Juhani Hämäläinen

Ukrainalainen rahtikone pudonnut alas Algeriassa

14 viestiä aiheessa

Ukrainalainen Antonov-12 mallin rahtikone syöksyi maahan pian nousun jälkeen Tamanrassetin kentällä eteläisessä Algeriassa.

Kone oli matkalla Päiväntasaajan Guineaan ja siinä oli seitsen henkinen miehistö. Heistä kolmen ruumiit on löydetty onnettomuuspaikalta.

 

www.hs.fi/ulkomaat/Ukrainalainen+rahtikone+putosi+Algeriassa/a1409363065008

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvin olis voinut kaputtaa HeValla, liekö hyvää tuuria vai mitä...

 

Mitenköhän tuo kommentti oli osuva juuri tämän tapauksen kohdalla? Liekö hyvää tuuria vai mitä että Finnair ei ole vielä pudottanut konetta kehäkolmoselle?

 

Vai oliko tässä takana joku hieno ajatus siitä että Ukrainalaiset eivät kansallisuudestaan johtuen osaa hoitaa koneidensa lentämistä ja huoltamista ammattitaitoisesti ja nykymääräysten mukaisesti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt unohdetaan kaikki lentäjän tekemät virheet ja keskitytään vain siihen, että kone kaputtaa lentoonlähdön tai hetki sen jälkeen aikana ilman että koneen miehistö on siihen millään lailla osallisena, niin luultavammin tmmonen idän vehje tulee bumerangina maahan kuin länsimainen Airbus tai Boeing. Uskon että tässäkin tapauksessa lentäjien virhe ei ollut syy alastuloon, ja toisekseen tälläkin hetkellä Helsinki-Vantaalla on yksi An-12 vielä saman firman, ja se voi tulla samanlailla alas kuin tämä turmakone. Näistä seikoista johtuen pidän ihmeenä että täällä ei vielä moista sattunut....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt unohdetaan kaikki lentäjän tekemät virheet ja keskitytään vain siihen, että kone kaputtaa lentoonlähdön tai hetki sen jälkeen aikana ilman että koneen miehistö on siihen millään lailla osallisena, niin luultavammin tmmonen idän vehje tulee bumerangina maahan kuin länsimainen Airbus tai Boeing. Uskon että tässäkin tapauksessa lentäjien virhe ei ollut syy alastuloon, ja toisekseen tälläkin hetkellä Helsinki-Vantaalla on yksi An-12 vielä saman firman, ja se voi tulla samanlailla alas kuin tämä turmakone. Näistä seikoista johtuen pidän ihmeenä että täällä ei vielä moista sattunut....

 

Olisiko jollain tilastoa näistä tarjolla?

 

Voisin nimittäin veikata että aika tasoihin länsikaluston ja itäisten vastineiden moiset kaputit menevät, niin kauan kuin niitä operoi jokin suhteellisen sivistynyt valtio, Ukraina mukaanluettuna. Afrikan poikien touhut sitten saa jäädä laskuista.. :P

 

Ei niitä ATR:iä ja vastaavia ihan yksi tai kaksi ole metsään päätynyt, milloin mistäkin syystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja toisekseen tälläkin hetkellä Helsinki-Vantaalla on yksi An-12 vielä saman firman, ja se voi tulla samanlailla alas kuin tämä turmakone.

 

Ja mistä niin päättelit :o Ruby Starin kone joka lentää Cavok Air lentoja (on siis se kone joka on EFHK:lla)

No nyt sitten varmaan valistat meitä yhteydestä Ukraine Air Allianceen jonka kone UR-DWF oli  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt unohdetaan kaikki lentäjän tekemät virheet ja keskitytään vain siihen, että kone kaputtaa lentoonlähdön tai hetki sen jälkeen aikana ilman että koneen miehistö on siihen millään lailla osallisena, niin luultavammin tmmonen idän vehje tulee bumerangina maahan kuin länsimainen Airbus tai Boeing. Uskon että tässäkin tapauksessa lentäjien virhe ei ollut syy alastuloon, ja toisekseen tälläkin hetkellä Helsinki-Vantaalla on yksi An-12 vielä saman firman, ja se voi tulla samanlailla alas kuin tämä turmakone. Näistä seikoista johtuen pidän ihmeenä että täällä ei vielä moista sattunut....

 

Melko rohkea oletus, että lentäjien virhe ei ollut onnettomuuden syy! ASN:n tekstin perusteella syy voisi hyvinkin olla CFIT:

 

The An-12 crashed in a mountainous area south of Tamanrasset Airport, three minutes after takeoff.

 

Ylikuormastakin jotain viitteitä, Aviation Herald raportoi:

 

On departure from Ghardeia (siis edellinen välilaskukenttä) the crew reported problems consistent with overload.

 

Eikä olisi ensimmäinen eikä toinen kerta, kun pimeässä tehdyssä lentoonlädössä on tapahtunut joku disorientaatio kohtalokkain seurauksin.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi veljet. :o

 

Voi veljet niin, eipä tuo nyt ilmailussa niin tärkeää ole, kirjain/numero/pilkku sinne tänne LOL. Asenne sulla on ainakin kohdallaan. Niin välillä se on se yksi merkki joka tiputtaa sen koneen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mistä niin päättelit :o Ruby Starin kone joka lentää Cavok Air lentoja (on siis se kone joka on EFHK:lla)

No nyt sitten varmaan valistat meitä yhteydestä Ukraine Air Allianceen jonka kone UR-DWF oli  :laugh:

Hätäinen arvio, tuolla itäblokkien maissa on näköjään kymmeniä eri rahtivirmoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään