Klaus Wesa

Finland International Airshowssa ei saa videokuvata

56 viestiä aiheessa

..mutta tämä ohi aiheen jo rajusti. Itse aiheeseen, niin minä ainakin tulkitsen tuon kuvauslauseen niin että antaa vaan palaa kameran ja videoiden kanssa niin paljon kuin sielu sietää ja vain kaupallinen kuvaus vaatii fotopassin erikseen. (Mutta näköjään samaa juttua kuin tuossa Oulun näytöksessä, eli aivan turhaa nillitystä typeristä pikkuasioista...)

Näinhän se maalaisjärjellä ajatellen menisikin, mutta käytännössä siihen ei parane luottaa.

Lisäksi lyön vaikka vetoa, että tässäkin tapahtumassa osa porukasta pääsee sisään vaikka minkä halon kanssa, ja osalta kielletään vauvanruoat ja vesipullotkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videointi ja kuvauskiellot ovat hyvin usein artistien ja esiintyjien vaatimus, ei suoraan itse tapahtuman järjestäjän.

Jos artisti ilmoittaa tapahtuman järjestäjälle että kuvaaminen ja videointi on kielletty niin tapahtuman järjestäjä ilmoittaa siitä yleisölle tapahtuman tiedotteessa.

Hyvänä esimerkkinä muutaman vuoden takainen puistoblues ja John Fogerty.

Kaikkia muita artisteja sai kuvata mutta ei Fogertya ja tämä oli herran itsensä vaatimus jonka sitten järjestäjä ilmoitti yleisölle ja Pressitilassa oleville kuvaajille jotka poistettiin sieltä ennen keikkaa.

Fogerty oli vaatinut myös että edes yleisön joukosta ei saa kuvata järkkärillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee jo ohi, mutta oliko Megadethillä oikein pysyvänä pykälänä soppareissa, että jos yleisössä näkyy Metallica-paitoja, keikka loppuu siihen? Raidereihin ei kannata edes mennä, nehän ne noilla mukamas suurilla tähtösillä ovat ihan oma lukunsa.

No, palataan takaisin aiheeseen, minkä tahansa kuvauksen kieltämiseen ilmailutapahtumassa..  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Menee jo ohi, mutta oliko Megadethillä oikein pysyvänä pykälänä soppareissa, että jos yleisössä näkyy Metallica-paitoja, keikka loppuu siihen? Raidereihin ei kannata edes mennä, nehän ne noilla mukamas suurilla tähtösillä ovat ihan oma lukunsa.

Pelkkää höpö puhetta, kaverit on kuopannut riitansa jo kauan sitten. Nykyisin soittelevat jopa yhdessä https://www.youtube.com/watch?v=upKtoIxXoig  Smiley-RockinDude.gif

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerättiinkö kamerat portilla narikkaan kun ei yhtään kuvaa ole paikan päältä? :)

Ei kerätty, ja videoidakin sai ihan järkkärin valvovan silmän alla. Tai siis ei saanut, mutta voi ihan vapaasti. Tulin paikalle juuri ennen Hurricanen vetoa, jonoja ei ollut missään pisteessä, valintatalon kassiin vilkaistiin pikaisesti mitään penkomatta. Populaa oli aika vähän paikalla mun mielestä. Eput rautaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään