Ilkka Mäkelä

Boeing Dreamliner & Airbus A350 (Oli:Lentoyhtiöuutisia..)

35 viestiä aiheessa

Ja lisäksi Air New Zealand on toisena yhtiönä tehnyt tilauksen B7E7:sta (kertoi mm.uusin Airliner World). Tilasivat 7E7:aa ja 777:aa.. (aiempi tilaaja oli ANA Japanista)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus A380 tilaukset tähän mennessä:

 

  • Air France 10
  • Emirates 45 :o :o :o :o
  • Etihad Airways 4
  • Fedex 10
  • Korean Air 8
  • Lufthansa 15
  • Malaysia 6
  • Qantas 12
  • Qatar Airways 2
  • Singapore Airlines 10
  • Thai Airways 6
  • Virgin Atlantic 6
  • = 134 kpl

 

Boeing 7E7 (787) tilaukset:

 

  • Air New Zealand 2
  • ANA All Nippon 50
  • Blue Panorama 4
  • First Choice 6
  • Primaris Airlines 20
  • = 82 kpl

 

On kyllä aika huima tuo Emiratessin 45kpl:n tilaus :o

 

Jani

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Emiratesilla on ennestäänkin vain isoja koneita niin mitähän oikein kuvittelevat tekevänsä 45:llä A380:llä vai luopuvatko 773:sta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Boeing 7E7 (787) tilaukset:

 

  • Air New Zealand 2
  • ANA All Nippon 50
  • Blue Panorama 4
  • First Choice 6
  • Primaris Airlines 20
  • = 82 kpl

 

On kyllä aika huima tuo Emiratessin 45kpl:n tilaus :o

 

Jani

 

 

 

Noista on tilauksia vasta 52kpl (lähde).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Emiratesilla on ennestäänkin vain isoja koneita niin mitähän oikein kuvittelevat tekevänsä 45:llä A380:llä vai luopuvatko 773:sta?

 

http://www.emirates.com/aboutemirates/emiratesnews/newsarchive2003/news_21000.asp

 

Ja sieltä poimittuna His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, the Chairman of Emirates, said: "We need many more aircraft to continue our plans to become a truly global airline...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Emiratesilla on ennestäänkin vain isoja koneita niin mitähän oikein kuvittelevat tekevänsä 45:llä A380:llä vai luopuvatko 773:sta?

 

Emirates tilasi vielä lisää noita B777:ja...tosin 300ER mallia. Niitä tulee ilmeisesti joku 30kpl. Unohtamatta sitten vielä 20 A346.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emirates tilasi vielä lisää noita B777:ja...tosin 300ER mallia. Niitä tulee ilmeisesti joku 30kpl. Unohtamatta sitten vielä 20 A346.. ;D

Ja lisättäköön vielä että ne A346:t on HGW-versioita joille Emirates on ensimmäinen asiakas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbusin päätöstä A350:nen rakentamisesta odotetaan tänään 10.12.

 

Airbusilta tuli juuri tiedote, että A350 on saanut tarjousluvan (Authorisation To Offer, ATO), joka ei käsittääkseni vielä ole varsinainen valmistuspäätös vaan sellainen tehdään vasta sitten, kun on saatu riittävä määrä tilauksia.

 

A350:n on suunniteltu olevan liikenteessä vuoden 2010 alkupuolella ja sitä tarjotaan kahtena eri versiona. A350-800 voi kolmeen luokkaan sisustettuna kuljettaa 245 matkustajaa 15.900 kilometrin matkan ja A350-900 samoin kolmeen luokkaan sisustettuna 285 matkustajaa 13.900 kilometrin matkan. Koneen ensimmäiseksi moottorityypiksi tulee uuden sukupolven General Electric GEnx 72A1.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing julkisti 22. joulukuuta, että Japan Airlines on 7E7 Dreamliner -koneen viimeisin tilaaja. Lentoyhtiö on tilannut 30 konetta ja tehnyt tilausvarauksen 20 lisäkoneesta. Koneet toimitetaan vuodesta 2008 alkaen ja niillä korvataan JAL:n Boeing 767 ja Airbus A300-600 -koneet. Dreamlinerin tilauskirjassa on tällä hetkellä 112 koneen tilaukset, joista 56 kappaletta on varmoja tilauksia.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Useilla löytämilläni Airbus A-350-sivuilla väitetään, että A-330:stä voivat hypätä ilman uutta tyyppikoulutusta suoraan A-350:een niin pilotit, mekaanikot kuin myös kabiinihenkilökunta, mistä aiheutuu huomattavat säästöt niille yhtiöille, joilla jo nyt on A-330-koneita.

7E7-saiteilta ei vastaavaa tietoa löydy. Mitenkähän asia on? Tarvitaanko uusi tyyppikoulutus?

Tämähän voi olla Airbusille huomattava myyntivaltti. Peli ei ole vielä loppuun pelattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

7E7-saiteilta ei vastaavaa tietoa löydy. Mitenkähän asia on? Tarvitaanko uusi tyyppikoulutus?

Tämähän voi olla Airbusille huomattava myyntivaltti. Peli ei ole vielä loppuun pelattu.

 

B777 ja B7E7 ovat ohjaamoiltaan melko samoja...mahdollisesti tuleva uusi B747Adv. myös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös Vietnam Airlines aikoo tilata Boeing 7E7 -koneita. Se ilmoitti 30. joulukuuta tilaavansa neljä 7E7-8 -konetta, jotka toimitettaisiin vuonna 2010. Hankintasopimus viimeistellään nyt ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän aamun BBC:ssä oli huhua kiinalaisten lentoyhtiöiden suuresta 7E7-tilauksesta, joka varmistuisi tänään. Löysin yhden asiaa koskevan jutun, jossa puhutaan jopa 60 Dreamlinerin tilauksesta, lähteenä

 

http://cbs2chicago.com/business/

 

josta täytyy erikseen klikata ko. uutinen.

 

Pitääköhän paikkansa? Löytääkö joku lisätietoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän aamun BBC:ssä oli huhua kiinalaisten lentoyhtiöiden suuresta 7E7-tilauksesta, joka varmistuisi tänään. Löysin yhden asiaa koskevan jutun, jossa puhutaan jopa 60 Dreamlinerin tilauksesta, lähteenä

 

http://cbs2chicago.com/business/

 

josta täytyy erikseen klikata ko. uutinen.

 

Pitääköhän paikkansa? Löytääkö joku lisätietoa?

 

Tämä uutinen olisi vallan loistava. A.netissäkin on juttua ollut 7E7:n tilauksista kiinaan ja muualle.

Toivottavasti tuo konetyyppi tulee menestymään!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, totta näyttää olevan. Nimet paperiin tänään?

Kiinastahan odotetaan tulevan USA:n jälkeen 2. suurin lentomarkkina-alue.

20 kpl A330:tä, 60 kpl 7E7:ää... näin A380:n tilauksia odotellessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinastahan odotetaan tulevan USA:n jälkeen 2. suurin lentomarkkina-alue.

 

arvio 660 -> 2000 koneeseen vuoteen 2020 mennessä.

 

Lähde: China Daily syksyllä 04 Shanghain näytöksen aikana.

 

Ei millään pahalla boeing faneja kohtaan, mutta Itse henk. koht. en uskaltais tilata jenkeiltä yhtään mitään joka on vasta piirustuspöydällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei millään pahalla boeing faneja kohtaan, mutta Itse henk. koht. en uskaltais tilata jenkeiltä yhtään mitään joka on vasta piirustuspöydällä.

 

Tähän varmaan löytyy perustelutkin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään