Erkki Pulkkinen

Mikä tätä yhteiskuntaa riivaa

42 viestiä aiheessa

Pistetäänpä vaihteeksi uusi aihe.

 

Aloitan sen narinalla poliisien toimista.

Rikoslain 17. luvun 13a §, joka käytännössä kieltää naamioitumisen julkisella paikalla. No sehän ei koske poliiseja, he naamioituvat siviiliautoihinsa tai milloin mihin pusikkoon kyttäämään autoilijoita. Siihen olen jo tottunut. Olen tottunut myös siihen, että kameratolppiin on vuosikaudet laitettu lampun tilalle cd-levyjä tai vanha lampun heijastin.

Viimeviikkoina on tullut jotain ihmeellistä kameratolppiin ainakin Oulun seudulle, ensimmäisellä kerralla ajattelin että tuo on jonkin yksittäisen konstaapelin taideteos, mutta niitä on näkynyt lähes kaikkialla missä olen nyt autoillut.

Jotenki tuntuu, onko yhteiskunnan valvovan viranomaisen rooli kansalaisten kusettaminen vai olisiko se voinut olla isänomainen rooli, joka seuraa päältä ja tarvittaessa auttaa tai rankaisee.

Laitetaanpa kuvat ihmeteltäväksi:

 

 

Tolppa valevirityksillä

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tolppa oikealla kameralla

[ attachment removed / expired ]

 

 

Valekamera

[ attachment removed / expired ]

 

 

Valesalama

[ attachment removed / expired ]

 

 

Oikea kamera

[ attachment removed / expired ]

 

 

Oikea salama

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja vielä kuva toisesta valepöntöstä

[ attachment removed / expired ]

 

 

Tasapuolisuuden nimissä kuitenkin sanon, että poliisin toimet eivät ole ainoa, josta tekee mieli natista, mutta nyt sattui olemaan kamera mukana, niin pitihän nuo kuvat ottaa ja tuoda tänne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En noista peltitoosista niin herneitä ota nenääni, taitaa sentään suuri osa olla ennen risteyksiä jne. Eihän ne kai useimpia ja pahimpia törppöjä estä liikenteessä, mutta saa niillä valtion kassaan täytettä varomattomilta kuskeilta.

 

Mutta se mikä pisti verenpaineet korkealle, oli se juttu huumekoirien käytön kiellosta yleisötilaisuuksissa ihmismassojen haisteluun. Ei vaan mahdu minun päähäni, mikä h...etin järki siinäkin on takana. Jotain kummaa vihreiden hamppupäiden kukkahattuilua joku mennyt kuuntelemaan. Jos joku on kiellettyä, niin kai sitä sitten saa valvoakin sopivilla keinoilla. Ei pitäisi haitata normaalia ihmistä piirun vertaa. Eikä kai tapahdu vahingossa, kuten pömpelin kameraan pääsy voi käydä, itse olen siltä säästynyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseäni närästää eniten erilaiset kyttääjät, on ne sitten kerrostalokyttääjiä tms. Nuo aloitusviestin telkänpönttöviritykset ei haittaa yhtään. Miksi haittaiskaan, sillä en koe tarvetta ajella miten sattuu tuolla maanteillä. Jos nuo jotakuta närästää, niin ehkä on hyvä kysyä itseltään peilin edessä - miksi.

 

Naamioitumisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lue tuo rikoslain pykälä, johon vetoat, loppuun asti.

 

Katsot siis, että poliisin ilmeisenä aikomuksena , noita kamerapylväitä naamioimalla,on kohdistaa sinuun väkivaltaa tai vahingoittaa omaisuuttasi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo,en jummarra minäkään nyt.Erkkiä meinaan.Ittellä ollu pariin kertaan kortti kuivumas kameroitten ansiosta ja täytyy myöntää,olen ehkä oppinut hiukan säyseämmäksi tuolla tien päällä,hyvä näin.Laittakoot vaan kiiltävää sinne silmänluukkuun,mun puolestani,ei haittaa.Myös perinteistä tutkavalvontaa vois keskittää enemmän tuonne 50 ja 60 kyläteille,joita jotkut "rallipojat" tai muuten vaan pari minuuttia myöhässä lähteneet pitävät pikiksinään ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lue tuo rikoslain pykälä, johon vetoat, loppuun asti.

 

Katsot siis, että poliisin ilmeisenä aikomuksena , noita kamerapylväitä naamioimalla,on kohdistaa sinuun väkivaltaa tai vahingoittaa omaisuuttasi.

 

 

Olen toki lukenut ja ymmärrän sen asian eron, en minä lainaa tänne mitään tarkistamatta ensin taustaa.

 

Jaakolle ja muillekin sanon, että olen yhden sakon saanut pöntöstä ja siitä on yli 10 vuotta aikaa. Vuodessa ajan kuitenkin yli 100 000 km.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minun mielestä voisi olla kameratolpat joka-ainoassa Suomen tien- ja kadunkulmassa. Ei haittaa minua. Sain ajokortin muistaakseni 1981. Yhtään ylinopeussakkoa ei ole koskaan tullut, eikä tule  ;)

 

Minulla ei ole ollut koskaan kiirettä mihinkään. Ajan aina mahdollisuuksien mukaan vakionopparilla. Se on parhaimmillaan 30-50 km/h alueilla. ;)  Eli jos nopeusrajoitus on vaikka 40 km/h, ajan juuri sitä nopeutta. En yhtään yli.

Takana, auton perseeseen tulevat hiiltyjät eivät juuri kiinnosta  ;D

 

Ja nykyään nopeuslukema pitää täsmälleen paikkansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tässä yhteiskunnassa on minunkin mielestäni paljon epäkohtia, mutta kameratolpat ja niiden naamioinnit tai naamioimattomuus ovat niistä vähäisimpiä jos nyt niitä epäkohdiksi laskenkaan. Sen sijaan se, että joillain ihmisillä on aikaa ja energiaa tutkia aloituspostaajan intensiivisyydellä nopeusvalvontakameroita tai nillittää milloin mistäkin pikku asiasta, ei nyt ehkä niinkään ärsytä, mutta ihmetyttää itseäni melkoisesti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kameratolpat on pelkkiä rahastusautomaatteja. Niillä ei ole minkäänlaista tekemistä turvallisuuden kanssa.

 

Miksei vaan laiteta suoraan tietullit niin saisi kätevämmin kerättyä sitä rahaa? Onneksi naviin saa tolpat näkyviin niin ei tarvitse ohituksen jälkeen palata aina omalle kaistalle jalka jarrulla jos on tuntematon tie.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta on kohtuullisen yhdentekevää onko pönttö naamioitu vai ei. Risteysalueilla niiden kohdalla tulee hiljennettyä väkisinkin, ja satasen alueella niistä ei tarvitse välittää.

 

Ja eipä tuota ennenkään nähnyt kuin vasta kohdalla onko pönttö ladattu vai ei, pimeällä ei silloinkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä tämän kamerahomman pointti on? Mulle ainakaan oo p***** vertaa merkitystä koko kameroilla, kun en pahemmin kaahaile liikenteessä. Kamerat on varmaan sen verran kalliita, ettei niitä joka ikiseen tolppaan laiteta ja voi olla ettei niissä välttämättä filmiäkään vaihdeta vaikka kamera sisällä oliskin. Ja mitä naamioitumiseen tulee niin kyllä täälläpäin oli poliisi kerran sadetakki päällä puskassa tutkaamassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä tämän ketjun aloituksen pointti ja asia on?  On kameraa ja on tolppaa ja mitäs sitten...?

 

No se, että ihmettelin sitä miksi ne on pitänyt naamioida. Ei minulla mitään niitä vastaan ole, autossani on hyvät jarrut ja pirun tehokas moottori  ;D, jolla saa huikean vauhdin heti tolpan jälkeen ja onhan se hyvä, että polttoainetta saa kulumaan oikein kunnolla jokaisessa kiihdytyksessä, koska sitähän saa bensa-asemalta ihan riittävästi. Ai niin, se V8 soundi ... :laugh:

 

Mutta on täällä FF:llä paljon hullumpiaki aiheita ollut. Siis jatketaan nillittämistä, laitan myöhemmin lisää kyytiä  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän noista telkän pöntöistä tarvitse välittää tuon taivaallista kun yksinkertaisesti noudattaa sääntöjä ja ajaa sallittuja nopeuksia. Asenne- ja liikennekasvatuksessa vikaa jos telkän pöntöt häiritsee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin vastata, sitten ajattelin, että en vastaa, koska tiedän että 99% tämän sivuston käyttäjistä ei jaa samaa näkemystä kanssani ja miksi haluaisin jakaa omani, koska sillä ei ole mitään väliä ja tässä maassa ei mikään muutu - paitsi huonompaan suuntaan. Mutta täydellinen hotellikuolema on piinallinen tauti sekin, joten tässä nyt kirjoitan.

 

Suomi on kehitysmaa. Vertauskuvainnollisesti - ja kohta oikeasti myös taloudellisesti. Mutta liikenteestähän tässä puhuttiin. Ensinnäkin valtiolle autoilu ja autoilijat ovat välttämätön paha, mutta elintärkeä lypsylehmä. Kaikki otetaan mitä voidaan ja vähän enemmänkin. Kuten aikasemmin todettiin, noilla tolpilla ei ole mitään tekemistä minkään liikenneturvallisuuden kanssa. Niistä saadaan silloin tällön rahaa valtion tyhjään kassaan. Jos tässä maassa haettaisiin oikeasti liikenneturvallisuutta niin rahaa laitettaisiin tiestön kehittämiseen - edes osa siitä rahasta mitä autoilusta kerätään. Mutta ei, niin ei. En voi ymmärtää. Suomessa tiet korjataan nykyään nopeusrajoitusta laskemalla.

 

Toinen Suomelle niin kovin tyypillinen asia on kyttäyskulttuuri. Kuulin tuossa radiossa 020202 mainoksen, jossa pyydettiin lähettämään auton rekisterinumero tekstiviestillä niin saat omistajan tiedot. Haha, siinä on bisnesidea Suomessa kohdillaan. Ja kun suomalaiset on niin kovin jämptiä porukkaa. Meidät on opetettu, että kun on säännöt niin niitä noudatetaan - ja jos minä noudatan niin tottavie noudatat sinäkin. Suomessa liikkuukin paljon merkkaamattomia poliisiautoja. Venäjällä on yleistä varustaa oma auto videokameralla. Meininki on itä-naapurissa sen verran vallatonta, että oman oikeusturvan takia näin kannattaakin tehdä. Nyt tämä trendi on rantautumassa Suomeen. Kameroiden tarkoitus vaan on muuttunut matkalla. Suomessa tarkoitus ei enää olekaan oma oikeusturva, vaan muiden kanssa autoilijoiden kuvaaminen poliisille - vaikka mitään ei varsinaisesti tapahtunutkaan, mutta hän ohitti minut. Opetus on mennyt perille - järjenkäyttö ja maalaisjärki sen sijaan on unohtunut jonnekin. Työmatkallani on tie, jonka nopeusrajoitus on ensin 50km/h ja sen jälkeen 60km/h. Pätkällä oli ennen 80km/h, mutta sitten joku hölmöili kännipäisssään ja rajoitus laskettiin. Tie on siis aivan suora tie, ilman mitään yllätyksiä. Nopeusrajoitus 60km/h tuntuu sillä tiellä kävelyvauhdilta. Ajeluni sijoittuu nykyään pääosin aikaan, jolloin muuta liikennettä on vähemmän. Kohtalaisen usein tällä pätkällä kuitenkin joku sattuu eteen tulemaan. En voi kun ihailla, että miten keskellä yötä, kello 03:37, tämä lammaskansa ajelee tällä tiellä uskollisesti 60km/h mittarin mukaan, gps:n näyttäessä 56 km/h. Ja kun itse kuitenkin päätät käyttää edes vähän päätäsi ja teet hyvin siistin ohituksen niin takana alkaa valoshow. Ja nyt ei puhuta kaahaamisesta, vaan tiellä vuosikymmenet vallinnut 80km/h - keskellä yötä. Ja tämä toistuu päivästä toiseen. Samaisella työmatkalla on toinenkin kohta, jossa aloitettiin tietyöt noin kuukausi sitten. Alueella oli ennen 80km/h ja nyt 50km/h. Tietyö ei ole tiessä itsessään, vaan tien vierelle pellolle rakennetaan kevyenliikenteen väylää. Älkää käsittäkö väärin, rajoitus 50km/h on perustellusti paikallaan päivällä kuin työmiehet ovat paikalla. Mutta kuin keskellä yötä kello 03:45 lampaat ajavat silläkin pätkällä mittarin 50km/h, gps:n näyttäessä 47 km/h. Ja kun ajat nätisti ohi niin takana on valoshow. Ja Suomen viranomaiselle ei ole tullut mieleen lisäkyltti, "kun työmiehet paikalla" nopeusrajoituksen alapuolelle. Toinen asia tietöistä on sitten se, että nopeusrajoitusta lasketaan jo kauan ennen kohtaa jossa tietyö varsinaisesti alkaa, mutta tietyön jälkeen ei olekaan viitsitty laittaa uutta nopeusrajoitusmerkkiä. Ja lampaathan ajavat seuraavaan risteykseen tai seuraavalle nopeusrajoitusmerkille saakka tietyönopeutta. Kyllä, tiedän mitä ajattelette - minussa on vika. Kyllä se varmasti näin onkin - tässä kehitysmaassa. Onnekseni saan ajaa paljon kehittyneissä maissa, jossa järjenkäyttö on sallittua. Silti oikeasti tärkeät asiat, oikeat liikenneturvallisuusasiat ovat tässä maassa päin p:ttä. En esimerkiksi uskalla enää antaa 2 kaistaisella tiellä tilaa jalankulkijoille, koska viereisellä kaistalla oleva auto ei pääsääntöisesti pysähdy. Mutta kyllä hän ajaa klo 03:37 tyhjällä tiellä 60km/h.

 

Ilmailussa, ollaanhan ilmailufoorumilla, puhutaan usein airmanshipistä, olkoon se tienpäällä roadmanship - siis kaikilla muilla teillä paitsi Suomen teillä, koska täällä sitä ei ole. Sitä ei ole viranomaisen puolella eikä sitä ole kanssa autoilijoidenkaan puolella. Miksi suojatie pitää rakentaa risteyksissä niin lähelle itse risteystä, että yksi oikealle kääntyvä auto blokkaa kaikki suoraan ajavat? Jos on tyhjä tie, hyvä näkyvyys, ja edessä oleva auto haluaa kääntyä tieltä vasemmalle, miksi hänen pitää melkein pysäyttää vauhtinsa minun edessäni ennen kuin hän tekee käännöksen, miksi hän ei voi siirtyä vastaantulevien kaistalle, jarrutella siellä ja antaa minun mennä ohi oikealta? Miksi en saa parkkeerata autoani tien toiselle puolelle "väärinpäin"? Jos on + risteys, miksi vasemmalle kääntyvä ei voi ajaa sen verran "syvälle" risteykseen (kuitenkin omalla kaistalla), että muut pääsevät ohitse?

 

Noh, tämä avautuminen riittää. Ja kuten sanottua - tiedän jo ajatuksenne, 99% ei ole kanssani samaa mieltä. Huomaan sen Suomessa ajaessani liikenteessä koko ajan. Se on ihan ok. Moni teistä myös ajattelee, että olen kaahari. En ollenkaan, mutta käytän järkeäni ja välillä se on rajoituksia vastaan. Ja rajoituksia tässä maassa riittää. Mutta jokaisen jalankulkijan päästän kadun yli välittömästi (1 kaistainen tie). Onneksi taas huomenna Saksaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ei rajoituta kameratolppiin sun muihin...

 

Kaksi asiaa on syytä pitää mielessä sääntöviidakkoja ja valvontamenetelmiä mietittäessä:

 

1. Sääntöorientoitunut yhteiskunta on epäluottamusyhteiskunta

2. Uskomus siitä, että inhimillistä elämää on mahdollista toimivasti säädellä yksityiskohtaisin määräyksin on epärealismia.

 

Noo, pannaan tähän samaan hintaan kolmaskin:

 

3. Oikeudenmukaisuuden vastaiseksi koettu sääntö aiheuttaa vain säännösten arvovallan rapautumista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ei rajoituta kameratolppiin sun muihin...

 

Kaksi asiaa on syytä pitää mielessä sääntöviidakkoja ja valvontamenetelmiä mietittäessä:

 

1. Sääntöorientoitunut yhteiskunta on epäluottamusyhteiskunta

2. Uskomus siitä, että inhimillistä elämää on mahdollista toimivasti säädellä yksityiskohtaisin määräyksin on epärealismia.

 

Noo, pannaan tähän samaan hintaan kolmaskin:

 

3. Oikeudenmukaisuuden vastaiseksi koettu sääntö aiheuttaa vain säännösten arvovallan rapautumista.

 

Aika napakasti sanottu. Nuo pitäis kirjata perustuslakiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin vastata, sitten ajattelin, että en vastaa, koska tiedän että 99% tämän sivuston käyttäjistä ei jaa samaa näkemystä kanssani ja miksi haluaisin jakaa omani, koska sillä ei ole mitään väliä ja tässä maassa ei mikään muutu - paitsi huonompaan suuntaan. - clip -

 

 

Olen koko kirjoituksesi kanssa täysin 100% samaa mieltä, kiitos että säästit minulta kirjoittamisen vaivan :)

 

Samoin täysin samaa mieltä Juha Lammen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin pitkälti Jan Fredrikssonin kanssa samaa mieltä. Tuusulanväylällä kesät talvet rajoitus 100 km/h. Kuiva kesäkeli ja  olen ajanut joskus 120km/h. Lähes kaikista autoista pääsee ohi. Talvella räntäsade tai kesäinen ukkoskuuro ja tie veden peitossa ja lasken omaa nopeuttani 80-90 km:n tunnissa. Kaikki painaa ohi.

 

Olen tehnyt samanlaisia havaintoja nopeusrajoitusten laskemisesta kuin Fredriksson. Lähistöllä yksi tie oli 80 rajoituksella. Tiessä jyrkkä mutka, ei pyörätietä, reunaviivan ulkopuolella ei juuri asfalttia. Tie oikaistiin eri kautta, tehtiin pyörätie viereen, valaistus on. Rajoitukseksi suoralla tiellä tietysti 60.

 

Tuusulassa kunnan kaavasuunnittelun neronleimaus nähtiin kun Lahelan terttu (päiväkoti) aikoinaan rakennettiin ohiajotien (Lahelantie) varteen. Nyt rajoituksia koko ajan lasketaan kun ihmiset pelkää lastensa puolesta. Kunta kaavoitti tonteiksi tertun takana olevan metsän joka siis kauenpana tiestä. Sitten ihan vaan varmuudeksi terttua vastapäätä, ohiajotien (Lahelantie) toiselle puolelle rakennettiin palvelukoti. Saatiin hyvät syyt rakentaa esterataa autoille Lahelantielle, joka mennyt samasta paikasta aina (ainakin 30vuotta).

 

Tuli vaan mieleen.   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olaus Petrin tuomarin ohjeissa 1500-luvulta on aika hienosti asetettu lain ja kohtuuden suhteet. Näitä pitäisi käyttää ohjenuorana myös nykyisin, vaikka vaikuttaa siltä, että kirjaimellinen tulkinta on aika usein päällimäiksenä. Ohessa otteita noista tuomarinohjeista:

 

- Kaikki lait pitää olla sellaiset, että ne ovat yhteiseksi hyödyksi, ja sen tähden, kun laki tulee vahingolliseksi, ei se enää ole laki, vaan vääryys, ja on hylättävä.

- Hyvä ja älykäs tuomari on parempi kuin hyvä laki, sillä hän voipi asetella kaikki kohtuuden mukaan. Mutta missä paha ja väärä tuomari on, siinä ei auta hyvä laki mitään, sillä hän vääntää ja vääristelee sitä oman mielensä mukaan.

- Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, se ei saata olla lakikaan; sen kohtuuden tähden, joka laissa on, se hyväksytään.

- Kaikkea lakia on älyllä käytettävä, sillä suurin oikeus on suurin vääryys, ja oikeudessa pitää olla armo mukana.

 

Erityinen suosikkini on tuo toiseksi viimeinen ja se heijastuu tästä keskustelustakin aika voimallisesti. Juuri tuo, että nopeusrajoitsumerkit tuntuu unohtuvan tielle senkin jälkeen kun tietyö tms on jo loppunut ja miehet kotona. Kun autoilija ei näe mitään suoranaista syytä nopeusrajoitukselle tai muulle säännökselle, vaan se vaikuttaa aivan sattumanvaraiselta, alentaa tämä varmasti autoiliojoiden määräysten kunnioitusta.

 

Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olaus Petrin tuomarin ohjeissa 1500-luvulta on aika hienosti asetettu lain ja kohtuuden suhteet. Näitä pitäisi käyttää ohjenuorana myös nykyisin, vaikka vaikuttaa siltä, että kirjaimellinen tulkinta on aika usein päällimäiksenä. Ohessa otteita noista tuomarinohjeista:

 

- Kaikki lait pitää olla sellaiset, että ne ovat yhteiseksi hyödyksi, ja sen tähden, kun laki tulee vahingolliseksi, ei se enää ole laki, vaan vääryys, ja on hylättävä.

- Hyvä ja älykäs tuomari on parempi kuin hyvä laki, sillä hän voipi asetella kaikki kohtuuden mukaan. Mutta missä paha ja väärä tuomari on, siinä ei auta hyvä laki mitään, sillä hän vääntää ja vääristelee sitä oman mielensä mukaan.

- Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, se ei saata olla lakikaan; sen kohtuuden tähden, joka laissa on, se hyväksytään.

- Kaikkea lakia on älyllä käytettävä, sillä suurin oikeus on suurin vääryys, ja oikeudessa pitää olla armo mukana.

 

Erityinen suosikkini on tuo toiseksi viimeinen ja se heijastuu tästä keskustelustakin aika voimallisesti. Juuri tuo, että nopeusrajoitsumerkit tuntuu unohtuvan tielle senkin jälkeen kun tietyö tms on jo loppunut ja miehet kotona. Kun autoilija ei näe mitään suoranaista syytä nopeusrajoitukselle tai muulle säännökselle, vaan se vaikuttaa aivan sattumanvaraiselta, alentaa tämä varmasti autoiliojoiden määräysten kunnioitusta.

 

Timo

 

Pikkuhiljaa päästään asiaan. Nämä periaatteet pitää aina muistaa, myös ilmailulakia ja määräyksiä tehtäessä sekä kaikessa sääntelyssä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen aivan eri mieltä kaikkien ketjussa esitettyjen mielipiteiden kanssa; rajoituksia liikenteelle vaan lisää... en vain jaksa ruveta vääntämään asiasta. Jatkakaa  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terkut Saksasta.

 

En voi mitään muuta sanoa kuin että näin tämän pitää toimia. En voi sanoin kuvailla miten ihanaa täällä on taas autoilla. Poissa on Suomen kyttäyskulttuuri. Tiet on kunnossa, alla CLS 350 ja mittarissa 200-250kmh eikä mitään ongelmia. Porukka antaa nopeammalle tietä eikä jää tahalleen ajelemaan vasemmalle kaistalle tukoksi, ei valojen vilkuttelijoita - ei tähän voi kun lainata Applea - It just works.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terkut Saksasta.

 

En voi mitään muuta sanoa kuin että näin tämän pitää toimia. En voi sanoin kuvailla miten ihanaa täällä on taas autoilla. Poissa on Suomen kyttäyskulttuuri. Tiet on kunnossa, alla CLS 350 ja mittarissa 200-250kmh eikä mitään ongelmia. Porukka antaa nopeammalle tietä eikä jää tahalleen ajelemaan vasemmalle kaistalle tukoksi, ei valojen vilkuttelijoita - ei tähän voi kun lainata Applea - It just works.

 

Kieltämättä minuakin on kaduttanut että aikoinaan muutin sieltä takaisin suomeen. Muista kuitenkin, että siellä hanat auki vetää lähinnä ulkomaalaiset ja osa nuorista, paikalliset pitävät järjen mukana ja säännöstelevät nopuden vapaaehtoisesti tilanteen mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kieltämättä minuakin on kaduttanut että aikoinaan muutin sieltä takaisin suomeen. Muista kuitenkin, että siellä hanat auki vetää lähinnä ulkomaalaiset ja osa nuorista, paikalliset pitävät järjen mukana ja säännöstelevät nopuden vapaaehtoisesti tilanteen mukaan.

Todellakin,tuota Janin kertomaa ei kannata missään tapauksessa yleistää.Jos kaikki ajaisivat 200-250 sehän päättyisi aika lyhyeen,se siitä.Kymmenisen vuotta kun oon viimeksi siellä tuhonnut menovettä ja silloin kyllä keskimäärin tuo luvun kakkonen oli kyllä ykkönen :) Toki huiput käy tuolla parinsadan paremmalla puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään