Peter Lord

Trafi toivoo yhteydenottoa AN2-lennätysmatkustajilta

63 viestiä aiheessa

No,selvisihän tämä. Avausviestissä oleva selvityspyyntö on PT:n omaa tuotosta eikä trafilla ole sen kanssa mitään tekemistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No,selvisihän tämä. Avausviestissä oleva selvityspyyntö on PT:n omaa tuotosta eikä trafilla ole sen kanssa mitään tekemistä.

 

Voi olla, että avausviestissä esitetty toivomus on myös Peterin toivomus? mitään selvityspyyntöä minä en siinä näe! Tosiasia kuitenkin on, että Trafi tekee selvitystä Lennuklubin tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Tämän selvitystyön arvoa ei yhtään vähennä se, että keskusteluketjun avaajaa yritetään dissata suunnasta jos toisestakin! Jos ja kun tämän aiheen avaaminen helpottaa Trafin tekemää selvitystyötä, niin sehän on vaan pelkästään positiivinen asia. Voimia Peterille parjauskampanjan keskellä  :thmbup: ja iso peukku.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No,selvisihän tämä. Avausviestissä oleva selvityspyyntö on PT:n omaa tuotosta eikä trafilla ole sen kanssa mitään tekemistä.

 

Juurikin näin. Kuka yllättyi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaapa tuo yllätysten aika olla vielä edessäpäin.

 

Tuo on totta, olet aina kyennyt yllättämään kaikki loogisesti ajattelevat.

Tarkoitin kuitenkin että siinä että trafi ei ole, toisin kuin olet antanut ymmärtää, julkaissut mitään julkista selvityspyyntöä AN2 lennätystoimintaan liittyen, ollut mitään yllättävää.

Viittaan tässä myös tämän keskustelun kolmanteen postaukseen johon en vielä(kään) ole saanut (julkista) vastausta.(Keneltäkään)

 

Ihan selvyydeksi, minäkään en hyväksy lain hengen vastaista toimintaa, en missään muodossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on totta, olet aina kyennyt yllättämään kaikki loogisesti ajattelevat.

Tarkoitin kuitenkin että siinä että trafi ei ole, toisin kuin olet antanut ymmärtää, julkaissut mitään julkista selvityspyyntöä AN2 lennätystoimintaan liittyen, ollut mitään yllättävää.

Viittaan tässä myös tämän keskustelun kolmanteen postaukseen johon en vielä(kään) ole saanut (julkista) vastausta.(Keneltäkään)

 

Ihan selvyydeksi, minäkään en hyväksy lain hengen vastaista toimintaa, en missään muodossa.

 

Moi Markku,

sitä odotellessa.

Hyviä pursikelejä Suomeen!

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi Markku,

sitä odotellessa.

Hyviä pursikelejä Suomeen!

 

Peter

 

Kiitos kiitos, ihan pommi kelejä on pidellyt, mietityttäkin miksi niitä moottoreita asennellaan muihin kuin hinauskoneisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kiitos, ihan pommi kelejä on pidellyt, mietityttäkin miksi niitä moottoreita asennellaan muihin kuin hinauskoneisiin.

 

Palataanko joskus marraskuulla asiaan?  (Tai no joo, näinä vuosina kukaan ei tieä sanoa tulevista säistä enää yhtään mitään.) Toivottavasti poltat edes nenäsi sillä juustokuvussa.  :) 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos ja kun tämän aiheen avaaminen helpottaa Trafin tekemää selvitystyötä, niin sehän on vaan pelkästään positiivinen asia.

 

Ei minusta. Mielestäni sekä Trafin että Ilmailuliiton tulisi ottaa kantaa tähän tapaukseen ja selventää tilanteen taustoja. Mikä on Trafin rooli, mikä on Ilmailuliiton kanta luottamushenkilön (kukaan ei ole vain yksityishenkilö luottamusasemassa) toilailuun.

 

Ilmailun turvallisuuskulttuuri rakentuu avoimuudelle, rehellisyydelle ja aidolle halulle parantaa turvallisuutta ja nyt ainakin osa henkilöistä on tulkinnut nämä Peterin yhteydenottotoivomukset joksikin muuksi. Tällaisella "säätämisellä" saattaa olla hyvinkin haitalliset vaikutukset siihen, miten turvallisuuteen liittyvistä poikkeamista jatkossa raportoidaan.

 

T. Mika

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei minusta. Mielestäni sekä Trafin että Ilmailuliiton tulisi ottaa kantaa tähän tapaukseen ja selventää tilanteen taustoja. Mikä on Trafin rooli, mikä on Ilmailuliiton kanta luottamushenkilön (kukaan ei ole vain yksityishenkilö luottamusasemassa) toilailuun.

 

Ilmailun turvallisuuskulttuuri rakentuu avoimuudelle, rehellisyydelle ja aidolle halulle parantaa turvallisuutta ja nyt ainakin osa henkilöistä on tulkinnut nämä Peterin yhteydenottotoivomukset joksikin muuksi. Tällaisella "säätämisellä" saattaa olla hyvinkin haitalliset vaikutukset siihen, miten turvallisuuteen liittyvistä poikkeamista jatkossa raportoidaan.

 

T. Mika

 

Näin olen asian ymmärtänyt. Erikoista kyllä tapaus Lennuklubi pystyi toimimaan kymmen vuotta ilman avoimuuden, rehellisyyden tai aidon halun pidikkeitä. Ts. ei raportoitu ajoissa, ja jos olisi, niin ei tätä skeidan heittoakaan tarvitsisi puida julkisesti. Ilmailuliiton kanta on kirjoitettu liiton sääntöihin, yleisesti ottaen näistä löytyy useimmiten tapa ylimääräisen kokouksen koolle kutsumiseksi.

 

Järkyttävää solvaamista ja uhkailua nämä heinäkuun kirjoitukset ovat olleet, toivottavasti aikoinaan tavalla ja toisella jaettavat sanktiot tulevat sen verran julkisuuteen, että edes joku ottaa niistä opikseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä pahemmalta asia näyttää, jos Trafi todella on pyytänyt maallikkoihmisiä juoruilemaan saamistaan ilmailuelämyksistä. Ennenkuin Trafi ylipäätään alkaa kritisoida ilmailijoiden ilmailuturvallisuusasennetta, heidän kannattaa katsoa peiliin.

 

Ottamatta kantaa toivomuksen esittämistapaan tai viestintuojan valintaan, sanoisin ettei Trafin toivomuksessa muuten ole mitään ihmeellistä. Toivoohan poliisikin silloin tällöin maallikkoihmisiä juoruilemaan näkemistään tai kuulemistaan tapahtumista. Näitä maallikoita kuullaan yleensä todistajan statuksella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ottamatta kantaa toivomuksen esittämistapaan tai viestintuojan valintaan, sanoisin ettei Trafin toivomuksessa muuten ole mitään ihmeellistä. Toivoohan poliisikin silloin tällöin maallikkoihmisiä juoruilemaan näkemistään tai kuulemistaan tapahtumista. Näitä maallikoita kuullaan yleensä todistajan statuksella...

 

Mielenkiintoinen käsite tämä "maallikkoihminen".  Jos kansalainen ostaa kaupallisen ilmakuljetuksen, hän on siitä hetkestä lähtien erittäin asianosainen. Ja hänen lausuntoaan tapahtuneesta voidaan todellakin käyttää todisteena.

 

"Maallikkoihmisellä" ei Antonoviin astuessaan voinut olla aavistustakaan siitä, että kyseessä ei ole todellakaan minkään normin mukainen kaupallinen ilmakuljetus jossa hän olisi ollut ammattimaisen lentotoimen harjoittajan huomassa.  Tai että onnettomuuden sattuessa hän ja hänen elatuksestaan riippuvaiset tahot olisivat oikeutetut tavanomaiseen vakuutuskorvaukseen.  Siinä mielessä asiakas on toki "maallikko".

 

Me jotka emme ole "maallikoita" olemme vastuullisemmassa asemassa.  On parempi varoittaa ennen kuin pahempaa tapahtuu. Ja vaikka te kuinka epätoivon vimmalla koetatte nähdä tässä tapahtumasarjassa kyseenalaisia vaikuttimia, loanheittoa tai vainoa, ei lähtökohta ole muuttunut miksikään.  Turvallisuus on ollut monesta eri syystä suuresti vaarassa.  Se, että turvallisuudesta puhutaan, on näyttänyt olevan monille teräväkielisille suorastaan pilkan ja halveksunnan aihe.  Se toisaalta selittänee osaltaan sitä, miksi Lennuklubin toiminta on voinut "julkisena salaisuutena" jatkua hyvin tunnetussa muodossaan Suomen vilkkaimmalla yleisilmailukentällä jo kohta 10 vuotta.

 

Olen tyytyväinen tapahtuneesen korjausliikkeeseen.  Ja kuten aiemminkin olen sanonut, olisin tyytyväinen myös siihen, että Antonov AN2 palaisi Malmille, toimimaan, tällä kertaa, laillisesti, valvotusti ja turvallisesti.  Kyllä siihenkin konsepti löytysi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään