Ilkka Mannikainen

Finnarillle vuokra 767 ja 787 JFK:n reitille

49 viestiä aiheessa

LOT vaihtaa konetta Kennedylla lennossa, tänäaamuna saapunut AY 6 oli SP-LRB.

 

Millos fanboy Mannikainen testaa Finnair operated by LOTin? Karjassa toki, koska ne penkit ovat jotain ihan käsittämätöntä.

 

Bisneksessä se on ihan kiva kone.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vaihtoi jo eilen, tänään toistamiseen SP-LRB. ;)

 

No niinpä näyttää olleen. Kiitos oikaisusta.

 

Millos fanboy Mannikainen testaa Finnair operated by LOTin? Karjassa toki, koska ne penkit ovat jotain ihan käsittämätöntä.

 

Bisneksessä se on ihan kiva kone.

 

Kiintiöt täynnä, eli ei tarvitse nyt lennellä oikein minnekään. Eli antaa LOTin odottaa.... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiintiöt täynnä, eli ei tarvitse nyt lennellä oikein minnekään. Eli antaa LOTin odottaa.... :)

 

"Tarvitse"? Etkö tiedä että kiiltävät metallikortit happanevat jos niitä ei käytä säännöllisesti!

 

Toki Finnairin Schengen-loungen sulkeminen on aika altaveto, mutta pitää panostaa non-Schengeniin :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millos fanboy Mannikainen testaa Finnair operated by LOTin? Karjassa toki, koska ne penkit ovat jotain ihan käsittämätöntä.

 

Bisneksessä se on ihan kiva kone.

 

Minä testasin uutena vuotena pariin kertaan ja turistin penkit jalkatiloineen olivat tosiaan käsittämättömän hyvät Finnairin 330:n sillipurkkisisustaan ja vanerinpehmoisiin penkkeihin verrattuna. Palvelu oli tosin vähän jännää eikä esim. seattarin unohtuminen päälle millään mittapuulla vähentänyt henkilökunnan trollintyöntelyinnostusta. Kiva kone matkustaa joka tapauksessa.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyyköhän JFK:n valinta leasing-reitiksi Venäjän ylilentoihin?

 

Airline.net -sivustolla pohdiskeltiin miksi Norwegianin lennot Bangkokiin ovat kiertäneet Venäjän ilmatilan, vastauksena annettiin että Venäjä suhtautuu penseästi lentoyhtiöiden leasing-sopimuksiin ja Norwegianin tapauksessa ilmeisesti monimutkaiset järjestelyt ovat vaikuttaneet neuvotteluihin, lopullista siunausta  odotellaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi olla tyhmä kysymys, mutta eikös LOT:in 787:ssa ja Finnairin A330:ssä ole molemmissa economyssa 32" seat pitch? Penkki on varmasti muuten parempi LOT:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airline.net -sivustolla pohdiskeltiin miksi Norwegianin lennot Bangkokiin ovat kiertäneet Venäjän ilmatilan, vastauksena annettiin että Venäjä suhtautuu penseästi lentoyhtiöiden leasing-sopimuksiin ja Norwegianin tapauksessa ilmeisesti monimutkaiset järjestelyt ovat vaikuttaneet neuvotteluihin, lopullista siunausta  odotellaan.

Näkyy ne joskus Venäjänkin yli lentäneet:

http://www.worldairroutes.com/Norwegian787.html

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tammikuussa tuli lennettyä LOT:n 787 vuokrakoneella HEL-JFK. Verrokiksi paluu sitten Finnairin 330:lla. Kysäisin tuossa pöydän yli hallituksen puheenjohtajankin mielipidettä. Ei meille jäänyt mitään hampaankoloon LOT-lennosta koneen tai istuinten osalta. Koneessa oli LOT crew plus yksi Finnairin lentoemäntä. Palvelussa ei moittimista. Penkit tulikin testattua normaalia huolellisemmin sillä lumimyrskyn jäljiltä istuttiin JFK:llä maassa vielä pari tuntia bizjet-terminaalin edessä ja katseltiin lumiaurojen työskentelyä ritirinnan.

 

Kukaan ei ole nähdäkseni kommentoinut elektronista ikkunoiden tummennusta? Hyvä vai huono juttu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä testasin uutena vuotena pariin kertaan ja turistin penkit jalkatiloineen olivat tosiaan käsittämättömän hyvät Finnairin 330:n sillipurkkisisustaan ja vanerinpehmoisiin penkkeihin verrattuna.

-A-

 

"Käsittämättömän hyvä" kuulostaa Premium Economy penkeiltä, rivit 4-6, jalkatila 38 tuumaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näkyy ne joskus Venäjänkin yli lentäneet:

http://www.worldairroutes.com/Norwegian787.html

 

 

Ei välttämättä. Tuossa linkissä näkyvän kuvan kaupunki (Gelendzik) on Mustan meren pohjoisrannalla lähellä Sotsia (ja näkyy kyllä ohjaamoon asti helposti) ja Norwegianin käyttämä reitti Skandinaviasta Bangkokiin kulki tuolloin Ukrainan läpi, Krimin poikki, rantaa pitkin Georgian ja Azerbaijanin alueille ja pyrki välttämään Venäjän ilmatilan kokonaan. Sitten tuli Krimin kriisi ja tuo useiden muidenkin yhtiöiden käyttämä lentoväylä hiljeni kokonaan. Väylä siirtyi Mustan meren etelärannalle. Missä Norwegianin EI-LNA juuri äskenkin pyyhki matkalla Bangkokiin, reitti näkyy täältä:

 

http://www.flightradar24.com/NAX7205/3c37bf3

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Käsittämättömän hyvä" kuulostaa Premium Economy penkeiltä, rivit 4-6, jalkatila 38 tuumaa.

 

Ei se niin käsittämätöntä ollut :) Siin on vaan se, että kun selkänojan kääntää taakse, istuinosa liukuu myös ja lepoasento on koko lailla mukava. Asentoa kykenee vaihtamaan, penkin muotoilu on parempi, pehmuste on kivempi jne. Muutama 330-legi on ollut sellaisia, että on tehnyt mieli puoli matkaa kirkua ja mennä käytävälle pötkölleen, kun käpäliä ei saa mihinkään ja ahteri puutuu. Olennaisesti 330:stä nautinnollisempaa oli ylittää Atlantti 757:lla, MD-11:sta puhumattakaan. Jos nyt noissa Finskeissä ja turistituoleissa pysytellään. Istun ison veden yli paljon mieluummin ilman jotakin kaatuilevaa IFE:ia, kuin huonolla penkillä ja surkealla jalkatilalla. Finskin A330 on tässä lajissa lähellä pohjanoteerausta.

 

Niin ja se Dreamlinerin ikkunanhimmennys oli ihan makee, joskin minusta on aina vähän pälliä kun ikkunasta ei saa katsella halutessaan pihalle. Yö sinne koneeseen tuli kuitenkin sangen näppärästi.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama 330-legi on ollut sellaisia, että on tehnyt mieli puoli matkaa kirkua ja mennä käytävälle pötkölleen, kun käpäliä ei saa mihinkään ja ahteri puutuu. Olennaisesti 330:stä nautinnollisempaa oli ylittää Atlantti 757:lla, MD-11:sta puhumattakaan. Jos nyt noissa Finskeissä ja turistituoleissa pysytellään.

-A-

 

Matkustusmukavuus on tietysti aina subjektiivinen kokemus, LOT 787:n kyydissä en ole ollut.

 

Vaikka hoikka kundi olenkin niin täyteen buukattu AY 757 oli niin ahdistavan ahdas lentokokemus etten enää suostunut siihen kyytiin Välimerta pidemmälle. Sivusuunnassa piukkaa oli myös Emiratesin 777:ssa ja samaa fiilistä aikoinaan AY MD-11 takariveillä missä oli yksi penkki enemmän. AY:n 333/343 koneissa tällaista oloa ei ole tullut, vaikkei mikään mukavuden huippu toki sekään. Tietysti kaikilla lennoilla paljon ratkaisee miten naapuripenkit on miehitetty vai onko ollenkaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja se Dreamlinerin ikkunanhimmennys oli ihan makee, joskin minusta on aina vähän pälliä kun ikkunasta ei saa katsella halutessaan pihalle. Yö sinne koneeseen tuli kuitenkin sangen näppärästi. -A-

Dreamlinerissahan on juuri se pointti että tummennuksen määrän voi matkustaja oman ikkunansa kohdalla itse säätää. Totta kai crew'lla on override-mahdollisuus. Esimerkiksi jos ikkunan läpät komennetaan nostamaan ylös nousun ja laskun ajaksi (miksiköhän?) niin crew varmaankin laittaa ikkunat "kirkkaiksi". Ja kun yölento alkaa, matkustamo saatetaan laittaa yötilaan. Mutta matkustajalla on ainakin teknisesti mahdollisuus kirkastaa oma ikkunansa ja tuijotella tähtiä tai kuuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Esimerkiksi jos ikkunan läpät komennetaan nostamaan ylös nousun ja laskun ajaksi (miksiköhän?)

Matkustajat ja miehistö näkee lennon kriittisimmissä vaiheissa paremmin ulos, kun ikkunan läpät ovat auki. Jos kone pitää esimerkiksi evakuoida nopeasti, näkee ikkunoista nopeasti mitkä hätäpoistumistiet ovat tukossa tai joita ei voida käyttää. Matkustamon valaistus himmennetään pimeällä tapahtuvien nousujen ja laskujen ajaksi; silmät ovat valmiiksi tottuneet hämärään ja edelleenkin ikkunoista näkee paremmin ulos.

 

Siis "for your own safety" ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
KJFK 151914Z 17008KT 4SM R04R/3500VP6000FT +TSRA BR FEW017 BKN042CB OVC070 23/21

KJFK 151851Z 18011G14KT 1SM R04R/2600V4500FT +TSRA BR FEW008 SCT014 OVC027CB 23/21

Näytti olevan paljon muitakin diverttejä noihin aikoihin ja holdausta monilla. Ukkosentyngällä varmaan sormet pelissä asiassa.

 

EDIT. Juuri nousi ilmaan JFK:lta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään