Jan-Erik Andelin

OH-LMA palaa Pohjolaan

12 viestiä aiheessa

Entinen MD-87 OH-LMA (nyk. EC-HMI) on siirtymässä Spanairilta Tukholmaan Nordic Leisuren väreihin SE-RBA:na. Firma on se charterosa Flynordic'ista, joka jäi vanhoille omistajille kun Finnair osti loput.

 

Erkki

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyi satana nuita haisevia ja meluisia vehkeitä..ei ihme et lentomelusta

valitetaan ;D

T:Pygmi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, kuinkas se nyt FlyMe:n väreihin on päätynyt? (joku lyhyt laina, vai aikooko ne hankkia noita lisääkin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika paljon pieniäkin uutisia tuolla www.svenskaflygbolag.com saitilla, jonka mukaan tosiaan koneen omistaisi Nordic Regional/Nordic Leisure, vuokrattu eteenpäin FlyMe:lle.

 

Esim. uutinen "uudesta ruotsalaisesta lentoyhtiöstä", joka alkaa lentää taksilentoja Brommasta kahdella PA31:llä. Lentoyhtiö? No joo, jos kahden Navajon/Chieftainin omistaja on lentoyhtiö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

hmm, no, jatketaan sitten sulavasti ohi aiheen: Mitenhän tuommoinen lentotoiminta voi pyöriä Chieftainilla, koska se ei täytä JAR:n performanssivaatimuksia, ja täten sillä ei saa lentää ansiolentoja IFR:ssä....? Vai onko Ruotsissa sitten joku eri systeemi noiden osalta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä osaa vastata. Niin saitilla lukee = kaikki jututhan ovat tietenkin totta.

 

Yhtiön nimi Flygcentrum i Stockholm AB, nettisivut "aukeavat kohta".

 

Kuvat koneista:

 

http://www.airliners.net/open.file/702194/M/

 

http://www.svenskaflygbolag.com/pictures/flygc21.jpg

 

Netti ei kerro yhtiönnimihaulla vielä mitään. Ensimmäinen näyttäisi oleva tavallinen Navajo??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, kuinkas se nyt FlyMe:n väreihin on päätynyt? (joku lyhyt laina, vai aikooko ne hankkia noita lisääkin)

 

Vuokrattu miehistöineen Nordic Regionalilta.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

hmm, no, jatketaan sitten sulavasti ohi aiheen: Mitenhän tuommoinen lentotoiminta voi pyöriä Chieftainilla, koska se ei täytä JAR:n performanssivaatimuksia, ja täten sillä ei saa lentää ansiolentoja IFR:ssä....? Vai onko Ruotsissa sitten joku eri systeemi noiden osalta?

 

Eikös esimerkiksi Turku Air operoi pelkästään noilla Chieftaineilla, samoin Oulun tilauslentopalvelu? Aika oudolta tuntuisi jos vetäisivät pelkästään VFR:ssä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaapa minullekin milloin sellainen kielto astui voimaan ja kuka sen antoi?

 

Ettei olisi taas fiktio mennyt faktan edelle?

 

Navajo kun on hyvin yleinen IFR-työjuhta kaikkialla maailmassa. Ja esim. Turussa ja Oulussa jatkuvassa IFR-ansiolentokäytössä.

 

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuommoiseen käsitykseen ainakin itse joskus jäin.. Koska en varmasti muista, niin siksi tuo kysymysmerkkikin tuolla aiemmin. Mutta oliko tuo nyt sitten jotenkin niin, että koskee vain JAR-luvilla operoivia ja siinäkin vain säännöllistä matkustajien kuljetusta... Ei muista, mutta viisaat tarkentaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään