Jouni Laukkanen

Pienkoneonnettomuuksia

2 325 viestiä aiheessa

23 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Nurmihan ei ole siis missään tutkinnassa ollut virallisesti nimettymä, mutta moneen on silti sekaantunut.. onko Professori ehdolla kuntavaaleissa?

Jo syyskuun lopulla Kokoomus julkaisi 50 ehdokkaan nimet Turussa.

Rodney

"Turun kokoomus asetti ensimmäiset 50 kuntavaaliehdokasta"

"Kokoomuksen 50 kuntavaaliehdokasta...Nurmi Veli-Pekka, 57, johtaja, professori".

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5078470/Turun+kokoomus+asetti+ensimmaiset+50+kuntavaaliehdokasta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Jo syyskuun lopulla Kokoomus julkaisi 50 ehdokkaan nimet Turussa.

Rodney

"Turun kokoomus asetti ensimmäiset 50 kuntavaaliehdokasta"

"Kokoomuksen 50 kuntavaaliehdokasta...Nurmi Veli-Pekka, 57, johtaja, professori".

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/5078470/Turun+kokoomus+asetti+ensimmaiset+50+kuntavaaliehdokasta

Näkyvyyden kannalta olisi siis hyvä torpata joku kone Turussa. Lentoasema on kaukana, mutta jos kaataisi aurajokeen vesikoneen niin Nurmi saataisiin valtuustoon ja toivottavasti hänelle aukeaisi jotain muita tehtäviä niin, että voisi luopua otkesin paikastaan...

4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otkesin sääntöihin voisi Nurmen toivottavasti lähdettyä johonkin, kirjata jotain riippumattomuudesta. Herää kysymys voiko Kokoomus vaikuttaa Otkesin toimintaan? Mielestäni härski äijä tuo Nurmi. Miksi ei voinut taaskaan anoa edes virkavapaata? 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Jori Lamberg kirjoitti:

Otkesin sääntöihin voisi Nurmen toivottavasti lähdettyä johonkin, kirjata jotain riippumattomuudesta. Herää kysymys voiko Kokoomus vaikuttaa Otkesin toimintaan? Mielestäni härski äijä tuo Nurmi. Miksi ei voinut taaskaan anoa edes virkavapaata? 

Ei otkes tule toimeen päivääkään ilman hänen erinomaista osaamistaan antaa lausuntoja asioista, joita ei ole ollut näkemässä tai joista ei muutenkaan tiedä.

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Ei otkes tule toimeen päivääkään ilman hänen erinomaista osaamistaan antaa lausuntoja asioista, joita ei ole ollut näkemässä tai joista ei muutenkaan tiedä.

Hm. Jo 60-luvun alkupuolella, lähes 60-vuotta sitten, suunnittelimme erään kolleegani kanssa perustaa konsulttitoimiston, jonka liikeidea oli se, että se antaa asiantuntijalausuntoja asiasta kuin asiasta. Jäi tekemättä, mutta nythän niitä on pilvin pimein.

OJ

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Osmo Jalovaara kirjoitti:

perustaa konsulttitoimiston, jonka liikeidea oli se, että se antaa asiantuntijalausuntoja asiasta kuin asiasta

Varmaan hyvä liikeidea, mutta nykyään näitä lausunnon antajia löytyy ilmaiseksi asti, kunhan vain pääsevät julkisuuteen.

Rodney :cool:

P.S. Eiköhän ilmaiseen lausuntoonkin päde vanha viisaus, että se on usein hintansa arvoinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
37 minuuttia sitten, Juha H Huttunen kirjoitti:

Eräs ilmaileva eläinlääkäri kertoi tehneensä kollikissastaan konsultin.

 

Ei pysty enää tositoimiin, neuvomaan vain 😂

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Osmo Jalovaara kirjoitti:

Hm. Jo 60-luvun alkupuolella, lähes 60-vuotta sitten, suunnittelimme erään kolleegani kanssa perustaa konsulttitoimiston, jonka liikeidea oli se, että se antaa asiantuntijalausuntoja asiasta kuin asiasta. Jäi tekemättä, mutta nythän niitä on pilvin pimein.

OJ

Myöhemmin taisi Härski Hartikainen yhdessä Sörsselssönin nimittää itse itsensä asiantuntijoiksi ja antaa virallisia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, maksua vastaan. En nyt ulkoa muista, mistä uuno-elokuvasta tuo on, mutta jostain kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksassa työskennellesäni opin paikallisen määritelmän: Konsultti on henkilö joka tietää ja tuntee kaikki asennot, mutta ei ole itse koskaan nainut.

p

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2/15/2021 at 12.53, Tatu Koiranen kirjoitti:

Ei otkes tule toimeen päivääkään ilman hänen erinomaista osaamistaan antaa lausuntoja asioista

"Huono sää ei kelpaa onnettomuuden syyksi. Selvitämme mitä Helsinki-Vantaalla eilen tapahtui ja miksi? Valmistelemme varsinaisen tutkinnan käynnistämistä ja tutkintaryhmän nimittämistä", totesi OTKESin johtaja Veli-Pekka Nurmi Twitterissä.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VP taas vauhdissa. Onkohan hän sitä mieltä että huono sää ei koskaan kelpaa minkään onnettomuuden syyksi? Keskittyisi nyt vaan siihen kuntapolitiikkaan. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

"Huono sää ei kelpaa onnettomuuden syyksi. Selvitämme mitä Helsinki-Vantaalla eilen tapahtui ja miksi? Valmistelemme varsinaisen tutkinnan käynnistämistä ja tutkintaryhmän nimittämistä", totesi OTKESin johtaja Veli-Pekka Nurmi Twitterissä.

Vai oli tässä kyseessä ihan onnettomuus. Moottori lienee saanut siipeensä sitten oikein kunnolla...

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://lentoposti.fi/uutiset/cessna_172_vakavassa_vaaratilanteessa_joensuussa_otkes_suorittaa_alustavaa_tutkintaa

Onnettomuustutkintakeskus on käynnistänyt alustavan tutkinnan Joensuussa 2. maaliskuuta Cessna 172 -vesikoneelle sattuneesta vakavasta vaaratilanteesta. Lentoonlähdön yhteydessä ohjaaja oli havainnut vikaa vesikoneen ohjaimissa.

Vesikoneen ohjaimissa oli OTKESin mukaan toimintahäiriö sen noustessa ilmaan Joensuun lentokentältä. Koneen lentäjä onnistui palaamaan onnistuneesti takaisin Joensuuhun. Tapauksesta ei aiheutunut henkilövahinkoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korsikan edustalla DA40 NG (miehistö: opettaja + 2 oppilasta) teki mootorivian takia pakkolaskun mereen. Kone oli matkalla Calvista Cannesiin. Ranskan ilmavoimien Super Puma poimii miehistön pois.  Lähde: corsenetinfos (ja muitakin)

Muokattu: , käyttäjä: Armin Zuger
DA40 -> DA40NG

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3/3/2021 at 21.51, Harri Koskinen kirjoitti:

http://lentoposti.fi/uutiset/cessna_172_vakavassa_vaaratilanteessa_joensuussa_otkes_suorittaa_alustavaa_tutkintaa

Onnettomuustutkintakeskus on käynnistänyt alustavan tutkinnan Joensuussa 2. maaliskuuta Cessna 172 -vesikoneelle sattuneesta vakavasta vaaratilanteesta. Lentoonlähdön yhteydessä ohjaaja oli havainnut vikaa vesikoneen ohjaimissa.

Vesikoneen ohjaimissa oli OTKESin mukaan toimintahäiriö sen noustessa ilmaan Joensuun lentokentältä. Koneen lentäjä onnistui palaamaan onnistuneesti takaisin Joensuuhun. Tapauksesta ei aiheutunut henkilövahinkoja.

Kuulin tästä kovasti toisenlaisen version, tai sitten kyse on eri tilanteesta. Kuulemassani versiossa kone oli 34 numeroa suurempi cessna ja vakaajasta olisi löytynyt kellukkeen luukku, joka siihen olisi lennon aikana kellukkeesta siirtynyt.

Oheinen kuva EI OLE kyseisestä koneesta, vaan esimerkki siitä, millaisia luukkuja noissa kellukkeissa tyypillisesti on. Monissa kellukkeissa on jonkinlainen säilytystila tavaralle yhdessä tai useammassa kellukkeen osastossa..

float hatch.jpg

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7.3.2021 at 22.48, Tatu Koiranen kirjoitti:

Kuulin tästä kovasti toisenlaisen version, tai sitten kyse on eri tilanteesta. Kuulemassani versiossa kone oli 34 numeroa suurempi cessna ja vakaajasta olisi löytynyt kellukkeen luukku, joka siihen olisi lennon aikana kellukkeesta siirtynyt.

Alustavassa tutkinnassa konetyypiksi näyttää selvinneen Cessna 172:ta 34 numeroa suurempi eli Cessna 206.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Harri Koskinen kirjoitti:

Alustavassa tutkinnassa konetyypiksi näyttää selvinneen Cessna 172:ta 34 numeroa suurempi eli Cessna 206.

Ei saanut tätäkään V-P menemään oikein. Melkoinen amatööri. Ilmeisesti virkavastuu ei koske professori Nurmea. Tietääkö joku, onko olemassa jokin säännös, jolla virkavastuusta ei tarvitse välittää jos on siihen kykenemätön tai muuten tehtävään soveltumaton, vai rikkooko virkamies lakia työkseen?

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
4 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lienee 172 ponttooneilla melkoisen outo lintukin meidän markkinoilla. 

Muokattu: , käyttäjä: Jaakko Männistö

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Jaakko Männistö kirjoitti:

Lienee 172 ponttooneilla melkoisen outo lintukin meidän markkinoilla.

Tällä hetkellä rekisterissä on OH-FLY pyöräkellukkeilla sekä OH-CDF, CTL, CNQ ja GKT tavallisilla kellukkeilla. Osa noista on Reims-Cessnoja.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Harri Koskinen kirjoitti:

Tällä hetkellä rekisterissä on OH-FLY pyöräkellukkeilla sekä OH-CDF, CTL, CNQ ja GKT tavallisilla kellukkeilla. Osa noista on Reims-Cessnoja.

No,olihan niitä sentään muutama.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
‎13‎.‎2‎.‎2021 at 23.04, Tatu Koiranen kirjoitti:

Vuoden 2009 tapauksessa kyseessä oli toki ultra, ei lentokone...

Kaveri tuossa törmäsi tähän, enkä osaa selittää, mikä on tässä tapauksessa lentokoneen määritelmä? Olen aina pitänyt b-ultraa lentokoneena, mutta ei se vissiin olekaan.?!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikaisin perjantaina aamuyöstä syttyi Hilversumin kentällä Hollannissa lentokonehallissa tulipalo, jossa tuhoutui tai vahingoittui kuusi pienkonetta ja yksi purjekone. Yhdeksän muuta konetta nokeentui, muttei kärsinyt pahempaa vahinkoa.

Lainaa

The following aircraft were involved:
D-EEND Cessna 182P Skylane c/n 18262622 (destroyed)
N611JP Piper PA-28-161 Warrior II c/n 28-7916111 (minor damage)
PH-LGR Van's RV-6 c/n 001 (destroyed)
PH-SKE Cessna 172P Skyhawk c/n 17274730 (destroyed)
PH-STN Cessna 172R Skyhawk c/n 17280929 (minor damage)
PH-1330 Schempp-Hirth Nimbus-2M c/n 28 (destroyed)
PH-3N5 Aeropro Eurofox c/n 10901 (substantial damage)

Lainaa

The following aircraft were saved and covered with soot:
D-ERJW Laverda F.8L Falco IV
N5418V Cessna R172K Hawk XP II
N94432 ERCO 415G Ercoupe
PH-DON Cessna 172P Skyhawk II
PH-FCO Sequoia F.8L Falco
PH-GYS Cessna F172N Skyhawk II (Reims)
PH-MFT HOAC DV20 Katana
PH-SKC Cessna F172N Skyhawk II (Reims)
PH-SKM HOAC DV20 Katana

https://aviation-safety.net/wikibase/249354

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään