Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Katsoin tuon videon monta kertaa. Minusta siinä lennetään näkölentosääntöjen mukaisesti minimilentokorkeudella. Olen monesti lentänyt samanlaisissa olosuhteissa. Se kuului ansiolentäjän toimenkuvaan. Mistähän tässä jupakassa oikeasti on kyse? Esa Venäläisestä ruletista, joka vaarantaa ihmisten hengen. Sekä taivaalla että muualla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Samaa mieltä, on kyllä melkoista settiä kaikkine vihjailuineen ja väitteineen. Ihan pelkkä matalalento IMC:ssä ei taidakaan tässä olla se suurin motivaattori tämmöiseen ajojahtiin ja lähialueella voi lentää mittarisääolosuhteissa erityis-VFR-selvityksellä näkölentosääntöjen mukaisesti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 puhut Esa asiaa, kunpa tuo selviäisi. Nyt lyödään pitkän linjan kokenutta ja osaavaa ilmailijaa ( hienoa lentäjää) oikein olan takaa. = Raukkamaista toimintaa tämäkin JOS olisi sattunut onnettomuus ja kymmenen olisi menehtynyt JOS olisi sattunut onnettomuus. JOS OLISI voi pyhä sylvi mitä JOS- logiikkaa, Kaikenlaista olet tänne vuosien varrella suoltanut mutta nyt alkaa olla pohjat näkyvissä. Jos kyseessä olisi joku muu niin vetäisi ihan sanattomaksi. Ihan pikkaisen vetää pohjan pois sinun vuosia jatkuneelta Kiellän kaikki onnettomuudet -lässytykseltäsi. Kai nää on jotain iän tuomia juttuja; verenkierto hidastuu tms., luulen. Ei mitään väliä kunhan ollaan wanhoja lentopoikia, turvallisuudesta viis. Jokseenkin pelottavaa jos tuolla lentelee lisää J. Kuusiston asenteella varustettuja wanhoja lentojarruja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Ja sitten foorumin moderaattori* sanoo tähän väliin, että nyt on syytä olla kaikkien menemättä henkilökohtaisuuksiin ettei tarvitse puuttua tätä enempää. (* fingerporit luettu) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 ja lähialueella voi lentää mittarisääolosuhteissa erityis-VFR-selvityksellä näkölentosääntöjen mukaisesti. Tässä kaksi avainsanaa. Selvitys. Säännöt. Erityis-VFR-lennolla sinne lähialueelle selvitetään vain yksi kone kerrallaan. Minkä kentän lähialuetta on Malmi-Turku välinen viiva ? Video on pelottavaa katsottavaa. Puhuit totta että Antonov lentää minimilentokorkeudella. Yhtään alempana ei enää olisi voinut lentää. Arvioni (ja miehistön jäseneltä saamani ensi käden tiedon) mukaan keskimääräinen lentokorkeus oli 200...300 jalkaa. Olen minäkin kuullut kuinka viime vuosituhannen "ansiolentäjät" tekivät sankarillisia tekoja. Mieleeni tulevat esimerkiksi Rengonharju, Joensuu ja Tuusula. Asialla wanhan liiton lentopojat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Onhan tämä oikeasti tosi surullista luettavaa. Ilmailun saralla rikkeet ei juuri tämän räikeämmäksi voi mennä ja silti vaan Ekin kaverit ja yleiset selkääntaputtelijat on täällä puolustamassa joko olemattomilla argumenteilla tai sitten itkemässä ettei ole aukottomasti todistettu että kyseessä on juuri sama sinisiipinen koneyksilö. Kaikki kyllä tietää ihan varmasti että mikä Antonov se tuossa videossa lentää. Yhtälailla tiedetään että Trafi ei olisi maadoittanut konetta jos lupa-asiat olisi olleet kunnossa. Henkilökohtaisesti ei kiinnosta paskan vertaa vaikka taustalla olisi naisriita, uhkapelivelka ja sen lisäksi vielä kateellinen kusipäisyys, mutta se tapa millä tietyt ilmailuyhteisön jäsenet tähän suhtautuu on mykistävää. Ihan turha kyllä kenenkään on tämän ketjun jälkeen ihmetellä mistä on kyse kun puhutaan yleisilmailijoiden asenneongelmasta. Asioiden hyssyttämiselle tuntuu aina löytyvän ties minkälaisia perusteita ja kaverinpalveluksena suoritettu autonkorjaus tuntuu kuittaavan tehdyt vääryydet. Hävetkää! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 puhut Esa asiaa, kunpa tuo selviäisi. Nyt lyödään pitkän linjan kokenutta ja osaavaa ilmailijaa ( hienoa lentäjää) oikein olan takaa. = Raukkamaista toimintaa tämäkin JOS olisi sattunut onnettomuus ja kymmenen olisi menehtynyt JOS olisi sattunut onnettomuus. JOS OLISI voi pyhä sylvi mitä JOS- logiikkaa, Nimenomaan jaakko tuo että on pitkän linjan vanhankaartin lentäjä tekee asiasta aika surllisen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Ihan pikkaisen vetää pohjan pois sinun vuosia jatkuneelta Kiellän kaikki onnettomuudet -lässytykseltäsi. Muista, että Jaska kielsi vain onnettomuudet, ei esim. ilmailumääräysten rikkomista. Sama asia kuin, että mennään hiihtokisoihin kunnon EPO-kuurilla, mutta kielletään kiinnijääminen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Olisko kysymys myös kaupallisen ja harrasteilmailun rajanvedosta? Tavan ihmiset ja lennolle lähtevät ei tunne sääntöviidakkoa. Eräs lähipiirin ihminen kysäisi: "Onko tämä sama firma, joka mainostaa lentoja Hesarin Minne mennä -palstalla?" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Minuun on juuri äsken ollut yhteydessä henkilö, joka OSTI ERKKI SAARIOLTA LENNÄTYKSEN Malmi Fly-in:issa. Hänen henkilötietojaan ei kysytty eikä klubiin liitytty. Mitä näyttöä vielä kaivataan? Peter Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Mitä muuten anonyymi lento maksoi? Ja mille tilille? Vai tapahtuiko maksu "cash in oblivion"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 PT lähestyi minua yksityisviestillä. Kertoi (.....). Ja että minun kannattaa luopua enemmästä inttämisestä. Kertoi myös että FF ei ole tarkoitus toimia tuomioistuimena. Minusta näyttää siltä että PT toimii poliisina,syyttäjänä ja tuomarina. /editoitu, SP, yksityisviesti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 PT lähestyi minua yksityisviestillä. Kertoi että minun kannattaa luopua enemmästä inttämisestä. Kertoi myös että FF ei ole tarkoitus toimia tuomioistuimena. Minusta näyttää siltä että PT toimii poliisina,syyttäjänä ja tuomarina. No jopa on väite. Älä anna vanhan katkeruutesi häiritä objektiivisuuttasi. En tunne sinua mutta muistan pitkältä ajalta useita vihan täyteisiä kirjoituksiasi allekirjoittaneelle. Sinulla ei taida olla aavistustakaan millaisten asioiden kanssa olet nyt tekemisissä. Jätä letkautuksesi sikseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Parahin Ari, julkaisit sitten yksityisviestin sisällön. Ja otit vastuun sen viestin jakamisesta. Mielestäni PT ei todellakaan ole toiminut missään listaamissasi rooleissa vaan on tuonut esille faktoja ilman tuomion hakua - se olisi sen syyttäjän tai tuomarin tehtävä. Kaikki listaamasi tehtävät ovat valtion virkoja - joiden tehtävien hoitamiseen lienee julkituotujen asioiden jälkeen tarvetta? Edelleen ja ihan oikeasti - turvallisen, luvallisen ja säädetyn Ilmailun asialla tässä PT on. Vaikka olisi kuinka hyvä "wanha kunnon lentomeininki" -jengi Antonov-toiminnan taustalla. Kö? Ja sitten takaisin CRC - GRE -matsiin! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Sitä sopii arvailla..edellinen oli ultralentäjät.. Eipäs ollut. Sen jälkeenhän oli SUIO:n entinen johtaja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Eipäs ollut. Sen jälkeenhän oli SUIO:n entinen johtaja. Sen keskustelun avasi eri henkilö http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,106457.0.html 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Olen lukenut koko ketjun läpi, enkä voi sanoa muuta kuin että "VAU". Ja sanottu sillä tyypillisellä suomalaisella lakonisella ja jokseenkin pettyneellä äänensävyllä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 ...ainakin riittää Forumilla läsnä niin jäseniä kuin vieraita! Uutisvuotoa! Edit: ...kun tarjolla on koko ajan myös ihan kivaa futista. Kunhan vaan Kreikka putoaisi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Mitä muuten anonyymi lento maksoi? Ja mille tilille? Vai tapahtuiko maksu "cash in oblivion"? Lento maksoi 40 euroa joka maksettiin Erkki Saariolle käteen. Ilman kuittia ja ilman lentolippua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Ahh... Ärr... Tuntematta ry. -lentojen toimintaa tuo kuulostaa ikävältä. Olisi kiva kuulla "vastapainoksi" vaikkapa DC-3 -yhdistyksen proseduuri vastaavassa tilanteessa. Ihan vaan referenssiksi. Itse olisin kyllä valmis maksamaan saman summan päästäkseni Kolmosen kyytiin ;-). Niiiiin ja kohta rankkarit CRC - GRE... Pidetään peukkuja Costa Ricalle! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Tuntematta ry. -lentojen toimintaa tuo kuulostaa ikävältä. Olisi kiva kuulla "vastapainoksi" vaikkapa DC-3 -yhdistyksen proseduuri vastaavassa tilanteessa. Ihan vaan referenssiksi. Tuoltahan se on luettavissa: http://www.dc-ry.fi/lennot/lennot.html (En huomannut hintaa, mutta toisessa keskustelussa eilen mainittiin 60 €) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2014 Kiitos Tauno linkistä! Tuli selväksi, tänks. Ja jos noin toimitaan niin kaikki on Ool Klear! Hyv' Yöt! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2014 Ilmailu, kuten Suomessa muutkin pienemmän piirin harrasteet ovat täynnä kuppikuntia, ja eiköhän me kaikki johonkin kuuluta. Toiset Tähtisen klaaniin, toiset jonnekkin muualle. Olennaista nyt kuitenkaan ei ole se, että kuka kuuluu mihinkin ja on mitäkin mieltä. Se mikä mielestäni on nyt ja aina tärkeätä, on se kliseinen yhteen hiileen puhaltaminen, mutta eikai sitä paremminkaan saa sanottua. Kaikki me toivottavasti kuitenkin olemme yleisilmailun ja ilmailun puolella, samalla puolella. Se käsitys minkä minä olen lyhyen ilmailu-urani aikana saanut kanssailmailijoista ei ole erikoisen mairitteleva. Tiettyjä ihmisiä tervehditään, tietyistä ihmisistä kerrotaan melkoisen lihavia juttuja lupkirjaepäselvyyksistä tms. No ei kuullosta ihan yhteen hiileen puhaltamiselta (ei sillä etteikö lupakirjarikkomukset olisi vakavia asioita, mutta tuo nyt oli lähinnä esimerkki.). Kierojahan ihmiset ovat ja ovat aina olleet kuten alkuperäinen topicci antaa ymmärtää, en siis tarkoita yhteen hiileen puhaltamisella sitä, että rikollisia puolustetaan, päinvastoin. Huolenpitoa ja yhteisöllisyyttä on myös pitää huolta että yleisilmailu voi hyvin, ja että kaikki asiat tehdään kuten pitää. Se on sitä yhteen hiileen puhaltamista. Kukaan muu ei tee tätä harrastusta paremmaksi kuin harrastajat itse (kliseitä kliseiden perään, mutta niin totta). Nimenomaan näin minäkin näen aivan ulkopuolisena tarkkalijana asian. Joku ihme savottalaki näköjään on korvannut Suomen lain harrasteilmailussa. Ikäänkuin virallisia valvojia ei olisi olemassa lainkaan, tai jos onkin, he asuvat jossakin Moskovassa pilvenpiirtäjän 27. kerroksessa. En tunne taustoja siitä, miksi näin on käynyt, luultavasti prosessi on vaatinut aikaa ja tupakkia (ja kolmiolääkkeitä?), mutta se on lopetettava tavalla tai toisella, mikäli harrasteilmailu haluaa jatkua tässä maassa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2014 Kannattaa pitää mielessä että ilmailulaki ja -määräykset ovat pohjimmiltaan vain standardoitu menettelytapa, jolla pyritään saamaan aikaan riittävä turvallisuustaso, se on ainakin lain "henki". Jossain erikois/hätätilanteessa turvallinen toiminta voi ehkä vaatia lain kirjaimen rikkomistakin ja silloin tuskin viranomaisen tarvitsee ainakaan kovin tiukalla kädellä puuttua asiaan. Tässä tapauksessa lain rikkominen on kuitenkin ollut ainakin tarpeetonta ja indikoi ilmailussa vaarallista asennetta myös matkustajiksi otettujen tavallisten ihmisten turvallisuuden suhteen, joten Trafi ei ole mitenkään lyönyt yli lopettaessaan Antonovilla lennättämisen. Toinen asia on sitten nettikirjoittelu tällä(kin) palstalla, jonka perusteella yhdellä jos toisellakin voisi hyvinkin olla perusteet nostaa kunnianloukkaussyytteitä. Toivottavasti höyryjen päästäminen nettikirjoittelussa riittää kuitenkin pitämään pään kylmänä taivaalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2014 Tässä kaksi avainsanaa. Selvitys. Säännöt. Erityis-VFR-lennolla sinne lähialueelle selvitetään vain yksi kone kerrallaan. Lähialueelle IMC:ssä voidaan selvittää useampikin kone yhtäaikaa erityis-VFR-selvityksillä. Ne vaan täytyy porrastaa keskenään ja IFR-liikenteeseen. Välillä Turku-Malmi G-ilmatilassa VMC-minimi: Lentonäkyvyys 5 km, minimilentokorkeus 500 ft, selvästi erossa pilvestä ja maan tai veden pinta näkyvissä. Jos IAS max 140 kt, niin lentonäkyvyys riittää 1,5 km. Eikös ne säännöt jotakuinkin noin menny...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla