Tuomas Kuukasjärvi

MSN messenger

30 viestiä aiheessa

Koita asentaa uudelleen. Vika voi myös hyvin olla hetkellinen. Sillä noita tulee aina välillä. Mutta yleensä uudelleenasennus auttaa heti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Messengeristä vielä.

Otin käyttöön version 7.x Beta ja että mua ärsytti ne mainoskuvakkeet ja muuta "tabsit"

Latasin www.mess.be -sivustolta jonkinlaisen Mess-patchin, jolla sai erilaisia ominaisuuksia piiloteltua ja tuotua esiin mukaanlukien nuo tabsit (treffipalvelut, Inoat, Tele2 yms)

Nyt mesen pöytä näyttää tältä. Tämännäköisenä tätä voisi jo levittää yritysverkossakin.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ne mainostabithan saa pois ihan asetuksista rastittamalla ruudun, ei siiihen mitään haxeja tarvita

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ne mainostabithan saa pois ihan asetuksista rastittamalla ruudun, ei siiihen mitään haxeja tarvita

Ei vaan tällä koneella mitään tuollaista ollut.

Tabs-sivullekin tuli täppä vasta pätsäyksen jälkeen.

Mese versioni on 7.0.0425

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinähän tuo sama "This is a shared computer..." on selvällä ulkomaankielellä ;)

Tarkkana pojat,

"Tämä on yhteiskäytössä oleva tietokone, joten älä tallenna...."

Siinä on jollain päällekkäin kaksi aika samankaltaista valintaa, mulla vaan ei oletuksena tuota toista ole....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mulla on sama vika ainakin nortonilla. Jos sulla on nortonin palomuuri niin ota se hetkeksi pois päältä, kirjaudu meseen ja käynnistä muuri.

Ei palomuuria pidä mennä ottamaan pois päältä, vaan konfiguroida se päästämään läpi tarvittava palvelu. Asia on kokonaisuudessaan selitetty artikkelissa http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/deploy/worki01.mspx

Siinä on jollain päällekkäin kaksi aika samankaltaista valintaa, mulla vaan ei oletuksena tuota toista ole....

Kappas, seison korjattuna

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ota sitten betaversio pois.

Jos taas haluat ongelmaa selvitettävän, niin auttaisi kummasti, jos edes vaivautuisit kertomaan, mitä se valittaa siitä yhteydestä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun tuo ei nyt toimi edes muillla Messenger versioilla :'( Ja mitä tuohon ongelmaan yhteyden kanssa tulee se valittaa että verkossa tai .NET messengr servicessä on ongelma

TuoMAs

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä palomuuri sinulla on käytössä? Minkälaisilla säännöillä? Onko sinulla nettiyhteydessä NAT (Network Address Translation, palvelu, joka hoitelee useampia koneita vain yhden oikean IP-osoitteen takaa reitittämällä paluuliikenteen niille takaisin otsikkokentässä olevan tunnisteen perusteella)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä on vaan yks onkelma mulla ei ole tuommonen se näkymä vaan ihan erilainen :-[:( ja en oikein tiedä onko tämä edes oikea paikka mikä tässä nyt on auki :-[ ???

TuoMAs

EDIT: Sori jos heittäydyin avuttomaks :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuluttajaversio on varmaan hiukan eri näköinen, mutta suht samat säädöt siinä käsittääkseni on. Aukeaa painamalla oikealla napilla tuota trayikonia ja sitten se eka vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei vaan tällä koneella mitään tuollaista ollut.

Oletko varma ettei se pätsi poistanut valintaa tarpeettomana?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milläs pirulla norttoni sallitun liikenteen sitten estää? Palomuurissa on säännöllä lähdeosoite- ja porttialue, kohdeosoite- ja porttialue, protokolla ja suunta. Sitten säännöillä on suoritusjärjestys, eli aikaisemmassa säännössä kielletty liikenne ei voi myöhemmässä tulla sallituksi. Lisäksi noissa on sovellusvalvonta, eli ohjelmalle pitää myöntää oikeus ottaa verkkoyhteys ja tarvittaessa toimia myös palvelimena. Siinä kaikki mitä palomuuri on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Neuvokoon sitten joku, jolla on tuo kotikäyttäjien versio FSAV:sta. Tämä yritysversio on ilmeisesti eri lailla järjestetty.

Juu eli kotiversiossa on vaihtoehtoina salli kaikki, mukauta, normaali, korkea ja estä kaikki. Löytyvät siis siitä internet-suojaus-kohdan oikealta puolelta, kun valitset "määritä". Mulla tuo "korkea"-asetus blokkaa esim. IL-2:n pääsemästä servereille, joten käytän silloin "normaalia". Vilkaiseppa mikä on sulla tuo suojaustaso. Mulla kyllä toimii messengerin beta-versio tuolla "korkeallakin".

Mutta hei, yksi asia tuli mieleen. Et kai vaan ole vahingossa estänyt Messengeriä pääsemästä nettiin? Eli FSecuresta valitset etusivun oikeasta alalaidasta lisäasetukset, sieltä internet-suojaus ja edelleen sovellusten hallinta. Katso sieltä, mitä msnmsgr.exelle on asetettu. Mulla on siinä "käyttö"-kohdassa "salli", ja "palvelin"-kohdassa "estä" (sillä en ole huomannut ongelmia vaikka tuon palvelinpuolen estää. Mitä se edes käytännössä tekee "palvelimena"?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun muistaakseni Messenger ottaa yhteyksiä vain ulospäin, keskuspalvelimelle. Eli ei tarvitse palvelinoikeuksia. Siitä on kyllä kauan aikaa kun olen mitään pikaviestintä käyttänyt, joten en mene vannomaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun muistaakseni Messenger ottaa yhteyksiä vain ulospäin, keskuspalvelimelle. Eli ei tarvitse palvelinoikeuksia. Siitä on kyllä kauan aikaa kun olen mitään pikaviestintä käyttänyt, joten en mene vannomaan.

Ainakin se niitä tivaa.

Muuten, semmonen ongelma on, että SP2:n asennuksen jälkeen FSecure ei suostu muistamaan messengerin ja IE:n asetuksia, siis noita salli/estä. Se kysyy niitä aina vain uudestaan ohjelman käynnistämisen yhteydessä, vaikka olen kuinka monta kertaa lyönyt täpän ruutuun "muista nämä tämän ohjelman kohdalla". Ne on Fsecuren mukaan muuttuneita sovelluksia. Olen myös käynyt laittamassa nuo asetukset FSecuren puolella, mutta tuloksetta. Mikäs neuvoksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään