin, että kaikki tangentin painamisten ulkopuolinenkin tallentuisi. Tätä tuskin kaikki haluavat.

 

Siis ensinnäkin kannatan vapaaehtoisuutta, en pakkoa. Tarkoitukseni oli myös, että sinä omistat kameran, tai ainakin muistikortin, joten ei niitä videota kukaan muu katso kuin sinä. Paitsi tietenkin onnettomuustilanteessa ja heillä on kyllä salassapitovelvollisuus tällaisesta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wölfersheim (Hessen) - Saksa

Viisi aikuista ja kolme lasta kuoli, kun kaksi pientä konetta törmäävät  ilmassa Frankfurtin pohjoispuolella, lähellä Reichelsheimin lentokenttää. Tietojen mukaan  kaksivuotias lapsi on edelleen kateissa.

 

Turman syy toistaiseksi tuntematon

 

Bild.de

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Wölfersheim (Hessen) - Saksa

Viisi aikuista ja kolme lasta kuoli, kun kaksi pientä konetta törmäävät  ilmassa Frankfurtin pohjoispuolella, lähellä Reichelsheimin lentokenttää. Tietojen mukaan  kaksivuotias lapsi on edelleen kateissa.

Toinen osapuoli mahdollisesti ultrakevyt ja toinen Robin 400 tai PA-28. Rojua oli viranomaisten mukaan satojen metrien matkalla. Kuudesta uhrista uutisoi: http://latino.foxnews.com/latino/news/2012/12/08/at-least-6-dead-in-germany-mid-air-plane-collision/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Romuista päätellen, toinen koneista oli Robin DR-400 ( niksattu siipi ja laskutelineiden muotosuojien malli) ja toinen jonkinsortin Piperi ( Piper-pokattu pendel-korkeusperäsin).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaksimoottorinen pienkone syöksyi maahan pian nousun jälkeen Ranskan Alpeilla, lähellä Grenoblea lauantaina 5.1.

Turmassa kuoli viisihenkinen perhe. Kone oli rekisteröity Marokkoon, jonne se turman sattuessa oli matkalla.

 

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-20921206

 

Paikallinen uutinen kertoo, että kyseessä olisi Seneca, joka kuvassa (2) rullailee ennen lentoonlähtöä:

 

http://www.ledauphine.com/isere-sud/2013/01/05/un-avion-s-est-ecrase-entre-saint-etienne-et-saint-geoirs-et-silmeon-de-bressieux

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SR20 laskeutunut palastusvarjon varassa pelastaen 3 koneessa ollutta. Joidenkin tietojen mukaan moottori olisi pysähtynyt muutaman mailin päässä kentästä, sopivien pakkolaskupaikkojen puutteesta ja hämärästä johtuen lennonopettaja olisi päättänyt laukaista pelastusvarjon.

 

Parachute Saves 3 When Plane Goes Down In Danbury, Conn.

 

Video onnettomuuspaikalta

 

Olisi tullut halvemmaksi, jos kone olisi tankattu ennen lentoa, niin ei olisi tarvinnut vetää kahvasta  :-\ Polttoaine nimittäin loppui kesken. Koneen tankeissa oli tarkastettaessa jäljellä vain 7 desilitraa. Lennetty matka ei ollut kuin (yhteensä) 250 km mittainen linnuntietä. Koneen pyrstö katkesi ja runko kärsi pahoja vaurioita, saattaa mennä lunastukseen.

 

http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id=20130123X73100&key=1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi tullut halvemmaksi, jos kone olisi tankattu ennen lentoa, niin ei olisi tarvinnut vetää kahvasta  :-\ Polttoaine nimittäin loppui kesken. Koneen tankeissa oli tarkastettaessa jäljellä vain 7 desilitraa. Lennetty matka ei ollut kuin (yhteensä) 250 km mittainen linnuntietä. Koneen pyrstö katkesi ja runko kärsi pahoja vaurioita, saattaa mennä lunastukseen.

Mitäpä sitä kovassa kiireessä tankkaamaan,kun on kerran tuo pelastusvarjokin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen tapaus vuodesta 2012, Learjetin onnettomuus Bornholmin lentokentän läheisyydessä. Kone ei ollut lentokelpoinen. On jäänyt epäselvä mikä on lentäjän todellinen henkilöllisyys, lentokoulutus ja onko voimassa oleva lentolupakirja.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään