newsBot

Finnair julkistaa uuden sukupolven Airbus A350 XWB -lentokoneiden matkustamoratkaisut

16 viestiä aiheessa

Finnair on ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, joka saa käyttöönsä uuden sukupolven Airbus A350 XWB (XWB = extra wide body) -laajarunkokoneen. Finnair esitteli tänään kaukoliikennelaivastonsa uuden lippulaivan matkustamosuunnitelmat.

 

A350:n valoisan ja tilavan matkustamon on suunnitellut johtava suomalainen suunnittelutoimisto dSign Vertti Kivi & Co, joka on vastannut myös Finnairin uuden Premium Loungen suunnittelusta Helsinki-Vantaan lentokentälle. Matkustamossa on suuret panoraamaikkunat ja miellyttävät istuinjärjestelyt kummassakin matkustusluokassa. Asteittain muuttuva, dynaaminen LED-valaistus auttaa luomaan raikasta ja rauhoittavaa ilmapiiriä. Kaikkiin Finnairin A350-koneisiin tulee myös Wi-Fi.

 

"Olemme panostaneet todella paljon siihen, että luomme uuden A350XWB-lentokoneen matkustajille ainutlaatuisen asiakaselämyksen, ja on hienoa päästä tuomaan suomalaista designia Finnairin matkustajille", toteaa suunnittelija Vertti Kivi. "Space Alive -konseptiimme kuuluvat dynaamiset valot, värit ja tunnelmat, jotka heijastelevat kellonaikaa, kohdetta tai vuodenaikaa. Koneen matkustamo voi esimerkiksi olla tulvillaan lämpimiä oranssin sävyjä Kaukoitään laskeuduttaessa tai raikkaan sinisiä sävyjä Helsinkiin saavuttaessa."

 

Finnairin uusissa Airbus A350 -koneissa on myös edistyksellinen ilmansuodatusjärjestelmä, jonka ansiosta matkustamon ilma vaihtuu kokonaan 2-3 minuutin välein. Myös vedoton ilmastointi, säädettävät lämpötila-alueet ja aiempaa alempi matkustamon ilmanpaine parantavat sekä matkustajien että miehistön hyvinvointia.

 

Koneen 297 istumapaikasta 46 on business-luokassa 1+2+1-muodostelmassa, eli kaikki business-luokan matkustajat pääsevät paikaltaan suoraan käytävälle. Zodiac Cirrus III -istuimet liukuvat täysin makuuasentoon, ja 16 tuuman kosketusnäytöillä varustettu viihdejärjestelmä tarjoaa matkustajille elokuvia, TV-ohjelmia, musiikkia ja muuta digitaalista sisältöä useilla eri kielillä. Business-luokan istuimissa on lisäksi virta- ja USB-pistokkeet.

 

Economy-luokassa on 3+3+3-muodostelmassa Zodiac Z300 slim-line -istuimia, joiden tuoliväli on 31 tuumaa. Economy-luokan matkustamon etuosassa on 43 Economy Comfort -istuinta, joissa on miellyttävät niskatuet, laadukkaat kuulokkeet ja kymmenen senttiä enemmän jalkatilaa. Kaikissa economy-luokan istuimissa on 11 tuuman kosketusnäytöllä varustettu viihdejärjestelmä ja USB-pistokkeet.

 

"Finnair on käyttänyt edistyksellisintä saatavilla olevaa lentokalustoa aina yhtiön perustamisesta lähtien", sanoo Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo. "Ensimmäisenä A350-konetta käyttävänä eurooppalaisena lentoyhtiönä jatkamme tätä perinnettä. Asiakkaidemme matkustusmukavuus ja turvallisuus ovat meille ensisijaisen tärkeitä."

 

Finnair suunnittelee ottavansa ensimmäiset A350-koneet liikenteeseen ensi vuoden loppupuoliskolla Shanghain, Bangkokin ja Pekingin lennoilla ja laajentavansa niiden käyttöä Hongkongin ja Singaporen lennoille vuonna 2016. Finnair on tilannut yksitoista A350-konetta, ja sillä on optio kahdeksaan lisäkoneeseen. Koneet muodostavat yhtiön kaukoliikennelaivaston selkärangan ja vauhdittavat laajentumissuunnitelmia.

 

A350:n ympäristöystävälliset ratkaisut parantavat polttoainetehokuutta ja alentavat toimintakuluja yli 25 prosenttia saman luokan aiemman sukupolven koneisiin verrattuna, mikä vähentää Finnairin ja sen matkustajien hiilijalanjälkeä merkittävästi.

 

Kuvia matkustamosta osoitteessa: https://gallery.finnair.com/section/images/aircraft/airbus_a350xwb/

 

http://www.finnairgroup.com

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omituinen tiedotteen rakennustapa kun economy extran tulo on piilotettu oudosti tekstin sisään. Eikö sellaista pitäisi nimenomaan markkinoida kunnolla.

 

Economy-luokan matkustamon etuosassa on 43 Economy Comfort -istuinta, joissa on miellyttävät niskatuet, laadukkaat kuulokkeet ja kymmenen senttiä enemmän jalkatilaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Omituisuudet jatkuvat. Vai on Finnair käyttänyt aina edistyksellisintä saatavilla olevaa kalustoa. Todella hauskasti sanottu. 340 tuli siinä vaiheessa kun hihna laitettiin kiinni ja vielä liisattiin kaksi sellaista vehjettä lisää jotka olivat 90-luvun alussa olleet ehkä edistyksellisiä.

 

Tietenkin avainsana voi olla se "saatavilla oleva" jos mikään muu ei vaan ole ollut Finnairin saatavilla/tavoitettavissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

aiempaa alempi matkustamon ilmanpaine parantavat sekä matkustajien että miehistön hyvinvointia.

 

Alempi painekorkeus tai yksinkertaisemmin korkeampi ilmanpaine...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Erikoiselta kuulostaa tuo reittien aloitusjärjestys, esim. Bangkokin (pääasiassa) lomaliikenne on alkupäässä ja vaikkapa Singapore vasta myöhemmin. No, pääasia, että vanhimmista A340 koneista päästään vihdoin ensi vuonna eroon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bangkokin kohdilla aloituksen puolesta puhuu varmaan toi rahti ja samoin varmaan myös kiinan lentojen osalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bangkokin kohdilla aloituksen puolesta puhuu varmaan toi rahti ja samoin varmaan myös kiinan lentojen osalta.

 

Ja ne helv**** LQF ja LQG sahaavat sitä Bangkokin reittiä nyt, joten korvaus on luonnollinen.. Se tästä nyt vielä puuttuisi, että vanhojen paskojen tilalle siirrettäisiin seuraavaksi vanhenemassa olevaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bangkokin kohdilla aloituksen puolesta puhuu varmaan toi rahti ja samoin varmaan myös kiinan lentojen osalta.

 

Kun OH-LQA liittyi aikoinaan laivastoon 2006, sen ensireitti (ulkomaille) oli nimenomaan PVG. Kun ensimmainen A350 liittyy laivastoon, niin lienee luonnollisinta, etta ne sahaavat reitteja, jotka voidaan hoitaa 24 tunnin konekierrolla. Kaytannossahan seka HKG etta SIN tarvitsevat kaksi konetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alempi painekorkeus tai yksinkertaisemmin korkeampi ilmanpaine...

Alempi ilmanpaine auttaa nukkumaan ilman lääkkeitä. Siksi kapselihotelleihin pitäisi kehittää kapselit, joissa on normaalia alempi ilmanpaine.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alempi painekorkeus tai yksinkertaisemmin korkeampi ilmanpaine...

 

Finnarin tiedote on päivittynyt: "...ja aiempaa korkeampi matkustamon ilmanpaine parantavat sekä matkustajien että miehistön hyvinvointia."

 

Myös englanninkielinen versio on korjattu: "a lower cabin-altitude pressurization also enhance the well-being of passengers and crew."

 

Airbussin materiaali, joka on ollut Finnairin tiedotteen pohjana: "Airbus is continuing its tradition of setting the standards in terms of passengers’ well-being with the A350 XWB.  Pure cabin air ensures comfort and health, thanks to its filtering systems and a change of cabin air every two to three minutes; while the lower cabin pressure of 6,000 ft. cabin altitude provides for increased well-being." ( http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a350xwbfamily/onboard-well-being/ )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään