Guest jkarjanl

Joystickin (mekaaniset) välykset

4 viestiä aiheessa

Entinen tikku (Logitech Extreme 3D Pro) hajosi käsiin, jatkanee elämäänsä mahdollisesti itserakennettujen polkimien osana.. Kyseinen vehje oli aikoinaan ainut (ja halvin) mitä kaupassa oli, joten sen puutteisiin en suhtautunut niin kovin vakavasti.

Kaverilla oli hyviä kokemuksia Saitekin tikuista, joten tilasin samanlaisen itselleni. Valitettavasti Saitek Cyborg Gold USB oli lopussa, mutta lähettivät tilalle Saitek Cyborg Evo:n. Voitte uskoa että oli pettymys kun huomasin että tikussa on keskiasennossa joka suuntaan karmeat välykset. Sauvan päästä viivottimen kanssa mitattuna eteen-taakse välys on yli senttimetrin luokkaa.... ei hyvä. Sivusuunnassakin välystä on vajaan sentin.

Lennän kesäisin purjekonetta, ja niissä on todella tarkka tuntuma sauvassa. Vaikka varsinaista liikerataa on kymmeniä senttejä, suurin osa ohjailuista tehdään sentin-kahden alueella, yleensä vain muutamalla sormella kiinni pitäen. Tämän tikun välys on vielä suurempi kuin vanhassa kuluneessa Logitechissä, joten varsinaisesta lentämisestä tämän kanssa ei kyllä tahdo tulla mitään nautintoa.

Ehkä isompia matkustajakoneita Mikkisoftan ns. pelissä käskiessä tuosta ei olisikaan haittaa, mutta esim. SilentWings -simulaattorissa nostoon keskittäessä tuo "tyhjä kohta" keskellä häiritsee kyllä aika lailla. Sitä suuremmalla syyllä kun tuo simu alkaa olla jo niin realistinen, että sitä huomaa lentävänsä aivan aidoilla reflekseillä ;-)

Eli luulen että tikku lähtee palautukseen... kysymys kuuluukin, että mahtaako tuo olla vika vaiko ns. ominaisuus? Miten teidän muiden tikuissa, onko keskialueella (mekaanista) löysää?

Ja seuraava kysymys kuuluukin, että minkämerkkisessä tikussa vastaavia löysiä ei olisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni hyvin palvelee CH Fighterstick,CH Throttle Pro ja CH Pedals Pro sekä peliportti että USB versiot.Välys on tikussa ja muissakin erittäin pieni vielä vuosienkinkäytön jälkeen.Uskon että täysin välyksettömiä laitteita ei olekaan.

CH:ssa ei ole turhia värinä ja hutina efektejä siksi se pysyykin paremmin kasassa.

Ja ohjelmoitavuuta riittää jos siitä pitää.Softa on nimenomaan WinXP:lle suunniteltu.

Näkyy Verkkokaupassa olevan kotonakin tällä hetkellä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän on selvä että välyksettömiä vehkeitä ei kait olekaan, mutta hiukan pienempi se saisi kyllä olla. Vanhan Logitechin kanssa eniten harmitti se ajan mittaan ilmaantunut välys, joten olin melkein tyytyväinen kun se hajosi.

Ja sitten kun haen tämän postista niin on jo uutena pahemmat välykset... varsinkin kun kaverin Saitek Cyborg Gold -mallissa ei välyksiä tuntunut juuri lainkaan.

Eli mitä luokkaa teillä nuo välykset on? Sauvan päässä ilmeisesti 2-3 milliä? Vaiko peräti vielä vähemmän?

Lennän pääosin joko X-planella taikka SilentWingsin demolla, ja niissä kummassakin saa itse ohjelmassa ohjelmoida mitä vain, joten ei tarvi ajuri-cd:en paljon koskea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisimpa että juuri tuota luokkaa 2-3mm.Välys on kuitenkin sellainen että itse en sitä käytössä mitenkään huomaa.Ja luulisin että sinun käyttöösi sauvan keveys on hyvä.Se siis liikkuu tosi pienellä voimalla.Itse pidän juuri tästä ominaisuudesta.Varmaan yksi hölmöimpiä ostoksia mitä olen tehnyt oli Thrustmaster Hotas Cougar.Fiskarsin rautakankikin on kevyempi ja täsmällisempi liikuteltava kuin tuo paljon puhuttu laitos.Ja varaosa puoli on kunnossa CH:lla.Laatuunsa nähden en pidä niitä hirvittävän hintaisina.Näissä vehkeissä ei ole sitä ominaisuutta,että liikkeellelähtökitka olisi sellainen kuin noissa Yoke-ohjaimissa,eikä esiinny nykimistä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään