Niilo Raappana

Kiinnostaako ketään spottausvideot YouTube-kanavallani?

15 viestiä aiheessa

Jos joku on kiinnostunu näkemään spottausvideoita, niin kattokaa YouTubesta sellanen kanava ku Fin Aviation, sinne tulee kaikenlaista spottailua :)

Edit: Otsikkoa muokattu ja viestiketju siirretty pois valokuvapuolelta. / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku on kiinnostunu näkemään spottausvideoita, niin kattokaa YouTubesta sellanen kanava ku Fin Aviation, sinne tulee kaikenlaista spottailua :)

On mukavasti sääntöjen mukainen otsikko. Kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi ketjun aiheen. Vai kertooko?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, olen taas erittäin pahoillani. Enhän minä nyt mitään sääntöjä osaa noudattaa, menenkin tästä poistamaan tilini !

Eipä kehtaa eikä tarvi poistella mitään tilejä moisesta,on täällä paljon rankempaakin saatu kokea ja lukea! Ihan viime päivinäkin  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, olen taas erittäin pahoillani. Enhän minä nyt mitään sääntöjä osaa noudattaa, menenkin tästä poistamaan tilini !

Kyse on siitä, että jos aiheena on "Kiinnostaako ketään", niin todennäköisesti kovinkaan montaa ei todellakaan kiinnosta ko. viestiketjua edes vilkaista. Sen sijaan jos aiheena on vaikkapa "Suomalaisia spottausvideoita", niin huomattavasti useampi varmasti klikkaa otsikkoa katsoakseen mitä ko. viestiketju sisältää. Minulle ei oikein ikinä ole auennut, miksi on niin vaikeata laittaa kunnollinen otsikko viestiketjuun keskustelupalstalla? ??? Otsikossa on noin 2-5 sanaa, joten ei ole sen vaikeampaa kirjoittaa aihetta kuvaavaa otsikkoa, kuin huitaista sinne jotain täysin turhanpäiväistä.

Mitä itse videoihin tulee, niin enimmäkseen ihan kelpo tavaraa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kannata välittää. Täällä on "aavistuksen" havaittavissa toisinaan Heppa / koiratyttö meininkiä. Minä osaan, minä oon paras, minä oon kaunein!  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, ensinnäkin forumin säännöissä kuitenkin todetaan että otsikon tulee kuvata itse asiaa, eikä vain jotain epämääräistä. Lisäksi ihan luettavuuden kannalta on järkevää, että viestiketjujen otsikot kuvaa sitä asiaa mitä ketjussa käsitellään. Pätee ihan joka ikisellä forumilla, ei pelkästään täällä ja heppatyttöfoorumilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olen sentään vasta liittynyt jäsen joten en ole hirveä ammattilainen tämän foorumin käytössä.

Etkö huomannut ohjeita ilmailuvalokuvien pääsivulla vaikka viestin otsikko oli lihavoitu:

Lue ensin: Ohje - Ilmailuvalokuvat

Viestien otsikointi

Muista otsikoida uusi aloittamasi viestiketju asianmukaisesti. Hyvän otsikon tulee kuvastaa itse aiheen sisältöä, ja sen perusteella muut käyttäjät päättävät josko he avaavat koko viestin. Älä myöskään "huuda" otsikoissa, eli älä kirjoita kokonaan isoilla kirjaimilla.

Hyviä otsikoita:

"Finnairin uusi väritys"

"Vuoden 1975 lentonäytös Lontoossa"

Huonoja otsikoita:

"Apua!!!"

"Kyssäri"

"UUSI LENTOYHTIÖ"

Ilmailuvalokuvat-alue on tarkoitettu vain ilmailuun liittyville valokuville. Älä aloita uutta viestiketjua tälle alueelle, jos viestisi ei sisällä valokuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etkö huomannut ohjeita ilmailuvalokuvien pääsivulla vaikka viestin otsikko oli lihavoitu:

Lue ensin: Ohje - Ilmailuvalokuvat

Ihmisiltä jää asioita huomaamatta. Kun kyseessä on uusi käyttäjä niin olisi rakentavampaa neuvoa eikä kettuilla. Toki tällä foorumilla kettuilu tuntuu olevan se yleisempi vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kiinnostaa ja todella kiva katsella. Hyvää kuvaa ja laitahan lisää :thmbup: Miksi tällä foorumilla on  :thmbdn:jäseniä, jotka ovat elämäntehtäväkseen ottanneet morkata ja haukkua aloittelevia kuvan ja ym. laittajia. Vahingossa ja tietämättä voi laittaa kuvia väärän osion (onkohan tääkin väärin)alle, eihän siitä tämmöstä meteliä kannata pitää  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi jostain asiasta negatiivisen palautteen antaminen otetaan monesti aivan turhaan päänaukomisena? Tarkoitus on ohjeistaa uudempia käyttäjiä ja/ tai aloittelevia kuvaajia parempaan suuntaan, vaikea sitä on muuten tehdä kuin antamalla palautetta. Monilla varsinkin nuoremmilla käyttäjillä on kummallinen käsitys, että negatiivinen palaute tai joku korjausehdotus on sama asia kuin morkkaus ja päänaukominen. Sitähän se ei ole.

olin vain turhautunut kun heti en osannut laittaa asiallista otsikkoa, ja sitten joku kritisoi..

Turha siitä on turhautua :) Ekaan postaukseen olisi hyvin voinut suoraan liittää linkin youtubeen, kun videot pääosin oli oikein hyviä. Miksi niitä turhaan pantata  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi jostain asiasta negatiivisen palautteen antaminen otetaan monesti aivan turhaan päänaukomisena? Tarkoitus on ohjeistaa uudempia käyttäjiä ja/ tai aloittelevia kuvaajia parempaan suuntaan, vaikea sitä on muuten tehdä kuin antamalla palautetta. Monilla varsinkin nuoremmilla käyttäjillä on kummallinen käsitys, että negatiivinen palaute tai joku korjausehdotus on sama asia kuin morkkaus ja päänaukominen. Sitähän se ei ole.

Koska palautteen voi antaa joko positiivisessa hengessä ja rakentavasti tai sitten niin, että se kuulostaa päänaukomiselta. Esimerkiksi sarkasmin sävyttämä palaute tulkitaan helposti negatiivisesti. Sillä miten asiat esittää on oikeasti merkitystä.

Vrt "No onpa hyvä otsikko" vs "Otsikko kannattaisi kirjoittaa niin, että se kertoo selvästi mistä on kyse".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään